Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 480
ХуЛитери: 2
Всичко: 482

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКрачка към себе си
раздел: Разкази
автор: hristam

В началото, когато се запознахме това ми харесваше. Дори го провокирах да ме ревнува, защото това ме ласкаеше.
Но бяхме заедно вече повече от година, и тази негова слабост вместо да намалява с времето, като че ли все по-силна ставаше. Въпреки, че живеехме заедно, и че уж се познавахме добре и би трябвало да си имаме повече доверие.
Това все повече започваше да ме тревожи, разбирах, че става дума не толкова за любов, а за най-обикновено собственическо чувство, проявявано по най-дребни поводи. И разбира се, не можеше да остане в тайна от приятелите ни, които вече открито ме гледаха със съжаление.
Когато се опитвах да поговоря с него по този въпрос, ставаше по-лошо. Нещата протичаха почти по един и същи начин – изпадаше в самосъжаление, после избухваше, и накрая излизаше ядосан. След което се връщаше с цветя и извинения, и аз, по необясними за мен причини просто го приемах безмълвно. Нещо повече – бях радостна от факта, че се върнал при мен, че отново е мил и влюбен. Но истината е, че аз бях влюбена, и ужасно се боях да не го изгубя. Въпреки всичко.
От само себе си се разбира, че при това положение нямах много възможности за развлечения – от работа се прибирах направо в къщи, освен когато не минавах през нашите за малко.
Веднъж с група колеги се отбихме да пийнем по нещо след работа и един от тях предложи на мен и една колежка да ни откара до вкъщи, защото беше в нашата посока. Приятелят ми ме видя да слизам от колата и...от тогава не си позволявам и това. Преживяването беше едновременно обидно и болезнено, неразбираемо за мен и недостойно.
Знаех, че това трябва да се промени, но не знаех начина, по който да го направя. Бях го молила, убеждавала, обвинявала, плакала...Накрая той винаги се извиняваше и признаваше, че прекалява, обещаваше да престане с тези глупави сцени. До следващият път, когато всичко се повтаряше дословно.
Понякога ми се искаше да споделя с майка ми – тя беше мъдра жена и винаги ми е давала добри съвети, но не исках да тревожа родителите си. Те имаха много добри впечатления от него, и как не – инженер, работи в престижна фирма, винаги така мил и любезен. Всъщност надяваха се скоро да се оженим, знаех го без да ми го казват – бяха го приели за част от семейството.
Майка ми беше преподавател по цигулка и макар отдавна да не преподаваше, имаше няколко частни ученика. Така се случва на няколко пъти, че като се отбиех да я видя след работа, все попадах на един от тях – симпатично младо момче, което търпеливо изчакваше предния ученик да свърши.
- Сигурно ще кандидатствате в Консерваторията? – заговорих го от учтивост.
- О, в никакъв случай! – засмя се той – По-скоро обратното – готвя се за изпити по физика и химия.
- Аха, значи цигулката ви е нещо като хоби?
Той се засмя отново, но после изведнъж стана сериозен.
- Не, просто...заради майка ми е...
Тогава не успя да ми каже повече, но след време разбрах – имал по-малък брат, с когото от малки вземали уроци по цигулка. После брат му се разболял неизлечимо, и починал.
- Той наистина имаше дарба на музикант, свиреше с удоволствие – разказа ми един ден – и майка ни имаше големи амбиции за него. А след като почина ги прехвърли на мен. Опитах се да й обясня очевидното – че нямам неговият талант, но тя ...много беше разстроена от смъртта му, а аз бях само едно объркано дете.
- И продължаваш да го правиш само заради нея?
- Все се надявам да разбере, че съм различен от него, имам съвсем други влечения и интереси, но тя толкова държи на тези уроци. Сякаш цигулката е единствената й връзка с брат ми, и единствено чрез мен може да се осъществи.
Не усетих как ставаме все по-близки приятели с това момче. Оказа се, че имаме една обща слабост – книгите, и с часове можехме да обсъждаме някоя. Майка ми също го намираше за много приятен, обикновено след урока му ни правеше малка почерпка, а после си тръгвахме заедно, защото се оказа, че живее в близкия до нас жилищен квартал.
Може би защото беше доста по-малък от мен, или просто защото отношенията ни бяха чисто приятелски, изобщо го бях изключила като евентуален повод за ревност. Но все пак се случи.
Беше толкова неочаквано и толкова нелепо, че този път не издържах, и реагирах остро. Много ясно му казах какво мисля за това негово болестно поведение, и че не издържам повече.
- Значи съм луд, така ли? – мрачно ме изгледа той.
- Да! Лудост е да ме ревнуваш от един ученик, за бога! Или смяташ за нормално да ми правиш сцени всеки път щом край мен има някой от мъжки пол?
Той млъкна – за първи път бях толкова остра и открито гневна, без да се страхувам от реакцията му. После без изобщо да ме погледне, каза:
- Виж какво, всичко ще е наред...просто...обещай ми да не се виждаш повече с този малкия. – видях как една вена пулсира на слепоочието му бясно – Или ще му строша цигулката в главата!
Изпълни ме толкова обсебващ гняв, че изобщо не успях да продумам. В тая минута разбрах, че това никога няма да престане, няма да престане да ме оковава във веригите на ревността си и ако аз сама не ги разкъсам, няма кой да ми помогне.
- Няма да обещая – казах тихо, но твърдо – нищо не съм длъжна да ти обещавам повече.
Той смаяно ме изгледа.
- Да не си влюбена в тоя пикльо?
- Върви си – за първи път намерих сили да му кажа, и то точно защото нямах сили да обяснявам каквото и да било повече.
Той си тръгна, и дълбоко в себе си се надявах този път да не се върне повече.
Няколко дни нито го чух, нито го видях – вероятно беше при техните. Надявах се да мине да си прибере нещата докато съм на работа, до такава степен исках да избягна всякакви срещи с него.
Един ден реших да се отбия при майка ми – от доста време не бях се отбивала, за да не се налага да говоря за него. Със сигурност щеше да се разстрои.
Отидох пак по времето, в което ходех обикновено, след работа, и мислех, че там ще видя онова момче, заради което стана всичко. Но го нямаше, и аз попитах майка ми за него.
- Ох, какво да ти кажа – въздъхна тя – какви времена настанаха! Преди няколко дни ми се обади момчето – някакъв тип го причакал и строшил цигулката му! Представяш ли си – какви хулигани само, кому е притрябвало да троши цигулка?
Думите й ме потресоха, защото ми припомниха други едни подобни думи, казани със злост и омраза.
- Дай ми телефона му! – помолих, и майка дори не ме попита – знаеше, че сме добри познати.
Когато той разбра, че съм аз, много се зарадва.
- Слушай – казах развълнувано – чувствам се отговорна за случилото се. Сега няма как да ти обясня, но...знам какво беше тази цигулка за теб. Нека се видим, ще ти възстановя щетите!
Той замълча, а после за мое учудване го чух да се смее.
- Виж...знаеш ли, чак когато онзи тип я строши, си дадох сметка, че всъщност съм искал аз да го направя. Но така и не събрах кураж...
Да, помислих си, но аз събрах, за да направя тази важна крачка. И ти ми помогна за това. А преживяното стана причина да открия, че мога да бъда и силна. И за първи път от много време насам се почувствах така жива. И свободна.



Публикувано от BlackCat на 14.06.2008 @ 12:47:13 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   hristam

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

17.04.2024 год. / 00:12:18 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Крачка към себе си" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Крачка към себе си
от mitko_jordanov на 18.06.2008 @ 09:07:18
(Профил | Изпрати бележка)
Страхотна история
поздравления