Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 853
ХуЛитери: 5
Всичко: 858

Онлайн сега:
:: mariq-desislava
:: rajsun
:: Georgina
:: LeoBedrosian
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПетък вечер, страна огромная
раздел: Разкази
автор: apostolicia

Уморена до смърт, се дотътрям до леглото си. Предчувствието за ароматни, току-що изгладени чаршафи, познатият дъх на потпури бяла роза и лавандула, зашити във възглавницата ми - ммм, ето това е щастието. Дългият тягостен ден, адският пек, бездъждовно и унило. Петък вечер след полунощ.
Денят беше ужасен. Започна с това, че започна. И то доста по-рано от очакваното, събудиха ме с трясък по телефона от службата, скочих като ударена с чук по главата, изритах с малкото си пръстче ръба на леглото, подхлъзнах се и си ожулих коляното, докато се добера панически до тъпия телефон. Трябваше да съкратя процедурата по приготвянето, а първото кафе за деня вкъщи с вестника трябваше просто да изключа от репертоара. Взех такси, понеже колата ми за пореден път беше в сервиз. Таксито ме одруса, понеже си знае, че плащам – такситата в този град ме познават. Ключът на офиса заяде, а аз в паниката забравих кода на алармата и след минутки дотърчаха юнаците от охранителната фирма – петарка за фалшиво повикване. Компютърът в службата се прецака и взе да забива на всеки три минути, перката на вентилаторът му зави като сирените на 2 юни – десетарка за почистване в приятелския сервиз, понеже във вражеския ще ме обрулят като джанка, но пък приятелският е на другия край на града – още петарка за такси. По тази причина изпуснах срока за предаване на спешни материали – два кинта глоба на всяка минутка. До обяд вече приличах на банкомат – така раздавах пари. Един клиент забрави за срещата и стана причина да закъснея за следващата, изпуснах и двамата. Кофти! Пак ми триха сол на главата. В късния следобяд по вътрешната поща пристигна и-мейл с възторжено съдържание – в централата измислили нова справка, дето щяла да ни показва кой къде се намира – идеше ми да ги заплюя, но колегите от другите офиси заляха елей по и-мейла – “Браво! Точно от това имахме нужда да ни стимулира трудовия ентусиазъм!” Даже нескопосани стихчета се пръкнаха. Ода за справката! Кретени! Аз пък имах нужда от дъжд – идеше ми да закрещя. Но се въздържах. Не закрещях, само изпратих линк за литературен сайт на стихоплетците, с което си навлякох гнева на ръководството. Едва се довлякох до кошмарния край на деня, когато колегите ми напомниха, че петък е ден за традиционната бира. Ако можех да се стигна, щях да се захапя отзад – аз го измислих този ритуал с цел да сплотя колектива – стил на ръководство. Порочен! Превърна ме в шеф на водопад, колкото той може да бъде управляван, толкова и моите подчинени. Но да отсъствам от собствения си ритуал – немислимо. Пък и в този ресторант правят страхотен пържен уклей, комай за хранене днес време не достигна.
Дъждът ни свари на терасата на ресторанта, тя пък протече от напора на пороя. Вътре в кръчмата гарсонетки панически сервираха по масите легенчета под течовете, задухът правеше положението още по-трагично, така че си останахме на ветровитата тераса под дъждовните пръски. Но пък уклея наистина беше превъзходен. Имаше поне едно хубаво нещо – пороят ми послужи за оправдание незабавно да си тръгна под предлог, че съм оставила отворени прозорците у дома. Прахът се беше превърнал в тиня, мътни потоци по асфалта. Цели реки. Не можах да удържа еуфорията си, нагазих с новите си обувки от естествена кожа в рекичките и ги скапах, скапах и един от малкото си офис-костюми – нищо, и без друго ги мразя. Не отиват на подрънкващата на глезена ми индийска гривна със звънчета. Прибрах се мокра до кости и щастливо се заех да сваля счупеното от течението стъкло в спалнята, да изхвърля унищожените от бурята петунии на балкона и да попия водата под прозореца в кухнята. Отне ми повече от час, но пък добре, че се прибрах без чадър, понеже бойлерът отново беше повреден. С това разбира се котсузът не се ограничи изобщо – хем си знам, че съм сляпа като къртица, оставих оптиката на нощното шкафче, да не ми тежи, поне докато чистя с прахосмукачката стъкълцата по мокета под счупения прозорец в спалнята. В резултат не видях водата и изгорих прахосмукачката. Изгорих си и вечерята, защото в отчаянето си седнах пред компютъра и се разписах бясно, забравяйки че си приготвям сандвич. Но пък миризмата на колендро и наситеният с озон въздух така ме бяха опиянили, че не можех да спра пръстите си по клавиатурата. Цялата къща се разсмърдя на изгоряло. Погледнах часовника, токът беше гаснал и зелените му цифри показваха 00:00 часа. Телефонът ми показваше 1:26, реших да му се доверя и да си легна най-после. Компютърът ми е в добре изолирана от шума стая – просто фасадата й гледа към недостъпна за човешкия крак поляна. Но пък спалнята ми е точно до паркинга – сиреч шум и изгорели газове накуп. Цяло лято се заканвам да си купя ъглошлайф и да отрежа с него пейката под прозореца ми. Комшиите така и не си купиха климатици и цяла нощ си приказват на пейката току под леглото ми – ех, какви хора. Писва ми всяка вечер да викам “Време е за сън, време е за сън!” В Оле Затвори Очички съм се превърнала. Този път от отсрещния блок се лее толкова силна музика, че в началото дори не мога да разпозная мелодията. Мразя чалга, но знам всички хитове – няма начин, съседите имат много мощна уредба. Вече набирам телефона на полицията, защото наистина е време за сън, когато разпознавам мелодията....ръката ми спира на втората шестица от 166, без да разрешава повикването. Цялата компания отсреща пее заедно с 1000-ватовите тонколони – “Ставай, страна огромная”
Овладявам трудно очите си в рамките на орбитите им, приготвям си тапичките за уши, които си донесох от Монца при последното посещение в Италия и си лягам доволна в лавандуловото си легло. Отказвам се от полицията – време е да дам своя принос в борбата срещу чалгата.


Публикувано от hixxtam на 12.07.2008 @ 22:11:06 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   apostolicia

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 20:29:53 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Петък вечер, страна огромная" | Вход | 2 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Петък вечер, страна огромная
от dumite (malisia@mail.bg) на 13.07.2008 @ 23:32:22
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесна си


Re: Петък вечер, страна огромная
от mitko_jordanov на 15.07.2008 @ 17:17:56
(Профил | Изпрати бележка)
oлееее :))))))
каква бурна наситеност
и колко тънка ирония :)))