Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 694
ХуЛитери: 2
Всичко: 696

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: mitkoeapostolov

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНамерено загубено
раздел: Романи
автор: sradev

За да си загубиш времето
трябва да намериш такова.
проф. Тара Понтьо

- Много сме загубени,- каза Циркония, вече втора година се учиме, а нищо не сме разбрали.
- Не се коси, - отвърна й Пишманка, учителите ни са загубени и така си губиме времето. Хайде и ние да им се загубим.
- Да избягаме?
- Когато избягаш от нещо, то го държиш пред очите си. Все се озърташ да не би да те догони, а то непрекъснато е в тебе, чрез образа си, с който го сравняваш. А това, което е във въображението, то е навсякъде. Ние няма да бягаме от нещо, а ей така - ще се загубиме.
- В паралелен свят ли да отидем? Или в двореца на мечтите?
- Паралелните светове са синхронни с нашите. Влезнеш в един, излизаш от друг. Но ние сме в този, следователно ще излизаме от себе си. От паралелният пак трябва да излезнеш от себе си, но тогава не е сигурно, че ще се върнеш в своят. Знаеш парадокса на Вригт: Излезнеш ли веднъж от себе си, никога вече няма да си сигурна, че си се върнала.
- Да избягаме в бъдещето!
- Бъдещето е следващият миг. Доцент Филан Кешия ни учеше как да надничаме 6 месеца напред, но никой не ни е учил как да видим следващият миг, нито пък да си спомняме предишният. Дори доктор Пауст не умееше да помни предишният миг. Предлагам да мръднем към левият миг.
- И в ъгълчето на дясното око ще виждаме настоящият?
- Такава е тезата на госпожица доктор Бодикрав.

Автореферат на дисертацията на Бодикрав

Времето е многомерно [1]. Ползувайки геометричният модел, освен напред и назад време има и наляво и надясно, нагоре и надолу.
Простите инерционни обекти поглъщат един миг време и отделят един миг време в посоката на инерцията си.
Съвременните обекти могат да изберат кванта време, т.е. да погълнат свежо отделеният и да отделят свежо погълнатият. Тези обекти обикновено ги наричат "тук-сега", понеже се колебаят между два мига, условно наричани "бъдеще" и "минало".
Комплексните обекти се състоят от няколко елементарни обекта. Тези елементарни съставки могат да бъдат синхронни или асинхронни. Синхронните обекти поглъщат по миг време намиращи се в една и съща посока, асинхронните - могат да поглъщат мигове в различни посоки. Асинхронните по-лесно се разпадат, понеже избързалите обекти трябва да станат съвременни, за да могат другите да ги догонят, но това не е лесно, защото дракона "тук-сега" обича да се самозадоволява.
Разумните обекти виждат съседните мигове и могат да изберат какъв миг да погълнат, какъв миг да отделят. Условно казано "десният" миг е страха, "левият" - надеждата.
Осветените обекти виждат мозайката на близки мигове и могат да изберат през кои да се промъкнат. За тези мозайки няма понятия, защото всеки светнал вижда различни комбинации от мигове, различни комбинации от посоки. Само истината може да се премине през този лабиринт от мозайки [2].



Речено-сторено. Непослушничките прескочха до градината с цветята на времето и се отнесоха в страничните времена. За света на простите обекти те бяха загубени, понеже този свят върви само в своята посока: поглъща бъдещето си и отделя своето минало. Но понеже светът на простите е разсинхронизиран, те бяха съвременни ту с едни, ту с други обекти. Понякога през пеларгонията достигах до нечие детство, понякога през розата влизаха в някое общество, понякога през хианцита разговаряха с някой друг загубен. Така загубените се намираха взаимно и после отново се загубваха. Беше им много интересно. Пишманка изпадна в див възторг: и наистина непрекъснато се губеше и намираше.

--------------
литература
1 Jorge Borges Градината на разклоняващите се пътеки
2 John Burgess Логика и време

ПП романът с работно заглавие ЧВ се състои от отделни случки, които са микроразсинхронизирани, в някои от тях героите се срещат (както в случаят с вратата на времето АСМЕ, която посетих и тази година), но не се намират, нито пък се търсят.


Публикувано от alfa_c на 13.09.2008 @ 15:32:13 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
544 четения | оценка 5

показвания 44675
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Намерено загубено" | Вход | 7 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Намерено загубено
от miglena на 18.09.2008 @ 12:24:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:)))))) точно и аз съм във времето вляво от няколко измерения насам ... не е класическа надежда, по-скоро, стремеж към по-цветуща вяра в себе си, където и да е тази вяра ... снощи например ми се струваше, че някъде отгоре, отдалеко, прониква в мен и се свързваме - аз и вярата ми, аз и висшето ми аз, за което времето е майтап ... но че има градина, която чака да бъде обрисувана и ословесена, това е извън всякакво съмнение :)))))))


Re: Намерено загубено
от nadya на 21.09.2008 @ 17:03:13
(Профил | Изпрати бележка) http://nadita.blog.bg/
А аз се чудя, защо толкова време бягам от нещо си, а то все ме намира...ще трябва да пробвам със страничните време и току виж съм открила не кой да е, а себе си :))


Re: Намерено загубено
от regina на 13.09.2008 @ 15:54:24
(Профил | Изпрати бележка)
hi mr Taraponteff!!()


Re: Намерено загубено
от sineva на 13.09.2008 @ 16:49:52
(Профил | Изпрати бележка)
Привет !
Отново ме накара да си поразмърдам акъла!
Ама се справих успешно !
ХАРЕСА МИ...


Re: Намерено загубено
от dandan на 13.09.2008 @ 18:33:30
(Профил | Изпрати бележка)
Непослушничките прескочиха до градината с цветята на времето и се отнесоха в страничните времена.


И си спомням отново думите на дъщеря ми:

"Знаеш ли, правият път е доста скучен, в страничните пътечки със сигурност има много интересни неща."

Всъщност перефразирам, но същността си остава... Поздрави, Радев!


Re: Намерено загубено
от radi_radev19441944 на 14.09.2008 @ 16:31:03
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Това е добра идея.
Трябва и аз да взема да се потърся.


Re: Намерено загубено
от I_naistina на 05.10.2008 @ 15:05:35
(Профил | Изпрати бележка) http://inaistina.tripod.com/
Интересно! Безпонятийна мозайка :)) Кеф! Да не питам кои са отъмнените обекти и какво ли чуват.
Лепнах се на това разпадане и това си е!
И в крайна сметка всеки от изброените обекти е бил или ще бъде друг, нали? Иначе ще трябва да си представям времето друго,
което пак си е изкушение. Отплеснах се. :))
Поздрави!