Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 874
ÕóËèòåðè: 5
Âñè÷êî: 879

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: Marisiema
:: pinkmousy
:: LioCasablanca
:: Lombardi

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÌîñòúò
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Ljastoviza

Ñêîðî ùåøå äà ñå ñìðà÷è. Ñëåäîáåäíîòî ëÿòíî ñëúíöå óìîðåíî ñå ïîäïèðàøå íà õúëìà, à îòêúì èãëîëèñòíàòà ãîðà ïîäóõâàøå âñå ïî-îñåçàåìî õëàä. Êëàóäèÿ ïîáúðçà.

Íå é ñå èñêàøå äà çàìðúêâà íà òîâà ïðîêúëíàòî ìÿñòî, îêîëî êîåòî ñÿêàø âèòàåõà íåñïèðíî äåñåòêè, à ìîæå áè ñòîòèöè äóøè, íåíàìåðèëè æåëàíèÿ ïîêîé â îòâúäíîòî è ïðîäúëæàâàùè äà ïðèòèñêàò ñ âúïðîñèòå ñè æèâèòå, ïîïàäíàëè òóê êàòî â íåâèäèìà êëîïêà. Óñåòè òîâàð íà ãúðáà ñè, ðàìåíåòå é íàòåæàõà, â ãúðëîòî é êàòî ÷å ëè ñå áåøå ñâèëà òîïêà. Ìàêàð ÷å èäâàøå òóê çà ïîðåäåí ïúò, ñÿêàø êðàêàòà é îìàëÿõà â êîëåíåòå è åäâà ÿ íîñåõà.
Ìèíà ïîä èçäúëáàíèòå è èçäàäåíè íàïðåä êàòî ðåçöè íà ÷åëþñò ñêàëè è ñå îòçîâà áëèçî äî Ñòàðèÿ ìîñò.  íà÷àëîòî ìó îïå÷àëåíè áëèçêà áÿõà èçäèãíàëè îãðîìåí äúðâåí êðúñò ñ ïðèêðåïåíà êúì íåãî äúðâîðåçáà, íà êîÿòî ãðèæëèâî áå èçäúëáàí áèáëåéñêè öèòàò, ïðèçîâàâàù ×îâåêà äà íå ïàäà äóõîì è äà íå ñå ïîääàâà íà îò÷àÿíèåòî, çàùîòî Áîã íÿìà äà ãî èçîñòàâè ïî ïúòÿ ìó, êîëêîòî è ãîëåìè äà èçãëåæäàò òðóäíîñòèòå â ìîìåíòà - ïîñëåäíàòà áàðèåðà, îïèòâàùà ñå äà ñïðå îíåçè, êîèòî èäâàõà íà òîçè ìîñò, òâúðäî ðåøåíè äà ñêî÷àò îò ñòî ìåòðà âèñî÷èíà è äà ñëîæàò êðàé íà çåìíèòå ñè ìúêè. Ïîä êðúñòà èìàøå îãðîìíî îâàëíî ïëàòî ñ íàñàäåíè öâåòÿ, íÿêîè îò êîèòî öúôòÿõà ïî÷òè öåëîãîäèøíî. Ìÿñòîòî áåøå óñîéíî è áåçëþäíî, à ìîñòúò ñïðÿí îò äâèæåíèå, îòêàêòî ïîñòðîèõà íàä íåãî âñòðàíè íîâ ìàãèñòðàëåí ìîñò.
Êëàóäèÿ ñïðÿ ïðåä êðúñòà, ñëîæè íà çåìÿòà áóêåòà æúëòè õðèçàíòåìè è èçâàäè îò ðàíè÷êàòà ñè âàçà è áóòèëêà ñ âîäà. Âñÿêà ãîäèíà íà òîçè äåí èäâàøå òóê. Áîÿçëèâî ñòèãàøå òî÷íî äî ñðåäàòà íà ïðèçðà÷íèÿ ìîñò, îñòàâÿøå äî ëåâèòå ìó ïåðèëà öâåòÿ è ñè ñïîìíÿøå çà ó÷èòåëÿ ñè ïî ôèëîñîôèÿ è íîùåí âúçïèòàòåë â ïàíñèîíà íà ãèìíàçèÿòà - åäèíñòâåíèÿ ÷îâåê â æèâîòà é, êîéòî ÿ áåøå ðàçáèðàë è íàñúð÷àâàë â òðóäíè ìîìåíòè, êîéòî âèíàãè ÿ ïîòóïâàøå ïî ðàìîòî è ñ âåäðà óñìèâêà é êàçâàøå êîëêî ìíîãî âÿðâà â íåÿ è âúâ âúçìîæíîñòèòå é. Áåç íåãî íÿìàøå äà å òîâà, êîåòî áåøå ñåãà - ìëàäà þðèñòêà, íà êîÿòî â àäâîêàòñêàòà êàíòîðà, êúäåòî ðàáîòåøå, çàëàãàõà ãîëåìè íàäåæäè.
Ðîäèòåëèòå é ñå áÿõà ðàçäåëèëè, êîãàòî áåøå íà îêîëî ïåò ãîäèíè. Ñïîìíÿøå ñè áàùà ñè ñàìî îòêúñëå÷íî è íàé-âå÷å òîâà, ÷å êîãàòî åäèí äåí òîé íå äîéäå äà ÿ âçåìå, êàêòî áåøå óãîâîðåíî, ìàéêà é êàçà, ÷å ñå å ñàìîóáèë è é çàáðàíè äà ïèòà çà íåãî. Êëàóäèÿ íàèñòèíà íå ïîïèòà ïîâå÷å, íî íîùåì õëèïàøå òèõè÷êî ïîä îäåÿëîòî, ïîñëå çàñïèâàøå, ñúíóâàøå, ÷å ãî ïèòà „Çàùî ñè îòèäå, áåç äà ñå ñáîãóâàø ñ ìåí?” è òúêìî, êîãàòî òîé îòâàðÿøå óñòà äà é îòãîâîðè, òÿ ñå ñúáóæäàøå öÿëàòà ìîêðà îò ïîò è ñúëçè. Ìàéêà é ñå ïðîïè. Íå óñïÿâàøå äà çàäúðæè ìúæ ïðè ñåáå ñè è ñëåä âñÿêà ðàçäÿëà çàïî÷âàøå îùå ïîâå÷å äà ïèå, äà êðåùè, äà òðîøè ïîêúùíèíàòà è äà ÿ áèå. Æèâååõà áåäíî. Îáëè÷àõà ñå ñ èçíîñåíè ïî÷òè äî ñêúñâàíå äðåõè, êîèòî êóïóâàõà îò âåõòîøàðñêè ìàãàçèí. Êîãàòî Êëàóäèÿ âëåçå äà ó÷è â ãèìíàçèÿòà, ñúó÷åíèöèòå é ñå ïðèñìèâàõà íà ñòàðîìîäíèòå é ïîëè îò åâòèí ïëàò, íà ïðîòúðêàíèòå ëàêòè íà ïóëîâåðèòå é, íà èçáåëåëèòå ùàìïè íà òåíèñêèòå é ëåòå, äîðè ÿ íàðè÷àõà „ìàëêàòà êèáðèòîïðîäàâà÷êà”. Ïîâå÷åòî îò òÿõ áÿõà äåöà íà çàìîæíè è âëèÿòåëíè ðîäèòåëè, êîèòî îñâåí ÷å ïëàùàõà ñêúïèòå ìåñå÷íè òàêñè çà ó÷èëèùåòî, ïðàâåõà è ñîëèäíè äàðåíèÿ íà ãèìíàçèÿòà - íàïîëîâèíà ÷àñòíà, íàïîëîâèíà äúðæàâíà. Çà Êëàóäèÿ íèêîé íå ïëàùàøå òàêñà - ïîíåæå áåøå îòëè÷íà ó÷åíè÷êà, ïîëó÷è ïðàâîòî äà ó÷è òàì íà äúðæàâíè ðàçíîñêè. Êîãàòî ïîëîæåíèåòî âêúùè ñòàíà íåòúðïèìî, ÿ íàñòàíèõà â ïàíñèîíà íà ãèìíàçèÿòà, êúäåòî ïðåç ñåäìèöàòà æèâååõà ó÷åíèöèòå îò äðóãè íàñåëåíè ìåñòà.  íà÷àëîòî íå ìîæåøå äà ïðåöåíè êúäå é áåøå ïî-äîáðå - ó äîìà, ïðè âå÷íî ïèÿíàòà é è àãðåñèâíà ìàéêà, èëè â ïàíñèîíà, êúäåòî ÿ òîðìîçåõà äðóãèòå ìó îáèòàòåëè. Âåäíúæ é áÿõà çàøèëè ÷àðøàôèòå çà îäåÿëîòî, äðóã ïúò é áÿõà ðàçõëàáèëè áîëòîâåòå íà ëåãëîòî òàêà, ÷å äà ïàäíå ñ íåãî, êàòî ñè ëåãíå, òðåòè ïúò áÿõà ðàçðÿçàëè ñ áðúñíàðñêî íîæ÷å åäèíèÿ îò äâàòà çèìíè ïàíòàëîíà, êîèòî èìàøå. Âëîøè óñïåõà ñè, çàïî÷íà äà íå ñå õðàíè, îòñëàáíà òîëêîâà, ÷å é ñå âèåøå ñâÿò ïî êîðèäîðèòå, à êîãàòî åäíà âå÷åð íîùíèÿò âúçïèòàòåë ÿ çàïèòà êàêâî é å è çàùî èçãëåæäà òîëêîâà çëå, òÿ ìó ðàçêàçà âñè÷êî ïðåç ñúëçè. Òîé ÿ èçñëóøà òúðïåëèâî è é êàçà, ÷å íà òîçè òåðîð ùå áúäå ñëîæåí íåçàáàâíî êðàé. Ïîíåæå âñè÷êè ó÷åíèöè ãî îáè÷àõà çàðàäè âåñåëèÿ ìó íðàâ, îñòðîóìíèÿ ìó õóìîð è èçêëþ÷èòåëíî îáøèðíèòå ìó ôèëîñîôñêè ïîçíàíèÿ, ìó èìàõà îãðîìíî äîâåðèå, ðàçãîâàðÿõà ñ íåãî çà êàêâî ëè íå äî êúñíî íîùåì è èçïèòâàõà èñòèíñêî óâàæåíèå êúì ìíåíèåòî ìó. Ã-í Çèíôåëä íÿìàøå ñîáñòâåíî ñåìåéñòâî, íåãîâîòî ñåìåéñòâî áÿõà ãèìíàçèÿòà è ïàíñèîíúò. Ìíîãî ñêîðî òîé ñúáðà âñè÷êè ó÷åíèöè îò ïàíñèîíà è ïîìîëè Êëàóäèÿ äà èì ñïîäåëè çàùî õîäè ñúñ ñòàðè äðåõè, çàùî æèâåå òàì íà äúðæàâíè ðàçíîñêè è êàêâî îçíà÷àâà çà íåÿ ðàçðÿçàíèÿ ñ áðúñíàðñêî íîæ÷å ïàíòàëîí. È Êëàóäèÿ èì ðàçêàçà âñè÷êî- ìàêàð è ñ òðåïåðåù ãëàñ, áåçêðàéíî ïðèòåñíåíà îò âïåðåíèòå â íåÿ äåñåòêè î÷è. Íàñòúïè ïúëíî ìúë÷àíèå. Îò òîçè äåí íàòàòúê íèêîé ïîâå÷å íå ÿ çàêà÷è, íå é ñå ïîäèãðà, íå é ñêðîè íîìåð. Ã-í Çèíôåëä ñå èíòåðåñóâàøå æèâî îò òîâà êàê ñå ñïðàâÿ â ó÷èëèùå, ïîìàãàøå é, êîãàòî é áåøå òðóäíî ïî ìàòåìàòèêà, ïèòàøå ÿ áåç äà ñå íàòðàïâà çà îòíîøåíèÿòà ñ ìàéêà é, çà ïëàíîâåòå é çà áúäåùåòî, õâàëåøå ÿ çà óñïåõèòå é. Òÿ ñå âñëóøâàøå â ñúâåòèòå ìó, ñïîäåëÿøå ñ íåãî ñòðàõîâåòå è ìå÷òèòå ñè, à òîé ñå óñìèõâàøå, ïîòóïâàøå ÿ ïî ðàìîòî è ÿ èçïðàùàøå ñ äóìèòå: „Ãëåäàé ñàìî íàïðåä! Òâîåòî áúäåùå å â òâîè ðúöå!”....
Êëàóäèÿ áåøå âå÷å â ïðåäïîñëåäíèÿ êëàñ íà ãèìíàçèÿòà, êîãàòî åäíà âå÷åð ã-í Çèíôåëä íå äîéäå íà ðàáîòà. Íå ãî îòêðèõà íèòî ïî ìîáèëíèÿ ìó òåëåôîí, íèòî âêúùè. Íà ñëåäâàùèÿ äåí äèðåêòîðúò íà ãèìíàçèÿòà ñúáðà ó÷åíèöè è ó÷èòåëè â ñòîëîâàòà. Ñúîáùè èì, ÷å ã-í Çèíôåëä å ñëîæèë êðàé íà æèâîòà ñè. Ñêî÷èë îò Ñòàðèÿ ìîñò â ìåñíîñòòà Âàéñáàõ, êîÿòî ñå ðàçïîëàãàøå ïîä õúëìà áëèçî äî ãðàäà. Íÿêàêúâ ÷îâåê, èçëÿçúë íà ñóòðåøíà ðàçõîäêà ñ êó÷åòî ñè êðàé ïîòîêà ïîä ìîñòà, âèäÿë îáåçîáðàçåíî òÿëî äà âèñè ìåæäó ñêàëèòå è êàìúíàöèòå. Îáàäèë ñå âåäíàãà â ïîëèöèÿòà. Ñëåä êàòî ðàçïîçíàâàíåòî ïðèêëþ÷èëî, ñòàíàëî ÿñíî, ÷å ñå êàñàå çà òðóïà íà ã-í Çèíôåëä. Ìîòèâèòå çà ñàìîóáèéñòâîòî áèëè íåèçâåñòíè...
Íÿêîëêî ìîìè÷åòà èçïèùÿõà, èçáóõíàõà â ñúëçè è çàïî÷íàõà äà ñå ïðåãðúùàò, ìîì÷åòàòà, çàáèëè î÷è â çåìÿòà, íå ïîìðúäâàõà, ó÷èòåëèòå áÿõà çàðåÿëè ïîãëåäè íÿêúäå îòâúä ïðîçîðöèòå, êúì õúëìà, êúäåòî â äàëå÷èíàòà ñå âèæäàøå êðàé÷åö îò ìåñíîñòòà Âàéñáàõ. Êëàóäèÿ ñòîåøå êàòî âöåïåíåíà äî åäíà êàìåííà êîëîíà, ñÿêàø íÿêîé é áåøå çàøëåâèë íåçàñëóæåíà ïëåñíèöà. Âñè÷êî â íåÿ êðåùåøå „Çàùî, çàùî, çàùî?!”, à îòãîâîð íå èäâàøå. ×óâñòâóâàøå ñå ñòðàøíî âèíîâíà, îáâèíÿâàøå ñå, ÷å íå å óñïÿëà äà óñåòè íàâðåìå íÿêàêâà ïðîìÿíà ó ã-í Çèíôåëä è äà ïðåäîòâðàòè ñëó÷èëîòî ñå, óïðåêâàøå ñå, ÷å íå áå ãî ïîïèòàëà íèòî âåäíúæ òîé êàê æèâåå è êàê ñå ÷óâñòâà. Íî êàê ìîæåøå èçîáùî äà é ìèíå ïðåç óìà, ÷å å âúçìîæíî òàêîâà íåùî äà ñå ñëó÷è òî÷íî ñ íåãî, êîéòî áåøå âèíàãè òîëêîâà æèçíåí, ëú÷åçàðåí, óðàâíîâåñåí, ÷îâåêà, íà êîãîòî âñè÷êè â ãèìíàçèÿòà âÿðâàõà? Íèêîãà íÿìàøå äà ðàçáåðå ïðè÷èíàòà çà òîçè ìó èçáîð, îòêîãà å çàïî÷íàë äà ñå ñáîãóâà ñ æèâîòà, êîãàòî ëè å âçåë òîâà ðåøåíèå, è òîâà é òåæåøå íàé-ìíîãî. Êëàóäèÿ çàâúðøè îòëè÷íî ãèìíàçèÿòà, ïîñëå ïðàâî, íî ïðåç âñè÷êèòå òåçè ãîäèíè íå ïðîïóñíà íèòî âåäíúæ äà îòèäå íà Ñòàðèÿ ìîñò â äåíÿ íà íåãîâàòà ñìúðò è äà îñòàâè öâåòÿ òàì, îòêúäåòî ñè ïðåäñòàâÿøå, ÷å å ñêî÷èë ã-í Çèíôåëä...
Íàâåäå ñå äà íàòîïè æúëòèòå êè÷åñòè õðèçàíòåìè âúâ âàçàòà, êîãàòî ñ ïåðèôåðíîòî ñè çðåíèå ñÿêàø äîëîâè, ÷å íÿêîé ñòîè îáëåãíàò íà ïåðèëàòà ïî ñðåäàòà íà ìîñòà è ãëåäà íàäîëó â îãðîìíàòà ïðîïàñò, â êîÿòî ìåæäó âèñîêèòå åëè, ïîðàñíàëè ðàçêðèâåíè, ìåæäó ñâëà÷èùàòà îò îãðîìíè áåëè êàìúíè è íàçúáåíè ñêàëè êàòî ñëàáîïóëñèðàùà àðòåðèéêà êðèâîëè÷åøå ïîòî÷åòî. Áåøå ìëàä ìúæ êúì òðèéñåòòå, îáëå÷åí â òúìíà ðèçà ñ êúñ ðúêàâ è äæèíñè. Áåøå çàñòàíàëà òàêà äî äúðâåíèÿ êðúñò, ÷å òÿ ãî âèæäàøå äîáðå, à òîé íåÿ íå. Êëàóäèÿ ñå óñúìíè - çàùî òîçè ÷îâåê ñå îçúðòàøå òàêà íåñïîêîéíî, ñÿêàø ñå ãîòâåøå âñåêè ìîìåíò äà èçâúðøè íåùî íåðåäíî? Çàùî ñå õâàùàøå çäðàâî çà ïåðèëàòà, ñÿêàø ãè ïðîáâàøå êîëêî ñà çäðàâè, ïîãëåæäàøå íàäîëó è ïîñëå âåäíàãà ñå îãëåæäàøå íàîêîëî, îáðúùàøå ñå è íàçàä? Ïîñëå èçâåäíúæ èçâàäè ñãúíàò ëèñò îò äæîáà íà ïàíòàëîíà ñè è âåäíàãà ñëåä òîâà îùå íÿêàêúâ ëèñò îò äæîáà íà ðèçàòà ñè. „Íî òîâà äðóãîòî íå å ëèñò, à ïëèê çà ïèñìî!”- ïîìèñëè ñè óæàñåíà Êëàóäèÿ. „Òîé å ðåøèë äà ñêà÷à?!”- ïðîçðÿ òÿ êàòî íàñúí. „Åòî, ñëàãà ïèñìîòî, ñëàãà ïðåäñìúðòíî ïèñìî â ïëèêà è ãî çàïå÷àòâà!”- ñúðöåòî é çàáè ñèëíî. Êàêâî äà íàïðàâè? Íå ìîæåøå òàêà äà îñòàâè ÷îâåê ïðåä î÷èòå é äà ñêî÷è â ñìúðòòà. Íÿìàøå ïðàâî äà ãî äîïóñíå. Ïðåä âñåêè ÷îâåê èìà áúäåùå. Íî òî å êàòî ñëúíöåòî - ïîíÿêîãà, çàòúìíåíî îò ãúñòè îáëàöè, íèå íå ãî âèæäàìå è ñè ìèñëèì, ÷å íèêîãà âå÷å íÿìà äà èçãðåå. Òðÿáâàøå äà äåéñòâà è òî âåäíàãà! Íî êàê? Àêî ìó ñå ðàçêðåùè è ãî óïëàøè, òîé ùåøå äà ñå ìåòíå îáåçóìÿë îùå ïî-áúðçî. Àêî òðúãíåøå êúì íåãî ñïîêîéíî, òîé ùåøå äà èçïîëçâà áàâíèÿ é õîä è äà ñå õâúðëè, çà äà íå ìîæå íèêîé äà îñóåòè íàìåðåíèåòî ìó.
 õðàñòèòå ñå øìóãíà ãóùåð. „Ìîæåøå è çìèÿ äà å!”- ïîòðúïíà Êëàóäèÿ. „Çìèÿ!”- ñïàñèòåëíà èäåÿ. Îòñêóáíà ôèáà îò êîñàòà ñè è ñ âñè÷êà ñèëà ÿ çàáè â äåñíèÿ ñè ïðàñåö. Ñïîíòàííî èçïèùÿ:
- Î-î-îõ, îëåëå! Çìèÿ-ÿ-ÿ-ÿ! Óõàïà ìå çìèÿ-ÿ-ÿ-ÿ! Ïîìîù, ïî-ìîîîù, ïî-ìîîù, ãîñïîäèíå, ìîëÿ âè ñå, ïîìîãíåòå ìè! Óõàïà ìå çìèÿ!”- è õóêíà êàòî ïîäïàëåíà êúì íåãî.
Ìúæúò â ïúðâèÿ ìîìåíò ñå ñòúïèñà, ÿâíî íåî÷àêâàë ÷óæäî ïðèñúñòâèå ïî òîâà âðåìå íà òîâà ìÿñòî. Èçïóñíà ïèñìîòî, êîåòî ïîëåòÿ ïðåç ðåøåòêèòå íà ïåðèëàòà íàäîëó.
- Êúäå, êúäå âè óõàïà, êàêâî ïðàâèòå òóê?!- èçâèêà âúçáóäåí òîé è ñå ñïóñíà êúì íåÿ.
 òîçè ìîìåíò Êëàóäèÿ ñå îëþëÿ êàòî ïåðôåêòíà àêòðèñà íà òåàòðàëíàòà ñöåíà, ñúùî òàêà ìàéñòðîñêè îáúðíà î÷è è ñå ïëüîñíà â êðàêàòà ìó.
- Òóê, íà êðàêà! - ïîñî÷è ðàíàòà îò ôèáàòà, êîÿòî êúðâåøå è ïðèëè÷àøå äîñóù íà ðàíà îò óõàïâàíå íà çìèÿ.- Òóê èìà ìíîãî óñîéíèöè!-ïðîìúëâè òÿ. - Ìîëÿ âè ñå, ïîìîãíåòå ìè, íå èñêàì äà óìðà! Áÿõ çà ãúáè è òúêìî èçëèçàõ îò ãîðàòà, êîãàòî íåùî èçøóìîëÿ â êðàêàòà ìè, ñòðåëíà ñå, óáîäå ìå è é âèäÿõ ñàìî îïàøêàòà êàê èç÷åçâà â õðàñòèòå!...
- Àç ñúì òóê ñ êîëàòà, ñïðÿíà å ãîðå, íà èçõîäà çà ìàãèñòðàëàòà, ùå ìîæåòå ëè äà âúðâèòå íÿêîëêî ìåòðà? Ùå âè çàêàðàì â áîëíèöàòà!
- Ìèñëÿ, ÷å ùå ìîãà... - çàêóöóêà Êëàóäèÿ, õâàíàëà ìúæà ïîä ðúêà.
Êîãàòî ïðèñòèãíàõà â áîëíèöàòà, âå÷å áåøå ïî÷íàëî ëåêî äà ñå ñìðà÷àâà. Ñïåøíîòî îòäåëåíèå áåøå ïðåïúëíåíî. Îáðàáîòèõà ðàíàòà íà Êëàóäèÿ, ïîñòàâèõà é íåîáõîäèìàòà èíæåêöèÿ è ãè ïîìîëèõà äà ñåäíàò â ÷àêàëíÿòà. Êëàóäèÿ òðÿáâàøå äà îñòàíå çà íàáëþäåíèå íÿêîëêî ÷àñà.
- Ùå ïî÷àêàòå ëè ñ ìåí?! - ïîïèòà òÿ - Ïðèñúñòâèåòî âè ìå óñïîêîÿâà!
- Ñ óäîâîëñòâèå! - îæèâè ñå ìúæúò. Äâàìàòà ñå îòïóñíàõà íà ñòîëîâåòå. Ìúë÷àõà.
- È âèå ëè áÿõòå çà ãúáè âúâ Âàéñáàõ? - çàïî÷íà äà ñå ñúâçåìà Êëàóäèÿ.
- Àç ëè? - ïîãëåäíà ÿ èçïèòàòåëíî ìúæúò, î÷èòå ìó ïðèëè÷àõà íà òúìíîñèíè íåçàáðàâêè. - À, íå àç, àç.... - îïèòà ñå äà ñå óñìèõíå òîé, íî ëèöåòî ìó áîëåçíåíî ñå èçêðèâè, - èìàõ äðóãè íàìåðåíèÿ, íî âå÷å íÿìà çíà÷åíèå...
- Âå÷å íÿìà çíà÷åíèå?! - ïîâòîðè áàâíî Êëàóäèÿ è íà ñâîé ðåä ãî ïîãëåäíà âòðåí÷åíî.
- Ñÿêàø ìå áåøå âðúõëåòÿë íÿêàêúâ êîøìàð íàÿâå è â åäèí ìîìåíò ìè ïðåãîðÿõà áóøîíèòå...!
Íÿêîëêî ÷àñà áÿõà èçìèíàëè íåóñåòíî. Ïî íÿêîå âðåìå íà âðàòàòà ñå ïîÿâè ëåêàðÿò è ãè ïîêàíè îòíîâî äà âëÿçàò.
- Íå å ñèãóðíî, ÷å óõàïâàíåòî å îò çìèÿ! – çàêëþ÷è òîé.- Ñåãà ìîæåòå äà ñè èäåòå âêúùè. Òàêàâà õóáàâà äâîéêà òðÿáâà äà ïðåêàðà âå÷åðòà íà ïî-ïðèÿòíî ìÿñòî îò áîëíèöàòà.
Èçëÿçîõà íàâúí è ñå ïîãëåäíàõà, äâà ÷èôòà ïèòàùè, òúðñåùè î÷è:
- Èñêàòå ëè äà ñå çàïîçíàåì íà ïî åäíî ïèòèå? Àç ñå êàçâàì Êëàóäèÿ è ìîæåì äà ñè ãîâîðèì íà „òè”!
- Ðàçáèðà ñå! Àç ñúì Àíäðåàñ!
Ñåäíàõà â åäíî óëè÷íî áèñòðî, íàä êîåòî ëåòíèòå ëèïè áÿõà ðàçòâîðèëè ùåäðî äúõàâèòå ñè öâåòîâå.
- Ñ êàêâî ñå çàíèìàâàø? - ïîïèòà Êëàóäèÿ.
- Áÿõ äîñêîðî ó÷èòåë.- îòâúðíà êðàòêî Àíäðåàñ è ñâåäå îòíîâî î÷è, - Íàïóñíàõ, âúïðåêè, ÷å ìíîãî îáè÷àõ ïðîôåñèÿòà ñè.
„Êàòî ã-í Çèíôåëä!”- ïîìèñëè ñè Êëàóäèÿ è ÿ ïîëàçèõà òðúïêè.
Ñëåä íÿêîëêî ìèíóòè òÿãîñòíî ìúë÷àíèå, Àíäðåàñ ïðîäúëæè:
- Ïðåäè äâå ãîäèíè ñãàçèõ ñ êîëàòà äåòå è òî ïî÷èíà.... Áåøå óæàñíî íåëåïà èñòîðèÿ...: Êàêòî ñè êàðàõ íàïúëíî íîðìàëíî â ãðàäà, èçâåäíúæ âðúõëåòÿ êàòî èçíåâèäåëèöà òðîòèíåòêà ïðåç óëèöàòà. Ìîì÷åíöåòî òàêà ñå áåøå çàñèëèëî íàíàäîëíèùå îò åäíà ñòðúìíà ñúñåäíà óëèöà, ÷å íå ìîæà äà ñïðå. Óìðÿ â ðúöåòå ìè, òðåòîêëàñíèê... ñúäà ìå îïðàâäàõà, íî àç ïîâå÷å íå ìîæåõ äà ñè ïðåäñòàâÿ äà áúäà ó÷èòåë- áÿõ óáèë äåòå...! Îñòàíàõ áåç ðàáîòà. Íÿìàì äðóãà ïðîôåñèÿ, à êúì ó÷èòåëñêàòà íå èñêàõ äà ñå âúðíà. Òîãàâà ïðèÿòåëêàòà ìè ìå íàïóñíà, à ïðèÿòåëèòå ìè çàïî÷íàõà äà ñòðàíÿò îò ìåí. Òåëåôîíúò ñïðÿ äà çâúíè, íà âðàòàòà òàêà èëè èíà÷å íèêîé íå íàòèñêàøå çâúíåöà. Ñàìî â ïîùåíñêàòà êóòèÿ âàëÿõà ñìåòêà ñëåä ñìåòêà è ïðåäóïðåæäåíèå ñëåä ïðåäóïðåæäåíèå îò Ñëóæáàòà çà áåçðàáîòíè. Íå ìîæåõ äà ñè ïîçâîëÿ äà èçëèçàì âå÷åð, ñòîÿõ ïðåä êîìïþòúðà è ïðåêàðâàõ íîùè íàðåä â èíòåðíåò- ÷àòîâå, ôîðóìè, äèñêóñèîííè êëóáîâå è ïðåëèâàõ îò ïóñòî â ïðàçíî. Èñêàõ ñàìî äà íå ìèñëÿ çà íèùî è äà èìàì ïîêîé. Âå÷åí ïîêîé! À òè? Êàê ñè æèâÿëà äîñåãà?
È Êëàóäèÿ ìó ðàçêàçà âñè÷êî - çà äåòñòâîòî ñè, çà áàùà ñè, çà ìàéêà ñè, çà ãèìíàçèÿòà, çà ã-í Çèíôåëä...

- Áúäåùåòî å êàòî ñëúíöåòî - íåãî âèíàãè ãî èìà, äàæå è êîãàòî íå ãî âèæäàìå, çàùîòî å ñêðèòî çàä îáëàöè. Íî åäèí äåí òî ïàê èçãðÿâà, íàé-íåî÷àêâàíî, çàùîòî ëú÷èòå ìó ñà êàòî ïúòèùà êúì íàñ. Àêî íå ñå ñòðàõóâàìå äà òðúãíåì ïî òÿõ, ñúñ ñèãóðíîñò ùå ïðîáèåì îáëàöèòå! - ðàçïàëåíî êàçà Êëàóäèÿ è î÷èòå é íàèñòèíà çàñâåòèõà êàòî ñëúíöà.
- Æàëêî, ÷å ã-í Çèíôåëä íå å ñðåùíàë íèêîãî íà Ñòàðèÿ ìîñò íà äíåøíèÿ äåí ïðåäè îñåì ãîäèíè! - óñìèõíà ñå ãîð÷èâî Àíäðåàñ.
Êëàóäèÿ ãî ïîãëåäíà òîïëî è îáõâàíà ñ äëàíèòå ñè ðúöåòå ìó êàòî â ãíåçäî...


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 01.12.2007 @ 04:00:27 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Ljastoviza

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ëîïàòà218
àâòîð: nickyqouo
386 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 24178
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Ìîñòúò" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ìîñòúò
îò zdratch íà 01.12.2007 @ 16:27:22
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.roumena.net
.."è îáõâàíà ñ äëàíèòå ñè ðúöåòå ìó êàòî â ãíåçäî"...Ìàéñòîðêà ñè íà ïîàíòèòå. Ïîçäðàâ!