Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 797
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 799

Îíëàéí ñåãà:
:: AlexanderKoz
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÌîíà Ëèçà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: siromah

Áîðêî ðàçáëúñêà ãðóáî íÿêîëêî ôðåíñêè áåçäîìíèêà, êîèòî ÷àêàõà ïðåä ëèíåèêàòà- ïîâå÷åòî îò òÿõ çà äðåáíè íåùà, ñàìî åäèí èìàøå ïîñèíåë êðàê- è ïðèäúðïà Þãîòî ñëåä ñåáå ñè...
-Ãîñïîäèíå, òðÿáâà äà îòèäåòå â áîëíèöà! - íàñòîÿâàøå âúçðàñòíèÿò ñàíèòàð ñ ïîáåëÿëà êàòî ñíÿã êîñà. - Êóðøóìúò å ðàçêúñàë ìóñêóëíèòå âëàêíà è ñòå çàãóáèëè ìíîãî êðúâ! Òîé å çàñåäíàë â êîñòòà è èìà âåðîÿòíîñò äà ïîëó÷èòå èíôåêöèÿ. Òðÿáâà äå ñå èçâàäè îò ëåêàð õèðóðã. Åäèíñòâåíîòî, êîåòî ìîãà äà íàïðàâÿ çà âàñ, å äà ïî÷èñòÿ ðàíàòà è äà âè ñëîæà íîâà ïðåâðúçêà. Êîãà áåøå ïîñëåäíèÿò ïúò, êîãàòî âè áèõà èíæåêöèÿ ïðîòèâ òåòàíóñ?

Íå ñè ñïîìíÿì äîáðå. Ìèñëÿ, ÷å â àðìèÿòà, íî íå ñúì ñèãóðåí.
- òàêúâ ñëó÷àé ñúñ ñèãóðíîñò òðÿáâà äà îòèäåòå äî áîëíèöàòà, çàùîòî ìîæå äà ïîëó÷èòå îòðàâÿíå íà êðúâòà.
-Êàêâî ùå êàæå ïîëèöèÿòà? - ïîâäèãíà âåæäà Þãîòî. - Å, êàêâî ìúë÷èø?!
-Ìèñëÿ - çà÷åñà ñå óìíî Áîðåòî. - … àêî êàæåì, ÷å íÿêîé ñå å îïèòàë äà íè îáåðå. Íèå ñìå ïîáåãíàëè è òîé å ñòðåëÿë ñëåä íàñ!
-×óäåñåí ñöåíàðèé çà ôèëì! - íàìðúùè ñå Þãîòî. - Òîâà å çà ïîñëåäåí ïúò! Îò óòðå ìîæåø äà âúðâèø, êúäåòî èñêàø! - ãëàñúò íà áèâøøèÿ âîéíèê áåøå ïîñúðíàë. - Ìèñëÿ, ÷å òðÿáâà äà ñå ðàçäåëèì, Áîðå! Çà ìàëêî äà ìå óáèÿò çàðàäè ëóäàòà òè ãëàâà! - òîé ñå íàìðúùè è ïîêëàòè ãëàâà. - Òîâà, ÷å ñìå áèëè çàåäíî â êàçàðìàòà, íå îçíà÷àâà, ÷å ìîæåø äà ïðàâèø, êàêâîòî ñè ïîæåëàåø!
-Äîáðå, äîáðå. Âèíîâåí ñúì! Êàêâî äà ïðàâÿ?! Äà ñå óáèÿ ëè?! Èñêàõ äà îòìúêíà íàðêîòèöèòå, çà äà ãè ïðîäàì. Ïàðèòå ïî÷òè íè ñâúðøèõà. Îñòàíàëè ñà íè îêîëî äâåñòà ôðàíêà.
-Å, òîãàâà ùå çàæèâååì äåí çà äåí, ñúùî êàòî ôðåíñêèòå "êëîøàðè". Îîîîõ, ïî-ïîëåêà, ÷îâå÷å! Áîëè ìå! - èçñòåíà Þãîòî, êîãàòî ñàíèòàðÿò âçå äà ïî÷èñòâà ðàíàòà ìó.
-Ìîæå äà âè îòêàðàìå äî áîëíèöàòà, ãîñïîäèíå - ïðåäëîæè ôðàíöóçèíúò.
-Íÿìàì ïàðè - ðå÷å ïðîñòî Þãîòî. Áîðåòî ïðåâåäå íà ôðåíñêè.
-Íå ñå áîé çà òîâà! - óñïîêîè ãî ñàíèòàðÿò. - Ïðàâèòåëñòâîòî èìà ñïåöèàëíà ïðîãðàìà çà áåäíè õîðà. Àêî íÿêîÿ áîëíèöà îòêàæå äà ïðèåìå, ðèñêóâà ãîëÿìà ãëîáà îò ïîðÿäúêà íà 100 000 ôðàíêà.
-Èñêàì ïðèÿòåëÿò ìè äà äîéäå ñ ìåíå. Çà ïðåâîäà÷ - íàñòîÿ Þãîòî.
Ñàíèòàðÿò êèìíà ñ ãëàâà è äâàìàòà þãîñëàâÿíèè âëåçíàõà â ëèíåéêàòà. Øîôüîðúò ïóñíà ñèðåíèòå è çàïî÷íà äà ñè ïðîáèâà ïúò ïðåç ïðîòî÷èëèòå ñå ïðåä íåãî êîëè. Çàäðúñòâàíåòî áåøå òåæêî. Ïåòúê âå÷åð, äâèæåíèåòî â Ïàðèæ, êàêòî è âúâ âñÿêà äðóãà åâðîïåéñêà ñòîëèöà, áåøå óæàñíî. Êîëèòå ïúïëåõà êàòî êîñòåíóðêè è ÷åñòî ïåøåõîäöèòå ñå ïðèäâèæâàõà ïî-áúðçî îò ïðåâîçíèòå ñðåäñòâà.
-Äîêàòî ïðèñòèãíåì, ùå ìè èçòå÷å âñè÷êàòà êðúâ! - ïðîñòåíà Þãîòî. Áÿëàòà ïðåâðúçêà íà ðàíàòà ñå áåøå íàïîèëà ñ êðúâ.
-Çàùî òè å ÷åðâåíà êîìóíèñòè÷åñêà êðúâ?! Ùå òè íàëååì ìàñòèëî âúâ âåíèòå - ùå ñòàíåø àðèñòîêðàò ñúñ ñèíÿ êðúâ! Èñòèíñêè ãðàô! - îïèòà ñå äà ãî ðàçâåñåëè Áîðåòî. - Äÿâîë äà ãî âçåìå! - ïîòðîïà òîé ïî ìàëêî ïðîçîð÷å. - Íå ìîæå ëå äà ïîáúðçàòå? Ïðèÿòåëÿò ìè óìèðà! -òîé èçðóãà îòíîâî è èçñêî÷è îò ëèíåéêàòà. - Ìúðäàé, äà òå âçåìàò ìúòíèòå! - þìðóêúò ìó ñå çàáè â çàäíèÿ êàïàê íà Ðåíîòî. Ôðàíöóçèíúò ïîäàäå ãëàâà îò êîëàòà è ñå îïèòà äà ïðîòåñòèðà.
-Îòìåñòè ïðîêëåòàòà ñè êîëà - õâàíà ãî Áîðåòî çà ÿêàòà íà ðèçàòà ìó - èëè ñå êúëíà â ãðîáà íà äÿäî ìè - ùå òå óäóøà ñ ãîëè ðúöå! Ìúðäàé, òè êàçàõ! Ìúðäàé, äîêàòî ñè îùå öÿë!
Ôðàíöóçèíúò ñå óïëàøè è êà÷è êîëàòà ñè íà òðîòîàðà. Þãîñëàâÿíèíúò ïðîäúëæè íàïðåä, ðàç÷èñòâàéêè ïúòÿ ïî ñúùèÿ íà÷èí…
-Ïî äÿâîëèòå! - èçêðåùÿ òîé íà øîôüîðà à ëèíåéêàòà. - Êàêâî ÷àêàø?! Ãåðìàíöèòå ëè?!
Øîôüîðúò íà ëèíåéêàòà ìó ìàõíà ñ ðúêà, çà äà ãî óñïîêîè, è ãî ïîñëåäâà…
Ñëåä îêîëî ÷àñ ëèíåéêàòà íàé-ïîñëå ñå äîáðà äî áîëíèöàòà. Äâàìà ñàíèòàðè ñ êîëè÷êà èçñêî÷èõà íà âõîäà.
-Àç ìîãà äà âúðâÿ! - îïèòà ñå äà ïðîòåñòèðà Þãîòî, íî çàëèòíà è õâàíà Áîðåòî çà ðàìîòî. Îò çàãóáàòà íà êðúâ ãëàâàòà ìó ñè ëþøêàøå êàòî íà ïèÿí.
-Ëÿãàé íà ëåãëîòî, äÿâîë äà òå âçåìå! - áóòíà ãî äîëó ïðèÿòåëÿò ìó. - Ïîáúðçàéòå! - èçâèêà òîé íà ôðåíñêè íà ñàíèòàðèòå.
Òå çàáúðçàõà êîëè÷êàòà êúì îïåðàöèîííàòà çàëà. Áîðåòî ñå îïèòà äà ãè ïîñëåäâà, íî åäèí ëåêàð ãî ñïðÿ.
-Âëèçàíåòî å çàáðàíåíî! Òóê å ñàìî çà ëåêàðè! Àêî èñêàòå, ìîæå äà çàñòàíåòå òàì è äà íàáëþäàâàòå ïðåç ñòúêëîòî.
Ëåêàðÿò ïðèòâîðè âðàòèòå ñëåä ñåáå ñè è ñå íàñî÷è êúì îïåðàöèîííàòà çàëà. Þãîòî áåøå èçïàäíàë â äåëèðèóì è åäèí îò ñàíèòàðèòå ìó áè ñèëíà äîçà ïðèñïèâàòåëíî…
Þãîòî ñå îòïóñíà íà ëåãëîòî è íà ëèöåòî ìó öúôíà áëàæåíà óñìèâêà. Òîé ñå áåøå ïðåñåëèë â åäèí ïî-ùàñòëèâ ñâÿò…
............
Áîðåòî èçðóãà îòíîâî è äîïðÿ ëèöåòî ñè â ñòúêëîòî. Âúòðå ñàíèòàðÿò ïîäàâàøå èíñòðóìåíòè íà õèðóãà…
-Êàê å òîé, äîêòîðå? Êîãà ùå äîéäå ñúçíàíèå?
-Èçâàäèõìà êóðøóìà îò êîñòòà. Ëîøîòî å, ÷å áåøå ðàçêúñàë àðòåðèÿ. Ïðèÿòåëÿò òè å çàãóáèë ìíîãî êðúâ! Àêî íå ìó ïðåëååì âåäíàãà, ìîæå äà ïîëó÷è… - ëåêàðÿò ñå çàêàøëÿ íåëîâêî. - Îðîñÿâàíåòî íà ìîçúêà ìó íå å äîñòàòú÷íî!
-Èñêàø äà êàæåø, ÷å íÿìàòå êðúâ?! - èçáóõíà Áîðåòî. - Êàêâà øèáàíà áîëíèöà å òîâà, àêî íÿìà êðúâ çà ïàöèåíòèòå ñè?! - òîé áåøå ïîáåñíÿë. - Òîâà å óæàñíî!
-Ïðèÿòåëÿò òè èìà ðÿäêà êðúâíà ãðóïà ÀÂ. Íèå ñìå ìàëêà áîëíèöà è íÿìàìå ïîäîáíà êðúâ â íàøèòå çàïàñè. Ñàìî ãîëåìèòå áîëíèöè èìàò…
-Àç ñúì ñúùàòà êðúâíà ãðóïà - äîñåòè ñå íåî÷àêâàíî Áîðåòî. -  àðìèÿòà òðÿáâàøå äà íè âçåìàò êðúâ çà èçñëåäâàíå è ëåêàðÿò ñå ñìååøå, ÷å è äâàìàòà ñìå áèëè îò åäíà è ñúùà ðÿäêà êðúâíà ãðóïà…
-Ñàíèòàð! Îòâåäè ãîñïîäèíà â êðúâîäîðèòåëíèÿ öåíòúð - íàðåäè õèðóðãúò.
-Àç ìîãà äà äàì êðúâòà òóê, äÿâîë äà ãî âçåìå! Ïðîêëåòè áþðîêðàòè!
-Ìíîãî äîáðå! - íàìðúùè ñå ëåêàðÿò. - Ïîñëåäâàéòå ìå!…
Áîðèñ ñå èçïðàâè è ïî÷óâñòâà êàê ãëàâàòà ìó ñå çàìàéâà.
-Èçÿùå òîçè øîêîëàä. Ùå ñå ïî÷óâñòâàòå ïî-äîáðå.
Ìëàäàòà ñåñòðà ìó ïîäàäå åäèí ìëå÷åí øîêîëàä è ìó ñå óñìèõíà:
-Ïðèÿòåëÿò Âè ùå áúäå íàðåä. Äîêòîðúò òîêó-ùî ìó ïðåëÿ êðúâ. Òîé ñïè êàòî áåáå!
-Òè îìúæåíà ëè ñè? - ïîïèòà ÿ Áîðèñ è ÿ ïîãëåäíà â êðàñèâèòå è ñèíè î÷è.
Ôðàíöóçîéêàòà ñå çàñìÿ è ìàõíà êîêåòíî ñ ðúêà:
-Íå, íî èìàì ïðèÿòåë.
-Êàæè íà ïðèÿòåëÿ ñè, ÷å å èñòèíñêè ùàñòëèâåö!
-Ùå ìó êàæà - óñìèõíà ñå òÿ. - Ùå Âè äîíåñà åäíî ãîðåùî êàêàî. Íå ñå îïèòâàéòå äà ñòàâàòå!
-Àç ñúì Âàø ïëåííèê! Æèâîòúò ìè å âúâ Âàøè ðúöå! Ìîæåòå äà ïðàâèòå ñ ìåí, êàêâîòî ïîæåëàåòå!
-Âñè÷êè þãîñëàâÿíè ëè ñà òîëêîâà î÷àðîâàòåëíè?
-Âñè÷êè ôðàíöóçîéêè ëè ñà ñëàäêè êàòî çàõàðíè ïåòëåòà? - íå îñòàíà íà ñâîé ðåä Áîðåòî?
Äåâîéêàòà ñå èç÷åðâè è ñå îòäàëå÷è…
………………………………………………………………………………...
Þãîòî îòâîðè î÷è. Êúäå ëè ñå íàìèðàøå, äÿâîë äà ãî âçåìå?
Ìèðèçìàòà íà ðàçëîæåíè ÷îâåøêè òðóïîâå ãî óäàðè ïðàâî â íîñà. Òîé ñå çàêàøëÿ è ïîâúðíà. Ïî-ñêîðî, îïèòà ñå äà ïîâúðíå, çàùîòî ñòîìàõúò ìó áåøå ïóñò êàòî ïðàçíà êîíñåðâåíà êóòèÿ. Þãîòî ðàçòúðêà îòíîâî î÷è. Íåùî íå áåøå íàðåä ñúñ çðåíèåòî ìó. Âñè÷êî ñòîåøå ðàçìàçàíî ïðåä î÷èòå ìó.
-Ààààààõ! - èçñòåíà òîé. - Ïîîîîìîîîîîîù!
Íåî÷àêâàíî ñå ðàçíåñå æèâîòèíñêî ãðóõòåíå. Þãîòî ñå îïèòà äà ñå èçïðàâè, íî îòíîâî ñå ñâëå÷å íà çåìÿòà.
-Èìà ëè íÿêîé òóê!
Âèêúò ìó îñòàíà áåç îòãîâîð. Ïðàñåòî ñå ïðèáëèæè è ãî èçãëåäà ñ ïî÷óäà. Õðàíàòà ìó îáèêíîâåíî áåøå íåïîäâèæíà è íå ãîâîðåøå…
Þãîòî óñåòè êàê êîñàòà ìó ñå èçïðàâÿ. Òîé áåøå äî÷óë ñëóõîâå, ÷å õðàíåëè ïðàñåòàòà â çàòâîðà ñ ÷îâåøêè òðóïîâå. Äà, òðóïîâåòå íà òîêó-ùî óìðåëè çàòâîðíèöè. À ïîíÿêîãà äîðè ïîëóæèâè…
"Êúäå ñúì?" - íàäèãíà ñå òîé íà ëàêúò è ñå îïèòà äà ñå îãëåäà.
×åðíà ïåëåíà ñå ñïóñíà ïðåä î÷èòå ìó è òîé ïðèïàäíà…
Ïðàñåòî ñå ïðèáëèæè è ïîáóòà ëþáîïèòíî ñúñ çóðëàòà ñè çàòâîðíèêà. Òî èçãðóõòÿ îò óäîâîëñòâèå è çàõàïà êðàêà ìó…
………………………………………………………………………………...
Þãîñëàâÿíèíúò ïîäñêî÷è òàêà ðÿçêî, ÷å ïî÷òè èçâàäè èãëàòà îò âåíèòå ñè. Òÿ áåøå, çà äà ïîäõðàíè èçíåìîùÿëîòî ìó òÿëî ñ ÷èñòà ãëþêîçà.
-Áîæå ìèëè! - èçïèùÿ ñåñòðàòà ñ êðàñèâèòå ñèíè î÷è. - Êàê ìå èçïëàøèõòå! Íå âÿðâàõ, ÷å òîëêîâà ñêîðî ùå äîéäåòå â ñúçíàíèå!
-Êúäå ñå íàìèðàì! - ïðîøåïíà ñ óñèëèå Äàíè. - Æàäåí ñúì! Ìîëÿ Âè, äàéòå ìå âîäà!
-Ùå Âè äîíåñà âîäà, àêî îáåùàåòå äà íå ìúðäàòå, äîêàòî ìå íÿìà. Áúäè ïîñëóøåí! - ðàçìàõà òÿ ñòðîãî ïðúñò, ñúùî êàòî ìàéêà, êîÿòî îñòàâÿ ÷åäîòî ñè ñàìî âêúùè. - Íå ïðàâè áåëè!
Ñåñòðàòà ñå âúðíà ñëåä ìàëêî, íîñåéêè ÷àøà ñ ìëÿêî è ÿáúëêîâ ñîê.
-Èçïèéòå òîâà. Ùå òå îáîäðè!
Þãîòî èçïè íà åäèí äúõ ÿáúëêîâèÿ ñîê.
-Êúäå ñå íàìèðàì? Ñàðàåâî, âîåííàòà áîëíèöà?
-Ïàðèæ, Ôðàíöèÿ, ãëóï÷î! - çàñìÿ ñå ñåñòðàòà. - Âàøèÿò ïðèÿòåë èäâà íà íÿêîëêî ïúòè äà ïðîâåðè êàê ñòå, äîêàòî áÿõòå â áåçñúçíàíèå. Çíàåòå ëè, ÷å òîé Âè ñïàñè æèâîòà! Âèå ñòå îò ðÿäêà êðúâíà ãðóïà è íÿìàõìå êðúâ äà Âè ïðåëååì. Äîáðå ÷å ïðèÿòåëÿò Âè…
-Çíàåõ ñè! - ïðåêúñíà ÿ ðàçâúëíóâàíî Þãîòî. - Àõ, Áîðå, Áîðå. Ïðèÿòåëþ ìîé! - îò î÷èòå ìó ñå òúðêóëíà åäíà ñúëçà.
-Òîé å ñèìïàòè÷íî ìîì÷å -äîáàâè ñåñòðàòà. - È ïðè òîâà çíàå êàê äà ëàñêàå äåâîé÷åòàòà…
-È îùå íå å æåíåí! Îòêúäå íàó÷èõå ñðúáñêè? Ãîâîðèòå ãî ìíîãî ÷èñòî!
-Áàùà ìè å ñúðáèí. Ñëåä Âòîðàòà ñâåòîâíà âîéíà ðîäèòåëèòå ìó îñòàíàëè â Áåëãèÿ. Ïî-êúñíî ñå ïðåìåñòèëè âúâ Ôðàíöèÿ.  óíèâåðñèòåòà, êúäåòî ñëåäâàë çà äîêòîð, ñå çàïîçíàë ñ ìîÿòà ìàéêà. Òîé ïî÷èíà ïðåäè 3 ãîäèíè, Áîã äà ãî ïðîñòè!
Äåâîé÷åòî çàìúë÷à. Íàñòúïè íåëîâêà òèøèíà.
-Ñëåäâàø ëè íåùî? - îïèòà ñå äà ïðîäúëæè ðàçãîâîðà Þãîòî. - Èìàø èíòåëèãåíòåí âèä! "Øèðîêîòî ÷åëî - êàçâàøå ÷åñòî áàáà ìè - å ïðèçíàê íà ñèëíà âîëÿ!"
-Ñëåäâàì ñëàâÿíñêà ôèëîëîãèÿ. Èçó÷àâàì ñðúáñêè, ÷åøêè, ïîëñêè è ðóñêè. Èñêàì åäèí äåí äà áúäà ïðåâîäà÷. Çíàåø ëè, èìàì ÷óâñòâîòî, ÷å êîìóíèçìúò ùå îñòàíå ñàìî êàòî ëîø ñïîìåí. Ñàìî çàïåòàÿ â èñòîðèÿòà, íî íèêîãà òî÷êà! Íå ìîæåø äà ñïðåø íàñèëà ðàçâèòèåòî íà ÷îâå÷åñòâîòî!
-Õîðàòà ñà äîñòàòú÷íî ãëóïàâè, çà äà ñå èçáèâàò åäíè äðóãè. Õèçáóëà îáñèïâà ñ Êàòþøè åâðåéñêèòå ñåëèùà èëè ïúê èçïðàùà ñâîè ïîñëåäîâàòåëè, íàêè÷åíè ñ áîìáè êàòî êîëåäíè åëõè, åâðåèòå íà ñâîé ðåä îòâðúùàò ñ îãúí, áåç äà ïðàâÿò ðàçëèêà ìåæäó òåðîðèñòè è íåâðúñòíè äåöà è æåíè; ñúðáè, áîñíåíöè è õúðâàòè - äî â÷åðà áðàòÿ - äíåñ ñà êðúâíè âðàãîâå è ñå èçáèâàò âçàèìíî.  Ñåâåðíà Èðëàíäèÿ êàòîëèöè è ïðîòåñòàíòè ñà ñå õâàíàëè çà ãúðëàòà, â Àëæèð ìþñþëìàíñêèòå òåðîðèñòè ðåæàò ãúðëàòà íà ÷óæäåíöèòå.  Àôðèêà - êîÿ äúðæàâà áåøå, çàáðàâèõ - ïðàâèòåëñòâåíàòà àðìèÿ èçáèâà êàòî æèâîòíè áîéöèòå çà íåçàâèñèìîñò. Âúîáùå, ñâåòúò ñå å ïîáúðêàë íàïîñëåäúê. ×åñòíî äà ñè ïðèçíàÿ, íå çíàì íàêúäå îòèâàìå…
-Àç íå ðàçáèðàì îò âîéíè - ïîêëàòè äåâîéêàòà ãëàâà. - Ïîëèòèêàòà å çà ìúæå. Íèå, æåíèòå, ñìå ñúçäàäåíè çà ëþáîâ!
Òÿ ñå äîïðÿ ñèëíî äî ãúðäèòå ìó è Þãîòî ïî÷óâñòâà êàê äúõúò ìó ñåêâà. Óñòíèòå èì ñå ñëÿõà â ãîðåùà öåëóâêà.
-Àìè òâîÿò ïðèÿòåë! - îïèòà ñå äà ïðîòåñòèðà Þãîòî. - Òîé…
-Àç èñêàì òåá! Ñàìî òåá! - î÷èòå íà äåâîéêàòà áÿõà ïúëíè ñúñ ñòðàñò. - Êîãàòî áåøå â íåñâÿñò, àç ãàëåõ òâîåòî òÿëî è ñàìî ìå÷òàåõ çà ìèãà, â êîéòî ùå ñå ñúáóäèø!
-Àêî íè õâàíàò, ùå òå óâîëíÿò! Íå èñêàì äà ïîñòðàäàø çàðàäè ìåíå!
-Ñïîêîéíî, íèêîé íÿìà. Íîùåñ ñúì ñàìî àç äåæóðíà â òîâà îòäåëåíèå. Ïàöèåíòèòå ñïÿò. Äåæóðíèòå ñåñòðè îò äðóãèòå îòäåëåíèÿ ðåøàâàò êðúñòîñëîâèöè èëè ãëåäàò òåëåâèçèÿ. Íîùíèÿò ïàçà÷ íàâÿðíî èãðàå øàõ ñ êîìïþòúðà. Òàêà ÷å ñìå ñàìè. Îòïóñíè ñå - ðúêàòà è ãî ïîãàëè íåæíî ïî ëèöåòî, - íÿìà äà òå èçÿì!
-Òîãàâà ìè îñòàâà åäèíñòâåíî äà âäèãíà áåëèÿ ôëàã è äà ïðåäàì êðåïîñòòà!
-Òè ñè óìåí ãåíåðàë!
Íåéíèòå óñòíè ãî äîêîñíàõà îòíîâî è òîé ïî÷óâñòâà òîïëèÿ è äúõ.
-Èñêàø ëè äà íàó÷èø ìîÿòà òàéíà?
-Ðàçáèðà ñå. Öåëèÿò ñúì â ñëóõ.
-Àç íèêîãà íå ñúì áèëà èñòèíñêè … îáè÷àíà. Ìúæåòå âúðâÿõà ñëåä êðàñèâèòå ìè êðàêà… Ïîäàðúöè, ñêúïîöåííîñòè, áèæóòà, íî … íèêîãà èñòèíñêà ëþáîâ! - ãëàñúò è çàòðåïòÿ è òÿ ñå îïèòà äà íå çàïëà÷å.
Þãîñëàâÿíèíúò îáëèçà ñ åçèê òúðêàëÿùàòà ñå íàäîëó ñúëçà è ïðîøåïíà â óõîòî è:
-Ïîâÿðâàé ìè, çíàì êàê ñå ÷óâñòâàø!
Íåéíèòå óñòíè áÿõà íåæíè êàòî êîïðèíà. Òÿ ïî÷óâñòâà êàê ñå ðàçòàïÿ…
-Î, ìîëÿ òå - ïðîñòåíà äåâîéêàòà, ÷óâñòâàéêè êàê òÿëîòî è ÿ ïðåäàâà. - Íå áúäè æåñòîê… Îáè÷àé ìå! … Ñàìî òàçè íîù… Áúäè ìîé…
Òîâà áåøå âñè÷êî, êîåòî òÿ èñêàøå îò íåãî. Íèòî ôàëøèâè îáåùàíèÿ, íèòî áèæóòà, íèòî ïîäàðúöè! Ñàìî ëþáîâ!
Òÿ èñêàøå äà áúäå îáè÷àíà, äà ïèå îò íåãîâèÿ ôîíòàí, äîêàòî îñòàíå áåç äúõ!…
Çúðíàòà íà îáëèòå è êàòî ÿáúëêè ãúðäè íàñòðúõíàõà îò åðîòè÷íèÿ äîïèð äî ìóñêóëåñòèòå ìó ãúðäè. Èçâåäíúæ òÿ ñå çàñìÿ…
-Êàêâî èìà?- ñìóòè ñå Þãîòî.
-Òè ñè…-ðúöåòå é ãàëåõà êîñìàòèòå ìó ãúðäè- êàòî … èñòèíñêà ãîðèëà! Êîñìàò!
-Áèâøàòà ìè ïðèÿòåëêà ãî íàìèðàøå çà åðîòè÷íî…
-Ïîâÿðâàé ìè,…èñòèíà å!- äîëåòÿ çàäúõàíèÿò é ãëàñ.
Òîé ìîæåøå äà ïî÷óâñòâà êàê êðúâòà é ïóëñèðà ïðåç òúíêèòå âåíè.
-Àç…íàèñòèíà…òå…-îòâîðè òîé óñòà, çà äà êàæå íåùî.
-Çíàì…-ïðúñòúò é äîêîñíà ñóõèòå ìó êàòî ïóñòèíåí âÿòúð óñòíè.-Ìúë÷è…
Ðúêàòà ìó ïðîáÿãà ïî íåæíîòî é âðàòëå è ïðúñòèòå ìó ñå çàðîâèõà â çëàòèñòèòå é êúäðèöè.
-Î, ìîëÿ òå…-ãëàñúò é áåøå ìóçèêà çà íåãîâèòå óøè.-Äàíè…ëþáè ìå…ñòðàñòíî!- äåâîéêàòà ñå óñìèõíà òðèóìôàëíî.
Íåéíèòå ãúðäè ñå èçäèãàõà è ïàäàõà ñ âúëíåíèå.Âñè÷êî áåøå òîëêîâà õóáàâî, ÷å íå ìîæåøå äà áúäå äåéñòâèòåëíîñò…
Î, ñëàäêè ñúíèùà! - òîé áåøå ìúæúò íà íåéíèòå ìå÷òè.
Òÿ ìîæåøå äà ãî ïîìèðèøå…
Òÿ ìîæåøå äà ãî äîêîñíå…
Òÿ ìîæåøå äà ãî ïî÷óâñòâóâà…
Òåõíèòå óñòíè ñòàíàõà åäíà…
Òåõíèòå òåëà ñòàíàõà åäíî…
Òåõíèòå äóøè ñå ñëÿõà…
Çàâèíàãè…


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 15.08.2007 @ 21:52:50 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   siromah

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 10:15:10 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ìîíà Ëèçà" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.