Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Anyth1978
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14145

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 509
ÕóËèòåðè: 6
Âñè÷êî: 515

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy
:: Icy
:: pastirka
:: LioCasablanca
:: pc_indi
:: Oldman

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÆåãà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: rupani

Ïîêîé. Ñëúíöåòî ïå÷åøå ëåíèâî, âååøå íÿêàêúâ âåòðåö. Èìàøå è ïòè÷êà, ñêðèòà â êëîíèòå. Íà ìàñàòà èìàøå ðàêèÿ. È ñàëàòà. Ïîä ìàñàòà äðåìåøå êîòàðàê.
Ìîìè÷åòî áå âäèãíàëî êðàêà íà ìàñàòà. Íÿìàøå êîé äà ãî ãëåäà. Òóê ïî òîâà âðåìå áåøå ïóñòîø. Íÿìàøå æèâà äóøà. È äà ãëåäà íÿêîé, òîé ñå êðèåøå. À òîâà áå âñå åäíî äà ãî íÿìà.
Êîòàðàêúò ñå ñåïíà è ïîäïëàøåí îò íåùî õóêíà íàíÿêúäå. Ìîìè÷åòî ãî ïðîñëåäè ñ ïîãëåä.Íèùî îñîáåíî. Èçãóáè ñå â õðàñòèòå.
Ìîìè÷åòî ñè âååøå ñ ïîëàòà ñè. Íå ìó ñå ñïåøå. Äîñòàòú÷íî áåøå ñïàëî ïðåç íîùòà.
Äî íåãî íà ëàìàðèíåí ñòîë, îòïóñíàò êàòî äðîá ñåäåøå ìúæ ñ ãîëÿì êîðåì, ïî ïîòíèê. Ãúðëîòî ìó áå ïðåðÿçàíî. Ñòîåøå òàêà âå÷å äâà ÷àñà. Ñàëàòàòà è ðàêèÿòà áÿõà íåãîâè. Íà íåÿ âå÷å è áå îìðúçíàëî äà ãî ãëåäà. Êðúâòà ìó îòäàâíà áå èçòåêëà.
Òÿ ñå çàãëåäà â åäíà ïòè÷êà, êîÿòî êúëâåøå íåùî â îïúðëåíàòà îò ñëúíöåòî òðåâà. Ñëåäè ÿ òàêà äåñåò, ïåòíàéñåò ìèíóòè. Ïòè÷êàòà íå áúðçàøå. È ìîìè÷åòî íå áúðçàøå.
Êîòàðàêúò èçíåâèäåëèöà ñå ìåòíà âúðõó ïòè÷êàòà. Ïîñëå ÿ îòìúêíà íÿêúäå. Ìîìè÷åòî ðåøè äà ñå ïîðàçäâèæè ìàëêî.
Íàêúäå ëè äà ïîåìå? Âñè÷êè ïúòåêè é áÿõà îìðúçíàëè. Òÿ ïîå ïðåç ïîëÿíàòà, êúì îòñðåùíàòà ãîðè÷êà.
Òóê áåøå äóøíî, äúðâåòàòà áÿõà íàãúñòî ðàçïîëîæåíè, áåøå òúìíî.
Áåøå òúìíî, çàùîòî î÷èòå è îùå íå áÿõà ñâèêíàëè ñúñ ñÿíêàòà.
 ãîðè÷êàòà èìàøå äåðå, íà äúíîòî íà äåðåòî èìàøå êàë. Ìîìè÷åòî ñå ñïóñíà â äåðåòî.
Îò êàëòà ñå ïîäàâàøå åäíà ìðúñíà ðúêà. Ìåòúð è äâàéñåò ñëåä íåÿ ñå ïîäàâàøå âðúõ íà òóðèñòè÷åñêà îáóâêà. Êîãàòî áåøå õâúðëèëà òÿëîòî òóê, áÿõà äúæäîâíè äíè è â äåðåòî èìàøå äîñòà âîäà. Íî ñåãà èìàøå ñàìî êàë.
Ìîìè÷åòî îòìèíà. Ïàê èçëåçå íà ïúòåêà. Íàêúäåòî è äà òðúãíåøå – âñå èçëèçàøå íà íÿêàêâè ïúòåêè. Çàêëå ñå ñëåäâàùèÿò ïúò äà òðúãíå ñ ìîòèêà. Äà ðàçêîïàå âñè÷êè ïúòåêè!
Ïîâúðâÿ ìàëêî ïî ïúòåêàòà è îòíîâî êðèâíà â øóáðàöèòå. Çàäóõàòà ñå óñåùàøå äàæå è òóê, êúäåòî ñëúíöåòî íå ãðååøå. Çàïîäñêà÷à íàäîëó ïî ñêëîíà ìåæäó äúðâåòàòà.  òàçè ïîñîêà áåøå ðåêàòà.
Íà äåñåòèíà ìåòðà ïðåä ñåáå ñè âèäÿ ìúæ. Ñåäåøå ñ ãðúá êúì íåÿ. Ñèíÿ áëóçà íà áåëè ðàéåòà, ÷åðíà êúäðàâà êîñà, áðåçåíòîâà ÷àíòà... ìúæúò ñå îáúðíà.
Ãëåäàøå ÿ ñ ïðèìèæàëè î÷è. Òî÷íî íà ìÿñòîòî íà ëèöåòî ìó ïàäàøå ñëúí÷åâ ëú÷. Òÿ ñòîåøå ìåòúð ïî-íàãîðå îò íåãî è äèøàøå òåæêî. Áåøå ñå çàïúõòÿëà.
- Äîáúð äåí! – êàçà ìúæúò... Ìî÷åòî... Áåøå äîñòà ìëàä.
- Äîáúð äåí... – ìîìè÷åòî îòãîâîðè ìàøèíàëíî.
Íå ñìååøå äà ìðúäíå îò ìÿñòîòî ñè. Íà äâà ìåòðà ïî-íàäîëó, îò êóï÷èíà ëèñòà ñå ïîäàâàøå òèëà íà áåëîêîñà, êúñî-ïîäñòðèãàíà æåíà. Âèæäàøå ñå ÷àñò îò ðúêàòà é, ñòèñêàùà âñå îùå áàñòóí. ×îâåê, àêî íå çíàåøå çà æåíàòà, ìîæåøå è äà íå ÿ çàáåëåæè. Ìëàäåæúò íå äàâàøå âèä äà áå çàáåëÿçàë íåùî.
- Èçãóáèõ ñå. – óñìèõíà ñå òîé è ñòàíà – À âèå?
- Àìè àç... – ìîìè÷åòî âñå îùå íå ìúðäàøå îò ìÿñòîòî ñè. – ïðîñòî ñå ðàçõîæäàì.
- Òðÿáâàøå äà ñòèãíà äî õèæà... Åòî! Äàæå è èìåòî è çàáðàâèõ... “Ìåëíèöàòà”
- “Âîäåíèöàòà” – ìîìè÷åòî ñå çàñìÿ – äîñòà ñòå ñå îòäàëå÷èëè.
- Çíàåòå ëè ïúòÿ?
- Àìè äà... Íî... íå ñòå ëè óìîðåí?
- Âñúùíîñò... ñâúðøè ìè âîäàòà – ìëàäåæúò ïîêàçà ïðàçíî øèøå - Çíàåòå ëè íÿêúäå äà èìà âîäà?
- Äà, íàáëèçî å.
Ñòðàííî áåøå òîâà ìîìè÷å. Áåøå åäíî òàêîâà ñëúí÷åâî – ðóñà, ïî÷òè áÿëà êîñà, áÿëà êîæà, âå÷íî ñå óñìèõâàøå... íå ãîâîðåøå ìíîãî.
Ïúðãàâî èçêà÷âàøå ñêëîíà. Ìëàäåæúò åäâàì ñëåäâàøå òåìïîòî é.
Ñòèãíàõà íà ðàâíî ìÿñòî. Òóê áåøå ïðîõëàäíî. Ìëàäåæúò äèøàøå òåæêî.
- Äàéòå øèøåòî!
Ìîìè÷åòî ñå èçãóáè íÿêúäå. Ìëàäåæúò ïîäïðÿë ðúöå íà êîëåíå îùå íå ìîæåøå äà ñå ñúâçåìå.
Ìîìè÷åòî ñå âúðíà. Ïîäàäå ìó ñòóäåíî øèøå ïîêðèòî ñ êàïêè âîäà. Ãëåäàøå ãî íÿêàê îñîáåíî. Óñìèâêàòà íå áå ñëÿçëà îò ëèöåòî é.
- Áëàãîäàðÿ!
Ìëàäåæúò ñå èçïðàâè. Îùå äèøàøå íåðàâíîìåðíî.
- À ñåãà... Õèæà „Ìåëíèöàòà”. Íàêúäå äà âúðâÿ? – ïîïèòà òîé
- „Âîäåíèöàòà” – êàçà ïðåç ñìÿõ ìîìè÷åòî – Åëàòå, ùå âè ïîêàæà.
Òÿ ãî çàâåäå íà êðàÿ íà ïîëÿíàòà è ìó ïîñî÷è îòñðåùíèÿ ñêëîí. Òàì ñå âèæäàøå íÿêàêúâ ïîêðèâ ñðåä äúðâåòàòà.
- Àõà! Áëàãîäàðÿ! Ìàé ðàçáðàõ, êúäå ñúì ñáúðêàë... Å...
- ×àêàéòå ìàëêî!
Ìîìè÷åòî ãî õâàíà çà ðúêàòà. Òîé ÿ ïîãëåäíà îçàäà÷åíî. Òÿ ñå ñìóòè. Ïóñíà ãî.
- Àêî òðúãíåòå îò òóê, ùå òðÿáâà äà ìèíåòå ïðåç äåðåòî... À èìà ïî-õóáàâ ïúò. Àç ùå âè ãî ïîêàæà...
- Àìè äîáðå! Äà âúðâèì!
- Àìè... Åëàòå äà ñåäíåì çàìàëêî.
- Äà ñåäíåì? – ìëàäåæúò èñêðåíî ñå ó÷óäè - Çàùî?
- Òàêà... – ìîìè÷åòî èçáÿãâàøå ïîãëåäà ìó – Íå èñêàòå ëè åäíà ðàêèÿ?
- Õåõå, îùå ìè å ðàíî – çàñìÿ ñå òîé.
- Àìè íèùî. Äà ïîñåäèì. Ïîëîâèí ÷àñ. Íå ïîâå÷å.
Ìëàäåæúò ñå çàñìÿ. Ìîìè÷åòî áåøå äîñòà ñòðàííî, íî òîâà ñàìî äîïúëâàøå ÷àðà ìó.
- Äîáðå. Äà ïîñåäíåì - ñúãëàñè ñå òîé– Êúäå?
- Òóê.
- Äî ïúòåêàòà?
- Àìè äà... Àç ñå êàçâàì Åëèöà.
- Èâàí.
Ñåäíàõà. Çàãëåäàõà ñå â äàëå÷èíàòà.
- Âèå ïî êàêâà ðàáîòà â õèæàòà? – çàïèòà ìîìè÷åòî
- Èìàì ðåçåðâàöèÿ òàì. Ìàëêî ïî÷èâêà.
- Ñàì ëè ñòå?
- Ñàì.
Ìëàäåæúò ãëåäàøå ìîìè÷åòî è ñå ïàçåøå äà íå ñå çàñìåå ãëàñíî.
- Àç ïúê ñúì òóêà ñ äÿäî ñè.
- Êúäå òóêà?
- Àìè òóêà – ìîìè÷åòî ïîñî÷è ñ ïàëåö çàä ãúðáà ñè – Òóêà å ãîðñêîòî.
- Ñàìà ñ äÿäî ñè?
- Ñàìà.
- Ñòðàííî...
- Íàøèòå çàìèíàõà íà ïî÷èâêà è ìå îñòàâèõà òóê.
- Å...
- Òóê å ïî-õóáàâî. Â ãðàäà ïðåç ëÿòîòî å àä.
- Àìè...
Ìîìè÷åòî ñå ðàçáúáðè. Ìúæúò ñàìî ñå îáëåãíà íà ëàêòè è îò âðåìå íà âðåìå âúçêëèöàâàøå åäíîñðè÷íî. Âðåìåòî ìèíàâàøå. Ãúðáúò íà ìîìè÷åòî áåøå èíòåðåñåí çà ãëåäàíå.
....
Ìîìè÷åòî èçâåäíúæ ñòàíà. Ñòàíà è ìëàäåæúò. Íà ïúòåêàòà ñå ïîêàçà åäúð âúçðàñòåí ìúæ ñ ëîâäæèéñêà åêèïèðîâêà.
- Àõà – êàçà òîé – Èìàø ãîñòè! À àç ñå çà÷óäèõ çàùî ãè íÿìà òðóïîâåòå...
- Òðóïîâå? – ìëàäåæúò ðåøè, ÷å íå å ÷óë äîáðå.
Ìîìè÷åòî ãëåäàøå çåìÿòà. Âúçðàñòíèÿò ìúæ çàïî÷íà äà ñâàëÿ ñíàðÿæåíèåòî ñè.
- Ñåäè òóêà è ñêó÷àå öÿëî ëÿòî! Íàïúëíè ìè ãîðàòà ñ òðóïîâå!
- Ìîëÿ?
- Íèùî äå... Åëà äà ïèåì åäíà ðàêèÿ. Ùå òè ðàçêàæà...
- Àìà àç... èìàì ðåçåðâàöèÿ è òðÿáâà äà ïîáúðçàì.
- Íÿìà ñòðàøíî. – äÿäîòî ñëîæè òåæêàòà ñè ðúêà âúðõó ðàìîòî íà ìëàäåæà - Åé êúäå å õèæàòà, ùå ìèíåø ïðåç äåðåòî. ×èñòî å.


Ïóáëèêóâàíî îò hixxtam íà 02.06.2007 @ 15:02:08 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   rupani

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 12:06:43 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Æåãà" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.