Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 848
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 851

Îíëàéí ñåãà:
:: Albatros
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÒàëàíòúò
ðàçäåë: Åñåòà, ïúòåïèñè
àâòîð: esperanca

Âñÿêà ïðèëèêà ñ äåéñòâèòåëíè ëèöà è ñúáèòèÿ å ñëó÷àéíà.

Òâîðåöî, ïîïèòàé æåíèòå: òå íå ðàæäàò , çàùîòî òîâà èì ïðàâè óäîâîëñòâèå.


Õóáàâî íåùî å òàëàíòúò, íî íå å äîñòàòú÷åí, çà äà òå íàïðàâè àâòîð. Êàêòî íå å äîñòàòú÷íî ÷óâñòâîòî, çà äà ñå ðîäè ïðîèçâåäåíèå. Íåîáõîäèì å òðóä, çà äà ñå ðàçâèå òàëàíúò, êîéòî äà èçêàæå ÷óâñòâîòî, ïðè êîåòî íàé-âàæíà å îòãîâîðíîñòòà: êàêâà öåë ùå îáñëóæè òàëàíòúò.
Òîé å äàð, ÷èéòî ïðèòåæàòåë íÿìà íèêàêâà çàñëóãà çà òîâà. Íåãîâà å îòãîâîðíîñòòà äà ãî ðàçâèå è îùå ïî - ãîëÿìàòà îòãîâîðíîñò, çà êàêâè öåëè ùå ãî èçïîëçâà. Äàðáàòà ñå äàâà , çà äà ñëóæè íà õîðàòà, êàêâîòî å è ïðåäíàçíà÷åíèåòî íà âñåêè âèä òâîð÷åñòâî, çàòîâà å äàð. Àêî ñå èçïîëçâà , çà äà îáñëóæâà åãîòî è ëè÷íàòà ñëàâà, îò áëàãîñëîâåíèå ùå ñå ïðåâúðíå â ïðîêëÿòèå. Ïîíÿêîãà èçãëåæäà ÷óäíî, êàê â íå÷èñò ñúñúä ñå èçëèâà äàðúò íà æèâàòà âîäà è å íåîáÿñíèìî êàê îò åäèí êëàäåíåö èçâèðà è ñîëåíà, è ñëàäêà âîäà, íî âñè÷êî å çàêîíîìåðíî. ×îâåêúò ñå èçïèòâà íå ñàìî ñ íåäîèìúê, íî è ñ èçëèøåñòâî, íå ñàìî ñ äåôèöèò, íî è ñ äàðáè.
Òàëàíòúò å ïñèõîëîãè÷åñêî, à íå öåííîñòíî ïîíÿòèå. Íå å êà÷åñòâåíà õàðàêòåðèñòèêà è íå å ãàðàíöèÿ çà ëè÷íîñò. Òîé å íåîáõîäèì çà âñÿêî äåëî, äîðè è çà òîâà íà ìîøåíèêà. Íå ìîæå äà ñå îòðå÷å ãåíèàëíîñòòà íà ìîçúêúò, èçìèñëèë àòîìíàòà áîìáà. Ïúðâîíà÷àëíî òîé ñå ðàçâèâà , çàðàäè ïóáëèêàòà, íî ïîíÿêîãà ñå ñëó÷âà, îïèÿíåí îò íåéíèòå àïëàóçè, äà çàáðàâè êîëêî å êîïíÿë çà òÿõ, êàê äúëãî å ïîñòîÿíñòâàë, çà ïúðâîòî ðúêîñòèñêàíå, çà ïúðâîòî „Áðàâî”, òîãàâà ñòàâà ïðåíåáðåæèòåëåí,íåóâàæèòåëåí è å ãîòîâ äà ïóñíå àòîìíàòà ñè áîìáà íàä ñúùàòà ïóáëèêà, êîÿòî ãî àïëîäèðà è áåç êîÿòî ùå áúäå çàáðàâåí. Ïî ñâîÿòà ñè ïðèðîäà å ñòèõèåí, àêî íå áúäå îáóçäàí îò äèñöèïëèíà, íåèçáåæíî èçïåïåëÿâà òîçè, ó êîãîòî ãîðè. Àêî íå å ïîä÷èíåí íà ñëóæáà êúì õîðàòà, âðåäè íà ñúùèòå òåçè õîðà, çàðàäè êîèòî å îïðàâäàíî ñúùåñòâóâàíå ìó.
Íà òàëàíòà å íóæåí õàðàêòåð è äóõ, çà äà ìîæå äà ñå çàäúðæè äîñòàòú÷íî äúëãî âðåìå âúðõó èäåÿòà, îñâåòåíà îò íåãîâèÿ ïðîæåêòîð, çà äà ÿ ðàçãúðíå â øèðèíà è äîêàæå â äúëáî÷èíà. Àêî å ïðîÿâèë ãåðîè÷íîòî ïîñòîÿíñòâî, çà äà ñå ðàçâèå, òî íåèçáåæíî íàñòúïâà ìîìåíòúò, â êîéòî ñúçäàâà èìåòî. Ñëó÷âà ñå òàëàíòúò äà ðîäè èìå, à òî äà óáèå ÷îâåêà. Ñ ïîÿâàòà íà èìåòî ñå óâåëè÷àâà ñëàâàòà, ñ íåéíîòî íàðàñòâàíå, ðàñòå è îòãîâîðíîñòòà.Àêî òâîðåöúò íå ñå çàäîâîëÿâà äà áúäå òâîðåö, òîé æàäóâà äà ñòàíå ãåðîé.Çàùî òàëàíòëèâîòî ìó âäúõíîâåíèå íå íàñèùà íåãîâàòà ÷óâñòâèòåëíîñò è íå ìó äàâà äîñòàòú÷íî õðàíà, à ãî ïðåâðúùà â íåùî äðóãî : â ãðóáà, íåòúðïèìà , ïðåäíàìåðåíà ïðåòåíöèÿ â îáèäèòå ñè êúì ïî-ñëàáèòå, êúì ðàçëè÷íèòå, êàòî îñïîðâà òÿõíîòî ñúùåñòâóâàíå è ïðàâîòî èì äà ñå ðàçâèâàò. Âåðîÿòíî òîâà ñå äîïóñêà, çà äà ñå ïîòâúðäè, ÷å „ ãåíèÿò íà åäèí ÷îâåê å è íåãîâàòà îðèñ”. Êîãàòî å íåóäîâëåòâîðåí îò ñåáå ñè, ñå íàñèëâà äà ñå äîïúëíè ñ íåùî äðóãî, ñ ïðåòåíöèÿòà, ÷å ñàìî òîé å ñïîñîáåí äà êàæå íåùî íîâî. Íÿìà íèùî íîâî, êîåòî äà íå å êàçàíî, íîâ å ñàìî íà÷èíà, ïî êîéòî ìîæå äà áúäå èçêàçàíî. Âñåêè âúðøè òîâà, íà êîåòî å ñïîñîáåí, âàæíà å ïîñòàâåíàòà öåë, à íå âðåìåííî ïîñòèãíàòîòî ïî ïúòÿ êúì íåÿ. Ìèñëèòå è íàìåðåíèÿòà ñà åñòåòèêàòà íà òâîðåöà, òîé íå å âèíîâåí çà êðàñîòàòà íà òâîðåíèåòî ñè, íî å îòãîâîðåí çà öåëòà êúì êîÿòî ñå ñòðåìè. Èíà÷å òàëàíòúò áè ïðèëè÷àë íà îíçè ïóÿê, êîéòî òâúðäÿë ,÷å å íàäàðåí ñ äóøà è òÿ å â îïàøêàòà ìó.
Ïðåòåíöèÿòà íà âèðòóîçíî ïîäðåæäàùèòå äóìè÷êè , êúì îñòàíàëèòå, áóäè ñèëíî ïîäîçðåíèå, ÷å ëèòåðàòóðíàòà ñúâåñò íå å ÷èñòà, òúé êàòî ïîñòàâÿ ñðàâíèòåëíà ñòåïåí íà õàðàêòåðèñòèêè, êîèòî íå ñà êà÷åñòâåíè. Òîâà å âñå åäíî äà ñå îñïîðâà ñúùåñòâóâàíåòî íà êàìúêà, ñëóæåù çà îñíîâà íà êúùàòà , çàùîòî íå å òîëêîâà èçÿùåí , êàòî äèàìàíòà, êîéòî ñúùî å âèä êàìúê è íîñè åäèíñòâåíî åñòåòè÷åñêà íàñëàäà. Ìîæå ëè äà ñå êàæå êîé å ïî-ïîëåçåí, ñëåä êàòî èìàò ðàçëè÷íî ïðåäíàçíà÷åíèå.
Àêî çà ñëàáèÿ å îïðàâäàíèå íåãîâàòà íåìîù, çà íåãðàìîòíèÿ å îïðîùåíèå íåãîâîòî íåçíàíèå, òî òè , êîéòî çíàåø è ìîæåø, òè, íÿìàø èçâèíåíèå.


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 30.06.2007 @ 19:13:15 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Åñåòà, ïúòåïèñè

» Ìàòåðèàëè îò
   esperanca

Ðåéòèíã çà òåêñò

Àâòîðúò íå æåëàå äà ñå îöåíÿâà ïðîèçâåäåíèåòî.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 05:03:00 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Òàëàíòúò" | Âõîä | 9 êîìåíòàðà (50 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Òàëàíòúò
îò Silver Wolfess (silver_wolfess@mail.bg) íà 30.06.2007 @ 20:23:03
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://www.slovo.bg/silver
Õóáàâî êàçàíî! Ìèñÿë, ÷å òàëàíòúò å ïîâå÷å êðúñò, îòêîëêîòî íàãðàäà è êîéòî íå ãî ðàçáèðà, ðèñêóâà äà óáèå ñâåòëèíêàòà, êîÿòî ìó å äàäåíà.
Ïîçäðàâ çà íàïèñàíîòî!


Re: Òàëàíòúò
îò dimension íà 30.06.2007 @ 22:00:29
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
À êàê äà ðàçëè÷èì òàëàíòà îò "íåòàëàíòà"? Èëè èçêóñòâîòî îò õàëòóðàòà.? Ãðàíèöèòå ñå ïðåëÿõà.
Íÿìà çíà÷åíèå.
×åäà ñìå íà ïðåëîìíî âðåìå, â êîåòî ãîëåìè òâîðöè ïðåç ñîöà, ïîñëå áÿõà îòðè÷àíè, ÷å ñà áèëè "ïàðòèéíè ïîåòè", êîåòî çà íÿêîè å âÿðíî, çà äðóãè íå. Ñåãà ïúê, "ïñåâäîòâîðöè" ñ ïàðè, ïèøàò íåùà, äåòî íå êàçâàò íèùî, áàçèðàéêè ñå íà òîâà, ÷å "ìàñèòå" íå ñà èçâèñåíè äà ãè ðàçáåðàò. Àáå...
Äàëè ñìå òàëàíòè èëè íå, âÿðâàì â ìóçàòà. Íàé-âàæíîòî, ñïîðåä ìåí å, äà íå ñå âçåìàìå íàñåðèîçíî, äà "ðàæäàíå" ïîåçèÿ ñúñ ñúðöàòà ñè, à íå êàòî â åäíî àáñòðàêòíî ñòèõî íàñêîðî, äåòî "ìîíàõèíÿ äàðÿâàëà êëèòîðà ñè íà õðàìà" /äà ìå ïðîùàâà àâòîðúò/.
Ïîçäðàâè çà òîâà åñå. ×óäåñíî êàçàíî, ÷îâåøêè, áåç ïðåòåíöèè çà ïîñëåäíà èíñòàíöèÿ.


Re: Çà òîçè, êîéòî ïèøå.
îò regina íà 01.07.2007 @ 02:19:07
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ùå ãî âèäèòå íîùåì äà ãëåäà çâåçäèòå,
äà ãîâîðè ñúñ âÿòúðà, ñ äíè äà ìúë÷è,
äà ñå ñìåå äî ñúëçè â äúõà íà ëèïèòå,
äà ïðåñíèìà ñâåòà ñ äâå ãîëåìè î÷è.
Äà ñåäè ñ ÷àñîâå, ïðåä çëàòèñòèÿ çàëåç,
äà ðàçòâàðÿ ìîðåòî ñúñ ïîãëåä íà äâå,
è îò íèñêîòî, â ñíÿã, âúðõîâåòå äà ãàëè,
äà ñå ðåå ñðåä ìàêîâå â ñèíüî ïîëå...
Ñ äëàíè äâå å çàåò äà ïîääúðæà íåáåòî,
è å âëþáåí äî êðàé(ñïîäåëåíî) â äúæäà,
òîé âëàäåå æèâîòà íà òàçè ïëàíåòà,
è å íåãîâ, áåçñïîðíî å íåãîâ, ñâåòúò.
È ìàêàð, ÷å âúâ äæîáà ìó ÷åñòî å ïðàçíî,
èìà âñè÷êî, êîåòî ìå÷òàå ÷îâåê,
ïðîñòî, âñè÷êî êðàñèâî, è âñè÷êî óæàñíî,
ñàìî â íÿêàêâî ìàëêî, ÷îâåøêî ñúðöå.
È ñè ìèñëÿ - Îáè÷à ãî íÿêîé, òàì, ãîðå,
òà îðèñàë (ïðîêëåë ãî) ñ òàêàâà äóøà,
÷å íà íåãî ïîä ðåíòãåíà äàæå ìó ñëàãàò,
äèàãíîçà - Õðîíè÷åí ñèíäðîì Äîáðîòà.
È äîðè äà ïîïàäíå â îêîòî ìó íåùî,
îò ðàçáèòîòî, çëî îãëåäàëî íà Äÿâîëà,
ùå çàïëà÷å è ñúëçèòå, è ñòúêúëöåòî,
ùå ñè èäàò áåçñëåäíî, ïî æèâî-ïî çäðàâî.
È ïîíåæå ñà íåãîâè âñè÷êèòå äóìè,
è ïîíåæå äóøàòà ìó äèøà è ÷óâñòâà,
ùå ðàçêàçâà æèâîòà, äîêàòî å òóêà,
êàòî ïàê ìó îñòàíå è ìàëêî çà óòðå...


Re: Òàëàíòúò
îò dobria íà 01.07.2007 @ 08:25:48
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Èìàø äîáðè ìèñëè ïî ìîåìó,ñ ïîâå÷åòî îò êîèòî ñúì ñúãëàñåí.Íî èìà íåùî ñúùåñòâåíî, ñ êîåòî íå ìîãà äà ñå ñúãëàñÿ.Ïîäöåíÿâàíåòî íà ìàéñòîðëúêà,íà ìàéñòîðñòâîòî â ÇÀÍÀßÒÀ. íàðî÷íîòî èì ïîäöåíÿâàíå.À ìàéñòîðëúê + òàëàíòà ñà ðåøàâàùè çà êà÷åñòâîòî íà åäíî ïðîåçâåäåíèå íà èçêóñòâîòî.
Ñ òàëàíòà ñè ÷îâåê ñå ðàæäà,à ìàéñòîðëúêà ñå ïîñòèãà óïîðèò òðóä è ïîñòîÿíñòâî.Íå îò âñåêè.Òóêà òàëàíòà èìà äóìàòà.Òîé ïîìàãà,ïðè ïðàâèëíà óïîòðåáà,àêî ãî èìà, çà ïîñòèãàíå íà åäíà èëè äðóãà ñòåïåí íà ìéñòîðñòâî â çàíàÿòà,äà êàæåì,â ïèñàíåòî íà ñòèõîâå.Îò íåãî çàâèñè â ðåøàâàùà ñòåïåí êà÷åñòâîòî íà íàïèñàíèòå ñòèõîâå. Ìàòåðèàëà å åäèí,äóìè,äóìè...çà âñåêè,êîèòî ñå çàíèìàâà ñúñ ñëîâåñíî òâîð÷åñòâî.Ðàçáèðà ñå è ìèñëèòå,îáðàçèòå,äúëáè÷èíàòà è ñèëàòà íà ÷óâñòâàòà,óñåòà çà ðèòúì,îáùàòà õóäîæåñòâåíà êóëòóðà è ò.í.Òîâà ñà òóõëèòå,êàìúíèòå,îò êîèòî íÿêîè ùå èçãðàäè Êüîëíñêà êàòåäðàëà, à äðóã,ïàÿíòîâà áàðàêà.È äèàìàíòà,íåîáðàáîòåí îò ìàéñòîð íå ñòðóâà è íå ñòàâà çà íèùî.Äîêàòî îáðàáîòåí,øëèôîâàí îò äîáúð ìàéñòîð ïîâèøàâ öåíàòà ñè ìíîãî õèëÿäè ïúòè.Òîâà ñà àçáó÷íè èñòèíè,êîèòî íÿêîé ïîäöåíÿâàò,à òîâà ñå îêàçâà ôàòàëíî çà òÿõíàòî òâîð÷åñòâî.Îò åäèí ìðàìîðåí áëîê åäèí Ìèêåë Àíæåëî èçäÿëà ñâîÿ "Ìîéñåé",à îò êîëêî òàêèâà ìðàìîðíè áëîêîâå ñà èçäÿëàíè îò ïîñðåäñòâåíèòå ñêóëïòóðè, ñòîòèöèòå ñêóëïòóðíè ôèãóðè,ñ êîèòî å çàëÿòà Èòàëèÿ.Òîâà ñå îòíàñÿ â ïúëíà ìÿðà çà ïðîçàòà è ñòèõîâåòå.ÌÀÉÑÒÎÐÑÒÂÎÒÎ Å,êîåòî ñ òóõëè è êàìúíè å èçãðàäèëî Êüîëíñêàòà êàòåäðàëà,åäíî îò ÷óäåñàòà íà îðõèòåêòóðàòà íà íàøåòî âðåìå. ÄÅÔÈÖÈÒÀ,ËÈÏÑÀÒÀ ÍÀ ÒÀÊÎÂÀ,,ÌÎÆÅ ÄÀ ÍÎÏÐÀÂÈ È ÎÒ ÍÀÉ-ÊÀ×ÅÑÒÂÅÍÈß ÍÎÁÐÀÁÎÒÅÍ ÄÈÀÌÀÍÒ,ÊÓÏ×ÈÍÊÀ ÁÎÊËÓÊ,êîÿòî äà ãî îáçöåíè õèëÿäè ïúòè.


Re: Òàëàíòúò
îò oberonus íà 01.07.2007 @ 09:02:06
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://en-gb.facebook.com/voronsky
Íàèñòèíà òàëàíòúò å â íÿêàêâà ñòåïåí íðàâñòâåíà îòãîâîðíîñò êúì ëè÷íîñòòà è êúì îáùåñòâîòî. Ìèñëÿ, ÷å èñòèíñêèòå òàëàíòè êàòî Ìîöàðò, Ïóøêèí, Ìèêåëàíäæåëî ñà áèëè íå ñàìî æèçíåðàäîñòíè õîðà, íî ñà ðàçäàâàëè èçêóñòâîòî ñè íà âñè÷êè (íÿìàëî å àâòîðñêî ïðàâî).  ìàëêàòà òðàãåäèÿ íà Ïóøêèí "Ìîöàðò è Ñàëèåðè" äîðè Ñàëèåðè ñå âúçìóùàâà êàê Ìîöàðò ìîæå äà ñâèðè ñâîÿòà áîæåñòâåíà ìóçèêà â êðú÷ìàòà, êúäåòî íèêîé íå ðàçáèðà îò èçêóñòâî. Íî è Õðèñòîñ å õîäèë ñúñ ñêèòíèöè è ïðîñÿöè.  ñúùàòà ìàëêà òðàãåäèÿ ñå êàçâà, ÷å òàëàíòúò è äîáðîäåòåëòà ñà äâå íåðàçäåëèìè åäíî îò äðóãî íåùà.


Re: Òàëàíòúò
îò angar íà 01.07.2007 @ 19:35:02
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://angelchortov.hit.bg
Î, òîâà îïðåäåëåíî íå å çà ìåí! Íå ñúì äîñòàòú÷íî òàëàíòëèâ çà äà ñå íàðåäÿ è àç ñ êîìåíòàð ïîä òîçè ïîñòèíã.
Íî çà ìåí òàëàíòúò è õàðàêòåðúò ñà íåäåëèìè! Àç íå ïðèçíàâàì â ëèòåðàòóðàòà ãîëÿì òàëàíò ñ ëîø õàðàêòåð. Àêî íå ñè äîáúð, çà ìåíå òè íå ñè è òàëàíòëèâ!
È çà âðúçêàòà íà òðóäà è òàëàíòà, çà ñúîòíîøåíèåòî "òàëàíò-òðóä" ìíîãî å ïèñàíî. Ùå äîáàâÿ ñàìî - íå ñàìî òàëàíòúò íå ìîæå äà ìèíå áåç òðóä, áåç òðóä íèùî íå ìîæå äà ïîñòèãíå äîðè ãåíèÿò! Òàêà ÷å òðóäîëþáèåòî å íåîòäåëèìà íåîáõîäèìà ÷àñò íå ñàìî íà òàëàíòà, íî è íà ãåíèÿ. È òîâà "äà ñå âçåìàø (ñåáå ñè è òàëàíòà ñè) íàñåðèîçíî" îçíà÷àâà ìîæå áè èìåííî òîâà - äà ñå çàñòàâèø äà ñå òðóäèø ñåðèîçíî!
Åäèí îò èçñëåäîâàòåëèòå íà Ïóøêèí å áèë ïîðàçåí îò òîâà êîëêî ìíîãî ÷åðíîâè è êîëêî ìíîãî íàáðîñêè ñà îñòàíàëè îò íåãî, êîëêî ÒÐÓÄ ñëåäîâàòåëíî å ïîëàãàë Ïóøêèí. È àêî ÒÎÉ å òðÿáâàëî äà ãî ïðàâè, êàêâî îñòàâà çà íàñ!


Re: Òàëàíòúò
îò dobria íà 02.07.2007 @ 04:02:39
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðèâåò!
Ïðî÷åòîõ êàêâî ñè èñêàëà äà êàæåø è îòíîâî,êàêâî ñè êàçàëà.
Êàêâî èñêàø äà êàæåø â àáçàöà:
"Ïðåòåíöèÿòà íà âèðòóîçíî ïîäðåæäàùèòå äóìè÷êè,êúì îñòàíàëèòå,áúäè ñèëíî ïîäîçðåíèå,÷å ëèòåðàòóðíàòà ñúâåñò íå å÷èñòà,òúé êàòî ïîñòàâÿ ñðàâíèòåëíà ñòåïåí íà õàðàêòåðèñòèêè,êîèòî íå ñà êà÷åñòâåíè.È ò.í...
Êàêâî çíà÷àò äóìèòå âèðòóîçåí:
ÂÈÐÒÓÎÇÅÍ-ìàéñòîðñêè,ñúâúðøåí,àðòèñòè÷åí.
ÂÈÐÒÓÎÇ-èçïúëíèòåë, äîñòèãíàë íàÿ-ãîëÿìî ìàéñòîðñòâî.
Çà ïîåòèòå ìàòåðèàëà å åäèí.Äóìè è äóìè.È ïðåïèíàòåëíè çíàöè.Çà âñè÷êèòå.Òîâà ñà òóõëèòå,ñ êîèòî ñå ãðàäè ñòèõà.
À êàê ùå ãè ïîäðåäè âå÷å çàâèñè îò íåãîâèÿ ÓÌ,òàëàíò,çíàíèÿ,÷óâñòâèòåëíîñò,êóëòóðà,ïîçíàâàíå íà êà÷åñòâòà íà âñÿêà äóìà,îò íåãîâèÿ óñåò çà ðèòúì è äàðáà çà îáðàçíî ìèñëåíå,îò íåãîâîòî óìåíèå,òàêà äà ïîäðåäè ìàéñòîðñêè,çàùî íå è âèðòóîçíî äà ïîäðåäè äóìèòå,ïî ñìèñúë,îáðàçíîñò è çâóê,÷å äà ñå ïîëó÷è íå ñàìî ñìèñëåí ñòèõ,íî è ìóçèêàëíî çâó÷åíå,ïðèÿòíà ìåëîäèÿ îò ïîäðåæäàíåòî íà äóìèòå â òîçè ñòèõ. òîâà å ìàéñòîðëàêà,âèðòóîçíîñòòà ïðè ïèñàíåòî íà ñòèõîâå.Òîâà ñà ñòèõîâåòå.Ñà÷åòàíèå íà ìèñúë,÷óâñòâà,îáðàçè è ìóçèêà,èçðàçåíè ÷ðåç ìàéñòîðñêîòî,âèðòóîçíîòî ïîäðåæäàíå íà äóìèòå.
 ÒÎÂÀ ÑÅ ÈÇÐÀÇßÂÀ,ÐÅÀËÈÇÈÐÀ,ÏÎÊÀÇÂÀ È ÄÎÊÀÇÂÀ ÒÀËÀÍÒÀ ÍÀ ÂÑÅÊÈ ÏÎÅÒ.
Òàêà ñà ñå äîêàçàëè ïîåòè êàòî:Áîòåâ,ßâîðîâ,Äåáåëÿíîâ,Âàïöàðîâ,Ñìèðíåñêè è ò.í.
ÄÐÓà ÍÀ×ÈÍ ÍßÌÀ.ÎÑÒÀÍÀËÎÒÎ ÑÀ ÏÐÈÊÀÇÊÈ.


Re: Òàëàíòúò
îò Matador (el_ultimo_trubadur@abv.bg) íà 02.07.2007 @ 15:04:28
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
"Äåâèç"

Òàëàíòúò* ñå ìåðè ñ êàðàòè.
Òàëàíòúò - ïîäàðúê îò áîãà.
Íî... áåçäàðíèòå æèâåÿò â ïàëàòè,
òàëàíòëèâèòå - â èçíåìîãà.

È äîäåòî òðèÿò ÷óæäèòå ïðàãîâå,
âíåçàïíà ìèñúë ãè ïàðâà-
ïî-äîáðå áåçäàðíèöè ñ äàðîâå,
îòêîëêîòî ãîëà äàðáà.

Ïîçâîëèõ ñè ìàëêà õóìîðèñòè÷íà èìïðîâèçàöèÿ ïî ñåðèîçíàòà òåìà, çà êîåòî ìîëÿ äà áúäà èçâèíåí. ;)

Íÿêîé ïðåäè âðåìå å êàçàë - "Ïîìîãíè, àêî ìîæåø, íà òàëàíòëèâèÿ - áåçäàðíèêúò ñàì ùå ñå îïðàâè!" :)

*Òàëàíò - â äðåâíèÿò Ðèì - ìÿðêà çà òåãëî íà çëàòî

Ïîçäðàâè îò Òàíöóâàùèÿò, Esperanca! :)


Re: Òàëàíòúò
îò Leni (lorabg@abv.bg) íà 11.07.2007 @ 03:38:31
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Åãàòè!
Àç ïúê, ïîíÿêîãà ÷åòà óïúòâàíèÿ çà ïðèãîòâÿíå íà ïîëóôàáðèêàòíà ñóïà.