Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 609
ХуЛитери: 7
Всичко: 616

Онлайн сега:
:: ivliter
:: diogen
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: LioCasablanca
:: Elling
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИстория с подсказване
раздел: Разкази
автор: joy_angels

Вдясно от големия булевард, който пресича града от изток към запад, има хотел. Срещу хотела има поща, а пред пощата – улица. На ъгъла на тротоара стои двойка – мъж и жена. Прегръщат се. Часът е десет и двадесет сутринта. Той я целува по върха на носа. Тя се усмихва. Той навежда глава и плъзва устни към устните й. Тя се усмихва още по-сияйно. Обзет от невидимо за околните чувство той я прегръща по-здраво (през кръста) и леко я залюлява. Все едно танцуват блус.

Минувачите ги заглеждат. Някои с усмивка, а някои – без. Но всички се обръщат няколко метра по-нататък и ги поглеждат отново. Тогава вече задължително се усмихват. Но в усмивките им няма ирония. Нито присмех. Усмихват се с онази чистота, с която не са се усмихвали от бебета. Особено по-възрастните.

А мъжът и жената продължават да се взират в очите си. Да се целуват. Да топлят телата си един в друг. Защото всъщност е много студено. Нищо, че има слънце. И че и двамата имат шапки. Шапките са старомодни, с пискюли, но никой не обръща внимание на това. Никой от минувачите не гледа шапките. Гледа лицата им, които светят.

Разбира се, има и наблюдателни, които забелязват раницата на гърба на мъжа. И спортните дрехи, в които са облечени. Но всъщност виждат това чак на второто, дори на третото обръщане. Дали двамата са тръгнали на планина? Или се връщат? Но е толкова рано, че по-скоро са се запътили натам... И защо не тръгват, ами стоят на ъгъла и се целуват? Навярно чакат някого...

Въпроси, въпроси, въпроси...

И усмивки, усмивки, усмивки...

Младите са по-искрени – те открито се взират в мъжа и жената. Шумна група ученици замлъква изведнъж, щом ги забелязва, а после всички се засмиват и момче целува едно от момичетата. По възрастните се опитват да са по-дискретни, но няма никаква дискретност в очевидните им спирания и уж случайни обръщания метри по-нататък от двойката.

А мъжът вече не люлее любимата си. Сега си играе с една къдрица на челото й, без да престава да я целува нежно-нежно. И без да сваля раницата. Никой от двамата не забелязва потока от хора около себе си. Нито погледите, нито усмивките им. Те имат нужда само от своите усмивки и от погледа на другия.

Седя над чаша кафе във фоайето на хотела и гледам към улицата пред пощата. Кафето е без кофеин. Не пуша. Искам да доживея до дълбока старост. Искам да имам много дни като този, в който мога да спра галопа и да погледам света около себе си. Искам и след сто години да застана на ъгъла на тротоара с мъжа, когото обичам, и да се целуваме, както правят онези двамата. А покрай нас да се изнизват най-смислените усмивки и най-безсмислените въпроси на света.

И лицата ни да светят.

Засега ще се задоволя с букета, който си направих от усмивките на минувачите. Ще го отнеса у дома, за да ме топли, докато дойде пролетта. А отговорите на въпросите оставям на фантазията на всеки, видял или разбрал за тази случка.

Все пак ще подскажа малко.

Косата на жената отвън е абсолютно побеляла, а съсухрените ръце на мъжа потреперват, докато я гали.


Публикувано от valka на 03.12.2008 @ 20:23:05 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   joy_angels

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
317 четения | оценка няма

показвания 4368
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"История с подсказване" | Вход | 10 коментара (24 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: История с подсказване
от dandan на 09.12.2008 @ 14:00:44
(Профил | Изпрати бележка)
Какви ти въпроси...излишни са, радост е да прочетеш разказаното с толкова любов.

Радост си!


Re: История с подсказване
от joy_angels на 09.12.2008 @ 22:20:37
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти от сърце, Дани! Желая ти много здраве и любов! :)))

]


Re: История с подсказване
от mariq-desislava на 03.12.2008 @ 20:29:06
(Профил | Изпрати бележка)
Вечната любов съществува... Малко ни трябва, за да я достигнем...;)


Re: История с подсказване
от joy_angels на 03.12.2008 @ 20:34:21
(Профил | Изпрати бележка)
Не знам, Деси, не мисля че това е вечна любов...
Тези двамата бяха влюбени! Това не е след 50 години брак, не вярвам. Благодаря за коментара ти! :))) Хубава вечер!

]


Re: История с подсказване
от LiRa на 03.12.2008 @ 20:54:38
(Профил | Изпрати бележка)
Цял живот съм ги виждала, Джой, гледам ги и сега с теб от фоайето на хотела, същите сияещи, светещи... И се усмихвам, защото знам, че това е поводът и причината да сме живи, да продължава да се върти планетата, да се въртят душите ни по спиралата на еволюцията. Много, много хубаво ми го разказа. Благодаря ти! Здравей! :))


Re: История с подсказване
от joy_angels на 03.12.2008 @ 20:59:18
(Профил | Изпрати бележка)
Захарче или мляко? ;)
Обичам да си пия кафето в хубава компания, Лиричке!
Благодаря ти за съпреживяването, за усмивката и за поезията в коментара ти! Поздрав! :)))

]


Re: История с подсказване
от LiRa на 03.12.2008 @ 21:05:42
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, без нищо, ама с кофеин и ще запаля една цигара, обичам да гледам как се вие синкавата лентичка като път и следва кривулиците на мислите ми. Не че не ми се ще и аз да живея здравословно и колкото се може по-вечно, ама много са му чудесиите на тоя свят:)))

]


Re: История с подсказване
от joy_angels на 03.12.2008 @ 21:15:47
(Профил | Изпрати бележка)
Имаш ги - и кафето с кофеин, и цигарата, и чудесата, и вечността. Впрочем, вечността е вече в теб! Знам го. Благодаря ти пак, има защо. :)))

]


Re: История с подсказване
от LiRa на 03.12.2008 @ 21:18:58
(Профил | Изпрати бележка)
Ей, стига де! Такива работи не се казват. За всички е. Слънчева, вечер, Джой! С чаша червено вино, както си му е редът... :))))

]


Re: История с подсказване
от joy_angels на 03.12.2008 @ 21:32:13
(Профил | Изпрати бележка)
Наздраве!

]


Re: История с подсказване
от dimension на 04.12.2008 @ 07:58:21
(Профил | Изпрати бележка)
И аз бях сред минувачите, joy_angels, и не само този път.
Поздрави за топлия чист разказ!


Re: История с подсказване
от joy_angels на 04.12.2008 @ 17:50:22
(Профил | Изпрати бележка)
"Моите" двамата може да са като твоите "двамата" от "Да хвърли камък този, който"... За любовта наистина няма възрастови граници, но хората сами се ограничвата под рубриката "вече сме стари..."
Блгодаря ти, че мина по "тази улица"! Поздрав!

]


Re: История с подсказване
от Nadie на 04.12.2008 @ 08:06:22
(Профил | Изпрати бележка)
Много нежно и чисто, много хубаво. Поздрави! Между другото, последните две изречения са напълно излишни- без тях би било по-добре!


Re: История с подсказване
от joy_angels на 04.12.2008 @ 17:52:15
(Профил | Изпрати бележка)
Приятно ми е, че си наминала Nadie - вниманието на "разкачвач" ме трогва. Благодаря! Поздрав! :)))

]


Re: История с подсказване
от anelim на 04.12.2008 @ 10:21:40
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесна история, всичко си е на място - от първото до последното изречение. Благодаря, че ми разказа. Поздрави!


Re: История с подсказване
от joy_angels на 04.12.2008 @ 17:58:54
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Аnelim, за вниманието и коментара ти! Удоволствие беше да разкажа! Хубава вечер! :)))

]


Re: История с подсказване
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 04.12.2008 @ 20:06:33
(Профил | Изпрати бележка)
Много хубаво разказана история - видяна с очи, свикнали да забелязват детайлите. А те май че са тия, които правят от прозата изкуство. Като добър читател ще кажа, че имаш дарбата да разказваш, Джой - това е втория ти текст, който го доказва.
Може би не е необходимо отделянето на отделните смислови части и графично. Бих искал и да попитам - не може ли със същия резултат булевардът да пресича града от запад на изток? ;)
А финалът според мен си е точно за такъв. Малко преди него полуфиналът с няколкократното "искам" ме върна към "Котка в дъжда" на "телеграфиста". :)
П.П. Такива двойки не са рядко явление в Буенос Айрес - да не си видяла всичко това там? :)
Gracias por el placer!


Re: История с подсказване
от joy_angels на 04.12.2008 @ 20:43:08
(Профил | Изпрати бележка)
Прилича на Буенос Айрес, нали? И на Варна? И на Брюксел?
Има ги навсякъде, Танцуващи... И този разказ не е за тях, а за мен, за теб, за всеки, който още няма Паркинсон и остеопороза, но мисли, че светът и възможностите да се влюбва, да изпитва страст,нежност, да се харесва и да бъде харесван свършва някъде около подмолната 40-годишна (50-годишна, 60-годишна и т.н.) възраст.
А за детайлите - може всичко :)) Може булевардът да го няма, ако ти пречи и времето може да е следобед,а не сутрин.
Две неща не разрешавам - да й къносваш косата и да я заменяш с мъж :)))
Muchas gracias por venir ! Hasta la proxima, amigo!

]


Re: История с подсказване
от voda на 04.12.2008 @ 20:08:01
(Профил | Изпрати бележка)
И аз съм виждала хора в напреднала възраст, които се обичат като юноши. Мисля, че способността да се обича така е даденост.
А да срешнеш съответния човек, е просто съдба.

Разказът завладява и размисля...
Поздрави, Радост!


Re: История с подсказване
от joy_angels на 04.12.2008 @ 20:33:31
(Профил | Изпрати бележка)
Мисля, че както светът се е оплел в идеите за наночастиците, някой ден ще открият нано, пико или фемто (извинявай, това са все по-малки частици) субстанция, която всъщност, излъчва готовността да се влюбиш. Това е, което животните отделят напролет. Тези частици при хората са обаче въпрос на избор - ако си готов да споделиш живота си с някого - ги отделяш. Това няма възраст. Но вързастта е вторична преграда, която е част от културното ни наследство - от деца знаем, че "еди-какво си" не се прави на тази възраст.
Затова и тилкова възрастни хора са самотни - те просто не си разрешават да се влюбят...
Благодаря ти, Водичке!

]


Re: История с подсказване
от Ufff на 13.12.2008 @ 10:28:15
(Профил | Изпрати бележка)
Бижу!
Благодарности за "пищова"!


Re: История с подсказване
от joy_angels на 13.12.2008 @ 17:46:42
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесен подарък са думите ти днес, Uff! Благодаря ти! Много усмивки в студента зима и на теб!

]


Re: История с подсказване
от MorbidiaMorthel на 13.12.2008 @ 22:57:52
(Профил | Изпрати бележка)
жестикулярно е! :]


Re: История с подсказване
от joy_angels на 13.12.2008 @ 23:27:16
(Профил | Изпрати бележка)
А аз се опитах да е перфекциозно... :)

]