Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 817
ХуЛитери: 5
Всичко: 822

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Marisiema
:: pinkmousy
:: LioCasablanca
:: Elling

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСтрастите и странностите на известни хора и отражението им върху историята ни- 4
раздел: Други ...
автор: galina

Персона нон грата

След абдикирането на Батенберг, на трона на българската държава застава младият княз Фердинанд. С противоречив и много труден характер, той изцяло подчинява дворцовия живот на капризите си.
Обект на неговото особено отношение става симпатичният и интелигентен личен секретар на княза Димитър Станчов.Фердинанд го обгражда със своето внимание и благоразположение и е напълно запленен от него. Но това не е по вкуса на младият секретар, който е със също така остър и непокорен характер. Отношенията между двамата често прерастват в бурни сцени на противопоставяне.
Веднъж Станчов, раздразнен от натрапливото отношение на княза, не издържа и хвърля по краката му купчина папки, а Фердинанд побеснял му зашлевява плесница. Разпрата е на път да прерасне в юмручен бой, но своевременно е предотвратена от намесата на дворцови служители.
В крайна сметка, Димитър Станчов се жени за младата французойка Анна дьо Грьоно, придворна дама на майката на княза.
Този брак кара Фердинанд да се чувства тъжен и подтиснат. Тонът с който говори, когато благославя годежа им е траурен, а подаръците, които изпраща на младоженците са завързани с черни панделки.
Младият княз е особено отворен към техническите новости. Той използва връзките си и сключва заем за 30 милиона лева, които употребява основно за железопътно строителство. Сам довежда инженери за извършване на строежа, проследява подготовката на плановете и организира тържествен обяд за 300 души, в голямата зала на новата гара, при откриването на железопътната линия, свързваща Париж с Константинопол. По тая линия ще преминава известният Ориент експрес, който ще свързва малка България с големия свят.
След петгодишно властване на българския престол, не особено благосклонното отношение на европейските Дворове към него се променя. Тези, които доскоро са го наричали Фердинанд "Саксчето", започват да го канят и да го приемат с подобаващо уважение.
Бракът му с принцеса Мария-Луиза Бурбонска, която е пряка потомка на Шарл Х и на френските крале, напълно натрива високомерните носове на много стари монархисти, които не зачитат Куборгите.
Но след шест годишен брак с българския монарх, Мария-Луиза почива, вследствие усложнения при раждане на четвъртото им дете.
Фердинанд е покрусен от тази неочаквана смърт и почти месец не става от леглото си.
Следващия брак, който сключва, не е особено успешен в личен план. Той е с германската принцеса Елеонора Рьойс-Кьостриц и е истински светски триумф.Тя е една много интелигентна жена, познава цяла Европа, знае много езици и се занимава с благотворителност. Отношенията между двамата, обаче, още от началото не тръгват добре. Привърженичка на простотата, реда и хигиената, Елеонора отказва да спи под брачния балдахин в куборгския замък и нарежда да и поставят малко желязно легло в тоалетната и стая. В отговор на това, съпругът не удостоява с внимание вечерта новата си съпруга.
Отношенията между двамата и занапред остават хладни.
За сметка на това се появява новият фаворит на Фердинанд, шофьорът му Вайх. Той е чаровен младеж от немски произход и постепенно обсебва вниманието и благоволението на монарха и е непрекъснато край него, поемайки задълженията и на секретар и куриер.
Когато Вайх отсъства, Фердинанд се затваря в стаята си и му пише дълги писма. При всяка възможност, двамата прекарват свободното си време в двореца във Врана. Попаднал под силното му влияние, Фердинанд се превръща във все по-голям германофил.
Политическите събитията през този период придобиват тревожен и войнствен характер.Провокирана от неразрешимия македонски въпрос, избухва Балканската война. Тази война в последствие преминава в междусъюзническа и завършва с национална катастрофа за България.
Тези трагични събития превръщат Фердинанд в един още по-раздразнителен и тираничен монарх.Само отношението му към Вайх остава непроменено, той е все така безкрайно отдаден на своя любимец, чийто влияние в двореца е много силно, а служителите се оплакват, че неговото присъствие
дезорганизира всички служби.
Назряващата първа световна война, превръща българския монарх в доста ухажвана политическа личност, поради стратегическото положение на България. Опитвайки се да го привлекат на страната на Антантата, съюзниците обещават връщане на отнетите български територии след злополучната Балканска война.
Нооо...Фердинанд решава България да се включи във войната на страната на Германия и Австро-Унгария. Тази грешка довежда страната ни до нейната втора национална катастрофа.
Фердинанд е принуден да абдикира и е обявен за персона нон грата за България.


Публикувано от aurora на 25.11.2008 @ 10:34:42 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   galina

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
319 четения | оценка няма

показвания 28298
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Страстите и странностите на известни хора и отражението им върху историята ни- 4" | Вход | 4 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Страстите и странностите на известни хора и отражението им върху историята ни- 4
от milcho (milchokirilov@yahoo.com) на 25.11.2008 @ 12:13:07
(Профил | Изпрати бележка)
Браво Галина!
Трябва да се знаят тия неща.
Народ, който не си знае историята е достоен,
но само за съжаление.


Re: Страстите и странностите на известни хора и отражението им върху историята ни- 4
от voda на 25.11.2008 @ 12:43:19
(Профил | Изпрати бележка)
С възхита прочетох и те поздравявам, Галина!


Re: Страстите и странностите на известни хора и отражението им върху историята ни- 4
от Pobeditel на 25.11.2008 @ 16:57:35
(Профил | Изпрати бележка)
Интересен разказ за една историческа личност! Поздрави, Галина!


Re: Страстите и странностите на известни хора и отражението им върху историята ни- 4
от herrian на 25.11.2008 @ 20:55:31
(Профил | Изпрати бележка)
Винаги съм съжалявал, че дедите ни са изхвърлили Батенберг.