Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 535
ХуЛитери: 2
Всичко: 537

Онлайн сега:
:: Icy
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗа Огюст Роден, интелектуалците и съвременните политици
раздел: Хумор и сатира
автор: perko

Интелектуалец!
Що за животно е това? В съзнанието ни интуитивно изниква образът на онази знаменита скулптура на Огюст Роден – Мислителят... седнал на камък, подпрял брадата си с юмрук, гол и замислен дълбоко. Това ли е наистина мислителят-интелектуалец? Едва ли! Най-малко по две причини. Първо, голотата му е фактор,насочващ мислите му очевидно към онази добре известна посока, за която се знае, че не е необходимо чак толкова да си мислител. Но което е по-важно – един истински интелектуалец едва ли би издържал в толкова дълго неподвижен, па макар и замислен в такава свита поза. Истинските мислители са обладани от поривите на движението и всяко по-дълго застояване в определено състояние автоматически ги превръща в аутсайдери на мисловния процес.
Интелектуалец е онзи индивид, който чете книга, дори когато времето вън е прекрасно или по телевизора показват Манчестер Юнайтед и Лвърпул. Той отдавна е осъзнал, че на този свят има и други интересни нещица, освен жените. Днес, когато по-съществената част от човечеството продължава да мисли, че интелектуалец е мръсна дума и че интелектуалците – това са паразити, изработващи единствено съмнително необходимата култура, в крайна сметка интелектуалецът е субект, който все още мисли за хората с по-добро чувство, отколкото самите те за него. И напразни са усилията на голям брой псевдоинтелектуалци, убеждаващи ни, че е достатъчно само условието да не гледаш телевизия, за да те е причислят в обществото на високочелите.
Анализирайки поведението на интелектуалците в обществения живот, можем да кажем, че то твърде силно ни напомня поведението на децата – шумът, който те вдигат около себе си много често дразни обществото, но пък затаеното им мълчание предизвиква у околните силно безпокойство. От това мълчание се плашат неистово дори и партиите. Ето защо, няма нито една, дори и най-омерзена политическа сила, която да не намери своите интелектуалци. Може би по тази причина за всяко определено общество процентът на интелектуалците е константна величина. Така, както и процентът на неграмотните, макар че в последно време неграмотните поне се научиха да четат и да броят. Пари, естествено...Всъщност тук му е мястото да кажем, че за интелектуалеца отсъствието на пари не е белег за култура. Така както и присъствието им.
Знаем, че за един съвършен цивилизован индивид главната задача се състои в откриване на методи и форми, обезпечаващи покоряването на обкръжаващия свят. Интелектуалецът няма необходимост да покорява света. Той е призван единствено да обича този свят. Ето защо много често не може да бъде разбран от нормалните човеци. И затова средностатистическият индивид по-скоро отъждествява наличието на интелектуални белези в околните с присъствието на такива определения пред имената им, като инж., доц., проф. и т.н. Всъщност нека се съгласим все пак, че званието „професор” не отменя правото на субекта да се счита интелектуалец. Често се наблюдава и противоположното – когато даден субект има завършено висше образование, ама няма средно. За такива хора най-безобидното в този случай да имитират доброволно изпростяване, с оправданието, че си спестяват обидното прозвище „интелектуалец”.
Както и язвително да говорим за интелектуалците, трябва да се съгласим, че без тях светът не само е скучен, ами и невъзможен. А на тези, които произнасят думата интелектуалец с отвращение и които по-скоро я възприемат като белег за нетрадиционна сексуална ориентация, може спокойно да се вметне: „Уважаеми господа, ако не ви влече нито една наука, ако музиката на Бетовен или Пинк Флойд не може да запълни така вашият душевен мир така, както го правят Слави или Азис, ако не различавате десетичния логаритъм от натуралния, ако сте убедени, че Алексей Толстой е син на граф Лев Николаевич Толстой – смело вървете в политиката! Там такива като вас ви очакват...”


Публикувано от valka на 14.03.2009 @ 18:32:01 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   perko

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 12:10:39 часа

добави твой текст
"За Огюст Роден, интелектуалците и съвременните политици" | Вход | 6 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: За Огюст Роден, интелектуалците и съвременните политици
от Liulina на 14.03.2009 @ 18:46:15
(Профил | Изпрати бележка) http://liulina.blog.bg/
интересна теория за интелектуалеца



Re: За Огюст Роден, интелектуалците и съвременните политици
от Silver Wolfess на 14.03.2009 @ 18:47:03
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
"Анализирайки поведението на интелектуалците в обществения живот, можем да кажем, че то твърде силно ни напомня поведението на децата – шумът, който те вдигат около себе си много често дразни обществото, но пък затаеното им мълчание предизвиква у околните силно безпокойство."

Много ми хареса, Перко! Виждам усмивка, но тъжна, а и няма как да е друга.
Поздрави!


Re: За Огюст Роден, интелектуалците и съвременните политици
от apostolicia на 14.03.2009 @ 18:52:16
(Профил | Изпрати бележка)
Бравос! Особено ме изкефи онзи момент с получаването на виШО без средно образУвание - учих на журналистически похвати една такава - нито веднъж не сбърка да напише думата "стойност" с "й" - сега е директор на банков клон, а аз - куриерче!


Re: За Огюст Роден, интелектуалците и съвременните политици
от joy_angels на 14.03.2009 @ 18:58:06
(Профил | Изпрати бележка)
Често се наблюдава и противоположното – когато даден субект има завършено висше образование, ама няма средно.

Мога ли да те цитирам? Мога ли да пратя тази уникална мисъл на министър Даниел Вълчев? ;)
Шегувам се, но си определил невероятно състоянието на "масовото ни висше образование", което отдавна е далеч от елитарност. Не е встрани от темата ти...
Поздравления!


Re: За Огюст Роден, интелектуалците и съвременните политици
от radi_radev19441944 на 14.03.2009 @ 19:01:38
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Това за политиците е добра идея, но за Мислителят на Роден е малко сложно. Защото, ако примерно, го напъхаш в костюм с риза, вратовръзка и т.н. ще трябва да направиш същото и с Давид на Микеланжело, с Христос на Разпятието, С Орфей и т.н. Впрочем, преди доста време на Орфей при Паничково /пътя Асеновград - Кърджали/ му бяха счупили онази работа, та се наложи да го ремонтират.


Re: За Огюст Роден, интелектуалците и съвременните политици
от galina (diana610@abv.bg) на 14.03.2009 @ 20:00:08
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Много си точен във всичко, но с един израз не мога да се съглася и той е:"Той отдавна е осъзнал, че на този свят има и други интересни нещица, освен жените."
Значи ли това ,че според теб, в групата на интелектуалците има само
мъже?!?
А жените интелектуалки?!?


Re: За Огюст Роден, интелектуалците и съвременните политици
от k2 на 15.03.2009 @ 08:48:10
(Профил | Изпрати бележка)
Кои жени?!?
:))))))))))))))

]


Re: За Огюст Роден, интелектуалците и съвременните политици
от galina (diana610@abv.bg) на 15.03.2009 @ 09:22:12
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Наистина ли не ги знаеш кои са?!?
О К2, имах по-добро мнение за теб!!!
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

]


Re: За Огюст Роден, интелектуалците и съвременните политици
от k2 на 15.03.2009 @ 17:47:12
(Профил | Изпрати бележка)
Сега ще ти обясня с две думи, защо няма жени истински интелектуалци.
Мъжете интелектуалци предпочитат да са интелектуалци, пред това да са истински мъже, а жените интелектуалки предпочитат да са истински жени пред това да са интелектуалци.
Схващаш ли разликата?!
А иначе умни жени колкото искаш - това е съвсем различно.
:))))))))

]


Re: За Огюст Роден, интелектуалците и съвременните политици
от galina (diana610@abv.bg) на 15.03.2009 @ 17:56:40
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
Страхотен автогол си вкара, усещаш ли?!?
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Спирам до тук, за да не кажа някоя излишна дума и да се поблазня да те попита ти от кои си...:))))))))))))))))))))))))))))))))))))

]


Re: За Огюст Роден, интелектуалците и съвременните политици
от k2 на 15.03.2009 @ 18:27:57
(Профил | Изпрати бележка)
Не виждам автогол, но може би съм късоглед.
Ще ти кажа от кои не съм - не съм интелектуалец.
:)))
Пък ти си препрочети предишния ми коментар и си помисли какво избираш - кралица на бала или кралица на научната конференция?!
хихихихихи

]


Re: За Огюст Роден, интелектуалците и съвременните политици
от galina (diana610@abv.bg) на 15.03.2009 @ 18:31:54
(Профил | Изпрати бележка) http://galina10.blog.bg
За съжаление нямам данни нито за едното, нито за другото.Но ако все пак можех да избирам, бих отговорила така:"И двете дядо попе!"
:)))))))))))))))

]