Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 862
ХуЛитери: 3
Всичко: 865

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТри чаши
раздел: Разкази
автор: jezabel

Изтегли и последната карта. Беше слаба и отново излъга. Уби я. После стана, нахлупи зелената си шапка и излезе от бара.

Тя остана. Сама. Седеше и гледаше как мислите й профучават покрай белязаните с болка преживявания. Една от тях блесна в погледа й и я накара да потръпне. Стана и тръгна след нея: „Ще отида на острова!”

Навън валеше. Разсеяни и умърлушени, едрите капки дъжд се разбиваха по носа, скулите и клепачите й. Тъгата пропиваше в кожата й.
Купи си билет и, без да прибере рестото, с бързи крачки, се отправи към автобуса. Всичките „защо” загубиха смисъл и потънаха без отговори. Остави погледа си зад прозореца.

„Не можех ли да й спестя поне тази лъжа? Беше неповторима, но не беше единствената жена за мен.

Прибра се на свечеряване. В едва осветеното антре видя силуета на жена си. Тя запали лампата, взря се в очите му, избухна в плач и избяга. Блестяха с цвета на див кестен.
Не я последва. Влезе в дневната. Извади от шкафа три кристални чаши, постави ги на масата и отвори бутилка вино.

„Не закривай чашата, ще ти сложа колкото за три наздравици. И на себе си толкова ще налея.

Косата ти е пленителна. Не знам как можах да забравя това. Ако преди малко някой ме беше попитал, как ще характеризирам с една дума жена си, и през ум нямаше да ми мине, че тази дума може да бъде "коса".

За твоята усмивка няма да се замисля. И тази очарователна извивка на нослето, и очите с цвят на див кестен... За тях мълча и пред себе си.

Знаехте, че съм мръсник и ми простихте дори това. Лъжех теб, докато бях с малката, за да лъжа нея, че е единствената жена на света, която обичам. А сега съм ви събрал на чаша вино, за да вдигна последните си наздравици.
Да пием, момичета, за това, че ви има! Не бих се отказал и от един миг преживян с всяка от вас.
Вдигам тост, за възможността да си простите, че сте се чувствали „втора”.
Пия за силата, която ми е необходима, за да си простя, че винаги съм бил несвой.

Отпиваше бавно и преглъщаше още по-бавно. Горчивината от вечната борба на „искам” и „трябва” попиваше в пресъхналото гърло и погълна съня му.

– Здравей, на острова съм. Когато пристигнах все още пазеха резервацията ни. Имам предложение за нас.

– Заминавам в командировка! – каза на жена си. – Ще се върна веднага щом подпиша договора.
– Знам ги аз твоите командировки, знам ги и договорите ти, само че този път върнеш ли се ще удариш на камък.

Не я чуваше. Пред очите му се беше проснала мъртва надеждата, да види отново очите й с цвят на див кестен. Уби я вчера, а сега я прибра в куфарчето си, и излезе.


Публикувано от hixxtam на 21.04.2008 @ 22:46:34 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   jezabel

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
389 четения | оценка 5

показвания 37761
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Три чаши" | Вход | 3 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Три чаши
от dimension на 22.04.2008 @ 15:36:36
(Профил | Изпрати бележка)
Пия за силата, която ми е необходима, за да си простя, че винаги съм бил несвой.
............
Разбъркани разбърканици,
лутащи се лутаници
на недоимъка Любов...

Поздравявам те, jezabel!
Постигнала си своеобразно майстроство на късия разказ.
За да опишеш
разбърканите разбърканици,
лутащите се лутаници
на недоимъка Любов...
/иска ми се да напиша стих, вдъхновена от теб/


Re: Три чаши
от Omaia на 22.04.2008 @ 22:28:37
(Профил | Изпрати бележка)
Интересен разказ.
Поддържаш докрай напрежението.
Дали да не наемем детектив,
да разреши загадката?:)))


Re: Три чаши
от ra4e-ton на 28.05.2008 @ 21:01:11
(Профил | Изпрати бележка)
Баналната тема за любовния триъгълник си поднесла интересно, динамично и образно, Jez... Психологично също. А това колко ми хареса: "Горчивината от вечната борба на „искам” и „трябва” попиваше в пресъхналото гърло и погълна съня му." Много! :)
Размисли ме. Припомних си и мисълта: "Най-добрият начин да устоиш на изкушението, е да му се отдадеш."... Макар и често експлоатирана, темата за любовното трио е много сложна, с различни гледни точки и нелесна присъда. Чудесно е, че можеш в кратка форма да кажеш толкова много, аз лично щях да напиша 10 страници, за да кажа същото :)
Това е от мен. Хубава да ти е вечерта! :)))
Ей! :)))