Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 792
ХуЛитери: 4
Всичко: 796

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: Elling
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБракът на Рая и Ада - Уилиям Блейк
раздел: Преводи
автор: salza

Гравюра XIV

Древното поверие, че светът ще бъде погубен от огън в края на шестте хиляди години, е вярно, защото го чух от Ада.
И защото на херувима с огнен меч ще бъде повелено да изостави стражата при дървото на живота. И когато го направи, цялото мироздание ще бъде погълнато, и ще се открие неговата безкрайност и святост, макар крайно и измамно да ни се види то сега.

Това ще се изпълни когато се въздигне радостта на сетивата.

Но първом повелята дето човекът има тяло различно от душата му трябва да се отмахне; това е дето и аз ще направя като сложа печати според адовия метод - с киселини разяждащи, които в Ада приветстват с радост и смятат за лековити, и които видимите горници стапят, и вечното дето е скрито откриват.

И ако дверите на възприятията се прочистят, всяко нещо ще се яви на човека такова, каквото е – безкрайно.

Защото сам себе си човекът е зазидал и вижда всичките неща през тесния отдушник на своята килия.


Публикувано от hixxtam на 02.03.2008 @ 23:43:37 



Сродни връзки

» Повече за
   Преводи

» Материали от
   salza

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 14:41:11 часа

добави твой текст
"Бракът на Рая и Ада - Уилиям Блейк" | Вход | 6 коментара (13 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Бракът на Рая и Ада - Уилиям Блейк
от Ida (cwetiata_na_ida@mail.bg) на 01.10.2008 @ 12:33:45
(Профил | Изпрати бележка)
"Читателят обаче, е свободен да се запита дали този "брак" би бил безоблачен и дали това не е вечната битка между реда и хаоса, разума и енергията, между социалните ограничения и полета на въображението."
Между страха да не се разтвориш в общността и страха да не останеш сам и отхвърлен...
Благодаря за превода, Salza :)


Re: Бракът на Рая и Ада - Уилиям Блейк
от radi_radev19441944 на 04.03.2008 @ 18:47:08
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Може и да е чул нещо.
Само че, когато това стане няма да има кой да коментира.
Между другото, освен ядрени комфликти са възможни и космически катаклизми. Така например при ерупция на една свръхнова звезда загиват всички по- сложни организми в един периметър от до пестотин светлинни години / Паоло Мафей - " Вселената във времето"/ Преди 65 милиона години са измрели динозаврите и една от версиите е тази. Другата е падане на гигантски метеорит.
Поздрави.


Re: Бракът на Рая и Ада - Уилиям Блейк
от salza (lorien575@abv.bg) на 06.03.2008 @ 00:15:32
(Профил | Изпрати бележка)
Това е само част от една от най-енигматичните творби на Блейк, създадена между 1790 и 1793. Съдържа поредица от текстове писани по подобие на библейските книги на пророците. Тъй като авторът е илюстрирал сам творбата си, всяка страница е съдържала цветна гравюра заедно с текст, като цялата творба се състои от 24 текста плюс 3 допълнителни текста под отделното заглавие "Песен за свободата". Раят е представен като място на ограниченията и пасивността, а Адът - като място на енергията и действието. И двете според автора са необходими в живота на човека, но няма място за колебание на чия страна са неговите предпочитания. Творбата може да бъде разглеждана като част от бунтарската вълна характерна за епохата, тя се опитва да взриви установеното статукво и възпява енергията и радостта като движещи сили на прогреса, които са способни да разрушат закостенелите мисловни модели. Читателят обаче, е свободен да се запита дали този "брак" би бил безоблачен и дали това не е вечната битка между реда и хаоса, разума и енергията, между социалните ограничения и полета на въображението. Този текст е интерпретиран и като предвестник на Фройдисткия и Юнгианския модели на съзнанието, които представят битката между властното суперего и аморалното то. Може да се смята, че тексът е и предвестник на теориите на Ницше за морала на свръхчовека и робския морал. "Бракът на Рая и Ада" е повлиял много значими автори от следващи поколения - през 1954 г. О.Хъксли пише есето си "Дверите на Възприятието" като заимства заглавието точно от едно от изреченията в този текст; през 1965 Джим Moрисън приема същото изречение за мото на групата The Doors: If the doors of perception were cleansed everything would appear to the man as it is, infinite. / Aко дверите на възприятието бъдат прочистени, то всяко нещо ще изглежда на човека такова каквото е - безкрайно. През 1995 същия откъс е прочетен от Джони Деп в саундтрака на Dead Man на Джим Джармуш.


Re: Бракът на Рая и Ада - Уилиям Блейк
от fightingone на 10.06.2008 @ 22:22:42
(Профил | Изпрати бележка) http://vivian.blog.bg
Това е велико! Благодаря ти, salza, за мен беше изключително удоволствие!))


Re: Бракът на Рая и Ада - Уилиям Блейк
от Hulia на 20.03.2009 @ 01:28:43
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Страхотно е това, което прочетох, не съм чела почти нищо, уви, от този автор, но сякаш леко ми наподоби на "Небе и ад" от Ем. Сведенборг/1688-1772г./.


Re: Бракът на Рая и Ада - Уилиям Блейк
от mariniki на 18.05.2009 @ 22:03:35
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
удоволствие беше за мен да прочета...
и текста и коментарите ти...много вълнуващо...