Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 854
ХуЛитери: 1
Всичко: 855

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаФилийките
раздел: Разкази
автор: krasavitsa

Филийките бяха три. Решиха да си разделят третата. Не бяха много големи, затова единодушно се съгласиха да има и трета. Хлябът беше черен, но от онези, самуните, и бяха стигнали към края му, където формата на хляба изтънява и две еднакви не могат да се отрежат. Разликата между две последователни филийки можеше да стигне по груба оценка до два-три квадратни сантиметра.
От месеци не бяха изпитвали чувство на ситост.
И двамата се опитваха да изглеждат безразлични, но вътрешно не бяха. В този дом нямаше ядене и пиене на корем. От кухнята му не се носеха апетитни миризми. Не че не се слагаше маса с красива покривка, ето, и сега си я бяха сложили.
Как се свиква с глада? Някои казват, че свикват. С онова чувство, познато на всички, толкова еднакво, и толкова различно за всеки, описвано как ли не, и предизвикващо какво ли не. При нея – изнервяне, единствено чашата вода притъпяваше острото чувство в стомаха.
Защо си гладен? Не ти стига заплатата, или я нямаш изобщо... пропаднал тип, жалък негодник, несправил се с живота? Кой гладува заедно с теб или заради теб? Колко време ще бъдеш гладен? А утре? И утре ли?
Те двамата си знаеха, че ще гладуват винаги. Като всички несретници, но с една разлика – нямаха право на облекчението да се оплакват, че мислите им често витаят около храната. И с това се бяха примирили.
Проблемът с трите филийки си стоеше. Колкото и да се опитват да ги разделят поравно, освен в квадратурата, имаше разлики и в дебелината им. Спомни си за закуските у дома. Пържени филийки със златисти крайчета, мед и мляко. Какви времена бяха! И галената усмивка на мама, и въпросите дали иска още...
Тогава я видя. Как ли се беше появила? Беше откъм нейната страна на чинията, сгушена уютно под позлатеното й ръбче. Той не я виждаше и явно не знаеше за съществуването й. Трохата не беше много голяма, но изглеждаше доста апетитно, защото в единия й край имаше тъмнокафява коричка. Това щеше да бъде нейната награда.
- Скъпи, ти вземи по-голямата. Мъж си, все пак. И, забравихме нож, за да разрежем третата, би ли станал да донесеш?
Зад гърба му ръката й се стрелна, бързо и лакомо натика трохата в устата си. Така. Сега бавно ще изсмучем вкуса, ще му се насладим докрай, няма нужда от дъвкане.
Заедно с удоволствието се появи и чувство за вина. Сигурно така се чувстват крадлите отначало. А после явно се свиква.
Но какво ставаше с трохите, когато той режеше филийките в кухнята? Досега не си беше задавала този въпрос. Охо, ясно... Не се беше досетила, все се радваше колко чисто се справя с рязането на хляба. И мъжът й си имаше своите малки тайни...
Той се върна с ножа и й го подаде. Да се старае ли да разреже филийката точно наполовина? О, да. Само ако не успее, ще му отстъпи по-голямата половинка.
Успя.
Кога ли ще се нахранят като всички? Кога ще си го позволят? Утре? Не бяха говорили, не бяха решили още.
Нека мине довечера. Довечера е премиерата на балета.


Публикувано от hixxtam на 20.01.2008 @ 18:43:36 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   krasavitsa

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 03:14:51 часа

добави твой текст
"Филийките" | Вход | 3 коментара (10 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Филийките
от scenaristbg на 20.01.2008 @ 20:01:51
(Профил | Изпрати бележка)
Хубаво, и много добре познато ;)


Re: Филийките
от anonimapokrifoff на 20.01.2008 @ 20:47:28
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох разказа ти. Отидох в кухнята. Излапах филийката. Събрах и глътнах всички трохи. Сега ти пиша.


Re: Филийките
от Stanislav на 21.01.2008 @ 09:27:29
(Профил | Изпрати бележка) http://insinuaciia.hit.bg
Красотата на битието! Поздрави, красавице. Прекрасно построен разказ, убедително описание на лишенията и несгодите, хитро отвличане вниманието на читателя и изведнъж - хоп, неочакван финал. Всъщност: последното изречение - това е разказът (имаше някаква подобна фраза).

Благодаря!