Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 907
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 911

Îíëàéí ñåãà:
:: ivliter
:: AlexanderKoz
:: rady
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÏðèêàçíà ñòðàíà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: siromah

Ñíàðÿäúò ñå èçäèãíà âèñîêî íàä íåáåòî è ñå ïðúñíà, äàâàéêè æèâîò íà õèëÿäè ìàëêè öâåòíè äúãè. Òå ñå ñïóñíàõà ñìåëî íàäîëó, ÿçäåéêè ñâîèòå îãíåíè êîíå, çà äà èç÷åçíàò ñëåä ìèã, ïîãóáåíè îò ìðàêà. Áåøå òîëêîâà êðàñèâî. Íåîïèñóåìî êðàñèâî. Þãîòî áåøå íàáëþäàâàë ïðàçíè÷íèòå çàðè â Ñàðàåâî, êîãàòî ÷åñòâàõà 10 îêòîìâðè, 9 ìàé èëè äðóãèòå êîìóíèñòè÷åñêè ïðàçíèöè.

 ïîâå÷åòî ñëó÷àè çàðÿòà ïðîäúëæàâàøå íÿêîëêî ìèíóòè. Íî òîçè òóê ãðàíè÷åøå ñ áîæåñòâåíîòî. Çàðÿòà áåøå çàïî÷íàëà ïðåäè 20 ìèíóòè è íÿìàøå âèä, ÷å ùå ñâúðøè ñêîðî. Íÿêîëêî ñíàðÿäà èçáóõíàõà åäíîâðåìåííî è òðè êðàñèâè öâåòÿ - æúëòî, ÷åðâåíî è ñèíüî - öúôíàõà â íåáåòî.
- Òîëêîâà å êðàñèâî, Ðîìåî! Ñúùî êàòî â ïðèêàçêèòå! - çàäúõâàøå ñå Þãîòî.
- Àìåðèêà å ïðèêàçíà ñòðàíà, ïðèÿòåëþ! Ñòðàíàòà íà Ïåïåëÿøêà è Ãðîçíîòî ïàòåíöå, íà Àëàäèí è íà ×åðâåíàòà øàï÷èöà! Ó÷è ñå è òâîåòî çíàíèå ùå áúäå êàòî ìàãüîñíèê ñúñ çëàòåí äîïèð: äî âñè÷êî, êîåòî ñå äîêîñíåø, ùå ñå ïðåâúðíå â “çëàòî”. Ïàçè ñå ñàìî äà íå ïîåìåø ïî ëîøèÿ ïúò, çàùîòî ðúêàòà íà çàêîíà å ñòðîãà, íî ñóðîâà! Òðèìà íàøåíöè ñà â çàòâîðèòå â Òåêñàñ çà ïðîäàæáà íà íàðêîòèöè. È íàé-ëîøîòî å, ÷å òîâà ñà õîðà ñúñ çåëåíè êàðòè. Õîðà, íà êîèòî å äàäåíî ïîëèòè÷åñêî óáåæèùå è òå ñå îòáëàãîäàðÿâàò íà íîâàòà ñè ðîäèíà, ïðîäàâàéêè íàðêîòèöè. È íå ñàìî òîçè ñëó÷àé. Ïðåäè åäíà ñåäìèöà èçáóõíà äðóã ñêàíäàë. Áåøå ðàçêðèò êàíàë çà ðàçïðîñòðàíåíèå íà ôàëøèâè äîëàðè. Ïàðèòå ñå ïå÷àòàëè â Êàíàäà è ñå âíàñÿëè íåëåãàëíî ïðåç ãðàíèöàòà. È çíàåø ëè êîé å áèë ïàê çàìåñåí?! Íàøåíöè îòíîâî! Õîðà, êîèòî ïîçíàâàõ îò ãîäèíè! Íÿêîé äîðè áÿõà ìîè ïðèÿòåëè! Äà íå ïîâÿðâàø!
- Êàêâè ïðèñúäè ïîëó÷èõà?
- Íå çíàì, ïðîöåñúò áåøå çàòâîðåí. Ðàçñëåäâàíåòî îùå íå áåøå ïðèêëþ÷èëî. Åäíî å ñèãóðíî - òå ñè ïîëó÷èõà çàñëóæåíîòî! Çíàåø ëè åäíî îò òåçè ìîì÷åòà - Ìîì÷èë - ãî óâàæàâàõ êàòî ðîäåí ñèí. Ïîìîãíàõ ìó äà ãî íàçíà÷àò íà ðàáîòà â Ðîêôåëåð öåíòúð - å ÷èñòà÷, íî çà ÷îâåê áåç îáðàçîâàíèå êàòî íåãî - ïî-äîáðå åäâà ëè áè íàìåðèë! Çíàåø ëè êîëêî çàïî÷âàø â Ðîêôåëåð? 8.25 äîëàðà íà ÷àñ, êîåòî õè÷ íå å ìàëêî. Ïëþñ áåíåôèòè è ìåäèöèíñêè îñèãóðîâêè. Òà íà íàøèÿ ÷îâåê ìó ñå âèäÿëî ìàëêî 8 äîëàðà íà ÷àñ è ðåøèë äà çàáîãàòåå çà åäèí äåí. Å, ñåãà ùå çàïëàòè çà äÿâîëúêà ñè. Ôàëøèâè äîëàðè ùå ðàçïðîñòðàíÿâà, ñåëÿêà ìó ñúñ ñåëÿíäóð! Íå çíàå êîëêî å ñèëíà ïîëèöèÿòà òóê! Íà âñÿêà êðà÷êà èìà ïîëèöàè, à äà íå ãîâîðèì çà äåòåêòèâè! Ùå òå ïèïíàò ïðåäè äîðè äà ñè ïîìèñëèë äà ïðå÷óïèø çàêîíà!
- Ïðàâ ñè! Çà ëóäî ðàáîòè, çà ëóäî ïðàçåí íå ñòîè! - å êàçàë íàðîäà è å èìàë ïðàâî. Àêî å ðàáîòåë â Ðîêôåëåð, íÿìàëî å äà ïîìèñëè çà ãëóïîñòè. Ïîäõëúçíàë ñå å è å òðúãíàë ïî ëîøèÿ ïúò. À îò òàì âðúùàíå íàçàä íÿìà. Âåäíúæ êàòî óñåòèø ëåêèòå ïàðè, ïîñëå íèêîãà íÿìà èñêàø äà ñå èçïîòèø! Ñàìî åäíî íå ìîãà äà ðàçáåðà! Õîðà ñúñ çåëåíè êàðòè. Àç àêî èìàõ çåëåíà êàðòà èëè ðàáîòíî ðàçðåøåíèå, ùÿõ äà ðàáîòÿ ïî äâå ñìåíè Äîðè áèõ ÷èñòèë óëèöèòå èëè áèõ ìèë òîàëåòíèòå - âúîáùå êàêâàòî è äà áèëî ðàáîòà! Àêî òðÿáâà äà ðàáîòÿ íîùåì áèõ ðàáîòèë áåç äà ñå çàìèñëÿ!
- Àêî íàèñòèíà èñêàø äà ñå òðóäèø, íå òè òðÿáâà äîðè çåëåíà êàðòà èëè ðàáîòíî ðàçðåøåíèå. Ïîëÿöè, ðóñíàöè, ñúðáè ùå òè ïðåäëîæàò ðàáîòà, ñàìî êàòî âèäÿò ÷å ñè òðóäîëþáèâ. Õîðàòà òóê óâàæàâàò òðóäà. Ñúùî è åâðåèòå. Ìíîãî îò íàøèòå ìîì÷åòà áåç äîêóìåíòè îòèâàò íà åâðåéñêàòà áîðñà. Åâðåèòå ìîæå äà ñà ñòèñíàòè è äà òè ïëàòÿò ïî-ìàëêî îò äðóãèòå, íî ïîíå íèêîãà íÿìà äà òå èçëúæàò! Íå êàêòî ïîëÿöèòå. Èëè èòàëèàíöèòå. Ïàçè ñå îò òÿõ! Ìíîãî ñà ëóêàâè! Ùå èì ðàáîòèø íÿêîëêî ñåäìèöè: Äíåñêà ùå èì èñêàø ïàðè, óòðå ùå èì èñêàø ïàðè, à òå ùå òè îòãîâàðÿò: “Äðóãàòà ñåäìèöà”, “Ñåãà íÿìàì”. Íàêðàÿ ùå òå èçãîíÿò è íèùî íÿìà äà òè ïëàòÿò. È íå ìîæåø äà ñå îïëà÷åø íà íèêîãî, çàùîòî ñè íåëåãàëåí! Òàêà ÷å íå áðîé ïèëåòàòà, ïðåäè äà ñà ñå èçëþïèëè! Ìîæå äà òè å îáåùàë äà òè ïëàòè ïî 20 äîëàðà íà ÷àñ, íî íèùî íÿìà äà âçåìåø!
- Áëàãîäàðÿ òè, ÷å ìè îòâîðè î÷èòå îò ðàíî! - ëèöåòî íà Þãîòî ñå ñâè â ãðèìàñà. - Àç ìèñëåõ, ÷å òóê õîðàòà ñà ÷åñòíè. Àç ìèñëåõ, ÷å âñè÷êè õîðà â Àìåðèêà ñà áðàòÿ!
- Áðàòÿ ïî èäåè ìîæå, íî íå è ïî öâåòà êîæàòà! - îñïîðè Ðîìåî.
- Çà ìåíå öâåòà íà êîæàòà íÿìà çíà÷åíèå. Êîãàòî ñå ðàæäàø íå ìîæåø äà èçáåðåø íèòî òâîèòå ðîäèòåëè, íèòî öâåòà íà êîæàòà ñè. È âòîðî, çà ìåí å ïî-âàæíà òâîÿòà äóøà îòêîëêîòî öâåòà íà êîæàòà òè! Àç ñúì áÿë, íî äà äîïóñíåì, ÷å ñúì ñå ðîäèë ÷åðåí. Âëèçàì â åäèí âàãîí è òàì ìè êàçâàò: “Òîçè âàãîí å ñàìî çà áåëè” è ìå èçõâúðëÿò íàâúí. Âëèçàì â åäíî ó÷èëèùå è òàì ìè êàçâàò: “Òîâà ó÷èëèùå å ñàìî çà áåëè” è ìå èçãîíâàò. Íÿêàêâà êîëà ìå óäðÿ íà óëèöàòà, èäâà è ìå îòêàðâà ëèíåéêàòà. Ëåêàðèòå îòêàçâàò äà ìå îïåðèðàò, ïîíåæå òàçè áîëíèöà å ñàìî çà áåëè.
Îæåíâàì ñå. Îòèâàì â öúðêâàòà ñ ìîÿòà ãîäåíèöà. Ïàñòîðúò ìè îòêàçâà, çàùîòî öúðêâàòà å ñàìî çà áåëè. Äîðè è áîæèÿò õðàì, êîéòî áè òðÿáâàëî äà å îòâîðåí çà âñè÷êè, íå å äîñòúïåí çà òåá! È çàùî å âñè÷êî òîâà?! Çàùî íà ñâåòà ñúùåñòâóâà ðàñîâàòà îìðàçà?!
- Ðàñèçìà îôèöèàëíî íèêúäå íå ñúùåñòâóâà! - îïèòà ñå äà ïðîòåñòèðà Ðîìåî. Äîðè â ÞÀÐ.
- Äà, ðàñèçìà å îòäàâíà ïðåìàõíàò, íî íå è ðàñîâàòà îìðàçà!
- Ïî-äîáðå äà ïîãëåäàìå íÿêîé ôèëì, âìåñòî äà ñïîðèì. Íà êàíàë 44 äàâàò õóáàâà êîìåäèÿ. Ëåðè, Êúðëè è Ìî. Òðèìàòà ñìåøíèöè. “Áðàòÿòà” íà ×àðëè ×àïëèí.
- Íèêîãà íå ñúì ãè ãëåäàë.
- Ñòðàøíè ñà! Ùå ñè óìðåø îò ñìÿõ!
Ðîìåî ïðåâêëþ÷è òåëåâèçîðà íà êàíàë 44 è ñåäíàõà íà ìåêèòå êðåñëà.
- Âçåõ ãè îò Ðîêôåëåð, êîãàòî ãè áðàêóâàõà. È çàùî? Çàùîòî êîæàòà ñå áåøå íàáðú÷êàëà ìàëêî. Ëè÷íî Ðîêôåëåð å ñåäÿë â òîâà êðåñëî è å ðúêîâîäåë ñâîÿòà ìåæäóíàðîäíà êîðïîðàöèÿ.
- Èçãëåæäà ìíîãî âïå÷àòëÿâàùî!
- Ñàìî ñè ïðåäñòàâè çà ñåêóíäà, ÷å ñå íàìèðàø â êðåñëîòî íà ìóëòèìèëèîíåð. Ìîæåø äà óñåòèø ìèðèñà íà ïàðèòå?!
Þãîòî ïîå äúëáîêî äúõ è çàòâîðè î÷è.
- Ììì, àààõ! Ìîãà äà ïîìèðèøà ïà÷êèòå ñ äîëàðè!
- Ðåêëàìèòå ñâúðøèõà. Äà ïîãëåäàìå ôèëìà.
Äâàìàòà ñå çàãëåäàõà â òåëåâèçîðà. Êîìåäèÿòà áåøå òîêó-ùî çàïî÷íàëà, íî îáåùàâàøå äà áúäå íàèñòèíà äîáðà...
- Êàê ñïà? - çàïèòà Ðîìåî, èçëèçàéêè îò áàíÿòà.
- Êàòî ïðèíö! Òîçè ìàòðàê å ñÿêàø íàïúëíåí ñ ïòè÷è ïóõ!
- Âçåìè ñè äóø, çà äà ñå îñâåæèø! Àç ùå ïðèãîòâÿ çàêóñêàòà.
Þãîòî ñå ïðîòåãíà è ñå íàäèãíà îò ëåãëîòî. Òî áåøå ñ ðàçìåðèòå íà ëåãëîòî íà êðàëèöà Àíòîàíåòà. Àêî íå è ïî-ãîëÿìî.
- Íà íåãî ñïÿõ ñ áðàçèëêàòà, êîãàòî áÿõìå æåíåíè. - ðå÷å Ðîìåî.
Þãîòî ñå çàñìÿ è ñå âìúêíà ïîä äóøà.
Ôàÿíñîâèòå ïëî÷êè áÿõà íàðåäåíè òàêà, ÷å îáðàçóâàõà ãîëî ìîìè÷å, êîåòî ñå êúïåøå êðàé åäèí âîäîïàä. Ôèãóðàòà ìó áåøå èçêëþ÷èòåëíî åðîòè÷íà è êðàñèâà. Íÿêîëêî ëåáåäà ïëóâàõà âúâ âîäàòà îêîëî ìîìè÷åòî.
“Âèæ ãî ñòàðèÿò ðàçâðàòíèê!” - ïîìèñëè ñè Þãîòî. - “Ñòàíàë å íà 80 ãîäèíè, à îùå çà äåâîéêè ìèñëè!”
- ...Õóáàâà æåíà, íî íåâÿðíà - ãîâîðåøå íåùî îòâúí Ðîìåî.
- Êàêâî êàçà? Íå ÷óõ.
- Ìîÿòà áðàçèëêà áåøå êðàñàâèöà, íî ìè èçíåâåðÿâàøå!
- Õâàíà ëè ÿ ñ íåéíèÿ ëþáîâíèê?
- Äà â òîâà ëåãëî! Äâàìàòà, ãîëè-ãîëåíè÷êè êàêòî ìàéêà ãè å ðîäèëà!
- Êàêâî ñå ñëó÷è?
- Ñúùèÿò äåí òðÿáâàøå äà ñúì ñâîáîäåí, íî îò Ðîêôåëåð ìè ïîçâúíèõà è ìå ïîìîëèõà äà ñå ÿâÿ íà ðàáîòà. Åäèí ìîé êîëåãà áèë áîëåí è òðÿáâàøå äà ãî çàìåñòÿ. Öåëóâàì æåíà ñè è è êàçâàì, ÷å îòèâàì íà ðàáîòà. Îòèâàì â Ðîêôåëåð, à êîëåãàòà ìè òàì. “Øåôúò ìè ñå îáàäè, ÷å ñè áîëåí!” - ìó êàçâàì àç. “Íèùî ñåðèîçíî, êîëåãà!” - ìè îòâðúùà òîé. - “Ñàìî êàøëèöà. Ùå èçïèÿ äâà òîïëè ÷àÿ è ùå ìè ìèíå!”. “Å, òîãàâà àç íå òè òðÿáâàì. Ùå ñå âúðíà â êúùè”. “Ñúæàëÿâàì, êîëåãà, ÷å òå ðàçêàðâàì çà íèùî!”
Êà÷âàì ñå àç â êúùè è ãè õâàùàì íà ãþìå!
- Ðàçâåäå ëè ñå?
- Íÿìà äà è ãëåäàì íåâåðíèòå î÷è, ÿ äå?! Íå ñè å íàìåðèëà ìàéñòîðà!
- Êúäå å áèâøàòà òè æåíà ñåãà?
- Ðèî äå Æàíåéðî. Êîãàòî ñå ðàçâåäîõìå, òÿ çàãóáè âðåìåííàòà ñè çåëåíà êàðòà è áåøå äåïîðòèðàíà. Ïðåäè íÿêîëêî ãîäèíè áÿõ íà åêñêóðçèÿ äî Áðàçèëèÿ. Ðàçáèðà ñå çà íèùî íà ñâåòà íå áèõ ïðîïóñíàë êàðíàâàëà â Ðèî äå Æàíåéðî è îòñåäíàõ â åäèí ïúðâîêà÷åñòâåí õîòåë. Âå÷åðòà ñ ïðèÿòåëÿ ìè îòñêî÷èõìå äî “Ðîçîâîòî ôëàìèíãî”, êîåòî áåøå èçâåñòíî ñ êðàñèâèòå æåíè, òàíöóâàùè ñàìáî. Áàðúò áåøå ïúëåí ñ àìåðèêàíöè, òàíöóâàùè ñ î÷àðîâàòåëíè áðàçèëêè. Åäíà äåâîéêà ñå ïðèáëèæè äî íàñ è êàêâà áåøå èçíåíàäàòà ìè, êîãàòî â íåÿ ïîçíàõ áèâøàòà ñè æåíà!
- Àìà, ÷å ñè ÷åðíà îâöà! - çàñìÿ ñå Þãîòî. - Îò öÿëîòî Ðèî äå Æàíåéðî ñå íàáóòà â ðúöåòå íà áèâøàòà ñè æåíà! Ïîçíà ëè òå?
- È îùå êàê! Çàøëåâè ìè òàêàâà ïëåñíèöà, ÷å ìè çâúííàõà óøèòå! Ïåíäåõî, êàâðîí, ìàðèêîí, êàêâî ëè îùå íå ìå íàðå÷å! Äîáðå ÷å ñå íàìåñè îõðàíàòà. Óïðàâèòåëÿ èñêàøå äà ÿ óâîëíè îò ðàáîòàòà è, íî àç ñå çàñòúïèõ çà íåÿ. Íÿêîëêî ãîäèíè ïî-êúñíî ðàçáðàõ, ÷å ñëåä êàòî ñå âúðíàõ â Àìåðèêà, òÿ çàãóáèëà ðàáîòàòà ñè è ñòàíàëà ïðîñòèòóòêà. Íÿêàêúâ ïèÿí ìîðÿê è ïðåðÿçàë ãúðëîòî. Òàêà è ïîëèöèÿòà íå ãî íàìåðèëà. À êîé ãî èíòåðåñóâà çà íÿêàêâà ïðîñòèòóòêà ñ ïðåðÿçàíî ãúðëî. Òîâà áåøå êðàÿò íà êðàñèâàòà áðàçèëêà. Òúæåí, íî èñòèíà.
- Êàêâà ñúäáà!
- Çàêóñêàòà å ãîòîâà. Èäâàé.
Þãîòî ïîäóøè ïðåïå÷åíèòå êðîàñàíè è èçñêî÷è îò áàíÿòà.
- Ãîòîâ ñúì!
Çàêóñêàòà áåøå êàòî çà àðèñòîêðàòè. Ïðåïå÷åíè êðîàñàíè ñ ìàñëî, îâ÷å ñèðåíå, îðåõîâè ÿäêè, ÿãîäè, ìàëèíè, êúïèíè, è ìàëêè áàíàíè, êîèòî ãè íàðè÷àõà â Àìåðèêà “áåáå áàíàíè”.
- Íèêîãà íå ñïåñòÿâàé ïàðè îò õðàíàòà ñè! Õðàíè ñå ïúëíîöåííî! Íÿêîé õîðà ñå òúï÷àò ñàìî ñ ìåñî, ïîíåæå å ïî-åâòèíî. Íå òè ïðåïîðú÷âàì. Âèæ ìå. Ïëîäîâå, ÿäêè è ñèðåíå. Íèêàêâè ÿéöà, íàäåíè÷êè èëè ñëàäêèøè. Ìèíàëàòà ñåäìèöà áÿõ íà î÷åí ëåêàð. È çíàåø ëè êàêâî ìè êàçà? Î÷èòå ìè áèëè ñèëíè êàòî íà 20 ãîäèøåí ìëàäåæ. Çàùî? Çàùîòî ÿì ïëîäîâå è çåëåí÷óöè.
Ñëóøàé ñëåäîáåä ùå òå çàâåäà ïðè åäèí ïðèÿòåë, Ñòîéêî. Ðàáîòè íà áåíçèíîñòàíöèÿòà. Òîé ìîæå äà çíàå íÿêàêâà ðàáîòà çà òåáå.
- Áëàãîäàðÿ òè, Ðîìåî! - î÷èòå íà Þãîòî áÿõà ïúëíè ñúñ ñúëçè.
- Àõ, çàùî íå ñå ñðåùíàõìå ïðåäè ãîäèíè. Ùÿõ äà òè ñòàíà ãàðàíò è Åìèãðàöèîííèòå âëàñòè ùÿõà äà òå îñòàâÿò â Àìåðèêà! Íî, íèùî! Ñåãà ùå òè ïîìîãíà, êîëêîòî ìîãà!
- Íèêîãà íå ìîæåø äà èçáÿãàø îò ñúäáàòà ñè, Ðîìåî. Ìîæå òàêà äà å áèëî ïèñàíî äà ñå ñëó÷è!
- Ùå òè äàì ìîÿ òåëåôîí. Ìîæå äà ìè çâúíèø ïî âñÿêî âðåìå. Ñëåä ÷åòèðè ÷àñà âèíàãè ñúì â êúùè. Àêî çâúíèø ïî-ðàíî îùå ìîæå äà ñúì â ãðúöêîòî êàôåíå, êúäåòî èãðàÿ òàáëà. Ãîòîâ ëè ñè?
- Äà âúðâèì!
Òå ñå îòïðàâèõà êúì àñàíñüîðà Áåøå òðåòè åòàæ, íî àìåðèêàíöèòå áÿõà ñâèêíàëè ñ òåõíèêàòà. Àñàíñüîðúò çàñëèçà íàäîëó êúì ïîäçåìíèÿ ãàðàæ, èçïúëâàéêè ìàëêàòà êàáèíêà ñ ïðèÿòíà ìóçèêà.
- Òàêîâà íåùî â æèâîòà ñè íå ñúì âèäÿë! - ÷óäåøå ñå Þãîòî. - Äîðè êîãàòî èçëåçíàõìå, ìè ïîæåëà “Ïðèÿòåí äåí”.
- Àìåðèêà å ñòðàíà íà ó÷òèâîñòòà. Ìîæå íÿêúäå äà íå òå íàçíà÷àò íà ðàáîòà èëè äà íå òè äàäàò êðåäèòíà êàðòà, íî ïîíå ùå òè îòêàæàò ó÷òèâî.
Êîëàòà íà Ðîìåî áåøå îãðîìåí áÿë çâÿð ñ 12 öèëèíäúðà - “Ëèíêúëí Êîíòèíåíòàë”. Áåøå ñ ðàçìåðèòå íà òðè “Þãî”, ïàðêèðàíè åäíî ñëåä äðóãî.
- Êàê å êðàñàâèöàòà? Õàðåñâà ëè òè?
- Ñòðàõîòíà å! - î÷èòå íà Þãîòî ñâåòíàõà îò âúçáóäà.
- Òîâà å ìîÿòà Ìîíà Ëèçà.  ìîÿ æèâîò èìàõ òðè æåíè. È òðèòå ìè èçíåâåðèõà. Èìàõ äâå äóçèíè ëþáîâíèöè. Âñè÷êèòå ìå èçîñòàâèõà. Ñàìî Ìîíà Ëèçà ìè îñòàíà âÿðíà! - òîé ïîòóïà êîëàòà ïî êàëíèêà. - Âëèçàé!
- Îòçàä èëè îòïðåä?
- Êúäåòî ñè èçáåðåø!
Þãîòî îòâîðè âðàòàòà è ñå îòïóñíà íà çàäíàòà ñåäàëêà.
- Äîáðå äîøúë, ãîñïîäèíå! - ïðîçâó÷à ãëàñúò íà Ðîìåî âúâ âèñîêîãîâîðèòåëÿ.
Àëêîõîëúò å â áàð÷åòî. Äèñòàíöèîííîòî óïðàâëåíèå çà òåëåâèçîðà å äî âèäåîòî. Àêî èñêàø ìîæåø äà âêëþ÷èø “Íèíòåíäîòî”.
Êîëàòà áåøå îò òèïà íà ëóêñîçíèòå ëèìóçèíè, ñ êîèòî âîçåõà âàæíè îñîáè è áîãàòàøè. Ñåäàëêèòå áÿõà â îâàëíà ôîðìà, ïîäîáíè íà ÿéöà. Åñòåñòâåíî òå áÿõà îáëå÷åíè â ìåêà, áÿëà êîæà, êîÿòî ïðè äîïèð òå êàðàøå äà ñå ÷óâñòâàø â Ðàÿ. Áàð÷åòî áåøå îòïðåä - ìàëêî øêàô÷å îò îðåõîâî äúðâî, ñ âãðàäåí òåëåâèçîð, âèäåî è ìÿñòî íà èãðàòà. Âèäåîêàñåòèòå, êàêòî è òåçè çà èãðàòà, áÿõà íàðåäåíè îòñòðàíè.
Äàíè îòâîðè âðàòàòà íà ìàëêîòî õëàäèëíè÷å. Èìàøå óèñêè - 3 âèäà, ôèíëàíäñêà âîäêà, âîäêà “Ñòîëè÷íàÿ”, òåêèëà, ðîì “Êàïèòàí Ìîðãàí”, êîíÿê äâà âèäà, åäèí îò êîèòî áåøå ïðî÷óòèÿ áúëãàðñêè êîíÿê “Ñëúí÷åâ áðÿã”, áèðà “Æèâåö”, “Õàéíåêåí” è “Áàäâàéçåð” è íàêðàÿ áåçàëêîõîëíà áèðà è “Ãàèòîðåäæ”. Åñòåñòâåíî èìàøå è äâå-òðè áóòèëêè “Ïåïñè” è “Êîêà êîëà”, ëþáèìèòå áåçàëêîõîëíè íàïèòêè íà àìåðèêàíöèòå.
- Èìàì ÷óâñòâîòî, ÷å ñúì ïîïàäíàë â ïåùåðàòà íà 40òå ðàçáîéíèêà! - âúçêëèêíà Þãîòî è âêëþ÷è òåëåâèçîðà. Áåøå êàíàë 28, êúäåòî îáèêíîâåíî ïðåäàâàõà íîâèíè çà ïðîìÿíàòà â öåíèòå íà öåííèòå êíèæà è àêöèèòå.
Òîé ïðåâêëþ÷è îòíîâî. Ãîëô. Áàñêåòáîë. Óåñòúðí. Ëþáîâåí ôèëì. Áåøå êàíàë íà “Ïëåéáîé”.
- À, òîâà âå÷å ìè õàðåñâà! - óõèëè ñå Þãîòî è ñå îòïóñíà íà ñåäàëêàòà êàòî òóðñêè ñóëòàí.
Íà òåëåâèçîðà åäíà ïîëóãîëà “ìåõàíè÷êà” ñå îïèòâàøå äà îòêðèå “ïîâðåäàòà” â äâèãàòåëÿ íà êîëàòà...
- Ïî-ïîëåêà, ìîì÷å! - ðàçíåñå ñå ñóðîâèÿò ãëàñ íà Ðîìåî. - Âíèìàâàé äà íå ìè èçöàïàø ñåäàëêèòå, â÷åðà ñúì ãè ëúñêàë ñ êîêîñîâî ìàñëî!
Þãîòî ïðèòâîðè î÷è è ñå çàìå÷òà...
- Ïðèñòèãíàõìå! - ðàçíåñå ñå îòíîâî ãëàñúò íà Ðîìåî âúâ âèñîêîãîâîðèòåëÿ Áåíçèíîñòàíöèÿòà áåøå ìàëêà - ñàìî ÷åòèðè êîëîíêè, îò êîèòî 3 ïðîäàâàõà áåíçèí çà êîëèòå è 1 íàôòà çà êàìèîíèòå. Þãîñëàâÿíèíúò èçñêî÷è îò ìàëêàòà äúðâåíà áàðàêà è ñå ñïóñíà äà ïîñðåùíå Ðîìåî.
- Êúäå ñå çàãóáè, ïðèÿòåëþ?! Íå ñìå ñå âèæäàëè öÿëà âå÷íîñò.
- À òè êúäå ñêèòàø, ðàçâðàòíèêî? Ìèíàâàì íà äâà ïúòè, à òåáå íèêàêúâ òå íÿìà! Ïî ãàäæåòà ñêèòàø, à?!
- Îñòàðÿõìå çà ãàäæåòà, íàáîðå! - óõèëè ñå Ñòîéêî â áåççúáà óñìèâêà. Ïîâå÷åòî îò çúáèòå ìó ëèïñâàõà. - Çúáèòå ìè èçïàäàõà, êîñàòà ìè îïëåøèâÿ...
- Âàæíîòî å îíàÿ ðàáîòà äà òè ñòàâà! - ïðåêúñíà ãî Ðîìåî - è æåíèòå ñàìè ùå äîéäàò ïðè òåáå! Ñëóøàé, øåãàòà ñè å øåãà, íî äàé äà íàìåðèì íÿêîÿ õóáàâà ðàáîòà íà òîâà õóáàâî ìîì÷å! ×óë ëè ñè íåùî? Íåëåãàëíî, íàëè çíàåø çà õîðà, áåç äîêóìåíòè! Àêî èìàøå çåëåíà êàðòà, ùÿõ äà ãî âêàðàì â Ðîêôåëåð!
- Ìîÿò áîñ èìà áåíçèíîñòàíöèÿ âúâ Ôèëàäåëôèÿ. Äîêîëêîòî ðàçáðàõ, òúðñèë õîðà.
- Õàéäå äå! ×îâåêúò å ãîòîâ! Ðàáîòëèâ, ñêðîìåí. Íå ïóøè, íå ïèå è ïî æåíè íå õîäè!
Âñè÷êè èçáóõíàõà â äúëáîê ñìÿõ.
- Òîâà ïîñëåäíîòî íå å âÿðíî! - îïèòà ñå äà ïðîòåñòèðà Þãîòî.
- Å, Ðîìåî, ùå ìè ëèïñâà òâîÿ õóìîð íÿêîé äåí! - âúçäúõíà Ñòîéêî.
- Íèêîé íå å êàçàë, ÷å ùå ñå ïðåäàâàì, íàáîðå! Àç ñúì íà 82 ãîäèíè è ùå æèâåÿ îùå òîëêîâà!
- Ùå òðÿáâà äà áîçàåø ñàìîäèâñêî ìëÿêî äà æèâååø òîëêîâà ìíîãî! - ðå÷å Ñòîéêî è òðèìàòà ñå çàñìÿõà îòíîâî. - Àêî íàìåðèø íÿêîÿ ñàìîäèâà, èçïðàòè ÿ ïðè ìåíå, ÷å è àç äà ìàëêî ïîáîçàÿ!
- Òè ùå òðÿáâà äà ñè îïðàâèø çúáèòå ïúðâî, íàáîðå! Ñ òàÿ áåççúáà óñòà êàê ùå áîçàåø?!
- À áðå, òè ÿ èçïðàòè ïðè ìåíå, àç ùå è íàìåðÿ öàêàòà! Êàê ñå êàçâàø, ìîì÷å?
- Äîí÷î, íî ïðèÿòåëèòå ìè ìå íàðè÷àò Äàíè. Èëè Þãîòî.
Ñëóøàé, Äàíè. Ùå ïîçâúíÿ íà áîñà ñè äîâå÷åðà. Àêî íå å íàìåðèë ÷îâåê, çíà÷è ñè ñè îïåêúë õëÿáà!
- Áëàãîäàðÿ òè ìíîãî, Ñòîéêî!
- Íÿìà çàùî, ïðèÿòåëþ. Áëàãîäàðè íà Ðîìåî. Òîé å ÷îâåê ñúñ çëàòíà äóøà. Çíàåø ëè êîëêî ñúðáè å ïðèáðàë îò óëèöàòà, áåç äîðè äà ãè ïîçíàâà! Àç æèâÿõ 3 ìåñåöà â íåãîâèÿ àïàðòàìåíò.
- Íàé-òðóäíîòî ìó áåøå ñòàâàíåòî! Îáèêíîâåíî ñå èçìúêâàøå îò ëåãëîòî îêîëî ïëàäíå! - ðå÷å Ðîìåî ñ óñìèâêà.
- Áåøå íàèñòèíà ÷óäåñíî! Áëàãîäàðÿ òè Ðîìåî çà ãîñòîïðèåìñòâîòî. Áëàãîäàðÿ òè, ÷å ìè íàìåðè ðàáîòà, âúïðåêè ÷å íå ãîâîðÿ àíãëèéñêè. Áëàãîäàðÿ òè çà âñè÷êî, êîåòî ñòîðè çà ìåíå!
- Ìîëÿ òå ñàìî íå ñè èçáúðñâàé ñîïîëèòå â ñàêîòî ìè. Êîñòþìúò ìè å ÷èñòî íîâ! Êóïèõ ãî ïðåäè ìåñåö. Íà ðàçïðîäàæáà. Îò 1 500 äîëàðà áåøå íàìàëåí íà 700. Èñòèíñêè êàøìèð. Ïèïíè ãî!
- Ìåê å êàòî çàäíèêà íà ïðèíöåñà! Ïîêàçà ëè òè Ðîìåî ñâîèòå êîñòþìè? Èìà íÿêîëêî äóçèíè! Íàé-ìíîãî ìè õàðåñâà êîñòþìà íà ìîðñêè êàïèòàí. Îùå ëè ãî ïàçèø, Ðîìåî?
- Ðàçáèðà ñå, êúäå áåç íåãî. Íà ïîñëåäíîòî ìè ïúòåøåñòâèå äî Áðàçèëèÿ áÿõ îáëå÷åí êàòî ìîðñêè êàïèòàí.
- Íå âèäÿ ëè æåíà ñè?
- Íå òè ëè êàçàõ? Íÿêàêúâ ïèÿí ìîðÿê è ïðåðÿçàë ãúðëîòî. Ñëåä êàðíàâàëà áÿõ â áàð “Ðîçîâîòî ôëàìèíãî” - ñàìî çà àìåðèêàíñêè ãðàæäàíè. Ñòðàõîòíè áðàçèëêè ìîì÷å. Êðúâòà ìè îùå êèïè êàòî ñè ïîìèñëÿ...
Þãîòî íå ñëóøàøå êàêâî ãîâîðåøå Ðîìåî. Òîé ñè ìèñëåøå çà ñâîÿòà ïúðâà ðàáîòà â Àìåðèêà. Åõ, ñàìî äà óñïååøå äà ÿ âçåìå! Òîé ùåøå äà ïîêàæå íà ñâîÿ áîñ íà êàêâî å ñïîñîáåí...



© Kolio Karpela Âñè÷êè ïðàâà çàïàçåíè.


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 28.08.2007 @ 09:10:00 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   siromah

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 22:24:12 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ïðèêàçíà ñòðàíà" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.