Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 807
ХуЛитери: 3
Всичко: 810

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЩурецът и пеперудата
раздел: Приказки
автор: EvaYamon

Някога, много отдавна, живял на света един щурец.
Всички насекоми около него можели да правят нещо красиво и полезно, а той - не. Паякът изплитал красиви паяжини, мравките строяли замъци, а щурецът не знаел какво да прави. Затова всяка вечер, преди да заспи в дома си от сухо листо под едно цвете, той въздишал тежко.
Един ден над цветето прелетяла пеперуда. Тя била красива, лека и непостоянна - никога не се задържала дълго на едно място. Когато видяла цветето, тя го харесала и дълго играла сред листата му, а когато се стъмнило, решила да пренощува в него. Тъкмо склонила глава да заспи и изведнъж чула някой долу да въздиша. Това бил Щурецът.
- Какво ти е, Щурчо? - Попитала го загрижено тя.
Щурецът й разказал за това как страда, че не може да прави нещо красиво и полезно. Пеперудата забелязала, че Щурецът издава някакви странни звуци с дългите си крака. Помолила го да повтори тези звуци.
- А, това ли. - Тъжно отговорил Щурецът. - В това няма нищо хубаво.
- Напротив, - възразила Пеперудата. - Опитай се да изсвириш някаква мелодия, а аз ще танцувам.
И тя застанала пред Щуреца и щом той лека-полека започнал да свири, затанцувала. Така я гледал Щурецът и постепенно се научил да свири все по-добре и по-добре, а тя все танцувала и на двамата им било хубаво. Но ето, нощта свършила и Пеперудата и Щурецът, уморени, си легнали да поспят.
На следващата нощ Пеперудата пак танцувала, а Щурецът свирел. По едно време Пеперудата се уморила и спряла. Щурецът веднага усетил това, защото без тя да танцува той не можел да свири. Затова престанал.
Така до сутринта те седяли заедно, мълчали и разбрали, че не могат един без друг.
Всяка нощ те прекарвали двамата - той в свирене, а тя в танц, а през деня заедно спяли в къщичката на Щуреца. Били просто заедно, а това било най-важното.
Красивите ярки и цветни криле на Пеперудата потъмнели от тъмните нощи, в които тя прекарвала времето, и тя станала нощна пеперуда. Тя оставила своята обич към деня и светлината заради обичта към Щуреца. Искала да го направи щастлив. И Щурецът наистина усещал щастие, когато свирел и забравял всичко на света, изпълвайки се с красивата мелодия. Но всеки път когато Пеперудата се уморявала и преставала да танцува, той усещал това и също преставал да свири. Така те живели в съгласие и мир.
Обаче с всяка вечер Щурецът все повече заобичвал музиката и все повече се захласвал в свиренето, а Пеперудата все повече ставала зависима от Щуреца, забравяла деня, забравяла светлото слънце и крилете й ставали все по-тъмни.
Една лунна нощ Щурецът, както винаги, засвирил, а Пеперудата затанцувала до него. Той вече бил щастлив, той се бил научил да създава нещо красиво, полезно и съвършено ново - музиката. Той свирел и свирел с упоение и не забелязал, както преди, че Пеперудата е спряла, а продължил да свири.
Пеперудата останала в изумление. Тя разбрала, че Щурецът обича музиката повече от нея и че тя вече не му е нужна. Огорчена и обидена, тя размахала вече черните си криле и отлетяла. Едва тогава Щурецът видял, че Пеперудата повече не танцува.
Но вместо да тръгне след нея и да я потърси, той просто ... отново засвирил, тъжно и красиво.
Оттогава щурецът всяка вечер започва да свири тъжна мелодия за това как е загубил своята любима. А нощната пеперуда и досега, виждайки вечер светещи прозорци или лампи, напомнящи й за слънчевата светлина, долита при тях и пляска с криле, съжалявайки за изгубената си дневна природа и надявайки се да си я върне ...


Публикувано от BlackCat на 17.11.2007 @ 20:51:16 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   EvaYamon

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 16:22:14 часа

добави твой текст
"Щурецът и пеперудата" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.