Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 738
ХуЛитери: 5
Всичко: 743

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: tehnomobi
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМоята истина за Вапцаров от религиозна гледна точка
раздел: Други ...
автор: petsto

„Бог не е създал смъртта и не се радва, кога гинат живите,защото Той е създал всичко за битие …” се казва в Библията, по точно в [Книга „Премъдрост Соломонова” 1:13-14].
Също в Библията е казано: „Ала по завист от дявола влезе в този свят смъртта”.[ Книга „Премъдрост Соломонова”1:24].
Съвсем наскоро по Божия милост успях да видя и проуча архива,съдебните документи дело 585 от 1942год.,процеса срещу големия български поет Никола Йонков Вапцаров.В този процес,като свидетели и призовани за свидетели са били цвета на интелигенцията –Елисавета Багряна,Симеон Радев,Елин Пелин,Трифон Кунев,Дечко Узунов,Райко Алексиев,Теодор Траянов,Стоян Чилингиров,Ран Босилек,Константин Щъркелов и политици от ранга на Никола Мушанов/бивш министър-председател/,д-р Атанас Москов и др.
Проучих спомени и факти около неговия живот.Безкрайно харесвам поезията му.Мъчно ми е ,че е бил прекъснат живота му само на 33 години.Доскоро не се знаеше,че е подал молба за помилване до царя.”Блажени милостивите,защото те ще бъдат помилвани” гласи едно от блаженствата.Колко добре е щяло да бъде,ако е бил помилван,не само той,а всички осъдени в процеса.
В историята няма „Ако”.Но ако цар Борис ІІІ лично бе дошъл на гарнизонното стрелбище,присъствал на сватбата на Антон Попов / един от другите подсъдими / и Росица / която прави отчаян жест да спаси любимия си с тази предсмъртна сватба / и бе помилвал всички осъдени,какъв акт на хуманност е щяло да бъде това.Бог е щял да оцени този жест.И може би съдбата на България би била по-различна.Но както знаем не става така.
С какъвто съд съдите,с такъв ще ви съдят – също ни казва Светото писание.Също казва „Не съдете,и няма да бъдете съдени …”[Евангелие от Лука 6:37].
Една от десетте Божи заповеди гласи „Не убивай”.И никой не трябва да се убива.Било в битка,било на война,било чрез съдебен процес,било без съд и присъда.
Сигурно звучи идеалистично.Но ето поетите Ботев,Дебелянов,Гео Милев,Вапцаров и милиони други люде,не е трябвало да си отидат от този свят така.И каква загуба за нацията и човечеството е това.
Чест е за писателския съюз,който прави всичко възможно да защити поета /добър или лош/ Младен Исаев,подсъдим заедно с Вапцаров в същото дело.Председателят на съда,полковник Младенов пише след произнасяне на смъртната присъда:”Същата присъда подлежи на изпълнение веднага съгласно чл.682,алинея нова ,23 юлий 1942год.”[том ІV стр.118,от архива на делото].Най-добре е човеците да не съдят,така е по Божия закон.Само Бог има право да съди.Но по човешки,никоя присъда не трябва да се изпълнява веднага.Даже се обжалват присъдите и се разглеждат на различни инстанции:районен,окръжен,върховен съд.Не съм юрист,но е така.Това е по-малкото зло.И на определени лица от властта е дадено право да помилват.И чак тогава присъдата се изпълнява.В много държави няма смъртна присъда.И правилно.Никой няма право да отнема човешки живот.А най е лошо да се отнема той чрез съд и присъда.Мнозина ще ми възразят.Смятат,че престъпниците трябва да се наказват жестоко и те ще се уплашат и няма да вършат престъпления.Но практиката показва,че не е така.Ето в Средновековието са убивали по особено мъчителен начин фалшификаторите на пари,крадците и др.,но това не е довело до намаление на престъпленията.После у нас след атентата в църквата „Света Неделя” са убити от властта много хора включително Гео Милев,Христо Ясенов,Йосиф Хербс и т.н,но това не довежда до нищо.Ето,убиват Вапцаров и много други хора преди 9 ІХ.А след тази дата също се избиват много хора.Сега болшинството смята,че ако се избият мутрите и се въведе диктатура нещата ще се оправят.Но не е така.
„ …И ще познаете истината и истината ще ви направи свободни”- така казва Бог.[Евангелие от Йоанна 8:32 ] А истината е в Библията и в Бога.И да знаем,че ние сме грешни хора.И да молим да ни помилва в името на Иисуса Христа,неговия единороден син,който бе разпнат заради нашите грехове.

Петър Стойков
гр. Варна


Публикувано от BlackCat на 29.08.2008 @ 15:45:06 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   petsto

Рейтинг за текст

Средна оценка: 1
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 15:10:30 часа

добави твой текст
"Моята истина за Вапцаров от религиозна гледна точка" | Вход | 0 коментара (1 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.