Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 485
ХуЛитери: 4
Всичко: 489

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Nela
:: LioCasablanca
:: Lombardi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖабче
раздел: Приказки
автор: Evensteel

За едно необикновено жабче, което живееше в цветенце.

Утрото дойде в златна каляска и разпръсна първите слънчеви лъчи по листенцата на цветята. Милите сънени главички с усмивка приеха ласката и внимателно се разтваряха една по една. Нека се приближим по-близо и да видим това мъничко, беличко цветенце, което току-що се е събудило и сега протяга сънено листенцата си.
И ето го... то се отвори. По венчелистчетата му подобно на сълзици се спуснаха капките роса, а слънчевите лъчи побързаха да се огледат в тях, за да нагласят златните си букли.
И точно когато решиш, че няма нищо особено в това цветче... От него поглежда едно малко жабче с ококорени очи. Оглежда се наоколо, изпива една сълзица и замира под слънчевите лъчи. Толкова е хубаво да усещаш милувката на къдрокосите слънчица! Жабчето се усмихна (вие ще кажете "Как може едно жабче да се усмихва?", но аз ще ви уверя, че нашето е специално). Започваше нов ден, с нови предизвикателства, с нови шансове.
Но изведнъж усмивката на нашето зелено мъниче помръкна. Какви ли нови предизвикателства очакваше когато от три дни се мъчеше да излезе от това цветче и все не му стигаше смелост. Светът отвъд беше толкова голям и необятен. Жабчето се губеше в него, чувстваше се самотно,т ресеше се от страх... казано накратко не искаше дори и да помисли за излизане извън неговото си цветенце. Живееше си много време там, в неговото си цветенце, в неговия си свят.
Но един ден както седеше в средата на света си и точно като днес се наслаждаваше на слънчицата, които се оглеждаха в капките роса... То надникна над венчелистчетата и за пръв път се замисли какво има отвъд неговото цветенце. Ей така му хрумна и то усилено започна да мисли по въпроса. Приближи се до ръба на цветчето и погледна. И се уплаши. Беше толкова непознато, огромни и страшно. Жабчето уплашено отскочи назад и през остатъка на деня не помисли повече за останалия свят. Беше му добре тук, в цветенцето и нищо друго не го интересуваше.
Дойде новият ден и още с отварянето на очичките си в главицата му се загнезди мисълта за света отвъд. И то отново се приближи до ръба на цветенцето, отново погледна и отново подскочи назад уплашено.
Днес беше третият ден. Когато се събуди жабчето реши твърдо да не мисли повече за Другия свят. На него си му харесваше тук. Защо му трябваше да излиза навън? Защо му трябваше да отива на страшното, голямо опасно място?
Жабчето беше неспокойно през целия ден. Онова непознатото, новото и неизследваното не му даваше мира.
В края на деня то застана отново на ръба на цветчето и въздъхна дълбоко. Потръпна от страх, но прекрачи листенцата му. Направи един скок, после друг. Сърчицето му щеше да изскочи от вълнение и страх. И видя непознатото, новото и неизследваното. Радост се завихри в душата му. Видя, че не е толкова страшно когато направиш първата крачка.
Жабчето се усмихна, подскочи високо и се провикна радостно "Ей, свят! Аз ида!". След това то се обърна, благодари учтиво на цветенцето, което беше негов дом толкова дълго време. Успокои го,ч е някое друго жабче ще се настани в него и то няма да е само.
Жабчето радостно изскочи пак навън и с големи подскоци тръгна в непознатото, новото и незследваното да твори, мечтае и изследва, да бъде щастливо и да преодолява страховете си.
---------------------------------------------------------
Лека нощ, съкровище! Да сънуваш щастливи жабчета....


Публикувано от hixxtam на 17.06.2004 @ 18:16:32 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   Evensteel

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 17:58:30 часа

добави твой текст
"Жабче" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Жабче
от Ufff на 17.06.2004 @ 21:27:42
(Профил | Изпрати бележка)
Чудех се аз защо жабчето ми е любимата животинка:))))Ами защото"радостно пак навън...с големи подскоци...да твори, мечтае и изследва, да бъде щастливо и да преодолява страховете си." Няма да го ядем!


Re: Жабче
от dara33 на 23.06.2004 @ 09:42:34
(Профил | Изпрати бележка) http://dara33.blog.bg/
Да сънуваш щастливи жабчета


и те да те будят в ранни зори...


много хубава приказка поздрав!