Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 745
ХуЛитери: 6
Всичко: 751

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pc_indi
:: Marisiema
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГрешка
раздел: Разкази
автор: Ognian

В задушния трамвай В. се обърна към полуотворения прозорец за малко чист въздух. Хората се блъскаха и люлееха, трамваят бучеше и тракаше по пустите улици. В. се беше запътил към гробищата и една мисъл напускаше и се връщаше в главата му:

“Как ще я видя, как, как, след толкова време”.

Лошата новина беше дошла преди дни – съученичката му Светла бе починала и сега В. отиваше на погребение. Първият човек от випуска им, който напусна света.

“Започна се, започнахме да умираме, тя е първата” –помисли си В.

Светла не беше ученическата му любов. Не бяха близки, въпреки, че прекараха заедно години в една класна стая. След като завършиха я видя само веднъж, случайно, на улицата. Усмихнати се поздравиха и започнаха подробно да разказват за себе си, после се разделиха, уговориха се да се видят. После минаха много години, и ето сега отново щяха да се срещнат.

В живота това се случва - познаваш хора, които, обаче виждаш веднъж на няколко години. Виждате се, но само случайно, въпреки обещанията за нарочна среща. А междувременно непобедимото Време неусетно е взело безценния си данък, годините са минали светкавично и отново се виждате, но как.

В тежкия трамваен въздух В. трудно си спомни за русото, бледо момиче, с което почти нямаше какво да си каже. Тя беше мълчалива, свита, дори невзрачна. Само, понякога, когато се усмихваше, лицето и се озаряваше и Светла ставаше светла. Светлата усмивка променя и най-грозните лица.

В. плахо влезе в църквата. Беше полупразен мрак, пронизван тук-там от ярки слънчеви струи. Той напрегна очи и видя ковчег и няколко души. Тихо пристъпи, озова се отстрани и впери очи със странно, нетърпеливо любопиство. Светла не беше много променена в смъртта. Само овалното, бяло лице беше станало остро, макар и заобиколено от гъсти, тъмноруси коси, блеснали на редките слънчеви лъчи. Сред лицето се издаваше блед, малък нос между хлътналите, склопени очи. В. продължи да я гледа някак безволно, въпреки, че искаше да се извърне. Отстъпи назад, към близките на Светла, които също мълчаливо я гледаха.

“Е, няма що, видяхме се отново” – каза си горчиво той.

Влезе свещеникът, близките вдигнаха ковчега и се отправиха към белия правоъгълник на изхода. Навън спряха, свещеникът разстла покрова и сложи кръста върху цветята. В този миг, В., който беше непосредствено зад ковчега видя с изумление, че на кръста е изписано друго име, не на Светла. Бе дошъл на погребението на непозната жена, която приличаше на Светла.

Беше станала грешка!

“Грешка, грешка, грешка!” – усмихна се сякаш снизходително мъртвата, засмяха се подигравателно зелените дървета, затанцуваха мраморните кръстове под притъмнялото небе. В. рязко спря, смотолеви нещо и сред учудените погледи на роднините на непознатата, бързо закрачи назад по пътеката.

По-късно в трамвая, загледан с празни очи в сивите улици, внезапна мисъл го прониза: отново не се видяха със Светла!

Но този път завинаги.


Публикувано от BlackCat на 19.05.2007 @ 19:23:15 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Ognian

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 12:50:21 часа

добави твой текст
"Грешка" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Грешка
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 04.07.2007 @ 20:38:52
(Профил | Изпрати бележка)
А междувременно непобедимото Време неусетно е взело безценния си данък, годините са минали светкавично ....
-----------------------------------------------------------------------------

Времето взема, но и дава...
Не познавм някой, който да го е разбрал Времето...

Чета винаги с интерес историите ти на Велин!
И се радвам ,че те виждам тук отново, Огняне!

Поздрави!
:-)))