Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 771
ÕóËèòåðè: 1
Âñè÷êî: 772

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÇâåçäíà ïðèêàçêà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Hesioda

- À çâåçäèòå?
- Êàêâî çâåçäèòå?
Ñàðà ëåæåøå äî ìåí íà òðåâàòà, à ïîãëåäúò è áëóæäàåøå íÿêúäå äàëå÷ â òúìíèíàòà.Çà ìèã ñå îáúðíà êúì ìåí è ìè ñå ñòîðè, ÷å äîëîâèõ òèõîòî ðàçî÷àðîâàíèå â î÷èòå é. Íå áåøå çà ïðúâ ïúò - àç íèêîãà íå óñïÿâàõ äà âèäÿ íåùàòà òàêèâà, êàêâèòî ãè âèæäàøå òÿ.
Ìèñëÿ, ÷å íèêîé íå å óñïÿâàë.Çà íåÿ âñè÷êî áå ïðåêàëåíî èñòèíñêî - òâúðäå èñòèíñêî, çà äà ìîæå äà áúäå ïðîóìÿíî îò êîãîòî è äà áèëî.Îñâåí îò íåÿ.Òÿ áåøå äîñòàòú÷íî íåîáèêíîâåíà, çà äà ïðîóìÿâà îíåçè íàèñòèíà âàæíè íåùà, êîèòî àç âèíàãè ïðîïóñêàõ.Âúçäúõíàõ è ñå îòïóñíàõ äî íåÿ íà ìåêàòà òðåâà.Çà÷àêàõ.
- Êîëêî ëè òîãàâà ñà çâåçäèòå? - ïîïèòà ñëåä ìàëêî.
Çàìèñëèõ ñå êàê äà é îòãîâîðÿ, ìàêàð è äà çíàåõ, ÷å îòãîâîðúò ìè íÿìà äà èìà îñîáåíî çíà÷åíèå. Íÿìàøå íà÷èí äà ïðîñëåäÿ ïîñîêàòà íà ìèñëèòå é: ïðîñòî áåøå íåâúçìîæíî. Íåéíèòå ìèñëè íàèñòèíà îáõâàùàõà âñè÷êî - îò íàé-ìàëêèòå, äî íàé-ãîëåìèòå íåùà. Äîðè è îíåçè, êîèòî îáèêíîâåíèòå õîðà ñìÿòàõà èëè çà òâúðäå íåïîíÿòíè, èëè çà ïðåêàëåíî íèùîæíè, çà äà çàíèìàâàò ìèñëèòå ñè ñ òÿõ. È çíàåõ, ÷å äóìèòå ìè íÿìàøå äà é êàæàò íèùî, òå íÿìàøå äîðè äà ñå äîêîñíàò äî íåÿ, à ùÿõà äà îòëåòÿò áåçøóìíî ñ ïúðâèÿ ïîâåé íà âÿòúðà. Íî òàêàâà ñè áåøå òÿ. Îòìåñòèõ î÷è îò íåÿ è ñå îïèòàõ äà âèäÿ îíîâà, êîåòî òÿ óñïÿâàøå äà âèäè â ðàçïðúñíàòèòå èç ìðàêà çâåçäè. Ìîæå áè òàì ùÿõ äà íàìåðÿ îòãîâîðà, êîéòî èñêàõ äà é äàì. À ìîæå áè òÿ âå÷å îòäàâíà ãî çíàåøå.Çàìúë÷àõ è ñå çàãëåäàõ â òîïëàòà òúìíèíà íàä ñåáå ñè.Íî íå âèäÿõ íèùî èñòèíñêî.
- Òå ñà òâúðäå ìíîãî, çà äà ãè ïðåáðîè ÷îâåê - îòâúðíàõ íàêðàÿ. Òÿ ïàê ìå ïîãëåäíà è òîçè ïúò â î÷èòå é èãðàåøå íÿêàêâà âåñåëà íàñìåøêà. Óñìèõíà ñå è áàâíî ñå îáúðíà ïî ãðúá íà âëàæíàòà ïîëÿíà, òàêà, ÷å âå÷å íå âèæäàõ ëèöåòî é. Íî çíàåõ, ÷å îùå ñå óñìèõâà. Ñëåä ìàëêî äî÷óõ ãëàñà é:
- Èëè ïðîñòî íèêîé íå ñå å îïèòâàë. Õîðàòà èçáÿãâàò íåùàòà, êîèòî ñà ïî-ìîãúùè îò òÿõ. Òå ïðîñòî íå ãè ðàçáèðàò.
Ñåäíàõ è ñå çàãëåäàõ â î÷èòå é. Íî òÿ íå ìå âèæäàøå. Ñÿêàø â òîçè ìîìåíò áåøå ñïîñîáíà äà âèæäà ñàìî íåáåòî. Ïîãëåäúò è ñå ðååøå íÿêúäå âèñîêî ñðåä çâåçäèòå, íîñåùè ñå íàä íàñ òî÷íî òàêà ïëàâíî è ëåêî, êàêòî ïîäîáàâà äà ñå íîñè Âñåëåíàòà. È î÷èòå é, òå ìîæåõà äà ÿ ïîáåðàò öÿëàòà â ñåáå ñè, öÿëàòà òàçè áåçêðàéíà Âñåëåíà, è äà ÿ ïîäàðÿò íà äóøàòà é. À êàê òàçè äóøà óñïÿâàøå äà æèâåå â òîâà òîëêîâà êðåõêî, òîëêîâà îáèêíîâåíî ÷îâåøêî òÿëî?...
- Õàéäå äà ãè ïðåáðîèì - êàçà.
- Êîå?
- Çâåçäèòå. Õàéäå äà ãè ïðåáðîèì.
- Íå ìîæåì - îòâúðíàõ òèõî. Íî òÿ òàêà è íå ñå îáúðíà ïàê êúì ìåí. Ïîãëåäúò é áÿãàøå ïî ãîðÿùèòå çâåçäè, à ïî óñòíèòå é ÷åòÿõ: åäíî, äâå, òðè... Çâåçäèòå ïëàõî ñå îñòàâÿõà äà áúäàò äîêîñâàíè îò âçîðà é, ïîñëå ñå èçïëúçâàõà è áåçøóìíî ïðîäúëæàâàõà ïúòÿ ñè êúì áåçêðàÿ. À êúäå âîäåøå òîçè ïúò? È âîäåøå ëè èçîáùî íÿêúäå? È êîëêî èçïóñíàòè ìå÷òè òðÿáâàøå äà äîãîíèø, çà äà óñïååø äà ñòúïèø è çà ìèã íà íåãî? Êîëêî òàéíè, êðèåùè îùå îò íà÷àëîòî íà ñàìàòà âå÷íîñò â íîùíîòî íåáå, ñåãà ñå îñòàâÿõà äà áúäàò îòêðèòè îò åäèí åäèíñòâåí íåèí ïîãëåä?...
Çàãëåäàõ ñå â î÷èòå é, îòðàçÿâàùè ñâåòëèíàòà íà ïîñðåáðåíîòî íåáå. Íåéíèòå î÷è. Î÷è êàòî íà âñåêè äðóã. Î÷è êàòî ìîèòå, î÷è êàòî íà æåíàòà, îò êîÿòî ñè êóïèõìå çàõàðåí ïàìóê ñóòðèíòà. È âñå ïàê òîëêîâà ðàçëè÷íè. Òîëêîâà ïî-äúëáîêè, òîëêîâà ïî-èñòèíñêè è ñúùåâðåìåííî òîëêîâà ïî-íåçåìíè. Íåéíèòå î÷è.
Ñåãà, â òîçè ìîìåíò, òÿ ïðèíàäëåæåøå íà çâåçäèòå. Ñåãà òÿ áå Âñåëåíàòà. È àêî ïîèñêàøå, ñàìî çà ìèã, òÿ ìîæåøå äà îòäðúïíå òúíêàòà çàâåñà ìåæäó ñâåòîâåòå è äà ïðåìèíå îò äðóãàòà ñòðàíà. È äàëè ùåøå äà ñå âúðíå?... Ïîãëåäúò è âñå òàêà áðîäåøå äàëå÷ èç äåáðèòå íà âå÷íîñòòà, à óñòíèòå é âñå òàêà îòìåðâàõà òàêò ïî òàêò, çâåçäà ïî çâåçäà, âñåëåíà ïî âñåëåíà... Ïîòúíàëè íÿêúäå â áåçêðàÿ íà íåáåòî, áðîäåùè èç ñâåòîâå îò ìðàê, îò ñúíèùà, îò ñâåòëèíà. Çàáðàâèëè ïóñòîòàòà íà çåìíîòî áåçñìèñëèå. Èçîñòàâèëè âñè÷êî ÷îâåøêî. È æèâè. Ïîãëåäúò ìè áàâíî ïîòúâàøå íÿêúäå äúëáîêî â òÿõ, è ïðîäúëæè äà ïîòúâà, äîðè êîãàòî çàòâîðèõ î÷è... ÷óâñòâàõ ãî, äîêàòî çàñïàõ.
Êîãàòî ñå ñúáóäèõ, îùå áå ñúâñåì òúìíî. Ñàðà ñå óñìèõâàøå íàñúí äî ìåí. Íàäèãíàõ ñå è ñåäíàõ, çàãëåäàí â ëèöåòî é, ÿðêî îçàðåíî îò çâåçäíàòà ñâåòëèíà. Ïîãàëèõ êîñàòà é. Òÿ îòâîðè î÷è è ìå ïîãëåäíà ùàñòëèâî.
- Ïðåáðîè ëè ãè? - ïîïèòàõ. Òÿ êèìíà.
- Âñè÷êè? Âñè÷êèòå çâåçäè? - ãëåäàõ ÿ ó÷óäåíî, òî÷íî êàêòî âñè÷êè îáèêíîâåíè õîðà ãëåäàò òàêèâà êàòî íåÿ. Íî íåéíèÿò ïîãëåä ñè îñòàíà âñå òàêà ÿñåí, âñå òàêà ãëåäàù ïðàâî â äóøàòà ìè. Òðàï÷èíêèòå é ãðåéíàõà è òÿ ñå çàñìÿ îò ñúðöå íà ìîåòî ãëóïàâî, ÷îâåøêî íåäîóìåíèå. Òîëêîâà ãîäèíè, ïîçíàâàõ ÿ îò êàêòî ñå ïîìíåõ, è âñå ïàê íèêîãà íå ñå íàó÷èõ äà ÿ ðàçáèðàì íàïúëíî.
- Íî çàùî âñè÷êèòå? - êàçà òÿ ïðåç ñìÿõ. Òîçè ñìÿõ ìå êàðàøå äà ïîòúâàì âñå ïîâå÷å â íÿêàêâî ãëóïàâî, ñìóùàâàùî íåâåäåíèå. - Íå å íóæíî äà ãè áðîÿ âñè÷êèòå. Äîñòàòú÷íî å äà ïðåáðîÿ îíåçè, êîèòî âèäÿ, îíåçè, êîèòî äóøàòà ìè ùå íàìåðè ñðåä âñè÷êè îñòàíàëè è ùå ïîèñêà äà ìè ïîêàæå òî÷íî òÿõ. È òîãàâà ùå ñúì ïðåáðîèëà âñè÷êè çâåçäè. - òÿ ïàê ìè ñå óñìèõíà è óñìèâêàòà é áåøå òîëêîâà ñúðäå÷íà, òîëêîâà èñòèíñêà, ÷å â òîçè òàêà áåçêðàéíî ñóõ è ãëóïàâ ÷îâåøêè ñâÿò, òÿ èçãëåæäàøå ïî÷òè íåðåàëíà.
- Íî òîãàâà òè íå ñè ïðåáðîèëà íàèñòèíà âñè÷êè çâåçäè - êàçàõ ñåðèîçíî àç. Òÿ îòíîâî ñå óñìèõíà èëè ïîíå òàêà ìè ñå ñòîðè. Ìîæå áè âñúùíîñò èçîáùî íå áå ñïèðàëà äà ñå óñìèõâà.
- Íåäåé äà ìèñëèø êàòî ÷îâåê - êàçà òÿ. - Ïîìèñëè ñúñ ñúðöåòî ñè - ïîñëå è äâàìàòà îñòàíàõìå çàãëåäàíè â íåáåòî, äîêàòî íå óñåòèõ, ÷å î÷èòå çàïî÷âàò äà ìå áîëÿò.
- È âñå ïàê íå ðàçáèðàì - îòâúðíàõ. Òÿ âúçäúõíà òèõî è ñå îáúðíà êúì ìåí.
- Ìðàâêèòå - çàïî÷íà òÿ, - ñúáèðàò õðàíà çà ñåáå ñè âñÿêî ëÿòî. Çàïî÷âàò, êîãàòî âèíàãè ñà çàïî÷âàëè, è ñïèðàò, êîãàòî âèíàãè ñà ñïèðàëè. È òîâà âðåìå èì ñòèãà íàïúëíî, èäåàëíî, çà äà ñúáåðàò íóæíàòà çà òÿõ õðàíà. Êàê ðàçáèðàò êîãà äà çàïî÷íàò? Êîãà äà ñïðàò? Îòêúäå äà çàïî÷íàò è êúäå äà ñïðàò? Òå ïðîñòî ãî çíàÿò. È õðàíàòà, êîÿòî ñà ñúáðàëè íå å âñè÷êàòà õðàíà. Òÿ å ñàìî åäíà ïåñú÷èíêà, åäíà ïðàøèíêà îò õðàíàòà ïî ñâåòà. Íî òÿ âñå ïàê èì ñòèãà. Çà òÿõ òÿ å âñè÷êàòà - òÿ îñòàíà çàìèñëåíî çàãëåäàíà íÿêúäå â óõàåùèÿ íà öâåòÿ âúçäóõ. Ïîñëå ïàê ìå ïîãëåäíà è âå÷å íå ìîæåõ äà ðàçáåðà äàëè ñå óñìèõâà èëè íå. - Ñúùîòî å ñúñ çâåçäèòå - êàçà. - Òðÿáâà äà ïî÷óâñòâàø êîãà è êúäå äà çàïî÷íåø è êîãà è êúäå äà ñïðåø. È àêî ñå âñëóøàø â ñåáå ñè, ùå óñåòèø, ÷å äúëáîêî â äóøàòà ñè, òè ãî çíàåø. Íå òðÿáâà äà áðîèø ñ óì, à ñúñ ñúðöå. È êîãàòî ïî÷óâñòâàø, ÷å å âðåìå äà ñïðåø, çíà÷è âå÷å ñè ïðåáðîèë íàèñòèíà âñè÷êè çâåçäè.
Ñåãà âå÷å ÿñíî âèäÿõ êàê ñå óñìèõâà. Î÷èòå é áëåñòÿõà ïîä âçîðà íà ìèëèîíèòå çâåçäè íàä íåÿ. Íî âå÷å íå îòðàçÿâàõà òÿõíàòà ñâåòëèíà: ñåãà òå îòðàçÿâàõà ñâåòëèíàòà â äóøàòà é. Çàùîòî ñåãà öÿëàòà Âñåëåíà áåøå â äóøàòà é. Ñ âñè÷êèòå ñè, íåîòêðèòè îò íèêîé äðóã òàéíè, ñ âñè÷êèòå ñè çâåçäè, ñ öÿëîòî ñè áëÿñêàâî âåëè÷èå.
Âÿòúðúò ïîäóõâàøå òèõî, à äúðâåòàòà ïëàõî øåïíåõà íåùî íåðàçáðàíî íà çåìÿòà. Ëóíàòà áåçøóìíî ñå ñêðè çàä ìúãëèâèòå îáëàöè è íÿêîëêî çâåçäè ÿ ïîñëåäâàõà.
Ñàðà ìå ïîãëåäíà, óñìèõíà ìè ñå è ïîñëå ïàê çàòâîðè î÷è.
È àç âå÷å çíàåõ: Òàçè íîù òÿ íàèñòèíà áå ïðåáðîèëà âñè÷êè çâåçäè.


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 11.11.2007 @ 20:14:57 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Hesioda

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ëîïàòà218
àâòîð: nickyqouo
385 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 14287
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Çâåçäíà ïðèêàçêà" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.