Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 779
ХуЛитери: 1
Всичко: 780

Онлайн сега:
:: Mitko19

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЕдин ден на госпожа Мисиркова
раздел: Хумор и сатира
автор: igeo

Госпожа Мисиркова беше с хубав бюст и малко кривогледа, но това не й пречеше да преподава български и литература в едно елитно училище в града. Като всички свои колежки и тя си купуваше редовно тоалетна хартия – по 4 ролки в пакет, с гъбка, или със сапунче вътре, както и любимия си вестник „Змийско царство”, но за книги парите все не стигаха.
И тази сутрин, както обикновено, тя пристигна 10 минути преди началото на първия час, като успя да изпие едно кафе, да разкаже на две колежки как Цецо - мъжът й, изнесъл поредния концерт за банциг тази нощ, а тя го ръгнала 14 пъти, успя да се погледне в огледалото три пъти, да си изстиска една пъпка и дори да вземе дневника на 7 ж клас.

Когато влезе в класната стая, тя каза "`дравейте `ченици", и кой знае защо се сети че Александър Дюма е бил голям женкар. Отметна глава да пропъди натрапчивата мисъл и както всеки час, събра мобилните телефони на целия клас, нареди ги пред себе си на бюрото и зачака. Госпожа Мисиркова си имаше принципи – тя ненавиждаше тези технически средства, защото като малък Пейо Яворов нямал бил такова чудо и винаги ги събираше, като изпитваше на дъската тези, на които първи звънваха “джуджавките”.

Първо звънна телефонът на Габриела, веднага след това този на Тошко, и после на Майкъл и изобщо като се почна едно звънене – телефоните чак заподскачаха по бюрото пред нея, като пуканки в тенджера. И най-странното беше, че всички апарати свиреха една и съща мелодия – „За мен ти си морска сирена” в рап-вариант. Тя се разкрещя, че това било заговор, атентат, дори алкайда, че щяла била да ги изхвърли през прозореца, но в крайна сметка се закани да даде контролна на целия клас. Надигна се силен ропот всред учениците – едни започнаха да пускат хартиени ракети, други крещяха, че им се ходело спешно до тоалетната, а Геновева дори припомни, че, пък госпожо Мисиркова, четиридесет дни след Коледа не се изпитвало. Госпожа Мисиркова бързо омекна, успокоена от мисълта, че си е сложила и тази сутрин чисто долно бельо – за всеки случай, така де - „човек не знае какво може да му се случи”, та трябва да е готов винаги. Кой знае защо, но тази мисъл я успояваше най-много в трудното ежедневие.
На голямото междучасие тя реши една кръстословица, смъмри двама ученици, че уригат пред кабинета по пеене, поговори с един колега за събитията от вчерашния „Биг брадър” и кихна четири пъти, като при последното кихане определено й се приядоха фурми. Следващите часове преминаха нормално – една ученичка припадна, защото госпожа Мисиркова я попита нещо за някакви „Немили-недраги”, две момчета бяха изгонени от час понеже си разменяха носните кърпички с нелитературни драсканици в тях, пред очите на Гинка Скалата – отличничката на класа. В последния час, мина заповед на Директорката, която абсолютно забраняваше яденето на хайвер от риба-меч на територията на училището, както и рисуването по стените на тоалетните на нейния лик без капела и пауново перо. Заповедта разстрои малко дисциплината до края на часа, но госпожа Мисиркова си наложи воля да не се ядосва, като дори написа забележка на Живко, че е бил страшно послушен този час.
В учителската стая имаше малка почерпка, защото на един колега тъща му си счупила крака и госпожа Мисиркова пи една малка водка като си замезваше със солети и домашно кисело зеле. След това мина през пазара да купи картофи, ряпа, а от махленския магазин си взе хляб, депилиращ крем и от любимата си желирана шкембе-чорба. Като се прибра в къщи, тя се отпусна на дивана под портрета на Пенчо Славейков в цял ръст, като си каза на глас, че всъщност мечтата на живота й била да бъде жена на известен поет, а съдбата я събрала с водопроводчика Цецо. Пусна си първия сериал от 16 ч и традиционно си поплака, този път понеже любовницата на сина на братовчеда на майката на главния герой, през цялата серия страстно искаше кисели краставички, но след серия интриги, никой не й донесе, и тя от мъка започна да отглежда пощенски гълъби. За вечеря госпожа Мисиркова сготви една тенджера бял боб, скара се с Цецо, че вони на канал и смъмри сина си, че вместо да чете българска литература, той по цял ден люпел тиквени семки и се чудел на кое ухо по колко обеци да си сложи.
Въпреки всичко, в 10 и 30, госпожа Мисиркова си легна с достойнство.


Публикувано от aurora на 23.08.2007 @ 15:30:59 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   igeo

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 02:53:50 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Един ден на госпожа Мисиркова" | Вход | 9 коментара (21 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Един ден на госпожа Мисиркова
от nikoi_1 на 27.11.2007 @ 11:11:41
(Профил | Изпрати бележка)
Не изключвам възможността да има и такива учители, въпреки че сатирично- гтротесковото е пресилено. Проблемът на българите е формулиран правилно от Ботев:"Свестните, у нас, считат за луди..."
Нямам нищо против таланта Ви igeo, но в този момент, в който единствено учителите проявиха мъжество и гражданска доблест и се изправиха сами срещу мафията, този текст звучи нелепо. И тук идват логичните въпроси: Толкова ли е бедна на образи и събития нашата социална действителност, та сатиричният удар да бъде насочен срещу социално най- онеправданите?! Нямаме ли "достойни" политици, икономисти, прависти, културтрегери и т.н., които са истинските "герои" и "творци" на живота ни, и с право биха претендирали за мястото на госпожа Мисиркова?! Когато един художествен текст е социално значим, той остава във времето! И още нещо: за хуманизма на всяко едно общество съдим по отношениото му към най- слабите!
Вие на чия страна сте?


Re: Един ден на госпожа Мисиркова
от aureliano (velitod@abv.bg) на 23.08.2007 @ 15:36:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.lib.ru
добро
:))
колко такива ги има в тази смотана държава,а?


Re: Един ден на госпожа Мисиркова
от Me4kov на 23.08.2007 @ 15:38:52
(Профил | Изпрати бележка)
Брей, замириса ми на детско училищни спомени. Винаги съм се чудел що за хора трябва да бъдат тези даскалици, които оставяха толкова силни впечатления у децата. Чудесен портрет.


Re: Един ден на госпожа Мисиркова
от Usmiv4ica (willy_willy@abv.bg) на 23.08.2007 @ 15:52:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/usmiv4ica
разсмя ме ... много живитело действа Браво!

две въпросчета имам (нали сме на училище все пак, а там традиционно се пита ;-)))
кое не й пречеше - бюстът или късогледството
и какво означава "уригат" (е, ако е грешка всъщност знам)



Re: Един ден на госпожа Мисиркова
от whitetomcat (old_scoundrel@abv.bg) на 23.08.2007 @ 16:10:37
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/abelchev
Аз знам, когато се окажв в компания на такава , по злощастна някаква случайност, човек от бързане да се измъкне и за едно "в" времето гледа да си спести. Поздрави на авторката (или автора) за свежо написания текст!

]


Re: Един ден на госпожа Мисиркова
от Usmiv4ica (willy_willy@abv.bg) на 23.08.2007 @ 16:32:39
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/usmiv4ica
10х :)

само не ме убеждавай, че бързаш да избягаш от хубавия бюст и смененото бельо ;-)))

]


Re: Един ден на госпожа Мисиркова
от libra на 23.08.2007 @ 20:57:12
(Профил | Изпрати бележка)
:))) мерси за настроението


Re: Един ден на госпожа Мисиркова
от siromah (siromah@graffiti.net) на 23.08.2007 @ 21:19:08
(Профил | Изпрати бележка)
super

smiah se prez salzi

kolkoto to li4eto na balgarskia u4itel, ne mislia 4e tozi razkaz ste go o4erni kato diavol

vseki ima miasto za usavashenstvane i ako nashite u4iteli pretendirat 4e sa perfectni, to az moga da kaja 4e te sa darti laj4i

kogato az biah u4enik, moite u4iteli biaha strogi

oste pomnia tiahnite li4a i imena

muha da bramneshe vav staita, mojesh da ia 4uesh

sega vsi4ko e svobodia

edno nesto e svobda, dugo nesto e svobodia

i ako se polu4avat takiva koriozi kato " bivshia praiminister Boris Sakoburgotski bil pokrastil balgarite", to za tiah vina imat i u4itelite

i da pretendirat 4e te sa malki, nejni angel4eta, izviniavaite, no tova go kajete na niakoi drug

taka 4e eto zasto mislia 4e tozi razkaz e super...


Re: Един ден на госпожа Мисиркова
от regina (radost6@bluebottle.com) на 23.08.2007 @ 21:58:45
(Профил | Изпрати бележка)
Тууууш!!
цвиля от смях, умирам от кеф и ти пращам мелодията на моя мобифон!!:))

http://www.youtube.com/watch?v=K78diK9cFQw


Re: Един ден на госпожа Мисиркова
от igeo на 24.08.2007 @ 10:29:01
(Профил | Изпрати бележка) http://iv0georgiev.blogspot.bg/
Виждам, че някои са се посмяли, други са се замислили, трети са ми ядосани и т.н. Не мога да отговарям на всички, а и не е нужно. Мисля, че всичко е ясно и дори и на Валери и на Гичка не е нужно да обяснявам какво, защо и как. Всички сме потопени за добро и за лошо в една и съща действителност, в която има и деца и учители и умни и не толкова, има и красиво и грозно. Учителската професия и аз я уважавам и аз имам до себе си учителка, Валери. Но ще се съгласите, че както преди, така и сега си има мърша във всяка една област, вкл. и в тази.
Фейлетончето има за цел именно да осмее изключенията, да ги пресили, за да не станат те правило. Това най-общо, казано.
Не мисля, че учителят трябва да е на пиедестал, обаче.
Валери, аз не помня добри учители по литература от моето училище. Може би не съм попаднал на такива, но така или иначе не мога да кажа - ето аз съм това, което съм, благодарение на този, или този човек. Няма такова нещо. Но пак казвам - много ги уважавам, което не означава, че всички го заслужават.
А и няма защо да продължаваме да казваме - ама преди беше така, а сега е по-така. Не винаги е нужен този паралел. Учителят отдавна не е онази институция, която е бил през 19 в, както и попът не е, както и ученият изобщо...
Явно са нужни нови подходи в отношенията "ученик - родител - учител". Ама то си има хора да ги мислят тези неща.
Поздрави на всички!


Re: Един ден на госпожа Мисиркова
от siromah (siromah@graffiti.net) на 25.08.2007 @ 05:39:05
(Профил | Изпрати бележка)
O bre gospoda i gospoji , ne znam zasto tolkava sporite i se obijdate ot konstruktivna kritika.

Iskam da izkaja moi opit za balgarskiat u4itel.

Imal sam u4iteli po literatura, da go hvanesh edinia i da udarish drugia.

kak sa iskarali kandidat-studentskia izpit, prosto ne znam.

A po4akai, zabravih, vleznali sa sas vrazka. Kato sau4eni4kata na moita maika, koito e bila tapa kato galosh i maika mi e razvivala temite i po literatura. Tia e vleznala vav universiteta sas 3, dokato maika mi e izkarala 5 i ne e mogla, zastoto e bila 4edo na kulak.

kakto i da e. Takiva imashe u4iteli vav nasheto balgarsko u4iliste.

I oste edno nesto . Az prekloniam glava pred istinski u4iteli kato Iordan Iovkov, edin ot geniite na balgarskata literatura.

No pitam az, kolko ot tezi u4iteli sa istinski i kolko sa zavarshili po vtori na4in?

Da si slojat ra4e na sar4eto i da mi otgovoriat.

Takiva u4iteli az sam imal, deto dve izre4enia na krast ne moje da sastavi, i toi mi bil u4itel po literatura.

Gorkite hori4a. Ot kamenia vek li izpadnaha?
az sam 100% zad tova, koeto si napisal. super e...

]


Re: Един ден на госпожа Мисиркова
от Marta на 25.08.2007 @ 07:33:09
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
това е една сполучлива сатира, игео - от заглавието до последното изречение :))