Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 760
ХуЛитери: 0
Всичко: 760

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПешеходката
раздел: Разкази
автор: Rogue

Тротоарите не са това, което бяха...
Видях я в един горещ летен ден. Толкова горещ, че всички се бяха изпокрили по къщите и ресторантите на хладно. Дори колите искаха в ресторант на хладно. Миришеше на гореща гума, топяща се пластмаса и останалия букет улични софийски миризми, аранжирани със сочната воня на неприбран боклук.

Тя беше слабичко, дребничко момиченце. Едва ли имаше и петдесет килограма. Къса косица, къса синя рокличка на малки бели цветенца. Обикновено момиченце, вероятно студентка, с нищо по-различна от хилядите други.

Това, което ми направи впечатление, беше походката й. Засилка, стъпка, прекрачване, скок на земята и отново. Засилка, стъпка, прекрачване, скок на земята. Отново и отново, като часовниче. От време на време прескачаше директно, без да слиза на земята, но това беше по-рядко.

Приближих се и я заговорих.

- Не се ли притесняваш, че можеш да си навлечеш неприятности?

Беше дребничка, по-дребничка и от мен, крехка, изящна, подобна на фея.

- Не, защото съм права. Аз имам право да ходя, защото съм пешеходец.

- Но ти не ходиш по тротоара, а по колите - казах и скръстих ръце. Самата аз съм шофьорка и знам отлично отвратителното състояние на града и пълната липса на паркинги. И все пак...

Момиченцето врътна главица. Лицето й беше влажно от потта, беше й не по-малко топло.

- Не. Аз съм пешеходец и трябва да вървя по тротоара.

Подразних се. Все пак, не би ми било приятно това създание с лешникови очи и сандалки да стъпва и по моята кола.

- Не е правилно. Колите са паркирали по тротоарите, защото няма къде другаде да идат. Нямаме многоетажни паркинги. Нито при моловете, нито при бизнес парковете, нито до парламента, нито в центъра, където има най-много работещи. Хората все някъде трябва да паркират. Или ще ми кажеш да не ходя с кола в София, а с автобуса?

Тя ме погледна отдолу нагоре, видях как очите й се премрежват от горещината, после изправи гръб.

- Това не е моя грижа. Аз не мога да поемам отговорност за всички останали. Моята отговорност е да не излагам себе си и другите на опасност. И затова трябва да съм на тротоара. И докато там са колите, аз ще ходя по тях. Ако някоя кола пострада, могат да осъдят министерството, или общината, или кмета... който и да е, от когото зависи нашият град да не прилича на джунгла от коли от всякакви форми и разцветки, паркирани където и както може, без оглед на другите. Аз постъпвам както е редно и както е по закон. Трябва ли да нарушавам закона?

Замълчах. Беше права и нямаше какво да кажа.

Тя килна главица, усмихна ми се и със бодра крачка продължи напред към следващата кола. Ново субару, което се сдоби с изящен отпечатък от миниатюрно краче в средата на капака си. Погледах след нея как рокличката й литва при скока от колата и при следващото засилване, после побързах да вляза в ресторанта.

На другата сутрин, когато паркирах до работа, видях момче и момиче.

Засилка, стъпка, прекрачване, скок на земята и отново.


Публикувано от BlackCat на 19.07.2008 @ 17:40:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Rogue

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 04:44:43 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Пешеходката" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пешеходката
от ami на 19.07.2008 @ 18:51:41
(Профил | Изпрати бележка) http://picasaweb.google.bg/anamirchewa
Отпечатък от босо краче ми остави това...Фея е била..от най добрите:)


Re: Пешеходката
от Marta на 19.07.2008 @ 19:56:44
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Добро решение, особено ако си елфка! - (с крилца за подпомагане засилката :)

Честито! ;)