Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 801
ХуЛитери: 5
Всичко: 806

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаУспореден свят
раздел: Разкази
автор: apostolicia

Загуби се писателската химикалка, затова се наложи да пиша с молив. Но това не е най-големият проблем.
Всъщност най-големият проблем е, че се загуби и писателският любовник. А при писателите, както е известно, е много важна музата. А моят муз направо потъна вдън земя. Отиде, та се не видя. И каква, моля, книга да пиша сега без муз?!
А мислех, че е най-хубавото нещо, което ми се е случвало. Той, който раздвижи застоялия въздух. Той, който направи за мен оазис в центъра на самата пустиня. Той, който учи правилата толкова бързо, колкото ги променям аз. Той, който не би могъл да бъде друг, освен извънземен.
Обаче изобщо нямах представа докъде се простира космическото му търпение и докога ще издържи.
Защото аз винаги сама съм разваляла всичко хубаво в живота си. Като се започне с първата ми кукла с накъдрени на едри букли златни коси и сатенена рокля с дантели, която проскубах за по-малко от час. И се стигне до интимните ми връзки.
За куклата все някак мога да го обясня. Нормално е едно тригодишно кльощаво, черничко, грозно патенце да отмъщава на един нелюбим прекрасен предмет, създаващ му комплекси при всеки поглед в огледалото.
Но едва ли има оправдание за това, да се стремя с всички сили да унищожавам още в зародиш всеки красив трепет на душата си. Прословутият ми страх да не би случайно да съм щастлива.
И вероятно извънземният писателски любовник се е отдръпнал леко, за да наблюдава безстрастно как слагам спирачките. И как се чудя какви чувства изпитвам. Или по-скоро как се мъча да не успея да си ги изясня, как ме е страх да ги определя. И за зло или за добро – не ме напуска окончателно. Само се оттегля в съзерцание за няколко дни, седмици, месеци. За да изчака сама да се изясня със себе си. Да си отговоря какво точно искам, дявол ме взел! – Искам него? Или не го искам? Или искам само душата му, като дявол, наказан да се прероди в човешко същество? И искам ли изобщо да решавам?
Защо не го реши той? Така съм уморена от решения. А той си мисли, че да ме задържи само за себе си е егоистично! Но пък да загуби момиче като мен е направо идиотизъм! И какво да мисля за това?!
А дали не се заблуждавам?! Дали въпреки че не се вмества в никакви познати ми категории, не отговаря на принципите, на обществените настроения и стандарти (за моя най-голяма почуда), и дали въпреки всичко това, той не е само маскиран? А аз не съм разпознала фалша единствено и само за това, защото твърде много ми се е искало да съществува точно такъв. И съм го видяла такъв, какъвто ми се е искало да е. Просто съм проектирала собствените си представи върху него и съм отказала да видя каквото и да било друго, освен тях.
А уж съм над трийсетте, не на тринайсет. И уж ако бях на тринайсет и при това някоя друга жена, имаше вероятност да повярвам на прокламации, но не и сега. И уж устните декларации изобщо не ми стигаха, и уж се нуждаех от реална подплата на думите… Защото давам цяло доверие и цяла обич. И очаквам същото в замяна, колкото и бакалско да звучи.
И кой, по дяволите, си позволява да насажда тоя модел на скромната, търпелива и всеотдайна жена, която припява доволно край огнището, докато все чака някой да забележи достойнствата й и най-често така си и умира – в очакване! Що за безобразие?! Та аз нямам време!
Всъщност аз го знаех! О, да, знаех го! Още преди да го срещна бях сигурна, че не съществува! И когато го срещнах, пак бях сигурна, че не съществува!
Обаче вместо да реагирам като сериозна, улегнала, стабилна жена, взех, че повярвах, че го има.
То е защото не съм нито сериозна, нито улегнала, а още по-малко стабилна. Дори не съм сигурна дали изобщо съм жена.
А толкова ми се е искало да го има! Толкова много! Колкото да пренебрегна презантимана и да затворя очи. А да затвориш очи и да си измислиш нещо изобщо не значи, че то съществува. А и човек трябва да внимава какво си пожелава, защото току-виж го получил.
Спомням си преди години – бях едно грозничко, сиво патенце, тромаво и невзрачно. Никой не ме забелязваше. А така имах нужда някой да ме обича. И понеже никой не ми обръщаше внимание, реших, че да ме обича само един, съвсем няма да ми е достатъчно. Вдигнах ръце към небето и помолих Бога да ме направи фатална жена. Откъде да знам, че ще ме чуе? И откъде да знам, че имам право само на едно желание! Но той ме чу. Ах, ако знаех какво ме чака! Отвратително!
Да те ухажват пълчища мъже, без изобщо да се съобразяват със собствената си безстойностност. А ти да разбутваш навалицата, с надеждата да стигнеш до онзи – единственият, за който копнееш. Онзи, който или не е до теб, или ако е до теб, незнайно как се е превърнал в оръжието, с което Нейно величество Съдбата ти отмъщава, задето си пренебрегнала останалите. Всички онези, които са протягали мръсните си ръце към теб – отмъстени са! Всички онези безцветните, които не си могла да забележиш – отмъстени са! Отмъстени са и онези, които си напускала от обич към тях. Онези, които си уважавала, но не си могла по достойнство да отвърнеш на чувствата им. Онези достатъчно чувствителни и интелигентни, които биха доловили фалша на мига и това би ги погубило. Онези, които си напускала, за да не ги нараниш с неспособността си да ги обичаш както те обичат теб. Напускала си ги въпреки болката, която си причинявала на самата себе си. Нейно величество обаче изобщо не се съобразява с тази филантропия – отмъщава и за тях.
Боя се! Боя се до смърт! Боя се, че живеем в успоредни светове. Успоредно обичаме успоредни неща. Успоредно вярваме в успоредни идеали. Успоредно ни вълнуват успоредни чувства. Евклидови успоредни криви са и житейските ни пътища.
Аз не съм от този свят. Не искам повече тука. Искам у дома, в моя – неуспоредния свят, при моя извънземен.
Сигурно затова станах и писателка – та да мога винаги при нужда да избягам.
Но се загуби писателската химикалка. Ведно с писателския любовник.



Публикувано от aurora на 05.03.2008 @ 09:31:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   apostolicia

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 09:42:19 часа

добави твой текст
"Успореден свят" | Вход | 5 коментара (5 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Успореден свят
от marteniza на 05.03.2008 @ 10:21:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Великолепен текст. Бих искала да съм го написала аз.


Re: Успореден свят
от Marta на 05.03.2008 @ 12:19:21
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Съвсем не е преувеличила marteniza. Текстът успява да каже неща, които много от нас са преживели, но не биха могли да разкажат така ясно.

Успореден свят ...- та да мога винаги при нужда да избягам.

Струва ми се, че загубената химилка е най-обикновена ;)


Re: Успореден свят
от Silver Wolfess на 05.03.2008 @ 13:16:39
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/silver
Чудесно написано!
Поздрави!


Re: Успореден свят
от eklekti4na (eklektika13@yahoo.com) на 05.03.2008 @ 18:11:36
(Профил | Изпрати бележка)
Брилянтно! Поздравления....


Re: Успореден свят
от Nadie на 06.03.2008 @ 14:56:19
(Профил | Изпрати бележка)
Да фанеш да земеш да си намериш любовника, а ако се е затрил безкрайно да си намериш друг, щото пишеш добре и ше е зян ако спреш!