Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 852
ХуЛитери: 0
Всичко: 852

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтачетиримата от запаса
раздел: Есета, пътеписи
автор: sradev

прочел съм хиляди книги, издал, редактирал или написал съм няколко, мислех да споделя впечатленията си, но внезапно текста се подреди съвсем иначе от това, което бях замислил.
Зародишът на книгата. Автора още не знае, че ще напише книга. Никой не знае за тази книга. Но тя вече е в автора. Понякога ми се случва да разпозная този зародиш. Как? Не бих могъл да кажа какво точно чувствам, но знам, виждам книгата. Почти както с предчувствието за неочаквана среща. Ще речеш, че след като има предчувствие, то срещата не е неочаквана. И все пак няма парадокс - предчувстивето разпознава случката и веднага се нагажда към нея. И после се хвали "Видя ли колко точно бях". Абе, детски хвалби - мили и смешнички. А с книгата е друго. Зрънцето е почти невидимо и едва започва да събира бъдещето около себе си. Изглежда го разпознавам по това, че протяга ръчички, опипва с пръстчета, понякога хваща някое буклуче и дълго го премята.

Така виждам сега зараждането на тези 4 различни книжки през онази мъглива есен на 1973 година. Бъдещите автори си бяха пресни вишисти и още по-пресен аскер. Да ги наречем условно* Ники (от некадърник), Олег (от олигофрен), Футу (от futuid) и Кучето. И както се полага на всеки аскер по света - нашите герои не пропускаха нито една възможност да се налеят до козирката. След което да полеят розите, гушнат тигърчето и да се пренесат в приказната страна на Цивилизацията. В аскерските легенди Цивилизацията е маса с бутилки, край която са насядали Рицарите на Чашата и тук-таме някое девойче в ролята на слушател и цвете. Който не е напускал Цивилизацията, която отблизо е буклуджийска кофа, няма си представа как може да порастне до център на Рая. Но така е винаги - загубеният рай е по-хубав от истинския. Всичко си им беше на мястото с изключение на акъла, който по стара традиция се колебаеше между гащите тумбака и ботуша.
Но къде, къде е зрънцето на книгата, ще рече Нетърпеливия читател, този който първо опитва десерта и докато го опитва и виното му се стопля, а пържолата изстива. Зрънцето, в този момент на Нирваната, преди пренасянето в Цивилизацията, протяга ръчичка и нещо прибира. Ники, още на место, прибра тигърчето и дори го описа в един разказ в аскерската преса. Олег, от своя страна, повтори записката, но си я тури в чекмеджето. Кучето скицира бъдещият си издател като стара пушка, а Футу преведе това на умрял език. И така, в мраз и порой, в кал и баири, в дупките между безумията, нашите герои самотвержено се наливаха до вдъхновение и добавяха по някое парцалче към бъдещата си книжка. И ето, сега, преляха се годините и парцалчетата бидоха съшити в пъстрата дреха на думите.

*бел.ред. безусловно, защото прякорите си имат автори, но право за разкриването на авторството си е тяхно.

ПП До Не-Аз-Владетеля: Знам, че не се унижаваш да четеш Хулите, но все пак бих искал да си кажеш думата, простичко, без фанфари или цигулки.


Публикувано от aurora на 08.04.2008 @ 15:01:32 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 01:45:05 часа

добави твой текст
"четиримата от запаса" | Вход | 5 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: четиримата от запаса
от Pord на 08.04.2008 @ 18:46:10
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/sgenchev
Има хляб тука, наборе! И аз се уволнил тогава...
:-)


Re: четиримата от запаса
от radi_radev19441944 на 09.04.2008 @ 09:02:05
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Още ли ги помниш тези неща?
Младо ненаиграло се :)


Re: четиримата от запаса
от Ufff на 09.04.2008 @ 09:07:36
(Профил | Изпрати бележка)
)))))
Славяне, коментарът ми е извънтекстов. Смятам, че ако поискаш, можеш да убиваш с думи. Добре, че не си такъв човек!)))))))


Re: четиримата от запаса
от pisana на 09.04.2008 @ 15:30:42
(Профил | Изпрати бележка)
...kak stavali tezi raboti edno vreme:))))

Uspeh i vdahnovenie na pi6e6tite

... nerodenoto umnee s vseki mig:))))



Re: четиримата от запаса
от miglena на 10.04.2008 @ 09:21:59
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Цивилизацията ако етова, то София е може би едно от най-цивилизованите кътчета .....

а зародишите ... слънце и вода и време и божествена искра са нужни, за да изкласят ... и никога не се знае ...