Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 859
ХуЛитери: 0
Всичко: 859

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСтадо без кучета
раздел: Приказки
автор: pc_indi

Стадото беше много голямо. Всички овце вкупом вървяха, вкупом отиваха на паша, вкупом вечер лягаха за сън и почивка... Но откакто стопанинът им се върна на небето, нещата се промениха... Беше оставил след себе си кучета, които пазеха стоката, но...не беше същото...
Никой не може да каже кога е станало разделението. Дали заради друго, или за да оцелеят по- лесно, но с времето стадото се беше пръснало на малки групи от по няколко овци. Не всяка група имаше куче, което да я води и пази обаче.
На една закътана и малка, но тучна поляна, кротко се мотаеше група, състояща се от стар овен, три овци и агне. Най- старата овца пощипваше от тук - от там по- невзрачната трева- за да има от крехката за другите и туку мърмореше:
- Нищо не ядете... Тая тревица тук за вас я бях оставила...не сте я пипнали... Повехнала е вече...
- Ама ти си много интересна!- забляваха другите сопнато- Кой те кара да пасеш повехнала трева?! Паси прясна!...
- Не ям прясна, за да има за вас... - казваше най- старата овца и очите й придобиваха такъв дълбок и навлажнен израз, че пасящите прясна трева сконфузено замълчаваха.
Когато никой не го наблюдаваше, или...поне когато той така си мислеше, старият овен се отпускаше под някое дърво и замижаваше в болезнена дрямка. Преди време, беше счупил единият си заден крак в едно дере и от тогава се стараеше да куца колкото се може по- незабележимо. Когато обаче някой го попиташе дали го боли много, мигом ококорваше очи и започваше да се зъби:
- Абе....Вие нямате ли си ваша работа беее?! Айдее...пасете си там и не се занимавайте с мен!
Само агнето обаче му вярваше и се катереше по гърба му, дърпаше го за рогата... Това радваше старият овен...
- Виж! - гевезЕше се агнето- Виж как мога да си правя очите! - забелваше очи и въртеше ситната си глава с позинала устица, пълна с дребни, бели зъбенца- Като един много силен овен, който съм виждал! Наистина! Той като се ядоса- така прави, мда...
- Ей!... - поваляше го закачливо старият овен- Много силен овен от теб ще направя, да знаеш!...
В прилив на сили, повеждаше групата към други поляни, спускаха се по долините на реките и с обич наблюдаваше как групата му се радва на бистри и студени води.
Случваше се да се позалутат и позагубят... Тогава най- старата овца започваше да мърмори:
- Е... като сме стадо без куче...така е...
- Я стига!- сопваше се старият овен- И без куче мога да се оправям...
- Можеш ти, можеш... - забляваше по- силно най- старата овца- Едва ходиш вече... Можеш ли да подушиш, ако вълци се навъртат наоколо? Не можеш! Ако някой вълк ни нападне, какво ще направиш? Нищо не можеш да направиш!...
- Оффф... Писна ми от вас!... - фръцваше се в такива моменти най- младата овца, чийто основен проблем беше с какво точно цвете и зад кое ухо да се закичи.
- Да! И на мен ми писна! Писна ми, писна ми... Нали ни писна?... - повтаряше механично агнето, за което най- младата овца беше голям авторитет, понеже много ги разбираше интересните неща.
Метаморфозата се случи в една топла, ранно-есенна нощ. По- младата овца от групата се пробуди и дочу приглушеният говор на старият овен и най- старата овца:
- ...страх ме е... Как да не ме е страх... Видях те! Видях те как падна до онова дърво!...
- Глупости!- озъби й се старият овен шептейки- Спънах се... Но не съм падал!...
- Лъжеш!- повиши блеенето си овцата- Падна! Видях те! Видях те и че плака!...
- Шшшът ма!- процеди през зъби старият овен.
- Лъжеш...- повтори шепнешком старата овца.
После, по някое време заспаха. Но по- младата овца не можеше вече да заспи. Изправи се безшумно и бавно тръгна по поречието, край което бяха замръкнали. Луната беше пълна и лицето й се разливаше и нагъваше по огледалото на реката, а лек, нощен вятър рисуваше причудливи, бягащи сенки по драпериите на дърветата.
По- младата овца вдигна глава и се взря в избягващото погледа й лице на луната. Пристъпи към водата и бавно зари копита в тинестите й брегове. Нощем водата беше ледена, но овцата продължи. В средата на реката попадна във водовъртеж, който яростно посука тялото й около центъра си...
Когато отново дойде на себе си и отвори очи, първите лъчи на слънцето боязливо потапяха крачета в реката. Още беше мокра и дишаше тежко... Даде си сметка, че никой не знаеше къде е... Отвори уста да изблее силно, но... от нея излизе силен и продължителен...вой...
От кучешкият вой, първо се събуди агнето.
- Ау!...- заблея паникьосано- По- младата овца я няма! Няма я!... Сигурно я е изял някой вълк!...
Другите от групата се изправиха залитащо и се заоглеждаха наоколо. Кучешкият вой откъм реката постепенно премина в лай, който приближаваше към скупчената паникьосана група. През дърветата, бавно вървеше и застана пред тях...голямо куче. Бяло, с кафяви петна между очите, по гърба и хълбоците, със силни лапи и остър поглед.
- Е...- каза кучето - ...искахте куче, нали? Ето- аз съм вашето куче...
- Една овца ни няма... - каза плахо най- старата овца - Една такава...
- Няма я!- прекъсна я кучето - Овцата ви остана във водовъртежа на реката... Но на вас не ви трябва още една овца, а куче, нали?...
-Ехаа...- приближи се агнето към кучето- Ти си се превърнала в куче!... Искам и аз да съм куче!...
- За сега си си добре така... - тупна го леко с лапа кучето.
- Загубила си си пухкавият мериносов силует... - каза най- младата овца, като оглеждаше кучето с невярващи и носталгични очи.
- Нищо подобно!- отвърна бодро кучето- Я виж каква пухкава козина имам! Само...няма да използвам вече зъбите си, за да паса с тях и...вече имам нюх!... Вече има кой да ви води и пази. Всяко стадо, колкото и малко да е, трябва да има куче, защото инак...просто е изгубено...


Публикувано от BlackCat на 25.05.2008 @ 11:43:20 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   pc_indi

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 02:54:36 часа

добави твой текст
"Стадо без кучета" | Вход | 4 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Ovis canina.
от regulus на 25.05.2008 @ 12:45:34
(Профил | Изпрати бележка)
Ами да, знаех си аз - животните разбират, че формата е второстепенно нещо - само помага за други работи! Съответно и може да се сменя без усилия и според нуждата - като в "Матрицата"! :) Функцията е важна, разбира се! Осъзната, тя изменя всичко друго - било за една нощ, било за два милиона години...


Re: Стадо без кучета
от radi_radev19441944 на 25.05.2008 @ 18:24:58
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Винаги съществува недостиг при нас. Или стадо без кучета, или кучета без стадо. Което също не е за предпочитане.


Re: Стадо без кучета
от jezabel на 25.05.2008 @ 22:37:20
(Профил | Изпрати бележка) http://littlejody.wordpress.com/
Така е и при хората. ;)) По един от къща може всичко...:)


Re: Стадо без кучета
от Marta на 26.05.2008 @ 09:02:37
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Хубава и вярна приказка. Човек и на собственото си - онова из него дето се скита - стадо трябва да сложи пазач, инак е изгубен. Нюх и зъби. И нокти тук-там. ;))
Тогава може да се окаже, че е най-добрия си приятел.