Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 752
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 755

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy
:: Marisiema
:: Mitko19

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÌèíàëàòà Êîëåäà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: rupani

 îáùè ëèíèè èñòîðèÿòà áåøå òàêàâà:
Òðÿáâàøå äà õîäèì íà êîëåäà ó ðîäíèíèòå â Øóìåí. Íåùî ïðîñòî íà âèä. Îáà÷å, íàøàòà êîëà èìàøå ìíîãî èçòúðêàíè ãóìè. Îñâåí òîâà ùÿõìå äà âîçèì è íà÷àëñòâîòî, ò.å. òúùàòà è òúñòà. Äà, òðÿáâà äà ÿ ðàçêàæà òàçè èñòîðèÿ. Äîêîëêîòî ñè ÿ ñïîìíÿì îùå. È ïîðàäè òàçè ïðè÷èíà ìíîãî ñå êàðàõìå ñ æåíàòà çà òèÿ ãóìè, àç íàñòîÿâàõ äà êóïèì çèìíè, òÿ íàñòîÿâàøå, ÷å íÿìà íóæäà, çàùîòî íÿìàìå ïàðè. Îñâåí òîâà ñå îïàñÿâàõ, ÷å àêî ïàäíå ñíÿã è ïúòÿò ñòàíå õëúçãàâ, ñ òèÿ ãàëîøè íÿìàøå äà ñòèãíåì ïî-äàëå÷ îò Ïúòíà ïîìîù. Íî, æåíàòà ñè å æåíà – êàòî ñè íàóìè íåùî äà íå ñòàíå è òî íå ñòàâà.
Ñóòðèíòà, òî÷íî íà Êîëåäà, òðúãíàõìå öÿëàòà òóìáà – àç è òúñòà îòïðåä, æåíàòà, òúùàòà è äåòåòî íà çàäíàòà ñåäàëêà è ñå ìîëåõìå äà íå çàâàëè ñíÿã. Òî ïúê çà ïðîêëåòèÿ íå çàâàëÿ.
Íà çàäíîòî ñòúêëî ñå ìúäðåøå åäíà òàâà ñ áàíèöà ñ êúñìåòè è åäíà òàâà ñ ìðúâêè - âñå ïàê, Êîëåäà áåøå è íÿêîè îò íàñ áÿõà ïîñòèëè - íå òúùàòà, òúñòà è äåòåòî, ðàçáèðà ñå.
Äî åäíî âðåìå âñè÷êî âúðâåøå óñïåøíî. Íÿêúäå äî ñðåäàòà íà ïúòÿ.
Ìàëêî ïðåäè Ïèñàíñêèÿ ìîñò. Òàì óöåëèõ åäíà êîïêà íà ïúòÿ – íèùî è íèêàêâà ðàáîòà, íî, îò òàì íàòàòúê êîëàòà âçå íåùî äà íå âúðâè êàòî õîðàòà. Ñïðÿõ äà âèäÿ, êàêâî èìà è ñúîòâåòíî âèäÿõ çàäíàòà ëÿâà ãóìà, òî÷íî êúäåòî ñåäåøå òúùàòà, ñïóêàíà. Ñòàðà ãóìà + äåáåëà òúùà = íîðìàëíî. Èçâàäèõ àç âåäíàãà ðåçåðâíàòà ãóìà è – êîðíàç – ÿ ñëîæèõ íà ìÿñòîòî íà ñïóêàíàòà. À òÿ ðåçåðâíàòà ãóìà åäíà òàêàâà òÿñíà, íà íåÿ íà õèëÿäà ìåñòà ïèøå, äà ñå ïîëçâà ñàìî äî íàé-áëèçêèÿ ñåðâèç. Íèå, áúëãàðèòå, ïîíåæå ñìå õèòðàöè, ñìÿòàõìå äà ÿ ïîëçâàìå äî Øóìåí. Êîé çíàå çàùî, â ãëàâàòà ìè ñå áåøå çàãíåçäèëî, ÷å òàÿ ãóìà å ïëúòíà – íÿìà ñïóêâàíå, äåìåê. Íî, íå ìèíàõìå è ïîëîâèí êèëîìåòúð, êîãàòî êîëàòà ïàê çàïî÷íà äà ñå òúòðè. Òàÿ ãóìè÷êà ïðîñòî áå ñòàíàëà íà ïàðöàëè. Ïúëåí áîêëóê. Âúîáùå íå áåøå ïëúòíà, ïðîñòî áå ïî-òÿñíà, è íàé-ãëàâíîòî – ñòàðà êàòî òúùàòà (òÿ òúùàòà ìè å ñðàâíèòåëíî ìëàäà). Ñåãà âå÷å ÿ âàïöàõìå. Òúñòúò ñå ñåòè, ÷å íàáëèçî èìà íÿêàêâè ïîìåùåíèÿ íà ïúòíèòå ñëóæáè, â êîèòî ðàáîòè íåãîâèÿò ñúñåä, íà ñåëî, íî êîéòî ñåãà, åñòåñòâåíî, íå å íà ðàáîòà, íî ïúê ìîæå äà èìà íÿêîè íåãîâè êîëåãè, êîèòî ñåãà äà ñà äåæóðíè. Òèÿ ïîìåùåíèÿ áÿõà íàèñòèíà â íà÷àëîòî íà ìîñòà è íèå ñ òúñòà ñå çàòúòðèõìå íàòàì, òúòðèõìå ñå, çàùîòî òîé íå ìîæå äà âúðâè áúðçî, à àç áÿõ îò÷àÿí, è ñëåä äúëãî ÷óêàíå è õëîïàíå ñå ïîêàçà íÿêàêúâ ÷îâåê, êîéòî íè îñâåäîìè, ÷å íå ìîæå äà íè ïîìîãíå, ïîíåæå òèÿ ãóìè ñà áåçêàìåðíè, à òóê íÿìà ñ êàêâî äà ãè îïðàâÿò, íèòî ïúê èìàò ïîäîáíè ãóìè, ñ ïîäîáíè äæàíòè. Ïîáëàãîäàðèõìå ìó è ñå âúðíàõìå ïðè êîëàòà.
À, äà, åñòåñòâåíî, æåíàòà îòðè÷àøå äà ìå å âúçïèðàëà íàé-êàòåãîðè÷íî äà êóïóâàìå íîâè ãóìè è ìå óêîðÿâàøå íà âñåóñëóøàíèå, ÷å íå ñúì êóïèë íîâè - òÿ ëè òðÿáâàëî äà ìèñëè çà âñè÷êî. Å, êàòî å ñ ìàéêà ñè è áàùà ñè äî íåÿ, êàêâî äà ÿ ïðàâÿ? Òå êàòî ÷å ëè íå ÿ çíàÿò êàêâà å. Ñòî ïðîöåíòà ñúì ñèãóðåí, ÷å ïîâÿðâàõà íà ìåí.
Êàêòî è äà å, âå÷å íÿìàøå äðóãà âúçìîæíîñò, îñâåí äà âèêàìå áàäæàíàêà îò Øóìåí. Òîé ìíîãî íè ñå çàðàäâà. ×àêà íè íà ìàñà, ïúê íèå ãî âèêàìå äà íè íîñè ðåçåðâíè ãóìè îò Øóìåí. È çàïî÷íàõìå äà ÷àêàìå.
×àêàìå, à íàâúí ñòóäåíî, íî íå âàëè, è â êîëàòà ñòúêëàòà ñå çàïîòèõà. Íà âñè÷êè èì å ñòóäåíî, îñâåí íà ìåí - îò áÿñ, è îò âðåìå íà âðåìå ïóñêàì äâèãàòåëÿ, äà ðàáîòè ïàðíîòî äà ãè òîïëè. Îò âðåìå íà âðåìå çàáúðñâàì ïî íÿêîÿ äóïêà â ñòúêëîòî, äà âèäèì, èäâà ëè áàäæàíàêà èëè íå. Âñè÷êè âå÷å çàïî÷íàõà äà õâúðëÿò ëàêîìè ïîãëåäè êúì áàíèöàòà, íî òúùàòà ÿ âàðäè êàòî Öåðáåð âðàòèòå êúì àäà...
Íàé-ïîñëå áàäæàíàêúò èäâà. Íîñè äâå ãóìè, çàùîòî íàìåðèë íÿêàêâè ñ äðóã äèàìåòúð. Ñìåíÿìå ãè è ïîòåãëÿìå. Âñè÷êè òðúïíàò è ãëåäàò ïî ïúòÿ çà äóïêè. Àç íÿìà êàêâî äà ãëåäàì, òå ìå ïðåäóïðåæäàâàò çà âñÿêî ïðåïÿòñòâèå íà êèëîìåòúð íàïðåä. Íà ìåí âå÷å íå ìè ïóêà. Ñòî ïðîöåíòà ñúì ñèãóðåí, ÷å äî Øóìåí ùå ñòèãíåì áåç ïðîáëåìè, íî íå èì ãî êàçâàì. Èìàì ñè àç åäíà òåîðèÿ çà êîëè÷åñòâîòî ëîø êúñìåò, êîéòî ìîæå äà òè ñå èçëåå íà ãëàâàòà çà åäèí äåí, è äîñåãà òÿ íå ìå å ïîäâåæäàëà. Ëîøèÿò êúñìåò çà äíåñ îòäàâíà ñâúðøè. È äà ñòàíå ïàê íÿêîé èíöèäåíò - ïî-äîáðå - òàêà âè ñå ïàäà. Äà áÿõòå ãëåäàëè ïúòÿ äîêàòî ãóìàòà îùå íå ñå áå ñïóêàëà.
 Øóìåí âñè÷êè ñëèçàò ñ òàâèòå è ñå íàñî÷âàò êúì òðàïåçàòà, êúäåòî ïúê ãè ÷àêàò ñâàòèòå îò Êàðíîáàò - ìàéêàòà íà áàäæàíàêà è áðàò ìó ñ öÿëîòî ñè ñåìåéñòâî. Àç îáà÷å èì òåãëÿ åäíà ìàéíà íà óì è ñå íàñî÷âàì ïðàâî êúì ñåðâèçà çà ãóìè, êîéòî çà ìîé êúñìåò (ëîøèÿò êúñìåò âå÷å ñå å èçëÿë, ñåãà êúì ìåí òå÷å äîáðèÿ) ñå íàìèðà òî÷íî äî áëîêà íà áàäæàíàêà.
 Øóìåí õîðàòà ñà ïî-÷îâå÷íè. Ðàáîòÿò è íà Êîëåäà. Òî÷íî çà òàêèâà áàëúöè êàòî ìåí. Âçåìàì âñè÷êè íàëè÷íè ïàðè íà çàåì è îòèâàì â ñåðâèçà. ßäúò îùå ìå òðåñå è ñàì ñè ñâàëÿì ãóìèòå, ìàêàð ÷å òîâà ìîæå äà ãî ñâúðøàò è õîðàòà îò ñåðâèçà. Òàì íàáúðçî ìè îïðàâÿò îêðèâåíàòà äæàíòà, îñâåäîìÿâàò ìå, ÷å ðåçåðâíàòà ñè ãóìà ìîãà äà ÿ õâúðëÿ íà áîêëóêà, áàðàáàð ñ äæàíòàòà è ìè âçåìàò ñúâñåì ïðèëè÷íà öåíà çà äâå óïîòðåáÿâàíè ãóìè, íî ñ ãðàéôåð. Íà ìåí õè÷ íå ìè ïóêà, ÷å ãîðå ìå ÷àêàò. Âúðøà ñè ðàáîòàòà, äîêàòî äâåòå „íîâè” ãóìè ñà ñëîæåíè íà çàäíèòå êîëåëåòà è òîãàâà ñå êà÷âàì ãîðå – ïîòåí êàòî ïðàñå – åäíî îò ÿä, äðóãî îò êþìáåòî, ñ êîåòî ñåðâèçúò ñå îòîïëÿâà. Ïðèÿòíà êîìïàíèÿ áÿõà òèÿ õîðà îò ñåðâèçà, ìîæåøå äà îñòàíà îùå ïðè òÿõ, àêî íÿìàõà ðàáîòà äà âúðøàò.
Âå÷å ìè å ìèíàë ÿäúò è èçïúëíåí ñ åíåðãèÿ ñå âòóðâàì êúì ìàñàòà, êúäåòî äðóãèòå âå÷å ñà óñïåëè äà ñè íàâàêñàò ñ ïèåíåòî è ÿäåíåòî. Òåìåðóòåñòîòî ìè ïîâåäåíèå ñå ñìåíÿ ñ áúáðèâîñò - äà êîìïåíñèðàì, äåòî íå óâàæèõ ìàñàòà â íà÷àëîòî.
Âçåìàìå èì àêúëà íà êàðíîáàòñêèòå ðîäíèíè. Íå ìîãàò äà ñè îòâîðÿò óñòàòà îò íàñ. Ñàìî ñå õèëÿò. Êàòî ñïðà àç, ïî÷âà ÿ æåíà ìè, ÿ òúñòà. Íàïðàâî ãè óáèõìå ñ ïðèêàçêè. Äà âèäÿò òå, êàêâà ñìå êîìïàíèÿ çà ìàñà!
Êàêòî ñà â ïðèïîâäèãíàòî íàñòðîåíèå, âñè÷êè ãè òðåñå ñòðàõ, êàê ùå ñå âúðíåì îáðàòíî â Ðóñå. Òúñòúò, ìàêàð è äà èìà ïðîáëåìè ñúñ ñúðöåòî è ïî÷òè âå÷å äà íå ïèå, ñåãà îïèòà îò âñè÷êè àëêîõîëè â ïîäîáàâàùè êîëè÷åñòâà, íàêðàÿ çàòèñíà è ñ óèñêè. Æåíà ìè è òúùàòà íå ãè ìèñëÿ - òå íîñÿò íà ïèåíå â ïî÷òè íåîãðàíè÷åíè êîëè÷åñòâà - íÿìà òàêîâà íåùî êàòî ïèÿíà æåíà. Ñåãà îùå ïðè ïúðâàòà ïîäêàíà äà ñè âúðâèì, âñè÷êè ñêà÷àò ãîòîâè îò ñòîëîâåòå - äðóã ïúò ñå íàëàãà äà ãè ïîäêàíÿì ïî äåñåò ïúòè. Âñúùíîñò, êàêúâ ìè å êåôúò íà ìåí íà òèÿ ñúáèðàíèÿ? Íå ìîãà äà ïèÿ è òðÿáâà äà ãè âîçÿ ñ òàÿ òðîøêà ñòî êèëîìåòðà â åäíàòà ïîñîêà è ñòî êèëîìåòðà íà îáðàòíî.
Îò Øóìåí èçëèçàìå ñ ðúìåæ. Çàñåãà íå å ÷àê òîëêîâà ñòóäåíî, äà ñå íàäÿâàìå, ÷å íÿìà äà çàëåäè. Âñè÷êè â êîëàòà ñà êàòî íà òðúíè îñâåí ìåí. Èíà÷å ñà âñå óñìèõíàòè è â ïðèïîâäèãíàòî íàñòðîåíèå. Êåô ìè å äà ãè ãëåäàì. Èñòåðèÿòà ãè å îáõâàíàëà ÿêî. Êàòî íàáëèæàâàìå Ðàçãðàä ñå ñïóêà ìúãëà. Ðÿäêà ìúãëà.  ñìèñúë, ðÿäêî ñå ñðåùà òîëêîâà ãúñòà ìúãëà. Äâèæèì ñå êàòî ìðàâêè. Íèùî íå ñå âèæäà íà äâà ìåòðà îò ìåí. Õâàùàì îñåâàòà ëèíèÿ è êàðàì ïî íåÿ. Îáà÷å, êàòî èç÷åçíå îñåâàòà ëèíèÿ? Òîãàâà òúðñÿ áàíêåòà. È òàêà áàíêåò, îñåâà ëèíèÿ, ïàê áàíêåò... Âñåêè â êîëàòà ñè å ðàçïðåäåëèë çàäà÷èòå. Òúùàòà ñëåäè îò êúäå ìèíàâàìå è ñúîáùàâà íà âñåêè ïåò ìèíóòè. Òî íàîêîëî íèùî íå ñå âèæäà, íî òÿ ÿ êàðà îðèåíòèðîâú÷íî, ïî âðåìå, òúé êàòî òîçè ìàðøðóò ãî å ìèíàâàëà õèëÿäà ïúòè ñ êîëà. Æåíàòà è äåòåòî ñà èçòî÷èëè øèè êàòî æèðàôè è ãëåäàò çà äóïêè. Êàòî âèêíàò "Äóïêà!" è àç íàáèâàì ñïèðà÷êè. Òúñòúò, ñåäíàë äî ìåíå ìå ïèòà ïðåç ïîëîâèí ÷àñ äàëè èìàì ðåçåðâíè ÷óê÷å è íàêîâàëíÿ, ùîòî äà çàìðúêíåø íà ïúòÿ áåç ðåçåðâíè ÷óê÷å è íàêîâàëíÿ áèëî óáèéñòâåíî. Êàêâî äà ìó îáÿñíÿâàì, ÷å òàçè êîëà íÿìà íóæäà îò ÷óê÷å è íàêîâàëíÿ?
Ñëåä èçâåñòíî âðåìå çàïî÷âà äà ìè ñå ñòðóâà, ÷å íå ñå äâèæèì. Ïðåä ìåí å ñàìî áÿë ôîí . Íå ñå âèæäà íèùî, êîåòî äà ñå äâèæè. Îñåâàòà ëèíèÿ, êîãàòî ÿ èìà, å íåïðåêúñíàòà è ñúùî å íåïîäâèæíà. Òîâà ñè îïàñåíèå, ðàçáèðà ñå, ãî ñïåñòÿâàì íà âîçåùèòå ñå ñ ìåí. Äâèæåíèåòî íè òâúðäå ìíîãî íàïîìíÿ íà àìåðèêàíñêè ôóòáîë. Âñè÷êè ìàñîâî ñå ðàäâàò íà âñåêè ñïå÷åëåí ìåòúð íà èãðèùåòî - â íàøèÿ ñëó÷àé íà âñåêè äîñòèãíàò åòàï îò ïúòÿ, êîéòî ðàçïîçíàâàìå êàòî òàêúâ.
Íàé-íàêðàÿ ìúãëàòà ñâúðøâà, íî êàêâî îò òîâà? Âå÷å ñìå â Ðóñå. Âñè÷êè – ïî êúùèòå – ðàäîñòíè, ðàäîñòíè... Íà ìåí âñè÷êè äðåõè – îò íàé-äîëíèòå, äî íàé-ãîðíèòå – ìîêðè...


Ïóáëèêóâàíî îò alfa_c íà 23.10.2008 @ 12:28:29 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   rupani

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ëîïàòà218
àâòîð: nickyqouo
389 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 42422
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Ìèíàëàòà Êîëåäà" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.