Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 452
ХуЛитери: 3
Всичко: 455

Онлайн сега:
:: ivliter
:: Albatros
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПрофили – Apx. Йeротей Петров
раздел: Хумор и сатира
автор: hudojnika

         Имам едно другарче, архитект. Добре сложен мъж, около осемдесетте, доста висок, плещест, малко мършав, но му отива.
         Как няма да е мършав, като откак го помня, още по тъмно, много преди да я измислят тази думичка - джоугинг, той го правеше по крайбрежната улица. Кецовете му, хем на бос крак са бая голям номер и като тича шляпат ли шляпат – не му трябват фарове или звънец, веднага му дават път перушаните като него, тичащи по това никое време, вместо да си топлят булките…
         Като се поразвидели, като някой факир изважда от ръкава си ли, откъде ли, серкме в кофа и започва дълго и прецизно да прецежда Дунава. Симпатяга. Рисува чудесни и точни карикатурни скици с дебел флумастер на приятели и е с лек характер - чудесно се работи с него.
         Има само една негативна екстра - името му е малко странно: Йеротей; че му погажда и номера. Все се каня да го питам на кого е кръстен.
         Много е сладкодумен и ще ви предам две от разказчетата му почти дословно.
         Първото – подпрели сме се на парапета под Интерхотела, докато си “поеме солука” между две тичания:

         - Като завърших за архитект, ме разпределиха и постъпих в “Проектанска организация – Русе”. По навик от студентските години, родителите ми ме поддържаха с колетчета от село, докато се окопитя. Нямах още установен адрес и баща ми адресирал колета, който така и не получих, така: “За арх. Йеротей Петров, Проектантска организация - Русе”. Тогава селото хранеше чадата, си отишли на гурбет в града, с такива колети. Варени пилети, сушенки, селски хляб, курабии; някой и друг суджук, може и шишенце. Това – сложено в стара кошница без дръжка, зашито със стар парцал и надписано върху му с наплюмчен химически молив.
         Как го е надписал баща ми, как е изглеждал надписът, незнам, но в Русенската поща го “разчели” като: “За архимандрид Йеротей, от Протестантска организация – Русе”... търсили, търсили... нищо... и върнали колета – “Няма такова лице!”. И телефон нямах.
         Обаждат ми се по хора след доста време - Сине, болен ли си, жив ли си, какво става, къде си? Дадох допълнителни адреси, пратили друг колет, оня се развалил по пътя. Откривам разни съобщения от раздавача, лепнати тук-таме.
         Хеле - намира ме една женица, облъскана, на човек не мяза. От пощата съм вика, бе момче; да знаеш само къде ли не съм те търсила преди; обиколих всички църкви и по телефона - манастирите в окръга, част от Северозападна България; няма такъв архимандрид, казват и това си е! Пък нали - Божи човек, не иде току-така да го върнем; архимандрид е това, не е някой прост поп! И друг път са ме бъркали - все с архимандрид;. Малко обидно - поне да беше с архиепископ или архиерей... защо не и с архипелаг.          
          Съгласен съм - дори и с архимилионер!

         Второто - между две замятания на серкмето, от понтона под Интерхотел Рига:
         - С много връзки уредихме морска екскурзия до Истамбол, Атина и прочие черноморски пристанища. Ерген човек, минават му разни мисли; дипломата - за всеки случай в джоба; кроя вариант след вариант, кой от кой по авантюристичен; претеглям плюсове и минуси. Ще слеза на някое пристанище и ще забравя да се кача. Колко му е. Малко ли колеги направиха така…
         Ами родителите ми, си викам; няма да го преживеят, аз съм им опората; толкова теглиха докато завърша, лишения какви ли не, заеми, икономисваха си лекарствата.
         Пъшках, стоях на кърмата, плюех по пенестата диря, през пет минути се отмятах по на сто и осемдесет градуса... и се прибрах заедно с кораба.
         Първата ми работа - у дома! Да разберат, че съм се преборил с предишни младежки мераци. Баща ми - уж ме гледа, ама сякаш през мене, разсеяно...
         - Тате - викам - ето ме, върнах се - и му се усмихвам победоносно… Той се втренчи тежко в мене и процеди:
         - За чий х… се върна, бе! Какво ще правиш тука? Нали си взе уж и дипломата с тебе... -          - Защо не ми каза преди, бе Тате...
         - Все аз ли да ти казвам! Голям мъж, баща му да му казва, тегли сега!
         Иеротей захапа съчмата, разпери, замахна широко и серкмето бавно потъна; засече, изтегли - едно минипопче.
         - Попче-попче, ама риба! Риба-риба, ама попче! Поне да беше... архимандридче!... Йеротейче!

         Велимир Петров


Публикувано от Amphibia на 02.09.2007 @ 10:36:28 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   hudojnika

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 08:04:07 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Профили – Apx. Йeротей Петров" | Вход | 4 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Профили – Apx. Йeротей Петров
от radi_radev19441944 на 02.09.2007 @ 12:13:47
(Профил | Изпрати бележка) http://literatron.dir.bg
Приятелю, много ми хареса историята на този твой Иеротей.
Защото донякъде съвпада с моята. И аз не заминах никъде по същите причини.

Спомням си една голяма екскурзия до Скандинавия в края на шестдесетте, когато от тридесет души доктори - все партийци, се завърнаха четирима- безпартийни.


Re: Профили – Apx. Йeротей Петров
от seso-sms-o на 02.09.2007 @ 19:02:29
(Профил | Изпрати бележка)
бисер-историйки! И ти си един Арх. Ставаш за архОНТ! Привет вече от Русе:))


Re: Профили – Apx. Йeротей Петров
от HAVA на 02.09.2007 @ 21:43:11
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, ако можеха рибите да заговорят..., хората щяха да замълчат...
Привет! Мно-о-о-ого свежи историйки и за съжаление все още актуални.


Re: Профили – Apx. Йeротей Петров
от Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) на 03.09.2007 @ 23:30:15
(Профил | Изпрати бележка)
Какви ти профили - ракурсът ти е право в анфас! :)