Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 844
ХуЛитери: 1
Всичко: 845

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИндивидуация
раздел: Разкази
автор: eklekti4na

Щастливата случайност в живота винаги ме е плашила. Оставя ми привкус на задлъжнялост към Съдбата, на пожизнена обвързаност с внезапно споходилия ме късмет.
Сковавам се не толкова от мислълта, че тя ще дойде и ще поиска да й платя с лихвите, а по-скоро от непредсказуемостта на иначе сигурната ни среща. Защото тя все пак е Съдба. Почти винаги в началото се съпротивлявам и се боря със себе си, но времето на постоянно очакване умножава страха в мен многократно. После го превръща в обсебваща параноя и най-накрая, в пристъп на малоумие, започвам сама да я предизвиквам да дойде, стига само да се разплатим. Веднъж и завинаги. Но, колкото и да я дразним, Съдбата винаги идва, когато сама пожелае. Виждала съм я как пристъпва при мен с ехидно-нахиления поглед на мустакат селски лихвар, как ме оглежда с иманярска стръв от най-високите ми мечти до най-примитивните ми пориви, как се напряга да изчисли душата ми с многото наум на нейната умалителна аритметика, как самодоволно потрива почернелите си сребролюбиви ръце и чака в безмълвие, докато не съблека и последната си надежда. А аз оставам със скрития запас от недостъпни дори за мен самата стремежи, които ще трябва да отключа някак си, за да продължа напред. Само миг, след като оближа раните от щедрите дарове, които Нейно Величество, Съдбата, ми е направила. Затова предупреждавам всеки, който завистливо ме нарече „галеник на съдбата” да внимава какво си пожелава. И чукам на дърво!
И ако някои събития сами са ме намерили, благодарение на „щастливата случайност”, то други аз съм успяла да намеря. След много търсене, проби и грешки. От двата вида намиране, вторият е безкраен. При него съм заложник сама на себе си, което всъщност е свобода. Почти. И вечност. Изцяло.
Тръгвах по много измислени пътища в търсене на истинския. Питах и себе си, и неколцината неподправени спътници, за вярната посока. Умирах много пъти, изядена от собствените си илюзии, но тайният запас от стремежи винаги ме възкресяваше. И падах, и пълзях, и се страхувах, и се мразих, разбира се. Летях и се приземявах.
Но намерих своя път, убедена съм. Не знам дали е верен, но чувствам, че е моят. А най-важното, за да съм убедена, е да чувствам. Всеки, който умее да чувства, трябва просто по стар навик да затвори очи, за да погледне отвъд обозримото и ще усети моя път – този, който сама си намерих, без погалване от Съдбата. Ще го усети от мократа диря на полепналите по босите ми крака песъчинки, до аромата на тревистозелената вечност… Моят път...достатъчно дълъг, за да не свършва в мига, в който успея да надбягам себе си. Моят път, който винаги започва. Достатъчно криволичещ, за да ми сочи разнопосочие, колчем реша да търся посока. Достатъчно отъпкан, за да усещам съревнованието с другите. И прозрачен, за да се респектирам от придошлите реки от време, изтичащи под краката ми. Най-сетне го намерих. Без да прося милостиня от съдбата. Без да се налага да връщам взето назаем краткотрайно щастие. Сама, но напред! Ден след ден откривам нови истини, закътани във вековността на камъчетата, от които си правя пътека. Уж е насипан с прост трошляк, а пък Вселената го иска. Моят път. Моят дан.
Намерих много, но и много ми остава. Затова продължавам да търся.
Търся си сълзи, защото все още ме е страх да плача. Студено ми е, вятърът е мразовит – струва ми се, че заплача ли, сълзите ми ще станат лед. А как не искам вече да ходя по лед.
Уж трябваше да ми е горещо, а пък долавям колко ме е страх да се потопя в огъня. Страх ме е да полетя в жегата на моето отвоювано щастие, за да не се стопят силните ми криле.
Страх ме е да слушам ритъма на маракасите, докато яздя живота си. Така да не искам пак да изпускам юздите.
Страх ме е от собствената ми красота и младост, и страст. От порива на дремещите ми копнежи, някяк неусетно упоени. Вероятно от дългото търсене.
Страх ме е дори от самия страх. И в страха си превръщам този свой силен стремеж да вървя в безсмислен, безвкусен и дори механичен инстинкт.
Как се нядявам да си отиде вятъра. Понякога нощем в съня си виждам първите проблясъци на изгряващото слънце. Но все още съм повече в нощта. Все още имам какво да търся. И този път е много повече себе си.



Публикувано от aurora на 24.06.2008 @ 17:13:02 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   eklekti4na

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 04:35:52 часа

добави твой текст
"Индивидуация" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Индивидуация
от apostolicia на 25.06.2008 @ 11:15:44
(Профил | Изпрати бележка)
Нейно Величество Съдбата винаги сама решава какво да ни прави, най-често ни отмъщава. Но даровете никога не са еднопосочни - така, както ни взема, по същия начин ни и дава. Проблемът е в това, че си взема сам, а за да ни даде, ние трябва да посегнем.
Да пием за щедростта! :))))


Re: Индивидуация
от eklekti4na (eklektika13@yahoo.com) на 26.06.2008 @ 12:00:28
(Профил | Изпрати бележка)
Аз черпя! Наздраве! :)

]


Re: Индивидуация
от kakafreud на 25.06.2008 @ 18:49:17
(Профил | Изпрати бележка)
Страхът като че ли е най-истинското човешко чувство, което те кара да се чувстваш жив. Поне моят опит е такъв:)Мисля си че съвременният човек живее много повече в страха и мрака, отколкото в светлината...
Но има и нещо хубаво.
Само лудите не се страхуват. Невротиците все от нещо ни е шубе и все искаме да се самоубием, но много ни е страх.
И за хубаво, че да можем да пишем!
Поздрав!


Re: Индивидуация
от eklekti4na (eklektika13@yahoo.com) на 26.06.2008 @ 12:03:23
(Профил | Изпрати бележка)
И на теб! Сърдечен!

]


Re: Индивидуация
от krasavitsa на 27.06.2008 @ 19:42:51
(Профил | Изпрати бележка)
Мъдро е. Хубава изповед, но на мен специално ми натежа с многото образност и метафоричност, някак много ми дойде. Но това е индивидуално, разбира се. Поздрави!


Re: Индивидуация
от eklekti4na (eklektika13@yahoo.com) на 30.06.2008 @ 09:06:32
(Профил | Изпрати бележка)
Наистина е изповед. Тежко е, права си... Рядко пиша толкова лично. И малко ме беше страх (от себе си, най-вече) да изрека директно повечето от темите, които засягам вътре. а това е слабост. и писателска, и човешка.
Точен коментар. Поздрави и много благодарности!

]