Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 713
ХуЛитери: 2
Всичко: 715

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТайното евангелие на Тома - 3
раздел: Хумор и сатира
автор: tomatroev

ЕПИЛОГ... / продължение /

Делвата беше вкопана права в пръстта, така че над земята да се показва само капака и. Знаех, че в такива глинени делви някога са пазели жито.
Тази бе толкова голяма, че когато извадихме от нея всички папируси, аз влязох в нея и като се изправих вътре, отгоре се показваше само главата ми!
Тези папируси, или „пергаменти”, както после научих, че се казват, макар и навити на рула, бяха толкова тънки и крехки! Като беше жива, баба често точеше кори и после ги навиваше, за да ни направи баница. Пергаментите бяха по-крехки и от точените кори на баба, и като ги изваждахме от делвата, макар и да внимавахме, някои от тях се изпочупиха и накъсаха на парчета, та трябваше после да ги съединяваме и нагласяме като пъзел.
Едни от тях бяха в нещо като дълги обли калъфи, съшити от по-груба кожа, имаше и калъфи от дърво, толкова изгнило, че щом го докоснехме, ставаше на прах.
Така не бе възможно да вземем ни един от тях.
Оставихме ги там. Прибрахме се в къщи. Намерихме голям кашон и фенерче и през нощта на два курса успяхме да пренесем всичко.
Баба имаше стар сандък, ракла, която след погребението и остана почни празна. По-късно нашите я сбутаха в единия ъгъл на стария дам, пълен с други вехтории. Сложихме кашона с пергаментите вътре, а отгоре ги покрихме със стари черги.
Нашето тайно съкровище стоя много време там, когато след години, ние с Братовчеда Драго, вече пораснали, решихме, че трябва отново да го извадим, и да видим какво може да се направи с него.
Спирам до тук, обаче, като си запазвам правото друг път, по-късно, да опиша живота си и всички премеждия, свързани с тези тайни ръкописи. Имам да казвам много неща – за всичко, което се случи по-нататък.
Но сега не е време за това.
Не искам да Ви занимавам повече със себе си.
Защото много по-важни от моите думи и какво аз ще кажа, са думите на оня далечен мой пра-пра-пра-прадядо Тома и Словото на Спасителя, което той е записвал!
По-важно е какво Той е казал!
Мисля, че тях по-напред ще искате да чуете.
И аз сега, като ги разлиствам и чета, виждам колко много са ни нужни точно в този момент, и макар и да са от преди 2000 години, като да са написани специално за нас.
Е, ако и Вие мислите така, тогава приятно четене!


ЗА НАСИЛНИЦИТЕ


Доведоха при Иисус дузина добре облечени мъже и Управникът на града Му каза: „Ето, тези мъже, Учителю, са били насилници. Много години те насилваха в града ни и жени, и мъже. Застанаха тогава отпреде Му тези добре облечени мъже и казаха: „Каквото е било, било, Царю наш, не може да се върне миналото. Но ние отдавна се покаяхме и променихме се – ето днес сме вече търговци, магистрати и политици почтени сме, питайте хората: глас народен – глас божи!
И събра се около тях голяма тълпа народ да гледа и да види какво ще каже Месията и какво ще отсъди.
„Виновни са!” – викаха половината от тях.
„Невинни са!” – викаше другата половина.
И излязоха от тълпата двама: мъж и жена, насилени преди време от тези насилници.
„Отговори - насилиха ли те тези хора? – попита Иисус мъжът.
„Вярно е, отговори оня, що го попита Спасителя, насилиха ме, и не ми беше хубаво!
„Насилиха ли те тези хора – попита Иисус и жената – или не?
„Вярно е, каза жената, насилиха ме, и ми беше хубаво!
„Ето, Учителю, каза Управителят на града, половината казват, че им е било хубаво, другата половина – че им е било лошо!
Виновни ли са тогава насилниците или невинни?
Как да отсъдим?”
„Ако сте пастири, каза им тогава Иисус, и глутница вълци нападне стадото ви, и започне да дави овчиците, нима ще питате тези овчици дали им е хубаво или лошо, или пък ще чакате вълците да се покаят? Нали най- напред ще вземете колове и пръти и сами ще избиете тези вълци?
Ето, и вие сега сте тези пастири. Истина ви казвам – хората са като овчици! Затова хванете, прочее, всички насилници, вземете им цялото, имущество: и имотите им вземете, и къщите им, ударете им по десет тояги на голо и ги пуснете да си вървят!

Следва продължение...


Публикувано от valka на 11.04.2009 @ 14:29:25 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   tomatroev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
544 четения | оценка 5

показвания 43089
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Тайното евангелие на Тома - 3" | Вход | 4 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Тайното евангелие на Тома - 3
от kasiana на 13.04.2009 @ 01:37:48
(Профил | Изпрати бележка)
Привет, Тома!!!

Харесва ми формата, която си избрал, правейки дисекция на съвремието ни. Едни крещят, други се сърдят, а ти навлизаш нетрадиционно в дълбоки води, много ефирно ги набраздяваш с иронията си и оставяш читателя да си задава куп въпроси и това е хубавото - без дидактика - сам читателят в твоите истини да преоткрива своя малък и голям свят.

Благодаря за вълнуващите минути с "Тайното Евангелие на Тома-3"

Извинявам се, че първият ми коментар беше кратък, но тогава имах много работа...

Бъди благословен!!!

Касиана


Re: Тайното евангелие на Тома - 3
от tomatroev на 13.04.2009 @ 12:02:09
(Профил | Изпрати бележка)
Тази форма наистина е много благодатна. Да ти кажа, и аз съм пробвал преди това всички други: и да крещя, и да се сърдя / обичам и публицистиката, и пиша / или "социална" поезия и "критични" разкази...
А сега намерих това.
Благодаря ти за задълбочения коментар! Помага ми да се огледам.
Поздрави!

Тома

]


Re: Тайното евангелие на Тома - 3
от doktora на 12.04.2009 @ 14:07:43
(Профил | Изпрати бележка)
!С благородна задача си се заел Тома, прави ти чест...нямам време за четене на дълги текстове, но...струва ми се...като че ли съм го чел...имам библии...та кое еангелие е истинно, на Тома ли...или...има някакви вЕрсии...ти явно си богослов, не вярвам да се сърдиш, все пак лаик съм:))


Re: Тайното евангелие на Тома - 3
от tomatroev на 12.04.2009 @ 15:24:45
(Профил | Изпрати бележка)
Знаеш ли, Док, тази благородна цел... не знам как я разбираш. За мен тя е обща - твоя, моя, на Карамбол / влязох във Форума /, ето ти му предлагаш той да напише есе, ти пишеш стихотворение, аз пиша моето "Тайно евангелие" пак със същата цел - да променим системата. И мисля, че много, тук искат да направят същото. Просто търсим формата. Да, тя тук е само литературна. Нямам претенции и въобще не искам да съм богослов / най- малко това, сигурно съм по-голям лаик и от теб! / и честно казано, въобще не ги обичам, тези, богословите! Бих искал да си остана литератор и по този начин да кажа какво мисля. И поне тука, в моя случай, не забравяй най-важното: с ирония, шеговито, не толкова сериозно!

]


Re: Тайното евангелие на Тома - 3
от doktora на 12.04.2009 @ 22:52:52
(Профил | Изпрати бележка)
Споделям Тома, напълно!

И Светли празници, колега!

]


Re: Тайното евангелие на Тома - 3
от Silver Wolfess на 11.04.2009 @ 21:30:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Нямам търпение за продължението.
Поздрав!


Re: Тайното евангелие на Тома - 3
от tomatroev на 11.04.2009 @ 21:48:25
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!
Да, продължавам!
И ще се гледам този път да са по-кратки...

Тома

]


Re: Тайното евангелие на Тома - 3
от sineva на 11.04.2009 @ 16:20:37
(Профил | Изпрати бележка)
Невероятно е усещането ми като те чета, Тома!
Благодаря на Бог, че те има!
Поздрав!:)))


Re: Тайното евангелие на Тома - 3
от tomatroev на 11.04.2009 @ 17:26:38
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Синева!
Магията е в теб!

]