Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 558
ХуЛитери: 3
Всичко: 561

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРавновесие
раздел: Разкази
автор: an200

Ваденето на собствена душа беше деликатна и нелека работа,но за една учителка с 20-годишен професионален опит нямаше невъзможни неща.
Колкото и болезнено да беше, Делева се справи, защото и предстоеше голямото пролетно чистене (наближаваше Великден), а домакинята някак все не успяваше да се концентрира и зареди с ентусиазъм,движенията и бяха тромави и лениви: душата и тежеше като набъбнал сюнгер, напоен с горчилката на неизплакани сълзи, с мътилката на полуистини, обиди и разочарования, които я измъчваха на клетъчно ниво. Извадената и душа, която приличаше на болна от анорексия тийнейджърка, се сгуши плахо на дивана и се опита да прикрие голотата си с меките триъгълни възглавнички. Делева я погледна снизходително и за пореден път благодари на Господ за мъдростта му да съчетае едрото и респектиращо тяло с това плашливо, ранимо създание, за което нито един ученик не биваше да узнае.
Учителката се съсредоточи върху домакинската работа и успя да се справи с повечето набелязани задачи:пране,бърсане на прозорци и под,тупане на постелки,гладене...Неща,които вършеше като добре смазана машина,като последен модел кухненски робот,който дори не издаваше звук.Скоро от фурната се разнесе и ароматът на готовата мусака. Делева отдавна беше престанала да се пита дали обича този кръг от дейности,или не .Познатото и даваше приятна увереност,но заедно с това я изпълваше с досада.Понякога отработените с времето механични движения в домакинството и напомняха равномерния дъгообразен ход на автомобилните чистачки,отблъскващи настрани ,като дъждовни капки ,всички мисли и чувства.В такива минути на „опразненост” и ставаше страшно.Сякаш беше излязла от себе си: изчезнали бяха романтичните мечти ,тръпката от неочакваното, поривите и копнежите по нещо ново и примамливо красиво...Тогава бързаше да пусне телевизора и си налагаше да послуша гласовете ,идващи оттам,докато страшното отминеше...
Делева приседна уморено на дивана и дори се опита да вникне в сюжетната линия на някакъв латиносериал.Изведнъж тя се сепна-извадената и душа,приличаща на анорексична тийнеджърка, я нямаше , до триъгълните възглавнички бяха останали само няколко мокри петна от сълзи.
Учителката обиколи апартамента и най-накрая съзря леко открехната външна врата.”Излязла е гола навън!”-помисли Делева и грабна стария шлифер от закачалката.Крачките и бяха забързани и във вярната посока-железопътната линия,която отстоеше на стотина метра от блока .Слънцето клонеше на залез,а червените му лъчи се плъзгаха върху сребристите релси и ги превръщаха в кървави дири.
До разцъфнал шипков храст,прикрита до зелените му клонки,седеше душата и,която беше изпаднала в някакъв унес,поклащаше се лекичко ,сякаш люлееше бебе, и не отделяше очи от кървавите линии пред себе си.Делева кротко приседна до нея и я прегърна .”На Ана Каренина ли ще ми се правиш?Минало ти е времето.”-тихо и с помирителна усмивка изрече тя.”Недей,моето момиче,недей. Не трябва да плашим децата-и нашите,и чуждите.”Учителката въздъхна и замълча , послe наметна шлифера върху голата си душа и я поведе към дома.


Публикувано от BlackCat на 05.09.2007 @ 20:35:54 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   an200

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 20:31:33 часа

добави твой текст
"Равновесие" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Равновесие
от res (dzap@abv.bg) на 05.09.2007 @ 22:39:37
(Профил | Изпрати бележка) http://mediabg.eu
Многообещаващо обещание :) (ако пунктуацията се пипне, за да спират отклоненията погледа и тук-таме длетото отстрани някои налепи - ще блесне) :)
Уф, не искам да звучи снизходително и поучаващо! Настина ми хареса. :)


Re: Равновесие
от an200 (weronikas@abv.bg) на 09.09.2007 @ 20:56:21
(Профил | Изпрати бележка)

Щом Вие казвате.))Завиждам Ви за самочувствието.Благородно!)

]