Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 833
ХуЛитери: 4
Всичко: 837

Онлайн сега:
:: Albatros
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДве балади за китара и момиче
раздел: Разкази
автор: kaliopa_ina

Онази пейка там, изящно изгърбена и отскоро бяла, онази пейка там му е любимата
Досега винаги е седял на облегалката ѝ, облакътен на коленете си, приведен, неспокоен. Пейката е точно срещу музикалната школа. На нея е издъвкал стотици дъвки, упражнявайки мъжествена физиономия. Устните му изпръхнаха от няколкомесечното излагане на кварталния вятър, адамовата му ябълка се очерта, косите изсветляха. Чакаше я да излезе от уроците си по цигулка, три пъти седмично, в шест. Тя не знаеше, че е там заради нея, изскачаше от входа след смешния си калъф, който някак странно се очертаваше на фона на светлите ѝ дънки и почти побягваше към центъра.
Момчето повисяваше още малко на пейката, изпращаше я до последно с очи и отиваше на тавана да дрънка с бандата на китара. Написа две балади, но още не беше ги изсвирил на останалите. Едната съчини на зелената тогава пейка, небрежно преметнал крака върху седалката ѝ. Мелодията го споходи, лека като светлата ѝ коса, която така дълго проблясваше на гърба ѝ, докато тя се отдалечаваше с малката си цигулчица по булеварда. Още тогава реши, че ще направи песента и ще седне с китарата си на пейката, и ще я изсвири тихичко точно, докато тя отфучава от другата страна на алеята. Представяше си как би отработил вярната интонация, как нито веднъж няма да трепне гласът му, а тя ще дойде и ще попита чия е песента, и той може дори да ѝ каже „Моя”, а после великодушно да отсече „Подарявам ти я”. Коя мацка не би си паднала по такъв жест, дори да е най-добрата цигуларка на света с най-дългата коса?
Но всъщност си седеше на пейката и търпеливо очакваше да я види. Не, не беше навик, просто необходимост. Търсеше повод да се запознае с нея, търсеше сили да напусне убежището на небрежната си поза и да я заговори. Обаче онзи разточителен миг, в който тя излизаше, все му беше достатъчен. Живееше за шест вечерта, когато момичето изскачаше от школата с цигулковия калъф в ръка, а с другата отмяташе коса назад и после някак разсеяно поглеждаше вляво и вдясно, преди да пресече. Той беше винаги там, отсреща, в гънката на парковата алея и нито веднъж не срещна погледа й.
Освен в онази сряда, когато заваля. Не силно, но настойчиво някак, сякаш цял ден бе чакало да стане шест, та да се изсипят студените капки във врата му. Момчето вдигна качулка над главата си и стана от пейката. Сега. Можеше да се скрие под перваза на музикалната школа, да се запознае с нея и даже да изчакат заедно дъждът да спре. Музикалните инструменти не бива да се мокрят. И докато упражняваше широка крачка, пред входа спря кола, тя изскочи, прегърнала цигулката и се шмугна вътре. Тип с прошарена брадичка, аха!, баща ѝ. Няма кой друг да е, така напомнят очите му нейните.
И тогава тя го погледна. Така го погледна, че същата вечер той написа онази балада, втората. Чу я, още докато колата потегляше, после я откри по грапавите струни на китарата си, опитоми я и ѝ намери думи. И реши, че ще ѝ я изсвири. Ще преглътне някак тъпата си неловкост. Ще се запознае.
После боядисаха пейката. Цялата ѝ зелена олющеност си отиде за един следобед. Побеля, чак до дръжките я намазаха. Е, вярно, по-добре изглеждаше, но не можеше да се ползва. Не му харесваше да стърчи там прав и неспокоен, затова пропусна петъка. Празен, празен ден. Дълъг, предълъг, особено заради близостта му до почивните дни, когато никой не свири в музикалните школи. Сив и скучен, защото на всичкото отгоре пак валеше.
В събота реши да говори със Светльо, може да я е виждал някъде. Не беше от тяхното училище със сигурност, иначе все някой щеше да я познава. В тяхното даскало нямаше толкова красиви мацки, нищо че Светльо си падна по оная от осми „Б”. Имаше криви зъби и го отряза, голям праз! Като станат известни, ще го търси, ама… Светльо ще е зает с фенките.
Как го погледна обаче! Точно, докато влизаше в колата, прегърнала цигулката си. Косата ѝ някак внезапно падна върху очите, после вече беше вътре и си слагаше колана. Братче! Много е красива. Едва ли ще го хареса.
Светльо не я познаваше, обаче закара цялата банда на новобоядисаната пейка. Следващата седмица вече се събираха там, свиреха тихичко и я чакаха да излезе от школата. В шест всички го зяпаха, докато той проследяваше с очи дългите ѝ крака, а косата нахално се развяваше зад гърба ѝ. Останалите пееха, той преглъщаше. Пейката стана тяхна, висяха си там всяка вечер, лятото наближаваше. Как сега да иде и да се запознае с нея пред всички, че да го отреже публично. Глупак е, Светльо е още по-голям глупак. И на всичко отгоре никой не я познава. Ега ти тайнствената мацка.
Реши да изсвири на пичовете баладата. Почна малко неуверено, доста неуверено почна, но после си спомни очите ѝ, падащата светла коса, как бързо я отнесе колата на баща ѝ и неусетно изпя парчето два тона по-ниско. Много яко излезе. Решиха, че ще го вземат за репертоара. И че е крайно време да се запознае с нея. Нарекоха я муза и цяла вечер крояха планове на негов гръб. До следващия ден всички знаеха песента наизуст, не беше променен и един акорд, а той беше сит и въодушевен като истински член на истинска банда.
- Братче! Утре отивам и я забивам точно пред тъпата музикална школа, пък вие само гледайте.
И в петък, в шест без малко се поби пред входа. Тръгна наперено, под лъжичката му нещо ситно трептеше, ръцете му бяха забити дълбоко в джобовете на най-новите му дънки, а в гърба си усещаше погледите на всички. Пееха за кураж. Чу я, подскачаше надолу по стълбите, точно в ритъм с пулса в ушите му. Каза ѝ името си и не чу нейното, но тя се усмихваше, усмихваше се страхотно.
- Мислех, че чакаш всяка вечер тук гаджето си, но после видях, че сте група. Искате ли цигулка? – поднасяше го с почти женска увереност.
Братче, видяла ме е! През цялото време ме е виждала!
И изтърси, че е написал песен за нея, докато я водеше да я запознае с останалите.


Публикувано от alfa_c на 27.09.2008 @ 19:04:24 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   kaliopa_ina

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 11:44:05 часа

добави твой текст
"Две балади за китара и момиче" | Вход | 6 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Две балади за китара и момиче
от lightgreen на 09.12.2008 @ 23:02:53
(Профил | Изпрати бележка)
Много, много, много сладко. (:


Re: Две балади за китара и момиче
от Ida (cwetiata_na_ida@mail.bg) на 27.09.2008 @ 22:20:51
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за удоволствието от твоите разкази...
Поздрави и успех!


Re: Две балади за китара и момиче
от radi_radev19441944 на 27.09.2008 @ 23:02:42
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Преди половин век точно такава картинка се представях.
Видях скоро и момичето - една хрисима бабичка...


Re: Две балади за китара и момиче
от stef_bobi на 28.09.2008 @ 21:49:42
(Профил | Изпрати бележка)
Харесва ми.Поздрави!


..........
от plamen9745 на 24.03.2009 @ 12:30:41
(Профил | Изпрати бележка)
Дипломиран преподавател- музикален педагог с опит предлага уроци по класическа,акустична и електрическа китара за начинаещи и напреднали във удобно за тях място и време.За контакти- 0884038938 9891197 Пламен Бояджиев plamen9745@yahoo.com skype plamen9745


Re: Две балади за китара и момиче
от TheUnforgiven на 22.01.2009 @ 13:48:47
(Профил | Изпрати бележка)
Wow... Много хубаво написано.Накара ме да пророня няколко сълзи и след това да се усмихна.Страхотно!