Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 880
ХуЛитери: 6
Всичко: 886

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Icy
:: nina_nina
:: LioCasablanca
:: GalinaBlanka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПсихологически бележки върху естеството на науката история
раздел: Есета, пътеписи
автор: selsal

Съмнението в чуждите думи е родилката на историята. Желанието да не са верни чуждите думи е бащата на историята.
Църковните отци с особена назидателност разкриват “лъжите” на гностиците. Съвременната наука с високомерие чете фантастичните истини от каноничните писания. Съседите ни грешат, а пък чуждите нации се опитват да изземат гордостите на историята ни.
Ревността е безсилието, че обичното ни (любимата, а затова и истината) е подлъгано от декори и напасвания.
Историкът е онзи, който не вярва (на другите), за да повярват в него.
Митологичното възприятие за действителността е позитивът, тоест митът разгръща живота, има силата да го направи. Но когато животът натежи, когато мотивът на един мит дойде в повече, щом – един вид – истината “задърпа нервите”, нервите наричат истината измислица.
Историческото възприятие за действителността е негативът, тоест историята е евтаназийно отношение към живота, израз на заслабена сила, на една не-сила. Да потърсиш сигурно указание за истинността на един отминал момент винаги означава, че по начало не вярваш в идеята за истинността.
“Аз знам, че нищо не знам” има своето митологично съдържание, то е “знам едно нещо: още колко много имам да узнавам”; но историкът пренебрегва “идещото знание” с историческата интерпретация – “знайте, че така или иначе няма да узнаете”.
“Това е мит” – изрича психологията на историка, имайки предвид, това е нещо, на което не може да се вярва, защото не издържа на последователната критика. Но възелът в психологията на историка така и не разбира, че не митът е числителят, който подлежи на проверка от историческата критика, а историческата критика се е появила, поради щото не е смогнала да се отнесе към знаменателната сила на мита, да я понесе.
Историята е патологията на мита; тя се опитва да демонстрира оздравително съмнение, но разкрива единствено малодушно недоверие. Уплашена от изживяването на мита, историята копнее за фосили.
Фалшивата история (тая дето обикаля университетите и най-вече умовете на глупаците) иска да ни събуди-от-мита. Но винаги някъде – в Някого – се заражда (отново) автентичната история, и иска, подтиква ни, към пробуждане-в-мита.


Публикувано от aurora на 15.02.2008 @ 10:10:39 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   selsal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
389 четения | оценка 5

показвания 33839
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Психологически бележки върху естеството на науката история" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.