Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 815
ХуЛитери: 2
Всичко: 817

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВремеТО
раздел: Есета, пътеписи
автор: kvazimodo

[ .... Представа нямаш, какво е времето вътре в мен....]
Дали времето вътре в нас е същото, като това извън нас? Защо използваме часовници? За да се нахраним или заспим ли? Тия неща организмът ни ги подсказва абсолютно точно.
За да видим изгрева или гръмотевиците над планината? И това не. Природата ни ги показва ясно чрез своите светлини, звуци и аромати.
Тогава?!?
Съобразяваме се с единно физично-материално време, за да се движим синхронно в житейския поток. Този марш в строй обаче дали не ни убива вътрешно? А може би даже изяжда НАШЕТО време?
Когато двама млади прегърнати влюбени споделят душите си под козирката на входа и майката на момичето извика: "Време е!" Време ли е или изобщо не е време за раздяла.
Когато баща и син се боричкат в унес и смях и бабата каже: "Време е детето да ляга! .." Моментът за лягане ли е или за събуждане на малкия мъж.
Когато жената се е "потопила" в спокойствието на езерото, край което са били за кратка почивка и съпругът каже: "Време е да тръгваме, за да не попаднем в задръстването!" Наложителна е раздялата с красотата или срещата с нея.
Нека си представим, че нашето време и това на света са като шахматен часовник. Натиснеш ли духовно "белия" бутон, нашето време върви, а другото спира и обратно. Натиснеш ли "черния" - тялото ни върви, светът върви, но сърцето ни вътре е "спряло". А когато накрая застанем пред кръста с нашето собствено име и погледнем пред часовника с два циферблата, виждаме как единият показва примерно, че са минали седемдесет години, докато другият е изтиктакал трийсетина мига! Лоша равносметка нали? Да ви кажа честно и аз се ужасих от моята.
Това е разбираемо обаче. Някой да ви е учил да натискате "белия" бутон? Веднъж в годината добра театрална постановка може за час да го направи. Веднъж в месеца кулминацията на готин филм или състезание по телевизията също. Понякога някой комплимент или добра дума даже за секунди могат да затиктакат белия циферблат.
Сигурен съм обаче, че ако сте разчели тия редове, по-често ще търсите и посягате към бутона от слонова кост в близките ви хора с надеждата, че и те ще докоснат вашия. И това е така, защото, когато за двама белите стрелки тръгнат заедно само тогава черните се завъртат даже назад.
Абсурд, невъзможно, фантазии, вълшебство - всички тия думи са резонни, очаквани, разбираеми, логични, но дали са желани? Нали разбираме, че черните ни стрелки вървят с квантова безмилостност към пропастта. Така, че САМО ВИЕ можете да си направите ЧУДОТО!

От мен успех!
И тоя път вместо на_здраве - на_време!!! ;-)




ПП 1 Благодаря на целия екип около "Антибиотика" за прекрасния орфически саунд.

ПП 2 Извинявам се на всички читатели, че това още не е теория - а само догадка. Ще благодаря на всеки, който помогне да Стане.


Публикувано от BlackCat на 15.07.2004 @ 07:22:11 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   kvazimodo

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
322 четения | оценка няма

показвания 41120
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"ВремеТО" | Вход | 5 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: ВремеТО
от magiq02 (mag2002@abv.bg) на 15.07.2004 @ 08:23:45
(Профил | Изпрати бележка)
А аз благодаря на теб..., че ме накара да се замисля за своето време...


Re: ВремеТО
от Sarah на 15.07.2004 @ 08:41:02
(Профил | Изпрати бележка)
Отдавна съм убедена в това, че времето не е линейно. Благодаря ти, че споделяш тук мислите си по въпроса. Единомишленик ти е бил и Айнщайн.

Веднъж помолили Айнщайн да обясни по-разбираемо какво е относителността.
- Подръжте ръката си на гореща печка за минута и тя ще ви се стори цял час; прекарайте в компанията на красиво момиче един час и той ще ви се стори минута - отговорил ученият.


Re: ВремеТО
от Usmiv4ica (usmiv4ica@abv.bg) на 15.07.2004 @ 09:40:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/usmiv4ica
Достатъчно свободен, за да не бърза за никъде...

И с риск да стана досадна, защо пак пътепис?

:-))))


Re: ВремеТО
от rainy на 15.07.2004 @ 10:31:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.galya-radeva.co.uk/
Така, че САМО ВИЕ можете да си направите ЧУДОТО!
....................

В контекста на твоите мисли би следвало да бъде ТО само ще го направи.
:)
Много интересно есе, Квазимодо. Много от тях споделям, други - не съвсем...нормално е. Впрочем Айнщайн е философ, от най-големите и то. За мен.


Re: ВремеТО
от helena на 02.09.2004 @ 21:56:59
(Профил | Изпрати бележка)
Един американски телережисьор беше написал : " Животът се измерва не с количеството вдишвания, а с моментите , които са спирали дъха ни " Така разбрах и твоето есе за същността на живота.Бих продължила мъдрия американец " и с това с кого и как сме спирали да съществуваме в реалното, но в истинското " Желая ти , скъпи приятелю , много стоене пред белия циферблат за теб и хората, които обичаш.Скоро ще ти пратя мейл и моля те пиши проза.Много бързо растеш в този литературен род . А публикувал ли си стиховете си за морето и любовта ? До скоро!