Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 887
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 887

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÑàðà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: KBoianov

Ìîíàõúò èçëåçå îò ñêàëíàòà êèëèÿ, â êîÿòî æèâååøå è òðúãíà êúì ìàëêèÿ ïàðàêëèñ. Ïúòÿò ìó ìèíàâàøå ïðåç ñòàðè åâðåéñêè ãðîáèùà, îáðàñëè ñ áóðåíè è òðúíè.
Ïîíÿêîãà òîé ñå ñïèðàøå ïðåä åäíà íàäãðîáíà ïëî÷à, êîÿòî ìó áåøå íàïðàâèëà ñèëíî âïå÷àòëåíèå.
Òÿ áåøå ïðîïóêàíà îò âðåìåòî ïî äèàãîíàë, àðàìåéñêèòå áóêâè áÿõà îëþùåíè. Ñàìî â ãîðíèÿ äåñåí úãúë ìîæåøå äà ñå ðàç÷åòå ÷àñò îò ãîäèíàòà ..735, êàòî ñåäìèöàòà áåøå òî÷íî íà ìÿñòîòî íà ñïóêâàíåòî.  äîëíèÿ äåñåí úãúë èìàøå íàïèñàíî íà ëàòèíèöà SARA MELHIOR.

Îòøåëíèêúò íå ìîæåøå äà ðàçáåðå ñ êàêâî ãî çàèíòðèãóâà òîçè íàäãðîáåí êàìúê. ×èñòî ÷îâåøêî ëþáîïèòñòâî åäâà ëè ñàìî áå äîñòàòú÷íî äà ãî ïðèâëè÷à êàòî ìàãíèò, êîë÷åì ìèíàâàøå êðàé íåÿ.
 òîçè ëåòåí ñëåäîáåä òîé ðåøè äà íàáåðå ñèíÿ ìåòëè÷èíà è äà ïîñòàâè öâåòÿ íà ãðîáà íà áëàæåíîïî÷èâøàòà. Ùîì ãè ïîñòàâè íà ïëî÷àòà, òîé çà÷åòå ìîëèòâà çà çàóïîêîé íà äóøàòà é.
Òîãàâà ïî÷óâñòâà ñòðàííî ïðèìàëÿâàíå. Áÿë êàìåíåí îáðàç íà êðàñèâà äåâîéêà çàïî÷íà äà èçëèçà îò ïëî÷àòà. Ìîíàõúò íå ìîæåøå äà ïîìðúäíå îò ïîòðåñ....
.....Òîé ñå âèäÿ ñ äâå äúðâåíè âåäðà âîäà â ðúöå, îáëå÷åí ïî åâðåéñêè. Âåäðàòà òåæàõà êàòî âîäåíè÷íè êàìúíè.
Ñúùàòà äåâîéêà, ñ ÷åðíè, ïóõêàâè, ñïëåòåíè íà ïëèòêè êîñè ñå ïðèáëèæè êúì íåãî è ïðîäóìà.
- Êàçâàì ñå Ñàðà. Ñàðà Ìåëõèîð. Äàé äà òè ïîìîãíà!
Òÿ ïîå åäíîòî âåäðî è äâàìàòà ïîåõà êúì âîäåíèöàòà.
Ìëàäèÿò ìîìúê áåøå ïðèòåñíåí, ïîíåæå íå áåøå ïðèåòî äåâîéêèòå äà ïîìàãàò. Ëèöåòî ìó ïëàìòåøå îò íåóäîáñòâî è ñðàì.
- Êàçâàì ñå Éîí- ðå÷å òîé, êîãàòî ñòèãíàõà äî ìåëíèöàòà è ïîäàäå íåñðú÷íî ðúêàòà ñè.- Áëàãîäàðÿ òè, äîáðà äåâîéêî!
Ñàðà ñå óñìèõíà è ñå èçêà÷è ïî ñòúëáèòå êúì âòîðèÿ åòàæ, êúäåòî áåøå ìåëíè÷àðÿ.
- Òàòêî, äîøëè ñà íè ãîñòè!- èçâèêà òÿ.- Òðÿáâà äà ñå ïðèáåðåø ó äîìà.
Ñúðöåòî íà áåäíèÿ ðàòàé ñå ñâè. Äúùåðÿòà íà ìåëíè÷àðÿ íå áåøå ëúæèöà çà íåãîâàòà óñòà. Íî íå áèëî òàêà ïèñàíî äà ñå ñëó÷è.
 ñëåäâàùèòå äíè òå ñå ñðåùàõà êðàé ìåëíèöàòà, îïîçíàâàõà è îáèêâàõà. Êîãàòî ñå öåëóíàõà çà ïúðâè ïúò, äóøèòå èì ñÿêàø ñå ðååõà êàòî ãúëúáè íàä öúôíàëèòå äúðâåòà. Òå ñå ðàçõîæäàõà ùàñòëèâè èç ãîðàòà è ñè ìèñëåõà, ÷å ñà â ðàÿ.
Îòêàçúò íà ðîäèòåëèòå íà Ñàðà áåøå óæàñíîòî ïðèçåìÿâàíå çà âëþáåíèòå. Åäíà ðàííà óòðèí ìëàäèòå íå èçäúðæàõà è ïîáÿãíàõà. Íà íÿêîëêî äíè ïúò ïî ðåêàòà èìàøå äðóãà ìåëíèöà è Éîí ïàê ñå ãëàâè çà ðàòàé. Íàñòàíèõà ñå â åäíà ñëàìåíà êîëèáà, èçîñòàâåíà îò îáèòàòåëèòå.
Êàòî èñòèíñêà ñòîïàíêà Ñàðà ñå îïèòà äà ñúçäàäå íÿêàêúâ óþò â ìèçåðíàòà îáñòàíîâêà. Òÿ ïîñðåùàøå ñ óñìèâêà ñâîÿ ëþáèì, ñúñèïàí îò òåæêàòà ðàáîòà ïî öÿë äåí. Íÿìàõà ïàðè äà ñè çàâúäÿò êîêîøêè, òà êàìî ëè íÿêîÿ êîçà.
Îñêúäíàòà õðàíà è òå÷àùèÿ ïîêðèâ ïîáîëÿõà Ñàðà è åäèí äåí Éîí ÿ íàìåðè ïàäíàëà â ìàëêàòà èì ãðàäèíêà. Ïðåíåñå ÿ íà ñëàìåíèêà è ÿ çàâè ñ ïàëòîòî ñè. Äåâîéêàòà ñå òðåñåøå è áúëíóâàøå. Éîí ïèïíà ÷åëîòî é è ñå îòäðúïíà êàòî îïàðåí. Áåøå ÿ õâàíàëà îãíåíèöàòà.
Ðàòàÿò òðÿáâàøå äà ðàáîòè, çà äà èçêàðâà ïðåõðàíàòà çà áîëíàòà ñè æåíà è òàêà òÿ îñòàâàøå ïî öÿë äåí ñàìà, áåç ïîìîù îòíèéäå.
Òîé é ïðàâåøå ñóïà ñ íåïîñëóøíèòå ñè, òðåïåðåùè îò óìîðà ðúöå. Îïèòâàøå ñå äà é äàäå ñ ëúæèöàòà, íî òÿ íå ìîæåøå äà ïðåãëúùà.
 ïîðåäíàòà òðåâîæíà âå÷åð ìúæúò îñòàâè íà ìàñàòà ïîðåäíàòà íåèçÿäåíà êóïè÷êà ñóïà, êàòî èçáúðñà ñúëçèòå îò ëÿâîòî ñè îêî. Òîé îòèäå äà öåëóíå ÷åëîòî íà Ñàðà , íî êîãàòî ãî äîêîñíà ñ óñòíè, óñåòè êîëêî å ëåäåíî.
Éîí ñåäíà íà åäèíñòâåíîòî òðèêðàêî ñòîë÷å äî ïî÷èíàëàòà è ÿ ãëåäà öÿëà íîù íà ïëàìúêà íà ïîñëåäíàòà èì ñâåù. Òîëêîâà áåøå óìîðåí, ÷å íÿìàøå ñèëè äà çàïëà÷å.
Íà äðóãèÿ äåí ïðèñòèãíà áàùàòà íà Ñàðà. Ãîäèíèòå áÿõà ïîáåëèëè ñ áðàøíîòî ñè êîñèòå ìó. Òîé âëåçå â êîëèáàòà è çàñòàíà ìúë÷àëèâî äî ñëàìåíèêà. Éîí íå ìó ïîïðå÷è, íèòî êàçà íåùî. Áàùàòà íåâÿðâàùî äîêîñíà ïóõêàâèòå ïëèòêè íà Ñàðà è îòäðúïíà ðúöå êàòî óæèëåí.
- Ïðîñòè ìè!- êàçà ïðåãðàêíàëî òîé, îáðúùàéêè ñå êúì Éîí.
- Íå íà ìåí! Íà íåÿ òðÿáâàøå äà ïðîñòèø! Íî òÿ íå ãî äî÷àêà!- ñ ãîð÷èâà ìúêà â ãëàñà êàçà ðàòàÿò.
- À òè çàùî íå ÿ îïàçè? Çàùî íå îïàçè åäèíñòâåíîòî ìè ÷åäî?- ìåëíè÷àðÿò õâàíà Éîí çà äðåõàòà è ãî ðàçòúðñè ãíåâíî.
Âíåçàïíî ìëàäèÿò ìúæ îìåêíà è íå ãíÿâ, à ðàçêàÿíèå ñå èçïèñà íà ëèöåòî ìó.
- Íå ÿ îïàçèõ, ìàéñòîðå! Ïîâÿðâàé ìè, ñòîðèõ âñè÷êî, êîåòî ìîãà..
Ñìàéâàíå ñå ÷åòåøå ïî ëèöåòî íà ñòàðèÿ ìåëíè÷àð è òîé ïðåãúðíà Éîí.
Ïîãðåáàõà Ñàðà íà ðàçñúìâàíå. Ïîñòàâèõà ïëî÷à, íà êîÿòî ñ àðàìåéñêè è ëàòèíñêè áóêâè áå íàïèñàíî èìåòî é, çà äà ãî ÷åòå âñåêè ïúòíèê.
Ïî-êúñíî Éîí ñå îæåíè çà åäíà ñâàäëèâà è ãîðäà âäîâèöà ñ èìîò. È òîé íå ðàçáðà çàùî ãî áåøå ïðèáðàëà- îò ñúñòðàäàíèå èëè çàðàäè íåçëîáëèâèÿ ìó íðàâ.
Íî íèêîãà ïîâå÷å íå óñåòè òàêàâà îáè÷, êàêâàòî áåøå êúì Ñàðà. Âñÿêà ñúáîòà Éîí îòèâàøå íà ãðîáà é è ïëà÷åøå ãîð÷èâî äî ñìúðòòà ñè....
... Ìîíàõúò ñå ñòðåñíà îò óíåñà è ðàçáðà æåñòîêàòà èñòèíà. Òîé áåøå ñúïðóãà íà Ñàðà, ïðåðîäåí îòíîâî, çà äà ïîèñêà ïðîøêàòà. Ïëî÷àòà ñå áåøå ñïóêàëà îò íåãîâàòà ñêðúá...
....Ïà÷åòî ïåðî ñå õëúçãàøå ïî ðåäîâåòå íà ïîæúëòåëèòå ëèñòè ïåðãàìåíò. „Ïðîñòè ìè, Ñàðà!"- íàïèñà îòøåëíèêúò ïîñëåäíèòå äóìè íà ðúêîïèñà îò ñâîåòî æèòèå. Ñòîðè ìó ñå, ÷å èçïèñàíèòå ëèñòè øåïíåõà ñ ãëàñà íà ÷óäíàòà äåâîéêà.
Òîé èçëåçå îò êèëèÿòà è ïîãëåäíà çàîáëà÷åíîòî íåáå. Ëú÷èòå íà ñëúíöåòî ïðåìèíàâàõà íà ñòðóè ïðåç îáëàöèòå êàòî íÿêàêâî ïðåäçíàìåíîâàíèå.
Ñòîðè ìó ñå, ÷å Áîã ãëåäà ïðàâî â äóøàòà ìó- ìúäúð, äîáúð è âñåîïðîùàâàù...


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 06.06.2004 @ 15:53:46 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   KBoianov

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 4


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ñòðåëêàòà
àâòîð: nickyqouo
317 ÷åòåíèÿ | îöåíêà íÿìà

ïîêàçâàíèÿ 8653
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Ñàðà" | Âõîä | 3 êîìåíòàðà (3 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ñàðà
îò magiq02 (mag2002@abv.bg) íà 06.06.2004 @ 16:29:00
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ òè! Ðàçòúðñâàùî....Ñèëíî.......


Re: Ñàðà
îò sapfir (fir@.abv.bg) íà 06.06.2004 @ 16:33:45
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íå ñè îòäåëèõ ïîãëåäà, äîêàòî íå ñòèãíàõ äîêðàÿ. Ïîçäðàâëåíèÿ!


Re: Ñàðà
îò Ufff íà 07.06.2004 @ 06:16:41
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ðàçêàçèòå òè âèíàãè ñà ñ äîáðè ïîñëàíèÿ, ðîìàíòè÷íè è èíîñêàçàòåëíè.
Õàðåñâàò ìè.