Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 991
ХуЛитери: 4
Всичко: 995

Онлайн сега:
:: ivliter
:: pastirka
:: Marisiema
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОкото
раздел: Разкази
автор: DIMITARSTOYANOVNOV

        Край прозореца се пързаляха тръни. И освен това, като бодли – порутени къщи, полегнали на хълбок ръждиви комбайни, фургони, дървета, пожълтели храсти и какви ли не още глупости.
        - Имаш грешка, Иване!
        - Природата има грешка – показах си зъбите аз и отпих от чашата.
        - Това го има само в Австралия –поясни той. – Там има и други необикновени, животни, охлюви и птици. Такъв е континента – отдалечен, странен и...
        - Знам аз къде го има.
        - Знаеш, знаеш, ама...не знаеш. Може ли още две водки?! – размаха той ръкави към сервитьора.
        С развени пердета влакът летеше напред и през прозореца му хвърчаха бирени бутилки. Правостоящите в коридора смучеха фасове и вятърът втриваше бръчки в челата им. Край нас във вагон-ресторанта беснееше пъпчива чалга. Нови две водки се люшнаха на масата:
        - Това е не-въз-мож-но!
        - Аз пък казвам, че е възможно. Кенгурото излезе иззад дърветата и хукна след влака. Не тича, а подскача на два крака...
        - Знам аз, че кенгурото не тича, а подскача.
        - И това кенгуро подскача наравно с нашия прозорец. Накрая се измори, изплези език и изчезна. Ей, такова голямо му беше окото. Кафяво и бяло и нежно и топло.
        - Да, но това е поезия – перчеше се той. – А поезията е нещо което не съществува.
        - Поезията е като континента Австралия – не отстъпвах аз – Ти можеш ли да кажеш, че континентът Австралия не съществува, само защото е отдалечен и населен със странни животни, охлюви и птици?
        - Да, Иване – кисело констатира Янко Ковачев и почеса оранжевата си брада – Това кенгуро е причината за всичките ти нещастия. За това въздухът не ти стига. За това живееш във вагон-ресторанта. Имаш жаби в гърдите и таралежи те бодът по гърба. Лош дъх и безсъние. А където няма жени – няма поезия. Само с кенгуро не се живее.
        - Да, но “Поет е живот поетичен който води!” – плахо се опълчих аз и добавих за кураж – казал го е Фридрих Хьойдерлинг.
        - А цитатите, приятелю мой, са най-глупавото нещо в света! – каза Янко Ковачев и тържествуващо бръкна с показалец в дупката на пуловера си.
        После попита келнера, дали може още две водки.
        Келнерът можеше.
        Изведнъж отсреща, изпод пързалящите се дървета, тръни и пожълтели храсти се появи кенгурото. С два подскока то пресече пътя на нашия влак и като залепи влажното си око о прозореца на вагон-ресторанта – започна да се взира в нас с любопитство.
        - Виждаш ли? Виждаш ли кенгурото?! – завиках аз и заудрях с юмрук по стъклото. Беше същото кенгуро с тъмно триъгълно петно на челото.
        - Виждам го, виждам го! – слисан повтаряше Янко.
        И облегнати на масата, вирнали задниците си във въздуха, ние също се взирахме в окото на кенгурото. Беше огромно, дълбоко и топло око. Безмълвно, бездънно и безбрежно като бездна. И ние двамата пожелахме да се гмурнем в него – до края. Да го преплуваме и после може би – да притихнем в топлата му и вълниста утроба. И подали глави от невероятния му джоб – да подскачаме, да препускаме с него сред дърветата, бодлите, тръните, комбайните и другите глупости...
        Но всъшност ние седяхме пред масата с покривка на винени петна и го чакахме. Да се измори, да изплези език и накрая да изчезне. Завинаги.



Димитър Стоянов Нов
stoyanovdd@hotmail.com


Публикувано от Administrator на 29.01.2009 @ 18:12:23 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   DIMITARSTOYANOVNOV

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 08:10:21 часа

добави твой текст
"Окото" | Вход | 4 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Окото
от voda на 29.01.2009 @ 19:40:35
(Профил | Изпрати бележка)
"Безмълвно, бездънно и безбрежно като бездна." Око на кенгуру!
Щастливец е, който го е видял...

Поздрави!


Re: Окото
от LiRa на 30.01.2009 @ 01:21:20
(Профил | Изпрати бележка)
Чиста поезия, бе човек! Концентрат. Може ли още две водки? За кураж - през дърветата, бодлите, комбайните и другите глупости. А наздраве за кенгуруго и за всичкото "Какво е това" :)


Re: Окото
от k2 на 24.02.2009 @ 17:11:36
(Профил | Изпрати бележка)
Разказът е много добър.
Нужно му е само още малко подсилване към края. За да бъде напълно изведена позицията на героите: "И ние двамата пожелахме да се гмурнем в него – до края. Да го преплуваме и после може би – да притихнем в топлата му и вълниста утроба. И подали глави от невероятния му джоб – да подскачаме, да препускаме с него сред дърветата, бодлите, тръните, комбайните и другите глупости..."
Иначе увисва в пространството един въпрос - "защо?". Кому е нужно да правят именно това тези юнаци, дори и на няколко водки? Остава неподплатено и последното "завинаги". Защо завинаги - все пак кенгурото се е появявало поне два пъти, защо да не потрети? Когато се изчистят тези детайли ще е съвсем завършена картинката.
:))))))


Re: Окото
от DIMITARSTOYANOVNOV (stoyanovdd@hotmail.com) на 25.02.2009 @ 12:39:12
(Профил | Изпрати бележка) http://www.myspace.com/dimitarstoyanov
Приятелю Жаркий- К2
Благодаря за високата оценка която задължава...
Както и да е - за да бъда сигурен че посланието ми достига до публиката, обикновено го обграждам в кавички. Това е трик доказан във времето...Ако не си бил прав, винаги можеш да кажеш
"-То беше в кавички...." Така направих и с този разказ поради което се надявам да е идейно подплатен. Моля вижте кавичките в центъра на разказа....
Що се отнася до позицията на героите с увиснали във въздуха задници - наистина не е много удобна и подплатена....но пък е от сърце.
Аз изглежда ставам жертва на авторска суетност...
Благодаря ви още веднъж за вашата преписка и.. Успехи!

]


Re: Окото
от k2 на 25.02.2009 @ 13:45:02
(Профил | Изпрати бележка)
Хей, ние сме в "Хулите" - със или без кавички:))
Да си говорим на "Ти" - със или без кавички.
Гледах кавичките в центъра на разказа - много са готини, но явно не схващам идеята... Но това си е мой проблем, не е на авторовата суетност.
Давай други разкази, чете ми се качествена литература.
:)))))

]


Re: Окото
от Omaia на 20.04.2009 @ 15:49:51
(Профил | Изпрати бележка)
Това око как пък всички го видяха,
а само аз не мога да го зърна.
Явно трябва да стана
организиран алкохолик,
за да си разреша проблема. ;)))))

Поздравления за чувството ти за хумор!


Re: Окото
от DIMITARSTOYANOVNOV (stoyanovdd@hotmail.com) на 20.04.2009 @ 18:22:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.myspace.com/dimitarstoyanov
Az mozeh da ti pomogna da se alkoholizirash
no - kakto i da e - pak propusk
Pozdravi

]