Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 717
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 719

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: Marisiema

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÓèêåíä
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: dacte

“Åõ,êàêâî äà ñå ïðàâè.Åäíà ñúáîòà è íåäåëÿ íå å òîëêîâà ãîëÿìà æåðòâà.Âñå ùå ñå ïðåæèâåå.Ïîñëå ùå íàâàêñàì,êàêòî àç ñè çíàì.”-ìèñëåøå ñè è òàêà ñå îêóðàæàâàøå.
Òðÿáâàøå äà ïðåêàðà òîçè óèêåíä ñ ðîäèòåëèòå ñè íà ñåëî.
Ùÿõà äà õîäÿò íà ãîñòè íà ðîäèòåëèòå íà áàùà ìó.Äÿäî ìó èìàøå þáèëåé è ùÿõà äà ïðàçíóâàò.Ñòàâàøå íà 70 ãîäèíè.Íÿìàøå èçáîð.Èëè ïî-òî÷íî ñè ñòðóâàøå.Ìíîãî èñêàøå äà ñå ñäîáèå ñ íîâ ëàïòîï è òîâà áå íàé-ëåñíèÿò íà÷èí.Çíàåøå,÷å äîðè è äÿäî ìó äà ñå íàìðúùè áàáà ìó ùåøå äà ñå ïîãðèæè äà ïîëó÷è íóæíàòà ñóìà.
Êàòî ñå çàìèñëåøå èçîáùî íÿìàøå äà ñå çàòðóäíè äà ïðåáðîè íà ïðúñòèòå íà äâåòå ñè ðúöå ñðåùèòå ñ áàáà ñè è äÿäî ñè.Ïðè÷èíàòà áå,÷å òå æèâååõà â ïðîâèíöèÿòà è íå ìîæåõà äà ïúòóâàò ÷åñòî äî Ñîôèÿ, çàùîòî íÿìàøå êîé äà ñå ïîãðèæè çà æèâîòèíêèòå èì, à îò ñâîÿ ñòðàíà Àëåêñàíäúð èëè ïî-òî÷íî Àëåêñ êàêòî ãî íàðè÷àõà ïðèÿòåëèòå ìó áåøå ìíîãî èçîáðåòàòåëåí ïî îòíîøåíèå íà òîâà äà ñè èçìèñëè ïðàâäîïîäîáíî îïðàâäàíèå,çà äà íå ïðèäðóæè ðîäèòåëèòå ñè, êîèòî ìåæäó äðóãîòî ñúùî ðÿäêî õîäåõà, ïîíåæå áÿõà èçêëþ÷èòåëíî àíãàæèðàíè â ðàáîòàòà ñè.Ìîæå áè êàòî êîìïåíñàöèÿ çà òîâà ñå ÷óâàõà ïî òåëåôîíà ìíîãî ÷åñòî è ãî èçíåíàäâàõà ñ ïîäàðúöè ïîä ôîðìàòà íà ïàðè,êîèòî òîé ñ óäîâîëñòâèå èçõàð÷âàøå áåç äà ñå çàìèñëÿ.
-Àëåêñ,ïðèãîòâè ëè ñè áàãàæà?- ãëàñúò íà ìàéêà ìó ãî èçìúêíà îò òîâà ñúñòîÿíèå.
-Ìàìè,íå ìîæå ëè òè äà ãî íàïðàâèø âìåñòî ìåí.Ñúñ ñèãóðíîñò ùå çàáðàâÿ íåùî.
-Îõ,Àëåêñ.Ñòàíàë ñè íà 12 ãîäèíè.Äîêîãà ùå õîäÿ ñëåä òåá?Íå ìèñëèø ëè,÷å âå÷å òðÿáâà äà ñâèêâàø äà ñå îïðàâÿø ñàì?Íå ñè ìèñëè,÷å êàêòî ñè ñåäèø ïðåä êîìïþòúðà ïî öÿë äåí è íÿêîé ùå òè ñâúðøè ðàáîòàòà.Íå å âúçìîæíî.Íàó÷è ñå íà îòãîâîðíîñò. Îòèâàé äà çàêóñâàø.Ìþñëèòå òè ñà íà ìàñàòà.Àç ùå ñå ïîãðèæà çà íåùàòà òè, êàêâî äà òå ïðàâÿ.
-Áëàãîäàðÿ òè,ìàìî.È ñëîæè ìè ìîëÿ òå,íîâèÿ ñóèò÷úð-òîçè ñèâèÿ.Èñêàì äà ãî ïîêàæà íà áàáà.
-Íå ñå ïðèòåñíÿâàé.Êàêâîòî å íóæíî òîâà ùå ñëîæà.
Ïúòóâàíåòî áåøå ïðèÿòíî.Ïî÷òè ìó äîñòàâè óäîâîëñòâèå.Ïðåäñòàâÿøå ñè ãî ïî-çëå.Íàïðàâèõà ñè íÿêîëêî ïî÷èâêè,êàòî ãî âúçíàãðàäèõà ñ ìàê-ìåíþ.Íå èñêàøå äà ÿäå îò ñàíäâè÷èòå,êîèòî ìàéêà ìó áå ïðèãîòâèëà çà èç ïúò.Ïðèñòèãíàõà ðàííèÿ ñëåäîáÿä. Áàáà ìó è äÿäî ìó áÿõà ñåäíàëè íà ïåéêàòà ïðåä êúùè çàåäíî ñ íÿêîëêî ñúñåäêè è ãè ÷àêàõà.  ìîìåíòà,â êîéòî ãè âèäÿõà ëèöåòî íà áàáà ìó çàñèÿ,ñêî÷è îò ïåéêàòà è íåòúðïåëèâî åäâà èç÷àêà êîëàòà äà ñïðå.Çàïúòè ñå è ñå îçîâà òîëêîâà áúðçî äî òÿõ,÷å äîðè è Àëåêñ ñå çà÷óäè îòêúäå òîëêîâà åíåðãèÿ â òàçè íàáëèæàâàùà 70 ãîäèíè æåíà.
-Ñàøêî,õóáàâîòî äåòå íà áàáà.Äàé äà òå öåëóíà.Äîáðå ëè ïúòóâàõòå?
“Óô,çàïî÷âà ñå”-ïîìèñëè ñè.
-Ìíîãî äîáðå.Áàáî,êîëêî ïúòè äà òè êàçâàì,÷å íå ìè å ïðèÿòíî äà ìå íàðè÷àø ïî òîçè äåòñêè íà÷èí.Íå å ìîäåðíî.Íå ìîæåø ëè äà ìå íàðè÷àø êàòî âñè÷êè îñòàíàëè-Àëåêñ.Òîëêîâà ëè å òðóäíî äà ãî çàïîìíèø?
-Íå,íå ìè å òðóäíî,áàáè.Òàêà ùå òè êàçâàì ùîì èñêàø,íî íà ìåí Ñàøêî ìè õàðåñâà ïîâå÷å.
-Çàïîâÿäàé,ìîåòî äåòå.Íàïðàâèëà ñúì òåçè ìåêèöè,ñïåöèàëíî ïî ïîâîä íà èäâàíåòî òè.Çà òåá ñà.
-Áëàãîäàðÿ ìíîãî,áàáî..êàê ëè ñå êàçâàøå òàçè áàáè÷êà,ìèñëåøå ñè äîêàòî ïîåìàøå ïðåïúëíåíàòà ÷èíèÿ.”Ìåêèöè.Êàê ëè ïúê íå.Îòêúäå è å õðóìíàëî,÷å ùå ãè ÿì?”
-Íèå ñ Ðåíè äà ñè õîäèì ëè?-øåãîâèòî ïîäìåòíà áàùà ìó.”ßâíî âèå òóê äðóãè ãîñòè îñâåí Àëåêñ íå ïðèçíàâàòå.”
-Ãëóïîñòè,äåòåòî ìè.Ðàçáèðà ñå,÷å ñå ðàäâàìå íà âñè÷êè âè,àìà íåãî íàé-ðÿäêî ãî âèæäàìå è íè å ìèëî äåòåòî.Âèå íå íè çàáåëÿçâàéòå.Íèå ñìå ñòàðè õîðà.Õàéäå äà âëèçàìå äà îáÿäâàìå,÷å áàùà òè òàêà å èçãëàäíÿë,àìà êàçàõìå ñè íèå,íèêàêâî ÿäåíå áåç äåöàòà.Ùå ãè ÷àêàìå äîðè è äà ñå ìðúêíå è òóé-òî.Àãíå ñìå ãîòâèëè,â÷åðà ãî çàêëàõìå.Âèå ñèãóðíî ñòå ãëàäíè?Òîëêîâà äúëúã ïúò.
-Çäðàâåé,äÿäî.×åñòèò ðîæäåí äåí!Æåëàÿ òè äà ñè æèâ è çäðàâ.
Àëåêñ ìó ïîäàäå ðúêà.
-Áëàãîäàðÿ òè,÷åäî.
Ëè÷åøå ñè,÷å å ñèëíî ðàçâúëíóâàí è ñå îïèòâà äî ãî ïðèêðèå,íî íåóìåëî.
-È òè äà ñè ìè æèâ è çäðàâ-ïðîäúëæè òîé.-Äà çíàåø êîëêî âè ñå ðàäâàìå.Ïî-÷åñòè÷êî äà íè íàâåñòÿâàø.
“Äà áå,è àç òîâà ñè ìèñëåõ.Íÿìà äà ñè èãðàÿ íà êîìïþòúðà,à ùå áÿãàì ñëåä îâöåòå òóê”,îáà÷å íèùî íå êàçà.Ñåòè ñå çà ëàïòîïà è ñè çàìúë÷à.
-×åñòèò ðîæäåí äåí,òàòêî!-ïîçäðàâèõà äÿäî Ñàøî ðîäèòåëèòå ìó åäèí ñëåä äðóã.
Ïîêàíèõà è êîìøèéêèòå íà ïðàçíè÷íèÿ îáÿä.Ïðåç öåëèÿ äåí èäâàõà ñúñåëÿíè è ðîäíèíè äà ïîçäðàâÿâàò äÿäî ìó.Íå ïðåäïîëàãàøå,÷å òîëêîâà ìíîãî õîðà ìîãàò äà æèâåÿò òóê.Ïîñëå ðàçáðà,÷å íÿêîè ñà îò ñúñåäíîòî ñåëî è ñà äîøëè ñïåöèàëíî çàðàäè õóáàâèÿ ïîâîä.Ñòàíà ìó ïðèÿòíî.Âðåìåòî ãî ïîçâîëÿâàøå è áÿõà ñåäíàëè íà îòêðèòî,ïîä ñÿíêàòà íà ñòàðàòà êðóøà.Çàïîçíàõà ãî ñ Ìèðî è Âèêòîð-íåãîâè âòîðè áðàòîâ÷åäè.Ïîêàíèõà ãî äà îòèäå ñ òÿõ äà èãðàå è ñå ñúãëàñè.Íå èñêàøå äà ñè öàïà äðåõèòå,íî ïðåäïî÷èòàøå òîâà îòêîëêîòî äà ñå òúï÷å ñ õðàíà è äà ñëóøà ðàçãîâîðà íà âúçðàñòíèòå,êîéòî ìó áåøå óæàñíî ñêó÷åí.
Ïðåä êúùàòà èìàøå ïîòî÷å,øèðîêî ìîæå áè íå ïîâå÷å îò åäèí ðàçêðà÷,íî íà÷àëîòî è êðàÿò íå ìó ñå âèæäàõà.Ãîíåéêè ñå ñòèãíàõà äî åçåðîòî.Ìèðî è Âèêòîð áÿõà ñè íàïðàâèëè âúäèöè ñàìè,èçïîëçâàéêè ïðàçíè áóòèëêè îò êîêà-êîëà,ìåñèíà è êóêè÷êè.Àëåêñ ñå çàñìÿ.
-Ñ òîâà äà íå î÷àêâàòå äà õâàíåòå íåùî?
-Ùå âèäèø.
Èçíåíàäà ñå,íî ñå îêàçàõà ïðàâè.Ñàìî çà êðàòêî íàëîâèõà òîëêîâà ìíîãî ðèáà,íî ïîâå÷åòî õâúðëèõà îáðàòíî è çàïàçèõà ñàìî òðè îò òÿõ-íàé-õóáàâèòå.Âúðíàõà ñå îáðàòíî è ïîêàçàõà ãîðäî óëîâúò. Èç÷èñòèõà ðèáàòà è ÿ íàíèçàõà íà äúðâåíè øèøîâå,êîèòî ñàìè ñè èçäÿëêàõà.Íàêëàäîõà îãúí äî ïîòîêà è ñëåä êàòî èçïåêîõà ðèáàòà ÿ èçÿäîõà îáëèçâàéêè ñå. Ïîñëå òè÷àõà è ñå ãîíåõà äî èçíåìîãâàíå. Ìåæäóâðåìåííî â èãðè è çàêà÷êè áåøå ìèíàë äåíÿò.Ìàëêî ìó ñòàíà íåïðèÿòíî,êîãàòî îòêàçàõà ïîêàíàòà äà äîéäàò â íåäåëÿ,çàùîòî èñêàëè äà ïîìîãíàò íà áàùà ñè.Ðàçäåëèõà ñå,à è äðóãèòå ãîñòè ñè áÿõà îòèøëè âå÷å.
Àëåêñ çàñïà â ìîìåíòà,â êîéòî ïîëîæè óìîðåíî ãëàâà âúðõó âúçãëàâíèöàòà.×óðóëèêàíå íà ïòè÷êè ãî ñúáóäè ðàíî ñóòðèíòà.Îòèäå äî êóõíÿòà è ïúðâîòî,êîåòî âèäÿ áåøå ÷èíèÿòà ñ ìåêèöèòå,êîèòî áàáèíàòà ñúñåäêà ìó ïîäàðè â÷åðà.
“Ãëàäíî ìè å.Êàòî íÿìà ìþñëè,ùå èçÿì åäíà ìåêèöà.” –è ïîñåãíà êúì ÷èíèÿòà.”Ìì,òå íå áèëè òîëêîâà ëîøè,ÿ äà ñè õàïíà îùå åäíà.
Äÿäî ìó âëåçå.
-Àëåêñ,èñêàø ëè äà òè ïîêàæà ñ êàêâî ñå ñäîáèõìå ñíîùè äîêàòî ñïåøå?
-Ìîëÿ?-íåðàçáèðàùî ïîïèòà.
-Åëà,åëà-ïîäêàíè ãî äÿäî ìó.
Îòèäîõà äî êîíþøíÿòà è òîâà,êîåòî âèäÿ ãî ó÷óäè è íàêàðà äà ñå óñìèõíå.Èìàõà ñè êîí÷å,êîåòî òîëêîâà ìó õàðåñà,÷å íå ñå ñòúðïÿ è ãî ïîìèëâà.
-Àëåêñ,êàæè êàê èñêàø äà ãî êðúñòèì.Êàêâîòî êàæåø, òîâà ùå å.Î÷àêâàõìå ãî ñëåä 3 ñåäìèöè,íî ñëåä êàòî ñå ðîäè ñåãà êàòî ñè òóê òè ùå ñè ìó êðúñòíèê.
-Íàèñòèíà ëè,äÿäî?×àêàé äà ïîìèñëÿ.Êîãà ñå ðîäè- â ñúáîòà èëè íåäåëÿ?Æåíñêî ëè å?
-Íå,ìîì÷å å.Äíåñ ñå ðîäè,ïðåäè äâà ÷àñà.
-Òîãàâà ìîæå ëè äà å Íåäåë÷î?
-Òâîÿ âîëÿ.
Ïîêàçà ìó è äðóãèòå æèâîòíè.Áàáà ìó ñå ãðèæåøå çà êîêîøêèòå,ïåòåëà è ïóéêèòå,à äÿäî ìó îòãîâàðÿøå çà êîíÿ,îâöåòå,ïðàñåíöåòî è êó÷åòî.Äÿäî ìó íàõðàíè æèâîòíèòå,êàòî Àëåêñ ìó ïîìàãàøå.Íàìåðèõà íÿêîëêî ÿéöà,êîèòî êîêîøêèòå áÿõà ñíåñëè.Âçåõà ãè è Àëåêñ ãè çàíåñå íà áàáà ñè.Ñëåä òîâà îòèäîõà â ãðàäèíàòà,êúäåòî äÿäî ìó áåøå ñè íàïðàâèë îðàíæåðèÿ è îòêúñíàõà êðàñòàâèöè,ðåïè÷êè è ìàðóëÿ çà ñàëàòà,äîìàòèòå íå áÿõà óçðåëè îùå.Ïîñëå,âúïðåêè ÷å äÿäî ìó íå áåøå ìíîãî ñúãëàñåí ìó ïîìîãíà äà ñå êà÷è íà ÷åðåøàòà.Îäðà ñè êîëåíåòå,íî íàáðà ïîëîâèí êîôà ïîçà÷åðâèëè ñå ïëîäîâå.Íà íåãî ìó áÿõà âêóñíè è òîâà áå âàæíîòî.
Ñëåä îáÿäa îòèäîõà íà ðàçõîäêà ñ äÿäî ñè.Ðîäèòåëèòå ìó è áàáà ìó ñè îñòàíàõà â êúùè.
Èçíåíàäà ñå êîëêî ìíîãî çíàåøå òîçè âúçðàñòåí ÷îâåê çà ðàçëè÷íèòå áèëêè,ðàñòåíèÿ.Íàó÷è òîëêîâà íåùà.Òðÿáâàøå îáà÷å äà ñå âðúùàò,çàùîòî íå ðàçïîëàãàõà ñ ìíîãî âðåìå.Äúëúã ïúò èì ïðåäñòîåøå.Ñáîãóâàõà ñå.Ñòàíà ìó ìú÷íî è ñå èçíåíàäà îò òîâà.Íå áåøå ïðåäïîëàãàë,÷å òîëêîâà ùå ìó õàðåñà.Ïî÷óâñòâà,÷å èñêà ïàê äà äîéäå.Òðúãíàõà.Åäâà â Ñîôèÿ ñå ñåòè,÷å çàáðàâè äà ïîèñêà òîâà,çà êîåòî áå äîøúë-ïàðè çà ëàïòîï.
-Ìàìî,ìîæå ëè äà ñè ïîðú÷àì îò ñåãà ïîäàðúêà çà ðîæäåíèÿ äåí?
-Ðàçáèðà ñå.
-Òîâà,êîåòî íàé-ìíîãî èñêàì å äà ïðåêàðàì ëÿòíàòà âàêàíöèÿ ïðè áàáà è äÿäî íà ñåëî.


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 04.05.2008 @ 07:37:57 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   dacte

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ðèìè ñ ..èâ
àâòîð: LeoBedrosian
544 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 43125
îò 50000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Óèêåíä" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.