Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 570
ХуЛитери: 2
Всичко: 572

Онлайн сега:
:: rhymefan
:: Anyth1978

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗлото в света на Толкин
раздел: Други ...
автор: dara33

Злото е трансформация и продукт на изопачено възприемане на действителното.


Творбата "Властелинът на пръстените"- Толкин твори в едно време изпълнено с напрежение и страх. Време на война, в което ценостите се размиват и дори неродените стават убийци.
"Властелинът на пръстените" е една силна, покоряваща и магическа творба. Завладява ни със силата на изказ, умелото преплитане на реалното с фантазното, впечатлява ни с голямото въображение на Толкин във време на трудности и борби за оцеляване. От чисто психологическа страна мисля, че втората световна война е
дала огромно отражение върху цялото произведение и противопоставянето между добро и зло е компонент получен в резултат на насилието в онези преживяни времена от страна на Толкин. "Властелинът на пръстените" е една грандиозна творба за вечната борба между добро и зло, тъмнина и светлина, добро и примамливо зло.
Предполагам, че някой ще се усмихне: "Примамливо зло- няма такова понятие" ще каже неверния.
Има примамливо зло- това ни показва Толкин с творбата си. Примамливо, обещаващо, красиво и въздействащо. Злото в света на Толкин е разгърнато до най- дребен детайл. То е разчленено на хилядите му съставни частички от майсторското му перо. В този роман злото е магия. Злото е сила. То е власт. Начин на притежание. Злото е грандиозно и величаво. То е копнеж и тръпка. Дори придобива очертанията на мечта- злото мечта мамещо и викащо...Един малък пръстен преобръща светове. Стига се до войни. Противопоставя силите на доброто и злото. Злото те повлича в окена на алчноста и те погубва, но е толкова силна магията му, че ти е трудно да се разделиш с него. Толкин му е придал един особен блясък и красота. Води те до тъмните дебри на лудоста, която изкривява възприятията и те води до тъмнината. Злото в този свят е импулс, действие и стремеж. Героите на романа са подвластни на магическото му въздействие и сили, които го владеят- адовите сили на мрака. Примамливвото зло е тайно и опасно, бляскаво и обещаващо,а тръпката дето буди в душата е несравнима. Толкин е съумял да ни покаже злото от един друг ъгъл, а именно ъгълът на притегателност и сила на въздействие. Злото свети. Плете нишките на вътрешните ти колебания и от изкушение се превръща в господар на решенията и действията на героите. Обзема ги като паяжина оплитаща жертвите си, но неподозиращи, че са жертви, а мислейки се за властелини. Стремеж към притежание е огромен като океан. Толкин, като фокусник е показал злото хем такова каквото е, хем такова каквто не е. Злото носи силата на вътрешното си излъчване и погубва, оплита и най- чистия за да го превърне в свой роб. Злото е поразяващо, като чума. То е пукотевицата на вътрешните ти гласове и стонове и на желанието си да имаш и да забравиш. Толкин е разкрил неговата апетитност и грандиозна мащабност. Умела е паралелизирал злото на двете граници красиво- опасно. Толкин е представил злото през призмата на възприятията си в едно смутно време в което Хитлер е разпростирал власта си над народите. "Властелинът на пръстените" е фантастична и завладяваща творба. Прималивото зло е представено в неговите багри и обаяние блясък и красота. То е онова зло дето погубва душите. Лъскаво и светещо бляскаво и заслепяващо до притъпяване на възприятия, чувства и сетива като цяло. Злото е трансформация и продукт на изопачено възприемане на действителното. Дори мъртвите отговярат на призива за борба с него, защото дори магията е недостатъчна като сила. Нужно е още нещо. Злото е като прилепчива болест, която води до метаморфози и икривяване на вижданото и смесването му с илюзорното. Толкин е успял да ни го разкрие в пълнота и то да ни завладее. Примамливото зло е факт в този роман- приказка.
Изкушението му е толкова голямо, че те пречупва и прави зависим и слаб, подвластен на неговия блясък и красота, величие и сила да те владее. Злото е всичко и нищо.
То е илюзия и реалност едновременно.
То е грозно и красиво едновременно.
Това е Толкин!


Публикувано от BlackCat на 07.07.2004 @ 00:22:49 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   dara33

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.66
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 01:54:51 часа

добави твой текст
"Злото в света на Толкин" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Злото в света на Толкин
от svetpen (svetliat@hu.hu) на 09.07.2004 @ 13:08:55
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох го с голямо удоволствие - значми, освен стихове, се занимаваш и с критика, което е прекрасно.
пожелавам успехи и в двете области.