Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 758
ХуЛитери: 3
Всичко: 761

Онлайн сега:
:: pc_indi
:: Marisiema
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДушата и смъртта
раздел: Есета, пътеписи
автор: Keri

Най-големият страх на хората е неизвестността. Единственото сигурно нещо в живота е смъртта и точно тя представлява най-голямата неизвестност. Някои мислят, че след като умрем се прераждаме, други - че отиваме в рая, ада или въобще някъде.
Хората не могат да приемат това, че са крайни. Иска им се да вярват, че както са по-висши от животните, така са по-силни от природата. Ето защо търсят нещо, с което да го докажат. Тялото не може да бъде вечно, следователно трябва да има нещо, което е невидимо за очите. И точно тук идва ред на душата. Но не е ли вярата в нея просто заблуждение? Не е ли сламката в морето, за която искаме да се хванем, за да ни даде кураж?
Нека да предположим, че душата наистина съществува. Много мислители са писали за нея и всички са давали различни определения за това какво представлява и къде се намира. Аз вярвам, че ако има душа, то тя е енергия, заключена в тялото. Когато човек умре "затворът" на енергията отваря вратите си и тя се освобождава. Според законите на физиката енергията не се губи, а само преминава от едно състояние в друго. Не се знае обаче дали това важи в този случай. Да речем, че действа. Тогава душата ни би трябвало да се промени. Това от една страна доказва теорията за прераждането. Но в наши дни за една минута се раждат два пъти повече хора, отколкото умират. В древността е било обратното. Тогава енергията би трябвало да "чака" да се роди дете, в което да се "всели". А къде отива до тогава? Тук се намесва нуждата от място за престой, което води до доказване на другата теория. Може това да е ад и рай, както е според християните, но това поне според мен, е малко вероятно. Адът и раят са измислени, за да се накарат хората да живеят праведно. По-достоверна изглежда версията за падземното царство на Хадес, както са вярвали древните гърци. Питам се обаче защо точно под земята? Нима за енергията, наречена душа е възможно да се слее със земната? Може би. Но може и да се разтваря във въздуха. Тук се потвърждават измислиците за духове. Защо не? Енергията може да се запази в същата си форма и извън тялото. Но тогава не би ли станало много пренаселено от енергии?
Нито една от теориите за "живота след смъртта" не дава отговор на всички въпроси. За съжаление никой не се е върнал, за да разкаже, което от една страна е хубаво, защото всеки може да мисли каквото му харесва. И тази вяра ни успокоява...
Но мен все ме човърка въпроса: Ами, ако душа няма?


Публикувано от mmm на 04.06.2004 @ 18:31:48 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Keri

Рейтинг за текст

Средна оценка: 3.66
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 13:16:44 часа

добави твой текст
"Душата и смъртта" | Вход | 4 коментара (15 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Душата и смъртта
от dara33 на 04.06.2004 @ 18:42:10
(Профил | Изпрати бележка) http://dara33.blog.bg/
ако няма душа какво си ти?
не се мъчи с такива въпроси
някой ден непременно ще разберем
хубаво си го написала
харесва ми
ти прочете ли Притчата ми за живота и смъртта?
душите отиват някъде
но смъртта е сигурна
точно колкото и живота


Re: Душата и смъртта
от Uma на 11.06.2004 @ 00:40:55
(Профил | Изпрати бележка)
Не е верно , душа има и цветята имат душа , и духовете не са измислени , има върнали се и разказват ама няма кой да ги слуша и така уверено като мен викат не е верноооо ;)


Съвет от духче :-)))))))))))))))))))))))))))))
от Casper на 20.07.2004 @ 13:49:07
(Профил | Изпрати бележка)
Душата не живее в тялото като в къща, а живее в него като във временно убежище. Нека й създаваме уют и поддържаме духа млад :-)))


Re: Душата и смъртта
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 01.02.2014 @ 07:15:43
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
здравей душице,
дойде време да го коментирам този твой текст.
У Михаил Анчаров има един текст
"-Дядо, верно ли е, че душа вече няма, че са само рефлекси?
-Зависи, ако човек е добър, то и душа има, иначе са само рефлекси."

А в обясненията на разните мислители има следните "аксиоми" - неявно натикани там:
Хомо сапиенс е най-висш звяр.
Хомо знае и разбира всичко.
Енергията има/няма маса.
Пространството е това, което Хомо възприема със своите (огромно количество) сетива.
Всеки човек си остава непроменен, независимо от преживяното.

Всички тези аксиоми противоречат на моите наблюдения върху другите.
Следователно или Аз съм абсолютното изключение или тези аксиоми не са верни.
И седя си като стадно животно и се колебая дали да стана див звяр или бог...

Поздрави