Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 805
ХуЛитери: 4
Всичко: 809

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Marisiema
:: pinkmousy
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЧаша зелено кафе
раздел: Хумор и сатира
автор: estela41

В парка беше росно, охлювено и просторно. Денят все още не бе облизал челата на пристрастените към неделно кафе сънливци.
Два гълъба важно се разхождаха покрай следите от снощни обувки и с аристократична небрежност клъвваха по някоя случайна троха.


Седях на обичайния си стол - с тънко гравирани женски имена върху облегалката, и се опитвах да се съсредоточа върху проекта, който трябваше да представя утре пред комисията. Цигарата димеше между пръстите ми послушно; нямаше вятър, който да разсейва аромата, нито нежелан събеседник, здравословно ръкомахащ в страха си от всички болести на тоя свят. Спокойствие. В такива мигове вдишвам радостта, че не всичко се купува с пари и се чувствам човек.

Отпуснах се, готов да медитирам. Любимото ми упражнение е да си представям лицата на всички мазни и властолюбиви шефове и със светотатствено безхаберие да лепя бенки и лунички по тях; тук – там и по някоя брадавица – за разнообразие. Затрудняваше ме само главният инженер, който се беше въоръжил с твърде сериозна брада, и тя ревностно го бранеше от псевдокозметичните ми интервенции. Тъкмо се съсредоточавах върху идеята, че трябва да окося някак тази излишна и възпрепятстваща пъкления ми гений растителност, когато по пътечката се зададе млада жена.

Настръхнах при мисълта, че ще трябва да седне на единствената почистена от персонала маса, т.е. – на моята. Останалите кротичко мокрееха в очакване слънцето да се погрижи за тях. Докато я гледах как, несмущавана от напъните на някаква заслужаваща внимание мисловност, подтичва в спортното си екипче, усещах да ме заливат вълни, преминаващи в мощни цунами, които потисках единствено благодарение на придобитите реакции на самоконтрол от редовните си сесии при служебния психолог. Представих си я, че се разполага до мен със самочувствието на кристална ваза и започва грациозно да мести пепелника по цялата маса, докато го изсипе, уж случайно, върху новите ми кадифени джинси. Дори чух как пръстените и от бяло злато почукват върху порцелана на чашката и сякаш искат да им отворя душата си. Усетих се безпомощен и жалък, тотално излишен в този парк, на тази маса, дори и в екипа на собствения си проект. Стиснах юнашки цигарата и реших да браня всеки от тези два порядъчно захабени зелени стола и в знак на собственическо достойнство положих куфарчето си на един от тях.

В този миг тя подсвирна и аз се втрещих. Загледах я и забелязах, че едно непредпазливо клонче се беше вплело в утринните и коси. Докато изпод вежди следях топлата извивка на ръката и, дотича една будеща страхопочитание немска овчарка и се отърка благоговейно о светлосиния анцуг на господарката си. Кучето сякаш с нежелание забеляза, че съм част от пейзажа, и втренчено ме фокусира. Бас ловя, че прочете всичките ми мисли, които в тоя момент не бяха в изобилие и бяха все в една емоционална гама. Оголи зъби в нескрито противоречие с мен, в следствие на което аз мигновено придърпах обратно куфарчето върху коленете си и дори дружески посочих стола на младата жена. Какво ли не прави страхът – мислех си, докато адреналинът ми бележеше някаква непозната за личния ми лекар крива, която със сигурност би намерила отражение в едно тесте с хуманитарни изблици, насочващи ме към близката аптека.


Тя обаче, за моя изненада, дори не ме удостои с поглед, пък и черните и очила не ми даваха възможност да виждам дали изобщо съмпопаднал в полезрението и. Приклекна до кучето и съм сигурен, че нещо си казаха, защото то я поведе встрани, в посока, перпендикулярна на моята маса.

Ето в тоя миг се почувствах по-излишен от стола, който лежеше под близката маса, загубил крак в достойна служба на снощното младежко парти. Загложди ме мисълта, че тя си тръгна, защото не съм достатъчно симпатичен или защото не будя необходимото доверие. Доверие у нея или у кучето – това всъщност не беше маловажен въпрос. Не се знае кой има по-добро обоняние за същината на човешкото. Пък и казват, че робът е по-добър психолог от господаря.

Докато се потях от напрежение и нахвърлях произволни логически парадигми - тип “мисловна буря”, тя се отдалечи и само сянката на парфюма и остана след нея да чертае пътеките на сетивните ми напъни.

Забелязах, че паля цигарата си откъм филтъра, и съвсем се отчаях. Докато размазвах пепелта, ми се стори, че нарисувах на тъмното дъно на пепелника маса, двама души, които пият кафе...и дори отразих как той, с нежността на сляп пианист, разплита от косите на жената едно младо листо от бреза, което, в противоречие с всички формули и логаритмични изчисления, забелязах, че ми се смее зеленооко от изстиващата ми чаша самотно кафе.


Публикувано от BlackCat на 13.05.2007 @ 22:10:27 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   estela41

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
319 четения | оценка няма

показвания 27822
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Чаша зелено кафе" | Вход | 9 коментара (18 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Чаша зелено кафе
от midnight_witch на 13.05.2007 @ 22:15:32
(Профил | Изпрати бележка)
язък за цигарата. иначе бих пила чаша кафе... с кучето )))


Re: Чаша зелено кафе
от estela41 (metafora@abv.bg) на 13.05.2007 @ 22:22:17
(Профил | Изпрати бележка)
защо не?!?

]


Re: Чаша зелено кафе
от midnight_witch на 13.05.2007 @ 22:25:14
(Профил | Изпрати бележка)
мда- винаги знаеш какво можеш да очакваш от тях )))

]


Re: Чаша зелено кафе
от ANG на 13.05.2007 @ 22:45:17
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
не знаех 4е си мъж
и 4е пушиш


Re: Чаша зелено кафе
от estela41 (metafora@abv.bg) на 14.05.2007 @ 15:26:33
(Профил | Изпрати бележка)
Не мога с толкова малко думи (като теб) да ти разкажа как ме усмихна и промени (рано сутринта)коментарът ти.

]


Re: Чаша зелено кафе
от libra на 13.05.2007 @ 22:55:17
(Профил | Изпрати бележка)
на мен ми хареса, ще ми се да питам защо е в Хумор?


Re: Чаша зелено кафе
от estela41 (metafora@abv.bg) на 14.05.2007 @ 15:21:47
(Профил | Изпрати бележка)
Да ти кажа честно - надявах се там поне някой зажаднял за смях да го прочете. Макар че по-голям интерес предизвиква един друг раздел, но пък нямам шанс да вляза тези облечени паркмени:)))там;

благодаря ти , че споделяш.

]


Re: Чаша зелено кафе
от Jiva на 13.05.2007 @ 22:59:23
(Профил | Изпрати бележка)
харесвам стиховете ти с женска душа, но не само се усмихвах, докато сеирджийствах нервно-потната вцепененост на господина - дори избраната гледна точка вече е разбиране на неразбирането на тия, дето щели да изчезват вече:))


Re: Чаша зелено кафе
от estela41 (metafora@abv.bg) на 14.05.2007 @ 15:19:57
(Профил | Изпрати бележка)
Еха....падам си по стила ти!

Гледай и коментарът ми по мъжки почна да звучи:)))

]


Re: Чаша зелено кафе
от whitetomcat (old_scoundrel@abv.bg) на 14.05.2007 @ 01:32:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/abelchev
"В парка беше росно, охлювено и просторно." - когато първото изречение на един разказ е такова, едновременно максимално пестеливо, а успяващо да те накара да се почувстваш, все едно си там - вече знаеш, че наистиа става дума за разказ, а не за подредени изречения. Почти никога само фабула не е достатъчна, едва ли казвам нещо ново, и точно това ми се понрави особено много - умението да се постигне атмосферата на съпричастие. Дали е точно за хумор не е толкова важно - наглед шеговити елементи формално има достатъчно - но психологическото състояние с развоя и изненадващите обрати е изведено интригуващо.
Извиненията ми, че този коментар се получи почти с обема на разказа, но "нямах време за по-кратко писмо".


Re: Чаша зелено кафе
от estela41 (metafora@abv.bg) на 14.05.2007 @ 15:17:48
(Профил | Изпрати бележка)
Нали знаеш, че когато коментарът е за твой разказ, никога не е достатъчно дълъг:)))

Аз за вътрешния обем ти благодаря.

]


Re: Чаша зелено кафе
от rajsun на 14.05.2007 @ 10:13:54
(Профил | Изпрати бележка)
Хубав разказ.


Re: Чаша зелено кафе
от estela41 (metafora@abv.bg) на 14.05.2007 @ 14:23:38
(Профил | Изпрати бележка)
най-дългият ти коментар?!

благодарско!

]


Re: Чаша зелено кафе
от torbalan на 31.10.2007 @ 17:28:52
(Профил | Изпрати бележка)
В първия момент и аз се запитах защо е в "хумор", но след това си дадох сметка, че след като го прочетох два пъти доволната усмивка не слезе от лицето ми:)


Re: Чаша зелено кафе
от estela41 (metafora@abv.bg) на 19.12.2007 @ 09:04:12
(Профил | Изпрати бележка)
благодаря. ценен коментар е за мен:)))

]


Re: Чаша зелено кафе
от vrabets на 01.08.2008 @ 20:29:53
(Профил | Изпрати бележка)
Mного ме впечатли с описанията и аз на твое място с удоволствие бих пила кафе със собственика на кучето ... :))
Обаче малко личи, че е не си мъж ... упражнението със слагането на лунички и един мъж би бил по по-емоционален при описанието на жена ... не го приемай като забележка, а като закачка :)
А иначе зеленото кафе си е страхотно!
Поздрав с усмивки за теб!


Re: Чаша зелено кафе
от estela41 (metafora@abv.bg) на 01.08.2008 @ 20:33:28
(Профил | Изпрати бележка)
)))) Тя основната итрига не е свързана точно с пола...идеята е, че понякога не знаем точно какво искаме. И като го получим, едва тогава осъзнаваме, че сме вървели срещу себе си.
Случката е съвсем ежедневна, то и почти няма случка... а пък Совите не са това, което са.... )))понякога. И аз си обичам това зелено кафе)))

]


Re: Чаша зелено кафе
от vrabets на 01.08.2008 @ 20:27:46
(Профил | Изпрати бележка)
Mного ме впечатли с описанията и аз на твое място с удоволствие бих пила кафе със собственика на кучето ... :))
Обаче малко личи, че е не си мъж ... упражнението със слагането на лунички и един мъж би бил по по-емоционален при описанието на жена ... не го приемай като забележка, а като закачка :)
А иначе зеленото кафе си е страхотно!
Поздрав с усмивки за теб!