Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 813
ХуЛитери: 4
Всичко: 817

Онлайн сега:
:: Albatros
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНе викай, чувам те!
раздел: Разкази
автор: eklekti4na

Не викай, чувам те!

Защо точно него избрах ли?
Противоречието е в „избрах”... Нямах избор, това е истината.
Гледах как времето напредва и дори не се опитвах да му се съпротивлявам. Просто стоях безмълвно, пасивно и бездушно, докато в един момент чух как часовника изтрака безмилостно. И реших: „Това е, няма за кога да го отлагам”. Не се запитах той ли е човекът. Просто се уплаших от скоростта на времето.

Дали сгреших?
Най-вероятно, да. Но пак повтарям – нямах избор. Още, когато за първи път срещнах моя свят с неговия, бях зялата с тежки думи на яростно отрицание. И бяха много прави всички, с изключение на мен. Всъщност и аз бях на тяхна страна, но гледах да не си го признавам, поне не явно. Сега ми остава успокоението, че не е непоправима тая грешка. Представям си го като да съм си взела Гоген вместо Ван Гог за хола, просто защото това има в момента. Временно, нали е все импресионизъм в крайна сметка. Така ми е по-спокойно. Някои хора не биха направили компромис, дори и ако трябва цял живот да чакат. Мене обаче ме депресира това чакане и предпочитам нещо по-така „кво да е”, отколкото нищо. Но имам чувството, че даже вече спрях да се разглеждам по чаршията за нещо на Ван Гог. Ей затова старите хора са казали, че временните неща са най-постоянни.

А къде блях?
Ами, сори, ама нямах избор... Някои по-умни глави са казали, че изборът сами си го правим. И са прави, честно казано. Само че, по-лесно е някак си да си кажеш „абе, нямах избор”, отколкото да се самозаклеймиш като „смотаняк”. Така че, наистина нямах избор... Имането-на-изобр е величина, изпълнена с много променливи, но повечето са вътрешно присъщи. Като например да не се страхуваш, че ще паднеш, защото само така се прохожда. Аз някак си не искам да ходя, страх ме е; не мога да вдигна глава и да вървя спокойно. Струва ми се, че все някъде някой ще се намери да ми подложи крак. И от страх, че ще падна и няма да мога повече да се изправя, предпочитам цял живот да си пълзя. Тези от „моя свят” все ще ме поощрят, че трябвало да съм по-смела, че кака Гина от горната ма`ала, видите ли, щото била „оперена” и докъде била стигнала. И са прави, как да си кривя душата. Що такава се случих, да му се не види?! Цял живот все на горда се правя, все се страхувам да не се унижа, все ме е страх да моля. И затова така и не проходих.

И как ще просъществува тая връзка?
Честно казано, и аз не знам. И аз като, надявам се, нормален човек съм така устроена, че все търся завършеност, крайност. Някак си по-спокойно ми става на душата като мога да му видя края. Ей го, е, колко хубаво звучи: „....и заживели щастливо до края на дните си”. Хем ми се иска да стане така, защото, както казах съм нормален човек, хем пък и не ми се иска, защото ако стане, ще бъде тъжно. Ако стане, то значи, че съм избрала до последно да пълзя. Така е, този глупав навик, който прави временните неща постоянни, е моята най-голяма беда.

Не викай, чувам те - дали се мразя след всичко това - нали това питаш?
Казват, че прозрението е първа стъпка към промяна. Не съм съгласна, защото това съм го прозряла още от дете. Наистина понякога кръщавам нещата по-благозвучно, рационализирам и се оправдавам, но само така мога да се спася от бездната на най-голямото отчаяние в този свят – отчаянието, че „не ставам”, (както тежко би отсякъл моят шеф; май си падам малко мазохист, защото често ползвам терминологията му, а от нея наистина боли). Понякога в сънищата ми се прокрадва един отвратителен рефрен: разделението „годни-негодни”... Виждам го в различни вариации и прикрит под различни цветни маски, но никога не мога да го сбъркам. И се ужасявам, че дори и на сън не мога да победя; че дори и на сън съм от „негодните”. Най-голямата ми мечта е да ме изберат. Ей така, просто да ме изберат за нещо. Да ми кажат, че съм от „годните”, че съм най-добрата. Досега никой не ме е избирал. Обикновено просто не ме забелязват. Така ми тръгна животът още от детската градина. Не съм родена за „ярка личност” аз. Аз съм си нормален човек, но щом мечтая поне веднъж да ме изберат, явно имам претенции за нещо „по-така”. И то това ме раздвоява напрактика. В живота все нещо не ми достига за шестица. Той не е така – Той се е приел такъв, какъвто е и знае, че никога няма да бъде отличник. И Му харесва. Харесва Му всичко, различно от двойка. Като получи четворка не казва: „Де да беше поне петица, а пък то...”, ами казва „А я да беше тройка или пък още по-лошо - двойка”.
Странното е, че харесвам тази своя роля. Ето, пак за благозвучие ще кажа, че явно така ми е отредено в този живот, в този сън... И вероятно има смисъл, нали така казват по-умните. Но това успокоение може и да минава пред Него, само че не и пред мен.
Не се мразя, наистина. Просто гледам на себе си като на стратег, който търси удобния момент и място, за да се изправи и да проходи. И се надявам, че тази надупена позиция няма да е за постоянно.


Публикувано от Administrator на 05.03.2008 @ 18:16:01 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   eklekti4na

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 11:35:47 часа

добави твой текст
"Не викай, чувам те!" | Вход | 6 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Не викай, чувам те!
от marteniza на 05.03.2008 @ 23:35:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Познат по4ерк. Добре защитена гледна то4ка. Душевед по рождение. Правдоподобен и 4есто сре6тан ду6евен тип, независимо от пол, възраст, занатие итн. :) 5.


Re: Не викай, чувам те!
от divkozel (divkozel@abv.bg) на 06.03.2008 @ 08:46:22
(Профил | Изпрати бележка)
Хареса ми това откровение.


Re: Не викай, чувам те!
от apostolicia на 06.03.2008 @ 11:23:47
(Профил | Изпрати бележка)
А казваш, че не ти се отдава недоизказаност! :) Харесва ми така... Така е истонско ... и искрено...


Re: Не викай, чувам те!
от krasavitsa на 10.03.2008 @ 18:41:22
(Профил | Изпрати бележка)
На мен, на мен не ми се удава недоизказаност. А тя е царица на намеците за неизпълнени намерения. :)
Много добре, пак!

]


Re: Не викай, чувам те!
от rosy88 на 07.03.2008 @ 10:17:26
(Профил | Изпрати бележка)
Много ми хареса!

Като презокеански телефонен разговор с приятелка ми прозвуча:))


Re: Не викай, чувам те!
от eklekti4na (eklektika13@yahoo.com) на 07.03.2008 @ 13:43:41
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря! Да, от междуградски всъщност е провокиран тоя разказ.

]


Re: Не викай, чувам те!
от pijama на 08.03.2008 @ 01:54:36
(Профил | Изпрати бележка) http://www.androv.bookriders.net
Прочетох си го от началото до края без да гъкна, шукна или запаля цигара. После прочетох и другите. Ще наминавам от време да време да поглеждам при теб, защото ми се ще да има още за прочитане.

Поздрави екклектична! :)


Re: Не викай, чувам те!
от eklekti4na (eklektika13@yahoo.com) на 10.03.2008 @ 13:46:48
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря! Това ме задължава още повече...
И само за протокола - ти по това време на денонощието разкази ли четеш?!
;-)

]


Re: Не викай, чувам те!
от pijama на 11.03.2008 @ 10:35:08
(Профил | Изпрати бележка) http://www.androv.bookriders.net
За протокола - да. :))

]


Re: Не викай, чувам те!
от butterfly на 14.03.2008 @ 12:08:02
(Профил | Изпрати бележка)
Странно, и аз харесвам Ван Гог, виждала съм нещо от него на живо- беше нещо с кръст.
И много си приличаме, хора като нас с лирическата доста, и какво да ти кажа, eklekti4na? Само да продължаваш да си вярваш, да не се отчайваш и да чакаш! ...