Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 757
ХуЛитери: 0
Всичко: 757

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТайните на гладуването и още... (глава девета)
раздел: Романи
автор: ANG

9. Гладуването с плодови диети или сокове е за предпочитане - митологема
ГЛАДУВАНЕТО С ПЛОДОВЕ ИЛИ СОКОВЕ Е ВРЕДНО ЗА ЗДРАВЕТО (АНГ)
@ Не искаш ли от мен твърде много неща да знам. Например, че "цялата рисунка има за начална точка основата на нашия гръбначен стълб, която е толкова мъничка, колкото са малки и осемте клетки, от които е било образувано първоначално това наше физическо тяло".
Препускаме като млади жребци и кобилки.

Като млада кобилка към жребец. Или обратното…
Добре, след като ще общуваме на нивото на образното мислене, казвам Ти: ако предпочетеш така нареченото гладуване със сокове или плодове пред чистото гладуване е равностойно да предпочетеш мулето пред космическата ракета. И мулето е подходящо превозно средство при определени условия, но знаеш че по-бавно ще те заведе до Някъде, а и това Някъде няма да е същото място, до което ще стигнеш с космическата ракета.
Усещам обаче, че идеите около меркабата още те тресат. За момент ще превключим на желания от Теб канал - питай!

@ От къде се появиха тия осем клетки?

От жребеца и кобилката, естествено!

@ Чувството ти за хумор се връща в неподходящ момент!

От баща ти и майка ти, ако повече ти харесва.
Запознат си с процеса на оплождане на яйцеклетката от един сперматозоид, нали. Знаеш, че клетката ще се размножи чрез делене на две, после на четири, после на осем. Ето виж как изглежда този момент на графиката, наречена "Плодът на Живота":

(тук би трябвало да се вижда снимка, графика на Плодът на живота - но не излиза)


ИЗВЪНРЕДНО СЪОБЩЕНИЕ!
ACHTUNG, ACHTUNG, ACHTUNG!
BREAKNEWS! i GET THE BREAK! BREAK UP!

2003 година, четвърти септември, четвъртък, 10.10 часа:
ДУЧЕ-то,
жената, която гладува повече от 1000 дни,
ЖЕНАТА НА МОЯ ЖИВОТ, МЕ ДАРИ СЪС СИН,

РОДИ МОМЧЕНЦЕТО

А
Н
Д
И


ИЗВЪНРЕДНО СЪОБЩЕНИЕ!
ACHTUNG, ACHTUNG, ACHTUNG!
BREAKNEWS! i GET THE BREAK! BREAK UP!


(Продължаваме десет дни по-късно):

"Плодът на живота"

(снимка - не се вижда)

@ С нещо ми наподобява "Цветето на живота", върху което медитирах.

"Цветето на Живота" се получава на по-късен етап от продължаващото делене на клетката. До тук виждаш седем сфери, осмата е непосредствено зад централната. Това всъщност представлява осемте енергийни центъра, разположени в Твоя гръбначен стълб - осмата всъщност се намира над фунтанелата на главата - така наречените ЧАКРИ.

@ Проблемът е как, с какви средства да направляваме процеса на завихряне на енергиите в нашето тяло. Как, например?

С гладуване. С дихателни упражнения. С позитивни мисли. С медитация и молитва. С очистителни процедури. С безусловна Любов. С физическо натоварване…
Да продължавам ли. Много са средствата, зависи кое от тях или кои от тях ще избереш и колко ефективно ще ги използваш. Ако ги систематизираш всичките в атрибутивна система, ефектът би бил по-голям.
Отново опираме до въпроса за мулето и космическата ракета.
Върнахме се там, откъдето започнахме.

@ Защо на първо място поставяш гладуването?

В сферата няма първо място, нито последно.
Освен това, "Гладуването е продължение на храненето с други средства" - забрави ли? Гладуването подсигурява по-качествено усвояване на Енергията от Извора, затова и го определихме като по-естествения начин на живот, разположен между две "хранения" и съпоставен с тях.

@ Да ограничим разговора само за гладуването, в такъв случай.

Описаните до тук процеси се осъществяват само при пълно отказване от храна. Компромисното приемане на сладки чайове, вода с мед, газирани напитки с подсладител или захар спират разграждането на мастната тъкан и образуването на компенсирана киселинна среда. Компромисът, наричащ се "хапване на една салатка, нищо работа" може за се окаже Твоето последното хапване въобще в този Твой живот. Не по-малък компромис представлява приемането на плодови сокове по време на чисто гладуване.
Що се отнася до прилагането на специални диети, които някои наричат "гладуването със сокове или плодове", това всъщност е обикновено хранене, ограничаващо почти всичко, но не и динята, например, или черешите или… Един от тези "някои" е Арнолд де Вриз, който през 1963 година в книгата си "Терапия чрез гладуване" твърди, че "има плодово, зеленчуково, млечно, водно и много други видове гладуване". Самото гладуване определя като пълно или частично въздържане от храна или вода". И това ако не е пълна обърквация…

@ По логиката на де Вриз аз мога да направя "гладуване" само на пържоли, например… Само на пържоли ще бия твоя рекорд от 63 дни.

Можеш.
Не ми се коментира.
Казано накратко - или гладуваш на вода, или не гладуваш - няма малко бременна жена.

@ Нали и гладуването само на вода също наричаш хранене - "хранене с други средства", каква е разликата.

"Гладуването" с плодове или сокови диети представлява жив мазохизъм. Не го препоръчвам и на най-големите си врагове (добре е, че ги нямам). Само на пръв поглед изглежда по-лесен начин на гладуване. Приемаш храна, приготвена от човешка ръка, а не идващата под формата на Енергия от божествената Светлина.
Съществената разлика обаче е другаде - в ползата и последствията, а също и в смисъла. И двеста дни да "гладуваш" на сокове, няма да стигнеш до автолизата, нито до биосинтезата, нито до качественото обновление на клетките, водещо до подмладяване на организма, нито до възможностите за намеса на генетична основа, да не говорим за различните духовни нива на прозрение и прочие…
Мислиш ли, че диетите могат да постигнат дори и малка част от това?

@ Атрибутивното отношение все пак изисква да им отдадем нужното внимание.

Това правихме досега. Ако ти е недостатъчно, разлиствам съответни книги с привнесено и придобито в мен отношение на голям фен на диетите. Цитирам видна специалистка по соковете:
"Соковедът" Джон Кордич е известен със следното свое изказване: "Всичкият живот на земята идва от зеленината на растенията". Суровите плодове и зеленчуци са начинът, по който природата ни дава живот. Покойният д-р Бирхер-Бенер, основател на прочутата едноименна клиника в Европа, казва, че на земята няма нищо по-целебно от зелените сокове. Сокът е концентрат на хранителни съставки, съчетани в най-доброто възможно съотношение, за да имате най-голяма полза от съвместното действие на всички хранителни вещества, които хранят организма и укрепват здравето. Всъщност след като започнете да пиете редовно сокове, вече няма да ви трябват добавки от витамини и минерали. Аз обичам да наричам тези напитки "коктейли от витамини и минерали".
Това бе мнението на "соковедката"- диетолог Чери Калбом.

@ Нали не ти слагаш кавичките на "соковедката"?

Не, естествено. В противен случай бих показал негативно отношение, а в момента се проявявам като фен.

@ Излез от тази роля, ако обичаш и направи кратък коментар.

И аз бих се подписал под цитираното твърдение. Нали точно по такъв начин се "захранвам". Соковете за мен и Дучето са естествена и необходима храна след прекъсване на гладуването. Не повече.

@ Защо не повече?

Ако беше безкрайно важно да се храним само или основно със плодови и зеленчукови сокове, Господ защо ни е дал зъби?
Соковете правят стомаха по-ленив. Помагат на храносмилането, наистина, ако имаш нужда от помощ, един вид "патерица". Често предпочитам усвояването на сурови плодове и зеленчуци чрез дъвчене. Целулозата е необходима и полезна за перисталтиката.
Соковете са част от природосъобразния начин на хранене и живот, но не са вид гладуване. Толкоз.

@ Ако избягваш да наричаш "гладуване" храненето с плодове, зеленчуци, сокове и прочие, какво е тогава отношението ти към "сухото" гладуване?

Не го практикувам, защото не виждам смисъл в лишаването от вода по време на гладуване. Счита се, че до няколко дни е възможно да се приложи - не съм експериментирал в тази посока и нямам такива намерения. Опасността от големи усложнения - преплитане на червата и дори летален край, е доста увеличена. Гладуването с лишаване от вода ми прилича на "руска рулетка".

@ Следва да има и позитивни неща, които обединяват диетите и гладуването.

Има. Ключовата дума е Енергия. Съществуването е борба за Енергия, за жизнена Сила. Всичко е Енергия, в края на краищата (или в начало на началата, ако повече ти харесва).

@ Ами да поговорим повече за Енергията, в такъв случай.

Това и правим непрекъснато. Осветяваме въпроса за Енергията с различни прожектори, от различни ъгли.
На квантово ниво няма рязка граница между тялото и средата - човек, както всичко във Вселената, е енергиен вихър, простиращ се далеч отвъд материалната си обвивка. Разбирането, че всичко е Енергия много помага на социално активната личност в общуването й с Вселената. В хуманитарен аспект се различават два преливащи един в друг вида Енергия - груба и фина (физическа и психическа). Фината Енергия задвижва (актуализира) всички намерения и желания на индивида и съществува на различни нива - колкото е по-високо енергийното ти ниво, толкова по-позитивен, активен, успешен си Ти. Издигането на нивото става посредством изпълване с любов, приемане и разбиране. Тук с най-голяма сила важи вселенският принцип - колкото повече даваш, толкова повече получаваш.

@ И сега как ще свържем въпроса за Енергията с гладуването/храненето?

Количеството енергия, която се освобождава при разграждането на хранителните вещества се измерва с калории. След лабораторни изследвания Рубнер (някъде към средата на миналия век) установява, че при възрастните хора само четири процента от тези процента се използват за веществен строеж на организма. Останалите 96 % възстановяват изразходваната топлинна енергия.
От това наблюдение следва изводът, че храненето по своята същност е енергийно явление.

@ Знам Законът за запазване на енергията: тя не се създава и не се губи, а само преминава от една форма в друга.

Това е така наречения Първи термодинамичен принцип. Очевидно е валиден и при процесите на хранене, включително и по време на гладуване.
Швейцарският диетолог Бурхер-Бенер стига до извода, че за правилното функциониране на организма съществено значение имат не толкова калориите, колкото квантите.

@ Значи до този момент разисквахме явлението хранене/гладуване на физиологично ниво, а сега преминаваме на по-различното квантово равнище.

Точно така. Сигурно знаеш, че квантите представляват фотохимична лъчиста Енергия, която се приема от Човека или директно от Вселената, или индиректно, чрез растенията, които консумира.

@ Знам. Представляват частици и/или вълни.

Своята теория Бурхер-Бенер основава на Закона за ентропията.

@ Това пък е Втория термодинамичен принцип.

Точно така.
По експериментален път Бурхер-Бенер доказва, че енергийните процеси в природата се разделят на спонтанни и неспонтанни.
Спонтанните процеси протичат в дадена система без да се внася енергия отвън. В този случай ентропията на системата се увеличава, а порядъкът, подредеността намалява. При гладуването явлението се проявява най-ярко при автолизата - самоизяждането на клетките, подсигуряващо енергия от запасите на организма. Намаляването на порядъка се изразява от кризи.
Неспонтанните процеси протичат с внесена отвън енергия. В този случай ентропията на системата намалява (отрицателна ентропия), а порядъкът, подредеността на съставящите я елементи се увеличава. При гладуването процесът се отнася до спокойните, уравновесени и щастливи моменти, които създават празник на душата, ума и тялото. Изразява се в задържане на килограмите на едно ниво в продължение на 3 до 17 дни.
Вижда се, че двата процеса - спонтанни или не - са относително разделени. Практически на разглежданото ниво те действат едновременно и паралелно. Въпросът е само кой от двата процеса в определен момент преобладава: конструктивният, водещ до подреденост, или обратното.

@ Видяхме свръхподреденост на клетъчно ниво изразяващо се в симетричност при "Плодът на живота" и "Цветето на живота". Това означава ли отрицателна ентропия?

Всяка подреденост има отношение към положителното, към Божественото. Подобна подреденост съществува и на по-ниското структурно равнище - това на ДНК (дезоксирибонуклеиновата киселина). Материализмът обаче не го свързва с проявите на живот.

@ Кой знае дали е така?

След като няма кой да ни каже, да се върнем на по-високото клетъчно ниво.
Някои твърдят, че животът започва от тук, от клетката, когато от химичните материали се организира автономна саморегулираща се система. Саморегулацията представлява автоматизиран цикличен процес, ритмизиран също, което е порядъкът в системата. Този ред включва обмяната на веществата чрез Енергията.

@ Енергетичната същност на саморегулацията е изяснен във физиката от Закона на ентропията.

Точно така. Според този закон всяка нежива материя показва неправилни (спонтанни, според Бурхер-Бенер) топлинни движения, при всяко от които системата се доближава до покой.

@ Покоят е другата дума на смъртта за живата материя.

Това равновесие в термодинамиката се определя като максимална ентропия и представлява най-голямо разсейване на Енергията чрез превръщането й в топлинна. Да си припомним че 96 % в организма се употребява по необходимост точно така.

@ Значи останалите само 4 % са средството, с което организмът се противопоставя на ентропията!

Логически правилно разсъждаваш.

@ Какъв е изводът?

Чрез продължителното гладуване ние се стремим да увеличим тези 4 % до 5-10, или може би повече, тъй като процесите на метаболизъм са естествено забавени и не изискват заделянето на цели 96% от енергията.
Задържането на ентропията е мярка за ред в системата - говорим все още само на клетъчно равнище.
Гладуващият организъм поддържа този ред като внася последователност, повторяемост и респективно цикличност в обмяната на веществата. Задържа процеса на превръщането на Енергията и заделя все по-голяма част от нея за градивни цели.

@ Това следва да обясни регенериращите процеси на ускорено, интензивно подмладяване, което мнозина отчитат като краен резултат!?

Дори създадените от човека машини имат нужда от рециклиране. Същото се отнася и за клетките на организма. Чрез процесите на интензивна клетъчна обмяна се отстранява възможността за изпадане в покой - смърт - тоест, максимална ентропия.
До този момент много пъти повтарях, че гладуването всъщност е хранене с други, по-качествени средства. По-качествени ще рече по-добре подредени. Храната представлява крайно подредена материя. Енергията на водата, въздуха, Слънцето и другите планети, представляваща огромен Вселенски резервоар, е най-подредената Енергия за животинския биологичен вид, наречен Човек.
Освен директно от Вселенския резервоар, Човек взима енергия и от растенията, и от животните, които изяжда.
Консумира ги със или без топлинна обработка. Второто се нарича суровоядство и съдържа идеята, че растенията (и животните) само в суров вид са ефективни акумулатори на слънчевата и всякаква друга Енергия.

@ Ти суровоядец ли си?

По-скоро, не. Частично през лятото живея основно от сурови плодове и зеленчуци. Познавам двама-трима суровоядци. Добре изглеждат, добре се чувстват и водят уравновесен живот. Дневната им дажба е примерно една шепа ядки или покълнали пшенични зърна. Не пият алкохол, нито газирани напитки и прочие. През лятото ходят боси по асфалта на градските улици - екзотично изглежда.

@ Ако искаш да преминеш към суровоядство, няма да ти е лесно. Ще трябва основно да промениш вкусовите си представи и навици.

Всъщност въпросът за суровоядството по естествен начин ни върна към главната тема за диетите с плодове, зеленчуци или сокове. То също е суровоядство, но не като постоянен начин на хранене, а просто като малка диета.

@ Сега да се върнем отново на енергийните центрове в нашето тяло - ЧАКРИТЕ.

След като Ти искаш!
Всъщност, предлагам Ти да отложим този въпрос. Ти видя вече тяхното зараждане, на чакрите, от "Плодът на живота", фигурата с осем симетрично разположени клетки. Ще продължим друг път, може би…

@ Кога, по-точно?

Когато му дойде времето!
Сега усещам, че в теб напира да излезе нещо много позитивно. И ти ли роди нещо?


**************************


@ АНГ, десетте твои щастливи дни при АНДИ бяха особено щастливи и за мен - просто ги гладувах!

Виждам, че излъчваш Светлина. Разказвай!

@ Няма нищо особено за разказване. Сравнително леко преодолях ацидозната криза, защото през цялото време поддържах добро настроение с позитивни мисли. Използвах импулса от Енергия и написах нещичко.

Какво по-точно?

@ Притча. Нещо като поправителен изпит на себе си. Нещо като втори опит да отговоря на твоето продължение на Приказка за хазарския кюп. За разлика от ЕСЕ-то, този път ПРИТЧА-та звучи само в позитивен тон. Умишлено се стремях да имитирам твоя начин на изложение.

Давай - нека всеки сам да направи сравнение и изводите си!

Давам!



ПРИТЧА
за едно двумерно ес,
което станало тримерно есэ,
което станало четиримерно есей,
което отваряйки Петото евАНГЕЛие открило че…


...естествено, в онези времена малкото ес било диалектично. Виждало нещата тук и там, днес и вчера, ляво и дясно, напред-назад, въобще като едно черно-бяло единство и борба на противоположностите. Даже и телевизорът му (черно-бял, естествено) всекидневно му внушавал, че трябва да бие врага, защото "всичко е Борба".
Стояло си "На дъното" на блатото и често се оплаквало: "Я горький, я очень Горький человек…", затова започнали да го наричат Горький. Някои казвали, че в един от редките случаи, когато не излъчвал алкохолни пари, бил изговорил крилатата фраза: "Човек, това звучи гордо". Но ония, "лошите" вярващи хора от високите планини, есеите, оспорвали, че тези слова са написани на техните папируси още преди повече от 2000 години.
После малкото ес тайно започнало да чете Хегел, че даже и Кант. От такива книжки научило за Теза, Антитеза и Синтез. От още по-страшни приказки научило за Бог-Отец, Син и Светия Дух. И така, пасейки-пасейки, се превърнало в по-голямо, тримерно ЕСЭ.
В новия негов тримерен свят се приемало като канон, че "обективизмите реално отразяват реалния живот, което е за предпочитане"… То още не знаело, но подозирало, че няма обективизми, че има по-ценностни неща от "реалния живот", че полетът на Духа е за предпочитане пред суровия и зъл реализъм, в който "човек за човека е вълк".
Купило си нещо като цветен телевизор (съветски, естествено), който му показал още много блата. Тогава тръгнало да търси Господ в различните блатни Църкви. Навсякъде пеели: "Боже господи, Ти, Който си на небето…". Порасналото есэ стигнало до извода, че за да намери Господ трябва да се научи да лети до небето…
Преди да открие полетът на духа, голямото ЕСЭ се ползвало от крилете на българския Планински Картал (Орел). По време на летене отначало брояло само до 70, като обикновено зацикляло на 69, било от Страх, било от Изпепеляващата страст, на които все още било подвластно.
Когато чрез крилете на Орела се възвисило до най-високите планински върхове, видяло един есей, който му казал: "Аз съм есей, и ти си есеЙ" и му прикачил вместо криле едно толкова леко и въздушно кратко Й, каквото има може би само в славянските езици. Така есеЙ полетял със свои криле в четвъртото измерение - това на Духа, като преди това изпуснал случайно съветският телевизор от третия етаж.
В Четвъртото измерение есеЙ мигновено преминавало през различни паралелни светове, където срещало Себе си в други варианти. Така един негов огледален образ му рекъл: "Аз-ът е Пътят, и Истината, и Животът", с което му показал в каква посока трябва да търси Господа.
И есеЙ полетял към себе си, към собствения си бездънен кюп, счупен от Мукадаси Ал-Сафер (вж. Приказка за хазарски кюп), за да се слее с другия пол и да се превърне в безполово андрогинче. Много пъти изгарял от Изпепеляващата Страст и във все по-големи Блата цопвал, докато се научил да усеща
Любовта преди познанието,
Светлината преди реализма,
Животът преди формата…

Затова То не се изненадало, когато есеите му позволили да разтвори първата страница от Петото евАНГелие, където прочело:


"...в Теб е царството Божие…
в Теб и във всичко около Теб…
повдигни един камък и ще го откриеш,
вземи една клонка и ще го държиш в ръцете си…
ТИ си точно копие на Бог … ТИ си самият Господ…"

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


Искаш ли да коментираме?

@ Не, не бих искал.

Нямаш проблеми.
Само… едно малко коментарче:
Сякаш аз съм написал тази Притча, слели сме се в Единното!

@ Винаги сме били! Само дето аз наскоро го осъзнах и пресъздадох!


Публикувано от hixxtam на 08.06.2004 @ 18:54:55 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   ANG

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 04:07:54 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Тайните на гладуването и още... (глава девета)" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Тайните на гладуването и още... (глава девета)
от dara33 на 08.06.2004 @ 19:09:17
(Профил | Изпрати бележка) http://dara33.blog.bg/
Любовта преди познанието,
Светлината преди реализма,
Животът преди формата…


любовта- водеща и съзидателна
светлината осветява реализма
животът винаги преди всичко!!!


ех, и ти Анг!