Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 944
ХуЛитери: 0
Всичко: 944

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПансион
раздел: Разкази
автор: selsal

Стените в стария триетажен пансион бяха олющени, подът скърцаше, а светлината в коридора, по който крачех не достигаше. Стая 113 изникна точно срещу мен.
Три мои потропвания бяха оставени без отговор. Ослушах се, вече не чувах дори похъркването на портиера два етажа по-долу. Самотно място с не повече от десет стаи. Номерацията, непонятно защо, започваше от 104. Натиснах бравата, вратата се открехна.
За десети път отправих поглед през процеп в сумрачна стая. Контури на диван, масичка, ваза, някакво цвете… Изчаках. После промуших ръка и затърсих ключа за осветлението. И тази стая не се освети.
Това, което успях да прочета от обявлението беше: “щом прекрачиш прага на стария пансион, потърси стая 10…, почукай, отговорът ще е своевременен”.
Рязко отворих вратата и влязох в тъмната стая. Безлюдна. Безпогрешно копие на деветте по-раншни. Когато първо потропах на стая 104, а после стигнах до стая 109 и тя се оказа също празна, бях готов да си ида. Стая 110 не беше една от стаите 10… Но аз потропах и на нея. Сега, ако не бях тъй уморен, щях да запокитя нанякъде вазата с проклетото цвете. Стая 113 беше последната стая в този порутен пансион.
Върнах се в сумрачния коридор. Щях да разтърся заспалия портиер и да поискам обяснение. Но тогава на метър от мен, проблесна стая 114. Невъзможно! Преди малко тук коридорът свършваше.
Доближих се. Гневен влетях в стая 114. Диванът, масичката, вазата и същото, клюмнало насреща ми, увехнало цвете. Бях готов да убия портиера! Изхвърчах от стаята и… видях стъпала, които водеха нагоре. Рев разкъса гърлото ми. Само преди двадесет минути тази сграда беше триетажна, а сега се беше появил четвърти етаж и нови стаи; стая 120, а може би 250.
И си спомних! Етажи, стотици етажи. Първо стаи 1 и 2, както си му е реда, а после стаи с номерации в хиляди и милиони.
Защо ми трябваше на осемдесет и две години, да чета насред улицата обявление подадено ми от някакво петгодишно дете, и то точно когато се проснах на земята, получил своя втори, може би фатален, мозъчен удар? И как изведнъж се оказах в пансион?
Внезапно гръм удари по тила ми. Отговорът: един цял живот амбициран крачех, но така и не разбрах какво търся.


Публикувано от aurora на 13.07.2007 @ 11:27:48 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   selsal

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
384 четения | оценка 5

показвания 6520
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Пансион" | Вход | 2 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пансион
от LeoBedrosian на 13.07.2007 @ 14:35:40
(Профил | Изпрати бележка)
Безбройни стай, както безбройни са усилията ни
да задържиме този живот да не отлети като лястовица от гнездото си.

Може би не трябва никога да разбираме какво търсим, а може и да не трябва да търсим нищо, то само ще ни намери и тогава е важно да не го изпуснем. Живот, като пансион с безкрай стаи и етажи... интересно!

Браво!
Поздрав,
Лео!


Re: Пансион
от krasavitsa на 07.01.2008 @ 11:50:27
(Профил | Изпрати бележка)
Много ти е хубава алегорията.
Много детайлно чета - носиш ваза с цвете, а във всяка стая има ваза с цвете, излишно нещо носиш. Нарочно ли е?