Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 795
ХуЛитери: 3
Всичко: 798

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПтицата
раздел: Разкази
автор: eklekti4na

Отдавна завиждам на хвъркатите. Дали защото съм се родила с ръцете напред, или понеже в рода ни като цяло има неосъществен афинитет към авиацията? А може и от въздушната зодия да идва... Знам ли?! Напоследък почти не успявам да преборя гравитацията на все по-силно натискащия ме надолу Живот.
Чудя се кога за последно му се съпротивих. Мисля, че беше миналата зима, когато плаках дълго, потресена от една случайно чута човешка трагедия. Но това се случва все по-рядко. Струва ми се, че съм почнала да гледам повече напред, отколкото нагоре, а това е сигурен признак на остаряването. Току-виж и на помъдряването, но в това не съм сигурна.

Пак ме налегнаха ония натрапливи въжделения за светлото бъдеще, което стои пред мен и ме очаква. Старата мъдрост, че днес е началото на остатъка от живота ми, е прекрасна отправна точка за размисъл. Но, за да съм честна към себе си, ще трябва да призная, че напоследък не се случва нищо, което да превърне новия ден в ново начало. Пея си все оная скучновата, монотонна, тъповато битовистична песен. Набила ми се е като прилепчив летен хит и не иска да ме пусне вече няколко сезона. Искам да спра латерната на това коловозно еднодумие и пак да превърна дните си в музика. Както в детството – всеки ден различна песен, различно темпо, различна тоналност.

Ако попадам в средностатистическата извадка, значи би следвало да съм изживяла около една-трета от живота си. Остава ми почти два пъти по толкова. Или път и половина. Звучи добре. Улавям се колко често се оправдавам с тая статистика. Лесно е да обърнеш живота си в цифри и да си кажеш „Има време”, отмятайки небрежно побелелия кичур коса зад раменете си. Статистиката има това свойство да опростява някои от най-сложните неща в живота. Странно как съм започнала да й вярвам. Може би, защото ми става все по-трудно да живея. По-рано като че ли успявах да поема цялата пъстрота и условност на живота. Не понасях норми и осреднености. Днес обаче мазохистично търся мярката във всичко. Опитвам се да се убедя, че така се живее по-лесно, но май сама си отнемам живота. Бавно, ден след ден.

Как ми липсва вдъхновение... хъс...ритъм...буря...пулс...страст...адреналин...


Възможно ли е всичко това да е изчезнало и ще успея ли да си го върна за оставащия ми още път и половина живот?

Ей в такива размисли ме завари старият ми познайник Флайчо.
Флайчо е един сив гълъб с едва забележимо от прахоляк бяло петънце на дясното си крило. Навестява ме почти всеки ден, горе-долу по едно и също време. Кацва на перваза, точно до саксията със сакъзчетата и боязливо, на пресекулки си изяжда закуската. Аз обикновено се старая да му я оставя предварително, за да не го стресна, че е много плашлив. И други гълъби съм хранила, но Флайчо е голям шубелия, милия! Та затова, колкото и да му се радвам, видя ли го, гледам да замръзна на място, че като нищо ще го стресна. Не се задържа повече от необходимото време. Без благодарствени погледи, без опити за скъсяване на дистанцията. Яде и бяга. Но въпреки всичко връзката ни е много силна. Нямам намерение да го опитомявам. Мисля, че и той го разбира отлично. И ми се струва, че това му харесва много повече от шепата трохи, с които го подмамвам всеки ден.

Обичам да го гледам как отлита. Щом напусне пределите на моята тераса, това боязливо и плахо животинче, се превръща в господар на небето. И на полета си. И на живота си. Понякога нарочно се втренчвам в него, без да мигам. Знам, че ще е пред очите ми едва две минути и не искам да пропусна нито миг от тях. В такива моменти на болезнено захласване, сякаш виждам как въздухът покрай него вибрира. Крилете му, иначе малки и крехки, таят някаква вселенска сила и необяснима увереност.

Къде ли отива, колко ли време лети, след като се изгуби от погледа ми? Изглежда така, сякаш знае какво прави. Сякаш никой, дори и природата, не би могъл да го спре. Разперва криле и отлита безметежно, сякаш няма нищо за губене, но и устремено, сякаш никога няма да спре да търси.

В две минути полет се крие толкова устрем, колкото, струва ми се, не съм успяла да постигна за една трета живот. Ако се абстрахираме от статистиката, можем да кажем, че Флайчо отдавна ме е надживял. Тъжно! Но още по-тъжното е, че вече категорично не вярвам, че в оставащия ми път и половина живот ще успея да наваксам пропуснатото.


Публикувано от aurora на 11.06.2008 @ 16:27:19 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   eklekti4na

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 15:10:53 часа

добави твой текст
"Птицата" | Вход | 5 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Птицата
от mitko_jordanov на 11.06.2008 @ 17:05:41
(Профил | Изпрати бележка)
Дълбока чувствителност,
дай и пълна свобода за да те понесе в небесата :)))


Re: Птицата
от eklekti4na (eklektika13@yahoo.com) на 11.06.2008 @ 17:17:49
(Профил | Изпрати бележка)
Все се мъча и все не успявам... Не мога ли или съм забравила - това е въпросът...
Много благодаря за отделеното време!
Поздрави!

]


Re: Птицата
от Ufff на 11.06.2008 @ 20:13:31
(Профил | Изпрати бележка)
"началото на остатъка от живота ми". Днес. Наистина прекрасна отправна точка. Не вчера и не утре. Ето за какво ме размисли. Другите две отправни точки са гадни. Вчера ограничава, а започването все от утре говори за незряласт. Така че - днес! Вместо наваксване - просто живеене. С "необяснима" увереност.
Ех, че ми хареса текста ти, ама!


Re: Птицата
от eklekti4na (eklektika13@yahoo.com) на 12.06.2008 @ 10:29:23
(Профил | Изпрати бележка)
И най-абсурдното е, че първата ми мисъл след като го написах беше "От утре вече почвам да пиша по-оптимистично"....
Много искам да изтрия от мислите си думата "утре" и да я заменя с "днес". Явно наистина е въпрос на зрялост.
Благодаря за прочита и устремен полет ДНЕС!

]


Re: Птицата
от Jiva на 11.06.2008 @ 20:34:53
(Профил | Изпрати бележка)
Изглежда така, сякаш знае какво прави.
-----------------
знае...затова няма нужда от мислене. следването на естествеността (без благодарствени погледи, без скъсяване на дистанцията) е единствено възможната свободност в несвободата от условия, предразсъдъци, равносметки...

като гледам еклектичната ти събраност, ми се струва, че единственият ти проблем е математиката:) (но според математиците тя не е истинска наука, защото всичко в нея е условно, така че спокойно можеш да я игнорираш)

усмихна ме, въздушна!:)



Re: Птицата
от eklekti4na (eklektika13@yahoo.com) на 12.06.2008 @ 10:39:03
(Профил | Изпрати бележка)
Да, едно от нещата, които най-много пречат на естествеността, са цифрите.Съгласна съм напълно, че и там има много условности. Но като гледам как в момента термометърът едва се спря на 39,7 градуса, си давам сметка, че понякога цифрите са съвсем безусловни и ми пречат адски много да следвам естествеността. Апчихи!
Благодаря ти и пак се отбивай! Поздрави и продължавай да се усмихваш!

]


Re: Птицата
от Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) на 11.06.2008 @ 22:01:04
(Профил | Изпрати бележка)
Ама, много хубаво пишеш, това е. Не очаквах този плавен текст да ме стресне...


Re: Птицата
от eklekti4na (eklektika13@yahoo.com) на 12.06.2008 @ 10:40:05
(Профил | Изпрати бележка)
Стресне, това е думата. Тя описва и моето състояние много точно. Сродна интерпретация, радвам се!

Благодаря! Много! И лети!

]


Re: Птицата
от apostolicia на 11.06.2008 @ 22:21:03
(Профил | Изпрати бележка)
Странно, замислящо. И уж нищо не се случва, а не ти излиза от главата. Ти също сякаш си в моята глава, понякога се чудя дали не си подслушваме мислите взаимно. Да ти пращам ли линкове, или сама ще се сетиш за препратката?:) Поздрави:)


Re: Птицата
от eklekti4na (eklektika13@yahoo.com) на 12.06.2008 @ 10:52:16
(Профил | Изпрати бележка)
Прати ми линкове обезателно!
Само да кажа, че размисълът по тая тема започна от твоето "Неосъществено". Мисля, че моят Флайчо и твоят гаден тефтер(с най-мили чувства, разбира се) са безпощадни провокатори на натъжаващи истини по неосъщественото.
Така че и ти си в главата ми. И смятам, че повечето от прозренията ти наистина оставят трайни следи в главите на хората.
Поздрави!!! Благодаря ти!

]


Re: Птицата
от apostolicia на 12.06.2008 @ 11:42:35
(Профил | Изпрати бележка)
http://www.hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=87102&mode=&order=0&thold=0
Това имах предвид! С позрав:)))

]


Re: Птицата
от eklekti4na (eklektika13@yahoo.com) на 12.06.2008 @ 12:23:12
(Профил | Изпрати бележка)
аууу, втресе ме още повече! Явно съзнателно съм го била забравила, но подсъзнателно съм попила всяка дума. Ето как се ражда плагиатството. Ти просто наистина оставяш много дълбоки следи в главите на хората. Или поне в моята. Дано не ми се сърдиш! Аз наистина чак сега осъзнавам какво съм направила...

]


Re: Птицата
от apostolicia на 12.06.2008 @ 13:36:37
(Профил | Изпрати бележка)
Ей, не става въпрос за плагиатство, грешно ме разбра :))) Иде реч за еднаквомислие! За припокриване, за една вълна - както ти харесва! Рядко чета поезията по три причини - първо - нямам достатъчно време; второ - не вярвам в толкова поети и толкова нестихващо вдъхновение; и трето - не ме влече толкова, което не го мога, не го мога и няма смисъл да се напъвам. Обаче разказите чета до един. И като читател мога да кажа - теб и още двама-трима - това ми е близко и това ми харесва, всичко друго е боза, да цитирам и аз титани на народната мъдрост:))))

]


Re: Птицата
от Rumen_ne на 24.06.2008 @ 17:24:24
(Профил | Изпрати бележка) http://rumenization.blogspot.com/
Явно не си чела подходящата поезия

]