Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 863
ХуЛитери: 1
Всичко: 864

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОкото на полето (ЧВ)
раздел: Романи
автор: sradev

В Окото на полето се срещат магьосниците на седемте посоки. Те умеят да напътстват.

така им беше казал случаен съсед в кръчмата. А това го бил подслушал в друга кръчма от съседната маса, че това място било в средата на трите земи в дълбоката долина.

В същност колелото на колата им се откачи и пое свой собствен път. И така, след него, след него и нашите герои се дотъркаляха в долината. А там, под един крив дъб седмина брадати си оглеждаха в тройни огледала върховете на главите си.
- Какво правите достолепни дедковци?
- Ние не сме дядовци, а сме баш монаси. Вече десето поколение безбрачни. Ние сме от ордена на безбрачните.
- Как така сте се пръкнали, като бащите ви са дали обет за безбрачие?
- И майките ни също. Какво чудно има в това? Огледайте се наоколо колко много деца на безбрачни има. И всичките наследяват нежеланието да бъдат наследявани. Такива са строгите закони на Ордена.
- Аха, Ордена на Копелетата. С други думи ОКО. Значи сме попаднали в Окото на полето и вие трябва да сте магьосниците на разните посоки. Говориха ни за вас.
- Отгатнахте. Ние всекиго можем да напътим и дори да натирим, ако е с Тир.
- А какво, въшки ли дирите с тези огледала?
- Гледаме как влизат и излизат мислите, които си обменяме.
- А какви мисли имате за Чук на Вампирки, къде да го търсиме?

Белия магьосник: Няма такова нещо, това е само игра на светлината. Тъмните сили ви измамват, полегнали са на сърцата ви. Станете прозрачни.

Черния магьосник: Светлите сили ви лъжат да ги следвате. Светът им не е ваш. Вие имате много земя в сърцата си.

Кафявия магьосник: Съберете Огърлицата на Земята. Тя е от върховете на върховете на седемте земи.
- Кой я има?
Всеки си я събира сам - камъче по камъче. И като вземеш камъче от най-върха, то друго става най-връх.

Зеления магьосник: Това са различни огърлици, но те не са пътя ви между Небето и Земята. Всекие един от нас е Слънце и Земя за своето дърво. Не теглете земята, оставете тя да ви води.

Червения магьосник: Борбата със себе си е винаги загубена. Сърцето не се бори, то тупурка по своя път.
- Но то си стои винаги на едно и също място в гърдите.

Жълтия магьосник: Лъжат ви, че има движение. Има кръговрат, но в кръга всяка точка е връх и посока.

Синия магьосник: Всички ви залъгват - в кръга няма напред-назад, няма горе-долу. Той е от всички пътища и няма път. Той е най-тъпото и едновременно е острие във всяка посока...

Хаймана се почеса по главата, която не мисли, метна на гръб колелото и го понесе към колата. Паридай се почеса по главата, която мисли, че мисли и си каза "Тия ни купуват ни продават, значи не съществуват"


Публикувано от BlackCat на 20.11.2007 @ 04:56:21 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 07:16:57 часа

добави твой текст
"Окото на полето (ЧВ)" | Вход | 6 коментара (36 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Окото на полето (ЧВ)
от marteniza на 20.11.2007 @ 06:52:13
(Профил | Изпрати бележка) http://www.marteniza.blog.bg
Хаймана е знаел, че музикантите настройват инструментите си сами. :)))


Re: Окото на полето (ЧВ)
от estela41 (metafora@abv.bg) на 20.11.2007 @ 06:57:54
(Профил | Изпрати бележка)
Хвала за този разказ!

Доказва как хората могат да говорят и да говорят, и да мислят, и да слушат, и да питат, и да им бъде отговорено...и пак да няма никакъв мост на мисълта помежду им.

Защото всеки гледа в своето огледало;) И вижда себе си като връх.


Re: Окото на полето (ЧВ)
от miglena на 20.11.2007 @ 08:42:09
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
!!!!!!!!!!!!

ИЗМЕРЕНИЯ х ИЗМЕРЕНИЯ х СТИХИИ х МАГСТВАНЕ

---------------------------

Това е едно от най-приказните ти произведения :))))))


Re: Окото на полето (ЧВ)
от regina на 20.11.2007 @ 09:04:56
(Профил | Изпрати бележка)
броих, броих, шест ги изкарвам посоките...коя е седмата?


Re: Окото на полето (ЧВ)
от Ufff на 20.11.2007 @ 09:28:51
(Профил | Изпрати бележка)
Текстовете ти ме карат да мисля в какви ли не посоки. Благодаря ти за което! (Язък , че не мога да остана повече на компа, но довечера ще прочета това още няколко пъти).


Re: Окото на полето (ЧВ)
от rajsun на 21.11.2007 @ 10:15:55
(Профил | Изпрати бележка)
Въъъъ!
Ама вярно, забелязват се, ако от главата излизат мисли.
Гледал съм на различни хора - много различни мисли.
При мен обаче не съм забелязал. Всяка сутрин като се бръсна - очите ми на четири! - да видя някоя в огледалото. Хем съм плешив, би трябвало още като се подаде някоя мисъл - веднага да се забележи!
Как си го обяснявам?
Нищо не може да живее, без да се храни.
Мислите сигурно се хранят с коренчета на космите по главата.
Като няма коса човек, няма коренчета, значи няма и мисли.
Прав ще излезе един, дето казваше, че оплешивяването било бавно и неотвратимо превръщане на главата в задник - отначало по форма, после и по съдържание...

Но ако мъдреците приемат един необмислен поздрав - пращам)))