Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 488
ХуЛитери: 6
Всичко: 494

Онлайн сега:
:: Lombardi
:: Icy
:: LeoBedrosian
:: mariq-desislava
:: pastirka
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСевер-северозапад - Хичкок
раздел: Други ...
автор: selsal

Мисълта, която носи осъзнаване за Роджър О. Торнхил, е: “аз се занимавам с реклама и привличам вниманието, а не служа за отвличане на вниманието”.
Престъпникът – в образа на Вандам – погрешно разпознава в редовия гражданин Торнхил не друг, а агента Каплан. А Каплан е фиктивна личност, създадена от тайните служби, от името на която се наемат стаи в хотели, ползват се услуги и се създава представата за (социален) живот. Всичко това се прави с цел отвличане вниманието от истинския агент, внедрен в престъпната група – мис Кендъл.
Гражданинът – Торнхил – е човек, увлечен в работата си, рекламата; и има пълната убеденост, че може да внушава на хората онова, което пожелае. Думите му са: “няма лъжа, има полезно преувеличение”. Но Торнхил е от една връзка – тази с майката. Той винаги се опитва да се свърже с нея, но най-често неуспешно. За Гражданина майката е реалията, която препотвърждава разбиранията му за света и мястото му в обществото.
Агентът – мис Кендъл – някога, преди да се превърне в агент, от скука се е влюбила в Престъпника. Но не любовта е събитието, което осмисля живота на жената; “любовта” най-често опитва да разсее скуката й. Истината за “любимия” е в съзнанието, че той е престъпник.
Всезнаещият – професорът от тайните служби – инициира жената (дъщерята), разкривайки й в кого се е влюбила. Така че не любимият е преборил скуката от живота, а Всезнаещият Баща, който е придал значение на женската съдба: наместо да отдава на разсеяното си внимание на скуката, да съсредоточи усилията си в действията на престъпника.
Архиментът – Каплан – е фантазия на Бащата, която намира своето истинско и дейно място в живота на всички. Реалията (майката) е пронизана от нещо непривично й, нещо, което не съответства на обичайните й елементи, то е нещо неасимилируемо: архиментът.
Гражданинът – Торнхил – точно в часа на криза и неспособност да се свърже с майка си, се слива с архимента; разпознат е като Каплан. И реалията се превръща в модрия. Ако реалията е майката, която с грижите си успокоява и утвърждава, то модрията е майка, която измъчва. Отвлечен от Престъпника, Гражданинът – малко по малко – реализира заблудата му; приема, че е Каплан.
Престъпникът е влюбен в Агента, Вандам не може без мис Кендъл. Престъпничеството, като непризнаване на Закона, отхвърля Бащата. Престъпникът е убеден, че е способен да излъже (победи) бащинството. В тая си убеденост престъпникът се разпознава като баща. Той напомня гностическия демиург, който в честолюбив възторг заключава, че е бог, докато не се среща с Ева (малкото име на мис Кендъл е Ив), пратеницата на Праотеца, която отблъсква привидното му бащинство (всесилие) и избира… Адам (гражданина Торнхил).
Агентът – мис Кендъл, – вече инициирана от Бащата, знае, че не човекът-с-умисъл е любимият мъж, а наивния-човек. И се влюбва, истински, в Торнхил. (Този аспект от филма, пък основната част от фабулата са възпроизведени във френския филм с Пиер Ришар “Високия рус мъж с червената обувка”).
Бащата – професорът – изоставя Гражданина в ръцете на Престъпника, за да опази Агента. А всичко това е възможно, защото архиментът действа.
Архиментът – Каплан – замества гражданската (тук-изирана) позиция на Торнхил, изтръгва го от реалията му, като му позволява идентификация със себе си. Торнхил, чието презиме - О. - от името му Роджър О. Торнхил, не означава нищо, (героят сам отбелязва това), изведнъж се сдобива с (бащино) Име; и наместо липсващия баща и едничката майка (реалията), той придобива синовността изпод архиментарното име – Каплан.
----
Колкото повече човек желае да извърне чуждото внимание към себе си, да ангажира със своя “аз”, и така да създаде реалия (рекламираната “истина”), толкова повече той пропуска модрията (истината), от която отвлича и собственото, и чуждото внимание.
А модрията без изключение спохожда човека. И тогава азът се превръща в сянка на своята сянка.


Публикувано от BlackCat на 13.04.2008 @ 08:44:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   selsal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 20:32:29 часа

добави твой текст
"Север-северозапад - Хичкок" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Север-северозапад - Хичкок
от haboob на 13.04.2008 @ 14:36:09
(Профил | Изпрати бележка)
Добър анализ за толкова много думи. Интересно дали искаш да си психагог или просто идеята ти харесва :)