Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 574
ХуЛитери: 2
Всичко: 576

Онлайн сега:
:: rajsun
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаАлцхаймер
раздел: Разкази
автор: rozix

Една сутрин Марияна се събуди с напълно побеляла коса.
В началото дори не забеляза какво се е случило, защото беше все още сънена и бързаше да изпие задължителната доза силно кафе. Но когато, вече поободрена, влезе в банята да вземе душ, отражението й в огледалото окончателно прогони и последните остатъци от сутрешната сънливост. Протегна ръка да изтрие повърхността на стъклото от горещата пара и тогава се сблъска със старицата . . . Защото в действителност насреща й в огледалото се беше настанил образът на една абсолютно непозната стара жена със снежно бели коси.
В първия миг Марияна не се стресна, защото си помисли, че жената в огледалото е остатък от някакъв забравен снощен сън, който още не е напуснал съзнанието й, въпреки силната доза кафе. Но постепенно разбра, че това всъщност е самата тя, със залепнали за слепоочията мокри бели коси и уплашен поглед.
Опита се да запази самообладание и тихо излезе от банята. Мина покрай голямото правоъгълно огледало в коридора без да се огледа, а след това си направи още едно кафе, този път двойно и без захар. Обмисляше дали да събуди съпруга си и да му каже, или по-точно покаже, какво й се е случило, но скоро се отказа. Запали цигара и замислено погали дебелата сиямка Берта, която безшумно се беше настанила в скута й. Берта беше на 8 години, доста преклонна възраст за една котка, но въпреки това нямаше нито един бял косъм – козината й си беше гладка и жълтеникаво-черна досущ като на невръстно котенце.
Разбира се, Марияна си даде сметка за това чак сега, когато нейната собствена “козина” ,незнайно как, беше станала снежно бяла. На 27г. косата ти да побелее за една нощ - това не беше нормално явление.
Марияна от край време се гордееше с красивата си кестенява коса, гъста и лъскава като конска грива. Като малка обичаше да чете приключенските романи на Карл Май и си мечтаеше да има дълга, гарваново-черна коса като Винету.
Загаси цигарата и отиде до огледалото в коридора. Отсреща я гледаше непознато и ужасяващо отражение – старостта я беше нападнала внезапно и без предупреждение, жестоко и вероломно докато спи.
От спалнята се чу лека кашлица и тътрене на чехли. Мъжът й се беше събудил и се готвеше да направи сутрешния си тоалет. Марияна застина пред огледалото и се заслуша. Чакаше съпругът й да я види така, с разпуснати бели коси, грозна и похабена.
Но той само премина покрай нея, все така тътрейки сънено чехлите си, и каза:
-Добро утро, пиле. Направи ли ми кафе?
-Иване, спри се за малко и ме погледни. Не забелязваш ли нещо странно? – попита тя с изтънял от напрежение глас.
-Че какво ти е странното, нищо странно не виждам – провикна се той от кухнята, където вече беше седнал на масата и си наливаше кафе.
-Стига си се халосвал и ми кажи истината – Марияна изтръгна каничката с кафе от ръцете му и нервно закърши пръсти.
-Не виждаш ли, че косата ми е бяла, само на 27г. съм, а косата ми побеля ей така изведнъж . . .
-Пиленце, я се стегни, ти не си на 27г., а на 72г. Сигурно пак нещо си сънувала – отговори Иван и се пресегна да пусне радиото.
Марияна се върна пред огледалото в коридора и докато решеше внимателно дългите си бели коси, разбра, че нещо с нея не е наред.


Публикувано от Administrator на 04.10.2008 @ 14:46:08 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   rozix

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 08:25:45 часа

добави твой текст
"Алцхаймер" | Вход | 3 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Алцхаймер
от radi_radev19441944 на 04.10.2008 @ 18:54:27
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Интересно направено разказче.
И за съжаление - винаги актуално.


Re: Алцхаймер
от nichija на 05.10.2008 @ 01:54:25
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления за интересния разказ!
Размисли ме, но накрая някак ми се прииска да вярвам, че сенилността не е неизбежна - ако не спираме да тренираме ума и тялото си и успяваме да им осигурим добра храна и приятна компания, даже и да станем на 72 е твърде възможно да се чувстваме като на 27....

Среднощни поздрави!

nichija,


Re: Алцхаймер
от nebula на 13.10.2008 @ 12:58:21
(Профил | Изпрати бележка)
Много изчистен и точен стил. Има едно-две несъответствия от сюжетен характер (например, как само косата ще й направи впечатление, при условие, че на 72 години човек далеч не се различава само по побелелите коси с 27 годишния си аналог), но те са от второстепенно значение. Поздрави и за "правоъгълното огледало"...