Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 541
ХуЛитери: 0
Всичко: 541

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБългарски колонии в Русия, Украйна и Молдова
раздел: Други ...
автор: Selianin

Български колонии в Русия, Украйна и Молдова и
родствените им метрополии във Варненския край на България

КОЛОНИИ ------------------------------- МЕТРОПОЛИИ ДАЛИ ПРЕСЕЛНИЦИ:


1. Село Авдарма; Село Бежаново - Село Горичане.
2. Село Александровка, Болгр. район, Одеска област - 2. Село Игнатиево; Село Ботево, Варненска област.
3. Село Александровка, Акимовски район, Запорожка област - 3. Село Аврен, Варненска област.
4. Село Бавовка, Приморски район, Запорожка област - 4. Село Аксаково, Варненска област.
5. Село Баручи, Чадърлунгски район, Молдова - 5. Град Генерал Тошево; Село Пейково, Варненска област.
6. Село Башкалия, Комратски район - 6. Село Изворник; Село Есеница, Варненска област.
7. Село Бешгьоз, Чадърлунгски район - 7. Село Димитър Ганево; Село Храброво, Варненска област.
8. Село Богдановка, Бесарабски район, Молдова - 8. Село Опанец, Варненска област.
9. Село Богатое, Измаилски район, Одеска област - 9. Село Каолиново, Варненска област; Село Дряново, Хасковска област.
10. Село Брънза, Вулканещски район, Молдова - 10. Село Росица, Варненска област.
11. Село Валени, Вулканещски район, Молдова - 11. Село Коритен, Варненска област.
12. Село Виноградовка, Болградски район, Одеска област - 12. Град Бяла и град Шабла, Варненска област.
13. Село Виноградовка, Вулканещски район, Молдова - 13. Село Константиново, Варненска област.
14. Село Владичени, Болградски район, Одеска област - 14. Село Мадара, Варненска област.
15. Село Волчанское, Акимовски район, Запорожска област - 15. Село Метличина, Варненска област.
16. Град Вулканешти, Молдова - 16. Град Балчик, Варненска област.
17. Гайдар, Чадърлунгски район, Молдова - 17. Село Генерал Кантарджиево, Варненска област.
18. Село Гамовка, Приазовски район, Запорожска област - 18. Село Приморци, Варненска област.
19. Село Георгиевка, Приазовски район, Запорожска област - 19. Село Константиново, Варненска област.
20. Село Голица, Болградски район, Одеска област - 20. Село Голица, Варненска област.
21. Село Градище, Чимишлийски район - 21. Село Градище, Варненска област
22. Село Дезгинджа, Комратски район, Молдова - 22. Село Виница; Село Кранево, Варненска област.
23. Село Димитровка, Болградси район, Одеска област - 23. Село Михалич; Село Страхил, Варненска област.
24. Село Димитрово, Комратски район, Молдова - 24. Село Изворско, Варненска област.
25. Село Димитровка, Чимишлийски район, Молдова - 25. Село Градище, Варненска област.
26. Село Жовтневое, Болградски район, Одеска област - 26. Село Приморци; Село Бозвелийско, Варненска област.
27. Село Задунавка, Арцизски район, Одеска област - 27. Село Дългопол, Варненска област; Село Вакарел, Софийска. област.
28. Село Казаякля, Чадърлунгски район, Молдова - 28. Село Червенци, Варненска област.
29. Село Кирнички, Измаилски район, Одеска област - 29. Село Дибич, Варненска област.
30. Село Кислица-Прут, Вулканещски район, Варненска област - 30. Село Крушари, Варненска област.
31. Село Колесное, Саратски район, Одеска област - 31. Село Кюлевча, Варненска област.
32. Село Колибаш, Вулканещски район, Молдова - 32. Село Изворово, Варненска област.
33. Село Копчак, Тараклийски район, Молдова - 33. Село Кипра; Град Девня, Варненска област.
34. Село Котловина, Ренийски район, Одеска област - 34. Село Джъвел, Варненска област; Село Княжево, Бургаска област.
35. Село Мариновка, Приморски район, Запорожска област - 35. Село Стгефан Караджа, Варненска област.
36. Село Максимени, Чимишлийски район, Молдова - 36. Село Градина, Варненска област.
37. Село Нагорное, Ренийски район, Одеска област - 37. Село Брестак, Варненска област.
38. Село Новая Ивановска Болгарская, Арц. Район, Одеска област - 38. Град Белослав, Варненска област.
39. Село Новая Ларга, Кагулски район, Молдова - 39. Село Радецки, Бургаска област.
40. Село Нови Томай, Леовски район, Молдова - 40. Село Доброплодно, Варненска област.
41. Село Новоселовка, Тараклийски район, Молдова - 41. Село Памукчи, Варненска област.
42. Село Нови Кортен, Тараклийски район, Молдова - 42. Село Коньово, Бургаска област.
43. Село Огородное, Болградски район, Одеска област - 43. Град Провадия, Варненска област.
44. Село Палаузовка, Бердянски район, Запорожска област - 44. Село Златар, Варненска област.
45. Село Плавни, Ренийски район, Одеска област - 45. Село Вълчи дол, Варненска област.
46. Село Преслав, Приморски район, Запорожска област - 46. Град Преслав, Варненска област.
47. Село Слободзея Маре, Вулканещски район - 47. Село Рогозина, Варненска област.
48. Село Старий Трояни, Калийски район, Одеска област - 48. Село Добротич, Варненска област.
49. Село Степановка-втора, Приазовски район, Запор. област - 49. Село Марково, Варненска област.
50. Село Софиевка, Тараклийски район - 50. Село Янково, Варненска област.
51. Село Томай, Чадърлунгски район - 51. Град Дулово, Разградска област.
52. Село Утканосовка, Измаилски район, Одеска област - 52. Село Върбица, Варненска област.
53. Село Чадър, Леовски район - 53. Село Султанци, Варненска област.
54. Село Червеное, Тарутински район, Одеска област - 54. Село Драгоево; Село Добрина, Варненска област.
55. Село Чокмайдан, Комратски район - 55. Село Сенокос; Село Кичево, Варненска област.
56. Село Чумай, Тараклийски район - 56. Село Куманово; Село Капакли, Варненска област.
57. Село Серпневое, Тарутински район, Одеска област - 57. Село Гара Хитрино; Село Равнец, Варненска област.
58. Село Новокаменка, Измаилски район, Одеска област - 58. Село Миланово, Варненска област.

Из сборника „ЖИВИТЕ ТРОФЕИ” на Иван Дундаров; Рубрика „КОРЕНИ”; Бр. 56/7.03.2003 г.; Вестник „ПОЗВЪНЕТЕ НОВИНИ”.

*Допълнителни бележки:

1. Горната разработка е направена при предишното административно деление на Народна Република България, когато сегашните Варненска, Добричка и Шуменска области съставляваха заедно тогавашната Варненска област.

2. Заедно с горния списък е отпечатана и следната отделна кратка статийка:

КЪМ ПОЛОВИН МИЛИОН НАШИ ЖИВЕЯТ ТАМ

До ден днешен няма точна статистика за числеността на бесарабските българи. Много от тях са станали жертва на асимилационната политика на съответната държава. „Румънизация, побоища, интерниране” – така през 1943 г. е описан животът на българите в Румъния, в писмо на консула ни там до българското правителство. Българите били подложени на стопанска и културна дискриминация. От този период фигурират данни, че поне 350 000 са българите в източните румънски земи.
Според Михаил Хаджийски, 60 000 наши сънародници живеят в Таврия, 60 000 - в Крим, 35 000 – в Одеска област, а 350 000 – другаде.

8.05.2008 г.; Град Девня; Качил материала в интернет: инж. Драгия Драгиев








Публикувано от aurora на 12.06.2008 @ 14:14:05 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Selianin

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 06:46:12 часа

добави твой текст
"Български колонии в Русия, Украйна и Молдова" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.