Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 798
ХуЛитери: 4
Всичко: 802

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаФилип
раздел: Разкази
автор: zarzala

В този миг някъде по земята отлитаха духовете на много хора. Факт е, че статистиката за хиляди жертви не може да докосне сърцето на отделния човек така, както нечия конкретна съдба, затова ще ви разкажа какво се случи с двама случайно подбрани от общия лист на списъка с бедни души, които на портала на горния свят очакваха с лека досада.
Филип правеше последните си крачки, без да го знае. Улицата, по която вървеше на път за в къщи беше добила призрачен вид от спусналата се мъгла, перспективата беше изчезнала, само около уличните лампи се образуваха малки кръгове светлина, в които вълмата влажен въздух рисуваха причудливи форми. Цареше неестествена тишина, дори стъпките му звучаха някак приглушено и обречено. Беше уморен след поредната любовна среща, а и за първи път много
време му се искаше да остане да спи в чуждото топло легло. Годините си казваха думата, не беше вече на 30, хипертонията го мъчеше отдавна, но жените все още го харесваха, заради вида му на изгубено старо дете, което трябва да бъде утешено и погледът му, който говореше на чистия език на любовта. Филип забиваше всяка жена, която усетеше, че е склонна да му обърне внимание. Неотразим в любовната игра, беше развил любовните си умения до прецизност. Беше постигнал съвършенството, нещо рядко срещано в недовършения човешки свят. Обичаше всяка жена, с която спеше, (какво, ако не обич е да не нараняваш и да се раздаваш безкористно), познаваше тайните й, страховете й, стремежите й. Даваше ценни съвети и успокояваше разгневени съпруги, за да могат да продължат да мъкнат кръста си по-леко в еднообразното ежедневие. Понякога в квартирата му се засичаха две приятелки и пиеха кафето си заедно, понякога се разразяваха бурни скандали, но после, в леглото всички противоречия се изглаждаха. Дори не го ревнуваха след първоначалния порив? за притежание, имаше любов за всички в малкото откраднати мигове. Много отдавна беше разбрал, че бракът не е за него. Спомняше си как в ранното му детство майка му си тананикаше и танцуваше, докато вършеше къщната работа, този тих глас изпълваше с топлина дните му, но постепенно с годините тя спря да си пее и танцува, а погледът й, който на младини блестеше с цялата надежда на живота, постепенно помръкна и угасна. Затова той търсеше жените, в чиито очи след неговото ухажване пламъчето заискряваше отново и преобразяването им за него беше нещо като награда, чувстваше се като реставратор, който възстановява ценен предмет на изкуството. Следеше процеса всеки път с интерес, макар схемата да беше една и съща. Жените отначало го гледаха с леко недоверие, бяха напрегнати и подозрителни, но после се отпускаха, набираха смелост и разцъфтяваха. Всяка беше красива по своему и започваше да го подчертава, всяка имаше собствена индивидуалност, която започваше да разкрива пред него и света. Филип имаше един недостатък, който дразнеше много приятелките му – и след най-хубав секс, той искаше да остане сам, затова вечер след среща ги откарваше до дома им или се прибираше, ако срещата се бе състояла в техния дом, въпреки молбите им да спят заедно. Това беше свещен закон за него, след като дава всичко от себе си, трябва да има и собствено пространство.
Този път без малко да изневери на принципите си. Жената беше много самотна и изглеждаше дори по-беззащитна от него. Беше натрупала такива резерви от нежност, че Филип се трогна до дъното на сърцето си. Двамата не можеха да се нарадват един на друг в своята споделена самота и когато дойде време той да си ходи, се разделиха с обещанието да се видят възможно най-скоро, само след няколко часа.
Сега Филип вървеше в мъглата и си мислеше, че е трябвало да остане. Тази жена, тази жена имаше нужда от него, той трябваше да се грижи за нея, да сваля един след друг пластовете горчилка от душата й, да я глези и да пази съня й от кошмари, трябваше да бъде до нея в мига, когато тя отвори очи на сутринта. Неведоми са пътищата господни. Както вървеше, ускорявайки крачка, защото наближаваше дома си, Филип усети остра, непоносима болка в гърдите, болката се разпространяваше към рамото и ръката му, прилоша му, започна да се задушава и го обзе чувство на безкраен ужас. Подпря се на някаква ограда, осъзнавайки, че това е краят му и едва ли някой ще му помогне в този късен час. Само по-бързо да свърши всичко. Успя да изрече едно име, преди светът да се отдръпне и да изчезне в мъглата.


Публикувано от BlackCat на 21.06.2008 @ 08:40:29 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   zarzala

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 10:01:59 часа

добави твой текст
"Филип" | Вход | 2 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Филип
от nichija на 21.06.2008 @ 13:59:04
(Профил | Изпрати бележка)
Очарована съм от разказа ти, Zarzala!
Толкоз точно и проникновено описание на феноменът "Филип" си направила! Само бих добавила, че според мен има един пропуск, но навярно умишлено си го допуснала. Не мислиш ли, че би трябвало някъде да вмъкнеш и емблематичната му фраза " - мила не тъжи! - помни, че винаги ще има утре... "
Имам и един въпрос: - Трябва ли Филип да умре? За жалост, явно в днешно време, не са малко жените /и то не в малко моменти от живота им/, които се нуждаят от него, ....или защото стават все повече и повече, ти, реши да го пожалиш....:)?

Приеми моите искренни аплодисменти и поздрави!

nichija,


Re: Филип
от mariniki на 02.07.2008 @ 00:04:41
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
тази история...страшно ме трогна...защо трябваше да изчезне в мъглата...натъжи ме...краят...точно когато...
вероятно...защото ...такъв е животът...а ти разказваш много хубаво...