Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 838
ХуЛитери: 3
Всичко: 841

Онлайн сега:
:: Albatros
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПомни Дарджилинг!
раздел: Фантастика
автор: KBoianov

Стените на стаята, в която се намирахме, бяха направени от дебели дървени трупи, боядисани в различни цветове- тъмнозелено, златистожълто, турско синьо, керемиденочервено и охра.
От прозореца можеха да се видят заснежените върхове на планините, които спираха дъха със своята величествена осанка.

Къде се намирахме? Обърнах се и видях своята Учителка, облечена в дебела като габардин роба със същите цветове. Якичката на дрехата и ръкавите бяха украсени със златисти мотиви. Тя ми се усмихна окуражително и поднесе към наредената маса един чайник от порцелан, украсен с рози.
На масата беше седнал икономът на манастира- мъж на средна възраст, с керемиденочервена роба и черна коса, прибрана на плитка.
Вече два дни очаквахме един важен гост-свят човек, лама. Какво ли щеше да ни каже при тази визита?
Най-после лама Дордже се появи. Той излъчваше мъдрост и мир. Изглеждаше внушително с особената си шапка, подобна на папска тиара. Робата му беше лилава. Икономът стана и почтително го настани на централното място.
Последен седнах и аз, а Учителката ми разля чая в китайски чаши без дръжки- много стари и навярно- изваждани само при специални случаи. В знак на уважение към церемонията, чашата трябваше да се вземе с две ръце и да се отпие по реда на старейшинството.
Почувствах се неудобно от настъпилата тишина и заговорих колко уважаваме тибетската култура и древни традиции на духовност.
Изслушаха ме без прекъсване, докато свърша ненужната тирада.
- Ти имаш Божиите думи в гърдите си!- внезапно каза лама Дордже.- Пиши!
Смутено потръпнах от проницателността на този свят човек. Само минути му бяха нужни, за да усети същината ми. Думите, които идеха от ослепителнобялата гореща колона Светлина- Светия Дух. Те горяха в мен и зовяха да бъдат написани, та макар и на тибетски....
Тогава си спомних, че сме били с Учителката ми в манастира не два дни, а цяла седмица, живеейки на таванския етаж. Спомних си наклоненото писалище, при което се пише изправен, оловната мастилница с червено мастило, пергаментите.
Спомних си как мислех на български, а изпод ръката ми излизаха тибетски букви, които не можех да разчета.
Спомних си болката при писането в дясната си длан от изтичащата енергия на Святото Слово, впечатваща се в папируса...
Неусетно стана време за раздяла. Лама Дордже си беше тръгнал. Бях
неспокоен- толкова неща се случиха- как да ги запомня?
- Няма нищо!- каза успокоително икономът- Запомни чая!

* * *
Сутрешното звънене на будилника ме изтръгна от видението.
Какво беше това? Толкова жив и цветен сън или пътешествие на Духа до Светая светих- Тибет?
Къде може да е било? Втурнах се към компютъра и написах чай и Тибет. Излезе прочутият тибетски чай Дарджилинг.
Господи! Там ли съм бил? Трескаво затърсих фотоси на града и околностите и разпознах манастира.
снимка
Същият като през нощта! Спомних си и онези ритуални цилиндри от дясно на входа. Обичах да ги завъртам, макар да не знаех религиозния смисъл.
Потърсих и разпознах и лама Дордже.
снимка
Същата странна тиара! Тибетските ръкописи посочваха, че лама Дордже е преродения Буда Майтрея.
Защо бяхме поканени там, макар и духом?
Случайно ли беше, че се срещнахме точно в манастира, където се пазеше статуята на Живия Буда?
Беше ли Шамбала Небесното царство, за което говори Исус?
Беше ли срещата мост между религиите, за да покаже, че Бог е един и Светия Дух е един? Пленителната идея, че зад всички религии стоят действително съществуващи феномени, отвъд човешкото разбиране?
Толкова много въпроси, бликащи от снежнобялата мъдрост на Хималаите!
Отговорите чакат в дълбините на душите ни като зрънца, посеяни от Отца, за да разцъфнат...
Помни Дарджилинг!



Публикувано от valka на 11.04.2009 @ 17:06:05 



Сродни връзки

» Повече за
   Фантастика

» Материали от
   KBoianov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 04:52:22 часа

добави твой текст
"Помни Дарджилинг!" | Вход | 5 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Помни Дарджилинг!
от Silver Wolfess на 11.04.2009 @ 21:20:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Поздрав за написаното, Коста! Няма нищо случайно на този свят и ти го знаеш добре.


Re: Помни Дарджилинг!
от galina (diana610@abv.bg) на 11.04.2009 @ 17:21:29
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Много, много интересно! И написано увлекателно.
Поздрави!


Re: Помни Дарджилинг!
от KBoianov (MartyBoianov@abv.bg) на 11.04.2009 @ 17:29:02
(Профил | Изпрати бележка)
След това видение писах на въпросиня лама. Беше трудно и невъзможно да има директен контакт. Монасите не даваха.Изпратих и прогласите, преведени на английски, за които става дума в разказа.
Изминаха два месеца и за секунди лама Дордже се появи отново във видение. беше много за кратко. Той се усмихваше.

]


Re: Помни Дарджилинг!
от mariq-desislava на 11.04.2009 @ 17:13:55
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за този текст, К., ценни неща и дежа ву- та открих в него.


Re: Помни Дарджилинг!
от mariniki на 12.05.2009 @ 16:48:03
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
понякога се докосваме до съвършенството... или то си избира кого да докосне...


Re: Помни Дарджилинг!
от margi на 14.04.2016 @ 11:19:39
(Профил | Изпрати бележка)
Днес имам две докосвания до Тибет, едното чрез теб, а другото в мен, благодаря и за двете :)