Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 862
ХуЛитери: 2
Всичко: 864

Онлайн сега:
:: Georgina
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЕгото, Христо Ботев, Тери Пратчет
раздел: Есета, пътеписи
автор: Alt

Тери Пратчет - известен, оригинален, успял. Създал "Света на диска". Наред с признанието получил търговска марка. И право да гради по образ и подобие каквито си реши. Без съмнение, Пратчет се проявява като разумен съзидател.
Но явно и между съзидателите не всичко е наред. И те, явно, не са лишени от способността да завиждат. От нездрави амбиции и склонност за удари под кръста.
Да, подразнил се е някой от успехите на Тери. И силно му завидял. Решил и той да си моделира свят. Но да е най-по-абсурден. Най-по-различен. И два пъти по-впечатляващ. И го измислил - света на фундаменталните константи! За различност го направил кълбо. Силите му стигнали за един чудесен син цвят. Никакви слонове! Нито костенурки. Няма го водопада от ръба...
Казвате - сиво, но в никакъв случай абсурдно. Не е точно така - фундаменталните константи, до една, са неизчислими! Е, случва се да ги докарат до 63-ия знак след запетаята. С което неопределеността си остава все толкова.
Новият свят съществувал - много син, много кръгъл и два пъти по-безинтересен.
- Хора! - казал си завистникът. - Именно хора! Трябва да са хора, за да може да се сравнява. Но много различни. И малко особени. Трябва да е истинско шоу, за да стана известен. С добро или лошо - все тая.
Замислил се. Много ли, малко ли, не се знае. И нищо не измислил. Съжалил го самият Абсурд. Рекъл му - добре де, сложи им Его!
- Еврика! - извикал пишман-съзидателят, или може би "Йес, сър!" Щракнал пръсти (или копита) и което се получило нарекъл Его. Монтирал го в питомците си, населил с тях синия свят. За радост на господин Абсурд.
И ето, всеки може да види следната картинка*:

...Седим срещу Вознесение с дяда Обрешка Картункович на пътя и гледаме как си играят децата на "пещ-пещ-пещице". Отдолу иде кир Михалаки и като върви, сякаш че и дуварите му думат: "Машаллах, машаллах! Голям Човек, умен Човек." А голям и умен Човек беше кир Михалаки: Егото му - де можеш направи такова Его... в Егото му свободно можеха седна пет души турци и да пият кафе... А кир Михалаки - вятърът надул Егото му като гемеджийско платно - плува ли, плува...вятърът се обърнал отгоре и Егото повлякло кир Михалаки надолу...

А, къде е абсурдността, ли? Ето я, цяла целеничка! Шест милиарда кир Михалакиевци - ден и нощ, наяве и насън - се тътрузят след Егото си, подсмихвайки се под мустак, а във всеки от тях плаче по някоя Ченгелка.

* по Хр. Ботев - "Това ви чака!"


Публикувано от aurora на 19.12.2003 @ 05:28:29 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Alt

Рейтинг за текст

Средна оценка: 3.81
Оценки: 11


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 23:52:23 часа

добави твой текст
"Егото, Христо Ботев, Тери Пратчет" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Егото, Христо Ботев, Тери Пратчет
от glishev (glishev@abv.bg) на 18.03.2004 @ 15:23:53
(Профил | Изпрати бележка) http://mglishev.blog.bg/
Малко архаичен текст, но аз ще си попитам: какво ни казва той?