Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 861
ХуЛитери: 1
Всичко: 862

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПисмо до един японец
раздел: Разкази
автор: PLACEBO

Здравей, Шушумиги!
Зарадвах се на писмото ти! Снимката ти е странно весела за мене! Толкова много коли и компютри на едно място, събрани накуп, не бях виждала! Страхотна шарения! И ти, застанал там – усмихнал се с цялото си сърце!
По повод снимката, която ти пратих и за която ме питаш в писмото си. Тя е правена миналата есен. Радвам се, че не са ти убегнали цветовете.Сега ще ти обясня кое какво е.
Там съм аз, застанала пред много зеленчуци, които купих, за да направя от тях традиционната българска “zimnina” – “lyutenica” и “turshiya” – тези думи ти ги пиша в кавички – не ги зная на английски, а и нямам в момента речник под ръка. Зимнината е всичко онова, което в България домакините консервират за зимата – свежи плодове и зеленчуци. Това е част от нашата традиция – във всяка къща да се приготвя зимнина – вкусна и витаминозна.
Точно пред мене на снимката са червените камби – правилно си забелязал, че цветът им реално е много наситен и много трудно би могъл да се нарисува. Ти наистина ли опитва да постигнеш този цвят? Смях се, като четох в писмото ти как си слагал ту светъл цинобър, ту черешово червено, и най-накрая си изхабил тубичките, без да имаш успех!
Възхищавам се на Природата, че може да създаде такива шедьоври откъм цветове. Между другото, в България плодовете и зеленчуците са много красиви – с колоритни и силно енергийни цветове, не съм срещала другаде подобни красоти. До камбите са доматите – червени и зелени. Зеленият цвят на малките доматчета е също много особен – светъл, млечен и много спокоен, нищо че предразполага към малко студенина като цвят. Жалко, че няма как да опиташ да похапнеш от тази вкусотия – зелени доматчета с магданоз и чесън. Отдясно на мене са морковите и патладжаните – два зеленчука, които си подхождат и като вкус, и като цветове! Опитвал ли си се да добиеш с боите си патладжанения цвят? Аз многократно се опитвах, но не мога да докарам блясъка му. Същото е и с цвета на люспите на лука. Него нарочно съм го сложила най-отпред, като ме снимаха – за да се види златния му цвят – неописуемо красив.
Онова, металически сивото кръгло нещо с две дръжки, за което пишеш, че никога не си го виждал – то е затварачка за буркани. Тъй като е въпрос на чест всяка домакиня да направи сама зимнината за семейството си, всичко се прави ръчно, и бурканите се затварят ръчно. Механизмът е прост, даже не се изисква и сила, а само да знаеш как да работиш с него.
За илюстрация ти изпращам една снимка, която вчера направих специално за тебе – дъщеря ми ме фотографира. Там демонстрирам точно как се поставя затварачката върху буркана. Бурканът напълних с орехи, за да не седи празен. Орехите са още един дар на Природата, с който България е дарена! Зад мене се подава разцъфналото каланхое, с оранжево-червените му цветове, на места вишнево-червени, пембени и тъмно-розови.
Ако успееш да дойдеш през лятото, ще пием ракия – това е наша традиционна напитка, наподобяваща вашето саке – под големия орех в двора на старата кирпичена къщичка на баба ми, на фона на синьото небе и боровото зелено на гората! И ще имаш възможност да се насладиш на богатството на цветовете в моята слънчева страна!
Сърдечни поздрави!
В очакване на твоя отговор,
твоя българска приятелка!

------------------------------------------------------------------
Евгения Маринчева


Публикувано от Administrator на 28.08.2008 @ 13:24:54 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   PLACEBO

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 07:30:39 часа

добави твой текст
"Писмо до един японец" | Вход | 9 коментара (21 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Писмо до един японец
от sineva на 30.08.2008 @ 10:36:57
(Профил | Изпрати бележка)
Nasladih se na ,, bogatstvoto na cvetovete v moqta slancheva strana,,-
Jeni!
Prehlasna me!

,,Pismoto...,, - mi haresa mnogo!

Privet!


Re: Писмо до един японец
от dandan на 28.08.2008 @ 16:20:52
(Профил | Изпрати бележка)
Жени, хем ми е хубаво, едно цветно, топло, вкусно,
хем ме хваща срам - божке, ква баба съм аз, като съм ги зарязала тия
домашни занимания през последните години.

А сега сериозно - колорит и топлина, много човешка топлина си сбрала в писмото.


Re: Писмо до един японец
от Hulia на 30.08.2008 @ 10:26:49
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Много ти се отдава прозата, мила Жени:)) Eто нещо ангелско за твоята душа:))
http://it.youtube.com/watch?v=qtCxyYBuQYc&feature=related


Re: Писмо до един японец
от Caniko на 28.08.2008 @ 13:33:05
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
А защо до японец?

С благодарност ще приема пояснението.

Ц.


Re: Писмо до един японец
от Omaia на 28.08.2008 @ 13:38:38
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей, българко! :)
Събрала си лятното богатство
от цветове и аромати
и си го съхранила за зимата.
Усмихваш! :)


Re: Писмо до един японец
от dimension на 28.08.2008 @ 14:40:49
(Профил | Изпрати бележка)
В замяна можеше да го накараш да ти опише чайната церемония /това май беше китайско/ или яденето на суши например, ама в къс разказ!...
Поздрави, колоритно и мило е четивото ти, на всичко отгоре - някак ароматно!


Re: Писмо до един японец
от rainy (daring.rain@gmail.com) на 28.08.2008 @ 14:45:46
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Ох... Жен, разстреля ме от упор с тази чест на всяка домакиня! Срути де що мършаво самочувствие имах по темата! Кьорав буркан не съм затворила в живота си по своя воля и не се и очертава, ако изключим асистенциите и помощта, но те от възпитание само или за забавление...
:)
Достави ми изключително и естетическо, и чувствено удоволствие цветовото ти светоусещане! И да, имаш сериозни сетива за ирационалното, но топлината на земното – във всичките му проекции, е твоето сакрално Аз. Определено!

P.S. Та като се заговорихме за домашни подвизи – лютеници, чушки и так далее, да напомням ли обещанието и поканата ти отколешни за чушково пюре със сиренце и яйчице или да започна директно с раздаване на справедливост ала Макаренко?
:)


Re: Писмо до един японец
от kristi на 02.09.2008 @ 20:28:27
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави ти, достолепна българска фабричке!
Цялата историйка с писмото си я овкусила прекрасничко с всичките цветове на капризните зеленчуци, дето фамилията ни разгонват, докато ги подредим в бурканите:))... След това и бурканите се пънат, докато ни дадат възможност да им видим сметката с капачките и да ги зарадваме с гореща баня...

Мила родна картинка! ))))))))






Re: Писмо до един японец
от mariniki на 05.09.2008 @ 09:08:27
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
Женичка...за японеца не е сигурно дали ще дойде...
ама аз веднага ще дотичам...под големия орех...
ех, ти...прекрасна...с обич.